Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Koperspiraal raadde mijn huisarts af als je nog geen kinderen had gehad, maar weet even niet meer waarom... zal binnenkort nog eens navragen!

Hahaha denk dat ik daar mee begin ja! Misschien snappen ze de hint 😅

Ik ben trouwens bijna 3 weken geleden m’n slijmprop verloren en nu verlies ik net weer een hele kwab lichtbruin slijm (sorry voor dit smakelijke onderwerp) stom om te hopen dat t toch dit weekend komt?
Ik lees al stiekem mee duurt mijn uitgerekende datum nog een paar maanden.

Krisje huisartsen denken volgens mij dat het te veel pijn doet. Maar ik heb mijn eerste spiraal als Maagd laten zetten en zelfs dat ging prima.
Ohh spannend Krisje, slijmprop. En dan kan het dus ook weer alle kanten op...in elk geval een begin van ‘iets’

Ik weet niet meer wie het vroeg wbt waterdichte moltons, ik heb die van Ikea, wel een veilig gevoel :-)
Nou Krisje ik begrijp dat goed! Bij mij was het verliezen van de slijmprop 2x ook de dag dat het doorzette dus ik heb die associatie al helemaal. Ook al hoeft het idd niet. Hoe is het je vergaan?

Hier vrijdag even een offday, voelde me beroerd en kind was ziek. Dacht echt ‘ja hoor, zal je zien dat in deze omstandigheden de bevalling start!’
Maar het is rustig gebleven en iedereen is weer aardig opgeknapt.
Nu nog steeds geen voortekenen dus ga er vanuit dat we een rustige zondag gaan beleven.
En dan mag het morgen en overmorgen van mij ook wel even rustig blijven want dan heb ik weer twee kindvrije dagen om lekker te relaxen. Ik schrijf dus in op woensdag ;-D
Toch spannend die slijmprop! Hoe is het nu!

Naar Nijntje! Ik heb het ook flink te pakken helaas. hopen dat t ook snel wegtrekt! Lekker even 2 rustige dagen! Geniet ervan!

Ik verlies al een tijdje delen slijmprop maar nooit helemaal haha. Ik.verwacht daar dus weinig van in mijn geval.

Iemand nog tips voor de Vlucht koffer? Waar waren jullie blij mee met eerdere kinderen of wat miste jullie ?
Slijmprop: bij eerste ben ik die toen ruim voor de bevalling al verloren (2,5 week), dus zou voor mij geen teken zijn dat de bevalling begint of er aan zit te komen, maar ik help je hopen dat het in dit geval wel zo is!

Vluchtkoffer: ook wat spullen voor partner inpakken! Wij bleven bij eerste door spoedkeizersnede langer in het ziekenhuis dus manlief mocht naar huis om voor zichzelf ook wat extra kleding en tandenborstel etc te halen. Gewoon handig als dat al in de tas zit, ook al heb je het waarschijnlijk niet nodig.

Ik heb nog steeds een hele irritante droge hoest :'( ik hoop zo dat het over is voor de keizersnede wordt uitgevoerd want daarna doet hoesten zo enorm pijn, dat weet ik nog goed van de vorige keer..
@lalameme: ik heb het eerder genoemd in dit topic, maar ik miste dus haarspulletjes (elastiek/schuifspeldjes).
Ik moest blijven en na de bevalling ga je douchen. En dan wil je daarna wel met een beetje leuk haar op al die foto’s haha.

En wat ik prettig vond was dat ik kruiken mee had. Ik weet dat anderen vooral ski sokken en labello fijn vonden (zelf geen behoefte aan gehad).

Voor vriend ook fijn dat we een flesje cola mee hadden. En zijn laptop (oftewel wat vermaak) want het kan lang duren ;-D
Hoi allemaal!!

Guess what.. ik schrijf dit bericht met een klein mannetje op m’n borst! Gisteren had ik echt een k*tdag! Zat er helemaal doorheen! Gewacht tot mijn vriend thuis kwam om even lekker te klagen en zielig te zijn, om 01:00 naar bed en om 02:00 KRAMP! 03:00 gaan klokken 04:00 verloskundige gebeld, 07:00 weer gebeld, 09:00 vliezen gebroken, 11:05 persen en om 12:04 is onze droom van een vent geboren!!
We hebben echt een ‘droom’ bevalling gehad! Heel intiem, relaxt en THUIS❤️
Yeay krisje!!!! Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd! Wat fijn dat je zo’n relaxte bevalling had.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Toch die slijmprop! Wat leuk, echt een zondagskindje met zo’n perfecte bevalling! Gefeliciteerd meid!
Gefeliciteerd krisje! Wat fijn! Dan was het inderdaad toch het begin. Nu lekker genieten van en met elkaar!

Bedankt voor de tips! kan al weer wat extra inpakken haha.

Leuk al dat baby nieuws! Benieuwd wie de volgende is!
Ja ik ben ook benieuwd naar de volgende...

Ik ben het in elk geval niet, nog steeds geen enkel verschijnsel, geen harde buik, geen oefenwee, geen slijmprop. Straks ben ik helemaal alleen in dit topic en komt baby er nooit uit....
Gefeliciteerd Krisje! Heerlijk dat hij er is! Hopelijk een goede eerste nacht gehad samen?

Hier gaat alles goed. Baby was net wat teveel afgevallen maar heeft de 24u daarna zoveel gegeten dat ie weer 100 gram aankwam gelukkig. Oudste blijft ontzettend lief en zorgzaam voor hem, nog geen jaloezie gezien. Vandaag gaat die weer naar het kdv, ook wel fijn dat het gewone leven doorgaat. En kunnen wij even extra hard chillen met de kleine baby, maar eens een keer samen douchen :)
Een tweede is wel echt heel anders zeg (en voor sommige van jullie een 3e toch?)! Soms voelt het nu al alsof ik mijn aandacht bij beide niet genoeg heb (resultaat: kraamtranen) terwijl ik eigenlijk juist ontzettend van beide geniet. Hopelijk went dat snel!

Ben benieuwd wie er na Krisje mag!
Gefeliciteerd Krisje!
Of het begint bij jou gewoon met gebroken vliezen zoals je dat in een film ziet Florence haha. Die midden in het gangpad van de supermarkt breken ofzo. :rolling:

Ik was van de week ergens, alles was nieuw. Ik zat vet ongemakkelijk en was als de dood dat mn vliezen zouden breken op al die nieuwe spullen.

Even schrikken zussel! Maar gelukkig daarna dus heel goed aangekomen! Hier is het ons eerste kindje, maar kan mij goed voorstellen wat je schrijft hoor. Al weet ik zeker dat je het heel goed doet !

Hier nogsteeds ziek. nog eventjes en dan hebben wij hopelijk als het goed is een uiterste datum!

Hebben jullie niet ook ondertussen zoveel zin in een heerlijke malse biefstuk? of een lekker bordje carpaccio en een broodje filet American. Misschien een flinke schaal sushi? En al die andere dingen die we al maanden niet mogen? viel me alles mee hoor, heb niks echt gemist, maar de laatste week heb ik er toch wel erg veel zin in, zullen de laatste loodjes wel zijn! Haha.
florence13 schreef:
28-10-2018 22:58

Ik ben het in elk geval niet, nog steeds geen enkel verschijnsel, geen harde buik, geen oefenwee, geen slijmprop. Straks ben ik helemaal alleen in dit topic en komt baby er nooit uit....
Er is laatst iemand bij gekomen die nog een paar maanden moet, toch?? Dat moet lukken :-D
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Lalameme schreef:
29-10-2018 07:26
Of het begint bij jou gewoon met gebroken vliezen zoals je dat in een film ziet Florence haha. Die midden in het gangpad van de supermarkt breken ofzo. :rolling:
Mijn vader heeft een keer meegemaakt dat dit bij de vrouw voor hem in de rij bij de supermarkt gebeurde! Gewoon opeens splatsh.

Ze was met een vriendin, maar zij ging alleen naar huis toe en de vriendin ging vervolgens rustig verder met haar eigen boodschappen... zoooo bizar! O_o
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
florence13 schreef:
28-10-2018 22:58

Ik lees al stiekem mee maar moet nog paar maanden ;-). Bij zoon ging ik trouwens van geen tekenen, geen enkele ontsluiting dus strippen was niet mogelijk naar weeën 10 uur later en zoon kwam dag erna.
Wat leuk meiden, babynieuws!! :heart: Van harte gefeliciteerd krisje en zussel, geniet er lekker van.

Hier nog steeds een beetje aan het 'landen' in mijn verlof, want afgelopen week was eigenlijk vooral heel (heel heel heel) erg druk!! Deze week hopelijk wat meer rust. Moet wel nog een paar echt belangrijke (werk :roll: ) dingen doen, maar dat gaat wel lukken. Oh ja, en mijn ziekenhuistas inpakken! En wat laatste klusjes in de babykamer.
En dan mag ze van mij vanaf volgende week wel komen, maar nog een beetje langer vind ik ook helemaal niet erg.

Morgen ga ik weer naar de verloskundige. Houd nu toch wel iets vocht vast, verlovingsring past niet meer om maar trouwring nog wel. En sinds een week de typische jeuk onder mijn voetzolen, dus ik ben wel wat alerter op zwangerschaps cholestase. Het is geen hele erge jeuk, maar af en toe een beetje, dus voorlopig is er niets aan de hand.

@anticonceptie: dat is dan 'een geluk bij een ongeluk' voor ons, wij zijn zo goed als onvruchtbaar dus we zouden het in principe helemaal zonder kunnen doen. En als er dan toch iets gebeurt zouden we daar echt dolgelukkig mee zijn.

@eten: nou absoluut! Ik heb de laatste tijd wel erg veel zin in een lekker speciaal biertje, of een pistoletje rauwe tartaar van de slager. En in een uitsmijter met een goed lopend dooiertje! :-9 In de zomer had ik het niet moeilijk, met al die hitte vond ik het juist heel lekker om gewoon water met een schijfje citroen te drinken, en wat meer vis en minder vlees te eten. :)

@slapen: dat is hier al maandenlang een crime. Ik ga sowieso al heel lang elke nacht een keer plassen, maar sinds de 26 wk met die onhandige groeiende buik.... :sheep:
@zussel: logisch hoor dat je in het begin moet wennen aan het verdelen van je aandacht! Sowieso vraagt een baby enorm veel aandacht. Het mag dan ook veel slapen tussendoor, de momenten dát het iets van je nodig heeft, zijn wel heel intensief! Dan is het niet even aan een tafel zetten en een bordje voorschotelen, maar vol op je armen en een fles of borst geven, waardoor meteen beide handen bezet zijn. Dat is best even wennen. Later wordt dat dus wel makkelijker, omdat je baby dan minder intensieve zorg van je vraagt. En omdat je zelf trucjes ontwikkelt om je oudste verbaal aan te sturen of al vlak voor een voeding even flink de aandacht te geven.
Ik plande bijvoorbeeld alle fruit- en eetmomenten van dreumes tijdens de voedingen van baby. Dan zette ik van te voren al alles klaar en zodra baby hongerig werd, ‘verraste’ ik dreumes met dat het tijd was om lekker fruit te gaan eten. Dan was hij bezig en kon ik vol voor de baby gaan. Maar dat heeft best wat weken/maanden nodig voor al die trucjes er zijn en het wat comfortabeler voelt. En tot die tijd af en toe die kraamtranen maar gewoon toe laten.
Ben ook heel benieuwd hoe dat bij mij gaat zijn. Ik denk dat peuter het heel leuk gaat vinden, maar dat dreumes stikjaloers gaat zijn.

@florence: voorlopig ben je nog niet alleen en er komen vast ook nieuwe dames bij. En ik vind het ook wel leuk om een beetje te volgen hoe het met de dames gaat die al een baby hebben gekregen rond dezelfde periode.. al weet ik niet of dit daar een handig topic voor is als er idd nieuwe hoogzwangeren aansluiten..

@lalameme: ik mis niks specifieks. Bij de oudste vond ik het echt lastig om niet gezellig een drankje te kunnen doen. Maar deze keer mis ik niks. Wel vind ik het fijn om straks weer meer relaxed om te kunnen gaan met het wassen van groente, het eten van producten over de datum, een keertje wel een rood stukje vlees, etc. Gewoon weer wat meer onbekommerd.

@flipje: wauw gedurd dat je je ziekenhuistas nog niet klaar hebt staan haha! Hoeveelste ben jij ook alweer uitgerekend?

@hier: vandaag 37+5 en dat is een record voor mij! Allebei mijn kinderen waren nu al geboren. Ben benieuwd wat het oplevert dat deze meer afgebakken is.
Ben het nog steeds niet heel zat en nog steeds wel heel nieuwsgierig. Af en toe steken in mijn onderrug/stuitje en dan krijg ik toch weer flashbacks naar de vorige bevallingen en krijg ik er niet bepaald zin in. Maar het zal toch eens gaan gebeuren he.. ;-D

Vandaag staat (als baby dat goed vindt) op het programma: netflixen, winterjas voor oudste kopen (voel me echt een loedermoeder dat ik hem met 6 graden in zijn zomerjas naar het kdv heb gedaan vandaag :| ), enveloppen geboortekaartjes schrijven en kdv traktaties knutselen.
Wat gaan jullie doen?
Nijntje* schreef:
29-10-2018 08:41

@flipje: wauw gedurd dat je je ziekenhuistas nog niet klaar hebt staan haha! Hoeveelste ben jij ook alweer uitgerekend?
Ik ben nu 37+3... ik zal het vandaag doen ok? ;)
Gefeliciteerd Krisje! Klinkt als een “fijne” relaxte bevalling!

Hebben jullie ook van die levensechte dromen? Ik werd vannacht steeds weer wakker met het idee dat mn vliezen gebroken/gescheurd waren dus heeeeel voorzichtig uit bed geschoven om er vervolgens achter te komen dat het weer alleen een droom was.. Alsof je al niet vaak genoeg wakker wordt door de combinatie baby vs. blaas..
Gisteren nog even met zijn drietjes gaan wandelen met het mooie herfstweer, hoewel “wandelen” een mooier woord is voor “waggelen als een gans” in mijn geval ;-D ‘s Avonds veel harde buiken als resultaat maar het was het waard, heerlijk nog even naar buiten!
Nu echt aftellen, nog 3 nachtjes slapen tot ik me in het ziekenhuis moet melden! Wel hopen dat het hoesten dan minstens gehalveerd is - net de huisarts maar even gevraagd wat ik kan/mag slikken, vanmiddag word ik erover teruggebeld..
flipje2 schreef:
29-10-2018 08:48
Ik ben nu 37+3... ik zal het vandaag doen ok? ;)
Mijn referentiekader is dat ik bij mijn eerste dan al te laat was geweest dus misschien is dat het ;-D
Maar goed idee! Al geloof ik soms dat het ook wel helpt dat jij mentaal nog in je werk zit en baby misschien dus voelt dat ze (toch?) nog eventjes moet wachten. Een paar vriendinnen van mij hadden ook deadlines waardoor de baby echt niet voor een bepaalde datum mocht komen (soms zelfs met 39w). En die baby’s hebben zich allemaal keurig koest gehouden :hihi:
Oh ja, traktaties voor kdv! Die moeten ook nog.. Toevallig nog gouden tips? ;-D
Enveloppen voor kaartjes heb ik vorige week geschreven, dus die zijn klaar.

Qua eten: ik heb niet echt iets gemist. Ben doorgaans al geen rood vlees eter (en jaren vegetariër geweest), dus filet americain, rosbief, biefstuk etc maak je me toch al niet blij mee en mis ik dus ook niet. Sushi is ook niet mijn ding dus dat scheelt ook. Drank gaat er ook niet veel doorheen en kan prima zonder. Van eieren krijg ik de laatste maanden last van mn buik dus die hoef ik ook niet direct weer te hebben na de bevalling. Klinkt wel heel saai en braaf zo zeg :O ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven