Gezondheid alle pijlers

Griepprik

30-10-2018 00:29 72 berichten
Dag allemaal,

Ik moet vandaag de griepprik nemen, ik ben uitgekozen door mijn huisarts omdat ik onder de groep risicodoelgroep ofzo sta. Nu is mijn vraag of dat wel gratis is dan ik heb een basis verzekering of moet ik ervoor betalen? En heb nog een vraag.
Ik twijfel er over of ik het wel of niet moet nemen 50% zegt van wel en 50% zegt van niet ik weet t niet meer
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, griep is lekker. Je kan er dood aan gaan, maar so what.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
30-10-2018 00:47
Hoe bedoel je?
Ik schrijf toch geen japans?
Madeliefjees schreef:
30-10-2018 00:53
Ik begrijp niet wat je zegt. Als je iets niet normaal uit kan leggen kan je dan onder mijn topic verdwijnen
Je twijfelt of je de griepprik wel moet halen. De dokter zegt van wel, en die heeft er toch zomaar 6 jaar voor gestudeerd, en "men" zegt dat het onzin is.
Dus als je liever "men" geloofd, haal je hem niet, je kan hoogstens dood gaan aan de griep.
Wat een leuke aardige opmerkingen heb jij Madeliefje.

Azijnwater: de huisarts raadde mij vandaag ook de griepspuit aan, ik heb het afgeslagen. Soms neem ik het wel soms niet, ik voel eigenlijk geen verschil.
Madeliefjees schreef:
Hou toch op met je drama !
Azijnwater schreef:
30-10-2018 00:49
Hoe bedoel je?
Zo doet ze tegen mij ook omdat ik geen griepprik haal, en tegen jou omdat je waarschijnlijk tegen de kosten opziet.
Als jij tot een risicogroep behoort hoef je hier niet voor te betalen.
Was het bedtijd voor je Madeliefjees?

Nee ik had hem niet gehaald.
De risicogroep krijgt deze prik gratis.
Met de griepprik is het niet gegarandeerd dat je geen griep krijgt. Ook zijn er vele varianten en het kan zijn dat niet alle varianten in die griepprik zijn ‘opgenomen’, want er komen immers altijd nieuwe varianten bij.
De griepprik kan er wel voor zorgen dat áls je griep krijgt, dat je dan minder heftig ziek wordt. Een griep voor de risicogroep kan natuurlijk anders uitpakken dan voor de gezonde medemens.
Je moet zelf inschatten hoe kwetsbaar jij bent. Bedenk in iedergeval dat je deze prik niet voor niets krijgt aangeboden, dus dat zegt al veel.
Madeliefjees schreef:
Je kan aan alles doodgaan...
Monchu69 schreef:
30-10-2018 05:58
Je kan aan alles doodgaan...

Het is een zekerheid dat je dood gaat, de vraag is waaraan.
En met een griepprik is de kans om aan griep dood te gaan iets kleiner, maar zeker niet 0
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Een gezond mens overleeft de griep doorgaans wel. Mensen die in de risicodoelgroep vallen van soms niet of hebben veel meer last van de griep en krijgen veel makkelijker complicaties zoals een longontsteking. Waar je ook dood aan kan gaan.

Als de huisarts jou indeelt in de risicodoelgroep is het dus zeker de moeite waard om die prik te halen.
blub
Waar hangt je keuze dan vanaf? Van de vraag of je moet betalen of niet?
Nou......àls je hem zelf moest betalen kost ie 17 hele euro's plus de kosten voor het zetten. Edit: consult voor vaccinaties kost €4,62. Dus totaal €21,62.
Maar mensen in risicogroepen krijgen hem gratis.
https://www.zorgkiezer.nl/zorgverzekeri ... /griepprik

Als de huisarts hem voor jou aanraadt, zou ik hem gewoon halen.
angelfish schreef:
30-10-2018 06:17
Een gezond mens overleeft de griep doorgaans wel. Mensen die in de risicodoelgroep vallen van soms niet of hebben veel meer last van de griep en krijgen veel makkelijker complicaties zoals een longontsteking. Waar je ook dood aan kan gaan.

Als de huisarts jou indeelt in de risicodoelgroep is het dus zeker de moeite waard om die prik te halen.

En als je er niet dood aan gaat zijn die complicaties nog steeds heel vervelend en soms beperkend. Zoon met astma is mede daardoor een keer blijven zitten. (Zes weken school missen is niet handig als je er toch al niet zo goed voor staat)

Hij loopt nu stage in het onderwijs, gaat zijn prik dus echt wel halen want als ergens griep rondgaat is het daar wel.
Madeliefjees schreef:
30-10-2018 00:53
Kun je niet even een beetje aardiger doen tegen iemand die hier tijdens haar allereerste post al heeft aangegeven een licht verstandelijke beperking te hebben? Voor alle duidelijkheid: daar kiest iemand niet voor.
Lijkt me een goed idee om er voortaan in je reacties rekening mee houden dat iemand misschien dingen gewoon niet weet, die voor jou vanzelfsprekend zijn.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 30-10-2018 07:15
5.32% gewijzigd
Madeliefjees schreef:
30-10-2018 00:58
Je twijfelt of je de griepprik wel moet halen. De dokter zegt van wel, en die heeft er toch zomaar 6 jaar voor gestudeerd, en "men" zegt dat het onzin is.
Dus als je liever "men" geloofd, haal je hem niet, je kan hoogstens dood gaan aan de griep.
Maak daar maar 10 jaar gestudeerd van. Na 6 jaar ben je slechts basisarts.

TO, de huisarts schrijft hem je niet voor niks voor. Ik zou hem halen.
Wij kunnen en mogen niet zeggen of jij de griepprik moet halen. Dus daar zul je zelf een besluit over moeten nemen.
Je schrijft 'ik moet vandaag de griepprik nemen'. Ook als je tot een risicogroep valt, ben je niet verplicht de griepprik te halen. Het is je eigen keuze om de griepprik wel of niet te halen.
De griepprik is gratis wanneer je onder een risicogroep valt, ook wanneer je alleen een basisverzekering hebt.
Het is gratis, en ik heb hem 3 weken geleden gekregen. Al jaren en bevalt prima.
Dit jaar haal ik hem wel ivm zs normaal eigenlijk niet ondanks dat ik ook tot de doelgroep behoor. Hij is inderdaad gratis.
Madeliefjees schreef:
30-10-2018 00:58
Wat praat jij onzin zeg! Je probeert wel erg wijs over te komen.

Dokter dit dokter dat, journalist dit blabla want die hebben het natuurlijk allemaal onderzocht? Natuurlijk moeten we ze geloven, we mogen niet meer zelf nadenken omdat men er zomaar 10 jaar aan gestudeerd heeft.

Huh wat? Juist ja, ik praat geen chinees.
Lopervanhiernaardaar schreef:
30-10-2018 06:15
Het is een zekerheid dat je dood gaat, de vraag is waaraan.
En met een griepprik is de kans om aan griep dood te gaan iets kleiner, maar zeker niet 0
Helemaal niet, de kans is zeker niet kleiner.
Alleen al vanwege je leeftijd kun je tit de doelgroep ( =gratis) behoren.
Sterk genoeg om niet met 65 jr met pensioen te gaan, maar “zwak” genoeg om met 60 jr tot de risicogroep te behoren.
:-)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Bordorood schreef:
30-10-2018 07:46
Helemaal niet, de kans is zeker niet kleiner.
Bron?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven