Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Nog niet aan het aftellen, moet nog 4 weken. Ik blijf waarschijnlijk moederzielalleen op dit topic over...
Alle reacties Link kopieren
Zussel gefeliciteerd! Dit is voor de UD toch? Had je al lang voortekenen? Slijmprop verloren, buikpijn??

Ik ben dus niet de enige die last heeft van geboks tegen banden en blaas, pfff wat kan dat zeer doen zeg. Indalings steken heb ik al gehad, baby ligt heel erg laag.

Ik ‘moet’ nog 1 dag, morgen uitgerekend, maar ik verwacht er niet zo van. Ik ben er wel heel erg klaar mee!! Maar dat heb ik al 100 keer gezegd denk ik. :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik zit pas op 37+2 dus ik tel ook nog lekker mee af!

Ik ben het nog niet echt zat. Heb wel slechte nachten. Ik moet zo’n 4x per nacht naar de wc, word wakker van de warmte (dat rot zeiltje!) en zo nu en dan van mn kinderen. Maar ik kan er aardig tegen en slaap overdag een uurtje bij. Ik kan alleen heel slecht tegen de onzekerheid van wanneer het gaat gebeuren. Met name omdat ik mij zorgen maak over waar we de kinderen gaan onderbrengen en jongste is nu ook nog ziek! Maar ja, zo werkt het nou eenmaal met bevallen, dat weet je gewoon niet van te voren dus ik moet me er bij neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
@zussel ooooh gefeliciteerd!!

@hier 38+4, lig op dit moment aan de ctg maar ziet er naar mijn idee prima uit, kleine is wel ontzettend druk! Verder een zeurend gevoel onderin en savonds wat krampen maar nog niks heftigs helaas.
Alle reacties Link kopieren
Dus nijntje je hebt je record draagtijd al bereikt, haha. Wie weet duurt het deze keer gewoon tot de 40 wk. Waar gaan de kinderen in principe naar toe als je bevalt?

Krisje fijn dat het goed gaat met de baby! Is je bloeddruk nog steeds verhoogd?
Zussel gefeliciteerd!

Hier gister check gehad: alles goed. Dus aftellen.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa gefeliciteerd zussel! Leuk al dat baby nieuws ! Geniet ervan, inderdaad ook benieuwd hoe de ontmoeting is gegaan, lijkt mij heel bijzonder!

Hier gisteren ook weer aan de ctg en aan de echo, alles was weer goed. hoop dat t snel doorzet krisje, is niets zo he. Gaan ze eventueel inleiden?
Alle reacties Link kopieren
waarom krijgen jullie eigenlijk allemaal ctg's en echos? Ik krijg helemaal niets….ik wacht gewoon rustig af….
Mijn laatste groei echo was goed, baby ligt goed, dus is er dan gewoon geen reden voor?
Alle reacties Link kopieren
Controle hier was goed!! Bloeddruk gezakt dus geen reden meer om onder controle van t zkh te blijven! Deze dame mag lekker thuis bevallen met haar eigen verloskundige!!

@florence alleen maar een goed teken! Ik heb voor woensdag ook nooit een ctg gehad en minimale echo’s. Gewoon omdat het allemaal goed ging en alles er goed uitzag!
Ik heb 1 extra echo gehad omdat de kleine erg klein was en er gekeken moest worden of zijn curve niet afweek maar dat was gelukkig niet zo, en die ctg en extra controle had ik vanwege een hoge bloeddruk maar dat is nu dus ook niet meer nodig!!

@suusberg fijn dat alles goed was!!

@lalameme nee voor zover ik weet gaan ze niet inleiden! M’n vliezen zijn nog heel en dat voorwerk is vervelend maar nog hartstikke goed te hendelen, dus hoop dat ik daar wat cm mee win haha

@nijntje ik heb een waterdichte molton ipv zo’n zeiltje en ik slaap echt heerlijk! Misschien kun je daar voor kijken? Ik heb de mijne van m’n schoonmoeder gekregen maar misschien hebben ze die wel gewoon bij de Hema liggen!
Alle reacties Link kopieren
Vanwege minder/geen leven voelen Florence. Ze is hier normaal heel druk en voel haar echt altijd duidelijk. Nu dus 2x haar een hele dag niet gevoelt. dan krijg je een ctg en daarna een echo om de baby en doorbloeding verder even door te meten of te controleren. Inderdaad! Alleen maar een goed teken! :)

Wat onwijs fijn krisje! En fijn dat het goed uit te houden is voor je! Haha ja dat hoop ik met je mee. Ik heb maandag een consult bij de gyn over een inleiding. hoop inderdaad dan te horen of dat voorwerk wat heeft gedaan, anders ben ik wel een beetje verdrietig denk ik haha.

Hoe komen jullie deze regenachtige dagen door ? laatste baby wasje zit er hier nu in (nu dan echt de laatste).
Alle reacties Link kopieren
Hier extra echo vanwege grote buik dus check grootte baby, en locatie placenta ivm geplande keizersnede. Ze willen zekerheid dat placenta niet achter het oude litteken ligt (in placenta snijden is niet zo’n slim plan..).

Ik ben de laatste dingen in de babykamer aan het ophangen (ik klim nog koppig op huishoudladders, lekker eigenwijs..) en wil straks de ziekenhuistas nog nalopen (gister niet gelukt), en daarna is het alweer tijd om peuter op te halen van het kdv.
Alle reacties Link kopieren
Moet zeggen dat ik me echt een beetje verveel haha. Alles is schoon, iedereen is al 10x op visite geweest, vriend is tuurlijk gewoon werken. Alles wat we nodig hebben, hebben we in huis dus shoppen hoeft ook niet. Heb onderhand vierkante ogen van de tv, moet m’n telefoon 2x per dag opladen omdat ik alleen maar forums lees en vlogs van andere zwangere kijk, en nu ga ik maar een dutje doen.
Besef me echt dat ik een luizenleventje heb op t moment haha

Oh en ik heb een tijdje geprobeerd te breien maar dat is niet aan mij besteed! Misschien dat ik nog een keer ga proberen te haken deze week.
anoniem_377500 wijzigde dit bericht op 26-10-2018 14:47
Reden: Aanvulling
13.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lalameme schreef:
26-10-2018 14:23
Vanwege minder/geen leven voelen Florence. Ze is hier normaal heel druk en voel haar echt altijd duidelijk. Nu dus 2x haar een hele dag niet gevoelt. dan krijg je een ctg en daarna een echo om de baby en doorbloeding verder even door te meten of te controleren. Inderdaad! Alleen maar een goed teken! :)
oh ok, ik dacht dat jullie dat allemaal misschien standard kregen, maar nee dus. Lijkt me eng om baby niet te voelen, ik bedoel, hij heeft bij mij ook drukke en minder drukke dagen, maar ik voel hem tot nu toe eigenlijk wel elk uur.
Goed dat ze in elk geval gelijk controleren als er iets afwijkends gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie al nagedacht over welke anticonceptie jullie na de bevalling gaan gebruiken? Ik heb echt alles al geprobeerd behalve een spiraaltje omdat ik dat nooit durfde, maar na een bevalling moet dat penuts zijn toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet mn telefoon ook heel vaak opladen de laatste tijd! :rofl: Hahaha. Ik heb wel afleiding van de kinderen, maar mijn wereld is wel wat klein nu.

Krisje, qua anticonceptie komt hier iets definitiefs denk ik. Spiraaltje heb ik ervaring mee, zetten was wat pijnlijk (maar had nog geen kinderen toen), maar is het wel waard als het verder goed bevalt. Ik heb hormoon-gerelateerde migraine, dus uiteindelijk was mirena het ook niet voor mij (net als de pil).
Alle reacties Link kopieren
Krisje90 schreef:
26-10-2018 16:35
Hebben jullie al nagedacht over welke anticonceptie jullie na de bevalling gaan gebruiken? Ik heb echt alles al geprobeerd behalve een spiraaltje omdat ik dat nooit durfde, maar na een bevalling moet dat penuts zijn toch?
geen ervaring met spiraaltje, maar als er een kind uit kan, dan denk ik dat dat spiraaltje er ook wel in kan.

Ik heb er eigenlijk ook nog niet over nagedacht, is wel een goed idee om dat wel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat Dajka zegt idd, vergeleken hij bevalling stelt het weinig voor. Ik ga straks ook weer voor een Mirena denk ik.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Idd spiraaltje of mijn man legt er n knoop in. Dat zou heel fijn zijn, want pil kon ik niet mee verdragen.

Hier elke week groei echo ivm zwangerschaps diabetes. Risico is dat ze te hard kunnen groeien en teveel vruchtwater.

Telefoon ligt constant in de lader, tv en netflix bijna door en ja ach geniet nog ff van je rust!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de felicitaties! Het was super om oudste met hem te zien :heart: Totaal geen aandacht voor mij haha, alleen voor hem en hem continu willen vasthouden en knuffelen enzo. Echt heel erg leuk!

Weet niet meer wie t vroeg maar inderdaad voor de UD: met 39 weken (precies net als bij de oudste). Hou ik van, kinderen die een beetje oo tijd komen haha. Was er ook wel echt klaar mee. Heel herkenbaar van die telefoons die 2x oer dag leeg zijn haha. Afgelopen 48uuur heeft mijn telefoon juist niet aan de oplader hoeven liggen, veel teveel andere dingen ;-)

Herstel gaat hier tot nu toe echt wonderlijk goed, amper bloedverlies en voel me echt heel oké. Al merk ik wel dat de hormonen veranderd zijn en borstvoeding op gang komt, inclusief tranen enzo (terwijl ik zeer nuchter van mezelf ben haha). Ach, zal wel een goed teken zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Ach wat leuk zussel! Behalve van die tranen dan, maar dat hoort erbij ;) Hoe oud is je oudste ook alweer?
Alle reacties Link kopieren
@zussel wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je je zo goed voelt zussel! En wat heerlijk om je kinderen zo samen te zien!

@anticonceptie: ik ben na nr 2 niet meer aan anticonceptie gegaan maar condooms gebruikt. Dat beviel best goed, zo hormoonvrij. Dus misschien dat we dat wel weer zo doen.
Alle reacties Link kopieren
Condooms hebben wij inderdaad ook gebruikt omdat ik ontzettend slecht reageer op hormonale anticonceptie, maar daardoor zijn we nu dus zwanger! We hadden van tevoren tuurlijk wel besproken dat het kindje meer als gewenst zou zijn mocht het toch gebeuren, anders waren we wel ‘voorzichtiger’ geweest. Maar we willen de komende jaren ons richten op de verbouwing van ons huis en echt even genieten met z’n 3e, dus ben bang dat ik toch weer aan de hormonen moet :cry:

Vind t zo naar, heb me de afgelopen 10 jaar niet zo goed gevoeld als tijdens m’n hormoonvrije periode!! Zie er dus echt tegenop om wéér iets nieuws te proberen, wat ook nog een de laatste optie is..

@dajka hoe is het vandaag met je op je uitgerekende datum?? Lijkt me op een of andere manier toch spannend!

Hier vannacht best wat krampjes gehad maar in m’n slaap, heb er zelf weinig van gemerkt alleen m’n vriend hoorde me kreunen en steunen? Kleine is al 2 dagen veel aanweziger als afgelopen tijd? En al 2 mensen hebben me vandaag geappt dat ze t gevoel hadden dat ik aan t bevallen was! Ik hoop dat t maar snel gebeurd hahaha. Ben al die lief bedoelde appjes ook wel een beetje beu :-$
Alle reacties Link kopieren
Krisje, de koperspiraal is ook een optie he? Hormoonvrij. Ja het is de UD vandaag, maar ik voel niet zo veel :-( , haha. Ik denk dat ik sowieso wel verwacht had overtijd te lopen. Dat van die appjes herken ik, bij eerdere zwangerschappen vond ik dag heel irritant. Bij mij durven ze niet meer..haha. Voor hetzelfde geldt moet je nog twee weken wachten ofzo, dan ben je er echt helemaal klaar mee hoor! Ach ja, tis wel goed bedoelt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Stuur ze die meme van die dikke boze kat met ‘yes, i’m still pregnant’ haha
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven