Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Wow whats, dat is wel even andere koek, wat heftig! Dat die volwassenen het leuk vinden om elkaar in elkaar te timmeren verdient al geen schoonheidsprijs, maar voor het oog van (hun) kinderen..?! :facepalm: Dan zal er daar áchter de voordeur ook wel het een en ander niet pluis zijn..
Het relletje tussen man en mij was wel iets meer dan een gewone discussie, daar heb ik ook geen moeite mee want dat doen we meestal vrij beschaafd, maar nu stond ik als een soort viswijf te tetteren naar man. Die is normaal gesproken niet kwaad te krijgen maar had er nu ook genoeg van en verhief zijn stem, en daar schrok dochter wel van.
Twinkel, ik denk dat naar boven lopen voor mij ook best een goede zou zijn, tot aan de gang moet ik me nog wel in kunnen houden en dan kan ik boven los gaan tegen het wasgoed ofzo :proud:
Shift die dingen gebeuren nu eenmaal. Iedereen schreeuwt weleens, je hebt het daarna goed opgelost vind ik. Zolang dit niet dagelijks gebeurd is er niks aan de hand toch? Huilen is ook volkomen normaal. Wij hebben ook wel eens geschreeuwd hoor en gescholden ook maar we maken het altijd gelijk weer goed. We hebben voornamelijk woorden omdat mijn man vind dat ik de oudste voortrek en eigenlijk doe ik dat ook wel een beetje vanwege zijn handicap en als ik daar dan op aan wordt gesproken dan wordt ik pissig terwijl ik dondersgoed weet dat mijn man gelijk heeft. Hij is gewoon mijn zorgenkindje en niet denken dat ik hem voortrek op liefde of cadeaus hoor maar de kinderen mogen bijv niet op de bank springen en bij de andere 2 zeg ik jongens nou eraf doe normaal en bij de oudste zeg ik Ah schat wat goed dat je kan springen maar doe maar niet meer, omdat ik blij ben dat hij het eindelijk kan. Maar aangezien zijn handicap steeds beter wordt ( kan het niet beter omschrijven want het zal nooit beter worden) worden de verschillen tussen hem en de andere jochies steeds minder.

En ja achter die deur zal heel wat leed schuil gaan, die kinderen zijn ook uit huis geplaatst. Ze mogen 2x een weekend in de maand daar zijn en delen van schoolvakanties. Maar ik denk dat ze dat nu wel kunnen vergeten want veilig thuis nam het heel serieus op en zeiden ook dat de politie de melding nog zou doorzetten want die zijn dat verplicht om te doen als er kinderen bij zijn. Maar echt die mensen zijn zo vreselijk! Ik woon echt in een hele nette en fijne straat maar sinds dat ene huis is verhuurd is er alleen maar ellende. Dus ik hoop dat ze snel oprotten want ik ben er echt klaar mee en de rest van de straat ook.

En oh mijn middelste wil de afgelopen week niet meer naar bed, hele strijd elke avond tot mijn broer hier vanavond was en hem naar bed deed. Middelste kwam steeds weer uit bed dus mijn broer heeft gewoon het licht uitgedaan en de deur dichtgedaan ( mijn kind is echt 2 turven hoog en kan nergens bij), 5 minuten later ging ik kijken en hij lag heerlijk in z’n bedje te slapen. Goede oplossing dus!
Oh en zijn jullie al bezig voor de sinterklaas? Ik ga ze echt gruwelijk verwennen en dit heb ik al in huis:

Oudste:
Playmobil piratenvesting
Onesie dino
Ridder verkleedset
Klei om hamburgers te maken
Kleurspullen

Middelste:
Robot onesie
Ambulance
Brandweerwagen
Redbull race auto
Playmobil piraten playmaps

Jongste:
Politie wagen
Vuilniswagen
Duplo met dino’s
Beren onesie
Paw Patrol rubble

En voor in hun schoen heb ik stuiterballen en een sinterklaasbeker met hun namen erop en tijdschriften van paw Patrol/brandweerman Sam waar ook speelgoed bij zit. En ik ga volgende week ofzo nog even samen met man bij de intertoys en action kijken wat ze nog meer krijgen, heb expres al veel speelgoed verkocht dus ze zijn echt weer toe aan nieuwe dingen.

En voor de kerst krijgen ze allemaal 2 cadeautjes. Oudste een houten treinbaan en nog iets maar ik weet nog niet wat, middelste een houten garage en een doos hotwheels ( zoals jullie al merken is hij auto gek), jongste krijgt een houten vliegveld en een helikopter.
Ow jemig wat veel. Ik heb juist veel minder dan anders. Maar ik heb nu nog wel wat ideeen er bij.

Kan je niet zeggen dat het inderdaad niet mag en dat daarom de politie komt? En dat die nog strenger zijn dan mama? Ook even vertellen dat de politie je helpt als je het nodig hebt. Haha.

Shift: ik kan het op het moment ook niet altijd voorkomen. Door het overlijden van mijn moeder heb ik een extreem kort lontje en kan ik echt ontploffen. Ik geloof niet dat zoon er bij is geweest als dat gebeurt. Ik loop dan wel weg en anders leg ik hem dat uit. Sowieso zeg ik wel tegen zoon dat mama vandaag niet blij is daarom soms wat boos doet. Maar niet boos is op hem.
Oh heftig whats!
Hier hebben vriend en ik eigenlijk nooit ruzie, dus dat hebben ze ook nooit gezien. Wel eens een meningsverschil maar op een paar stemverheffingen na zien de kinderen daar weinig van. We proberen sowieso onenigheid over opvoeding nooit in het moment te bespreken maar nadien als de kinderen slapen.

@2,5 jaar en buiten spelen zonder toezicht: nee absoluut niet. Ik vind kinderen op die leeftijd echt nog onbetrouwbaar. De mijne van 3,5 jaar vind ik zelfs nog niet klaar daarvoor.
Ik geef idd veel cadeaus met sinterklaas, ik ga dan echt bizar los met cadeaus kopen maar dat vinden we allemaal alleen maar leuk. Voor oudste komt er sowieso nog een iron man ( zijn grootste wens) en voor de andere kids kijken we gewoon als we aan het shoppen zijn.

Vannacht weer veel geschreeuw gehoord maar gelukkig waren ze nu wel binnen aan het schreeuwen en de kinderen zijn er ook niet wakker van geworden. Maar moet je nagaan he, we wonen in zeer goed geïsoleerde huizen ( als de buren een feestje geven hoor ik het niet eens), ik heb nog een voortuin, dan de stoep, dan parkeerplaatsen en dan nog een weg (2baans dus brede weg), dan weer parkeerplaatsen, weer de stoep, weer voortuinen en dan 6(!!) huizen schuin tegenover me zeg maar wonen ze. En dan nog horen wij ze hier alsof we ernaast staan. Dat geeft wel aan hoe loeihard het allemaal is en er wonen dan ook nog deels 2 kindjes ( geloof van 5&3). Het is echt bizar.

En regent het bij jullie ook zo verschrikkelijk hard al urenlang? De mensen aan de E lijn zullen ook wel veel van de regen merken, jammer want het gaat hier nu pas echt beter met de kinderen en mijn oorontsteking en wil echt naar buiten met ze. Even lekker hun energie kwijt.
Ik ben net met peuter naar buiten gegaan om plassen te stampen. Lekker laarzen aan en reuze lol!

Wij willen met sinterklaas ieder kind 2 cadeaus geven en dan een gezamenlijk cadeau. Dus wat minder uitbundig ;-D
En dan met kerst ook een cadeautje.
Jongste is anderhalve week voor sinterklaas ook jarig en ik ben over 3 weken uitgerekend. Dus er komt hier speelgoed zat binnen in amper twee maanden tijd.
Wordt vooral een uitdaging waar ik het allemaal ga laten straks weer..
Ik vertel wel eens aan manlief jullie verhalen, tips en ervaringen. En van de week zei hij ‘Hmm ik ben toch blij dat peuter nooit gekotst heeft.’ Dus ik zeg dat ie het niet moet jinxen..

Mogen jullie 1x raden wie peuters bed en ons bed vannacht 2x heeft verschoond.. :facepalm:
GlitterCupcake schreef:
31-10-2018 06:04
Ik vertel wel eens aan manlief jullie verhalen, tips en ervaringen. En van de week zei hij ‘Hmm ik ben toch blij dat peuter nooit gekotst heeft.’ Dus ik zeg dat ie het niet moet jinxen..

Mogen jullie 1x raden wie peuters bed en ons bed vannacht 2x heeft verschoond.. :facepalm:
Tijdje terug zei ik hier dat mijn kinderen noooooooit ongelukjes hebben, oudste heeft vanmorgen in z’n broek geplast in de jumbo...en we waren lopend...op een uur van huis...en ik had geen verschoning bij me.
Oh en ik ben aangenomen! Eindelijk weer als verpleegkundige werken. Heb een jaarcontract voor 20 uur per week gekregen wooohoooo!
Ah beterschap glitter. En balen whats, van de natte broek.
Maar gefeliciteerd met je baan! Verpleegkundigen kunnen we goed gebruiken in het land, dus ook een winst voor ons ;)
Gefeliciteerd Whats!

Ik lees hier vooral mee, maar reageer eigenlijk zelden.
Sinds een week of 2 wordt peuter (2,5) vaak midden in de nacht wakker en wil echt alleen bij ons in bed verder slapen (zo niet, dan keihard brullen en stampen in bed en dat wil ik buren niet aandoen). Ik dacht zelf door kou, maar hij voelt niet echt koud aan, heeft al dikke badstof pyjama en sokken aan en heeft een peuterdekbed (waar ie niet goed onder blijft liggen, stoppen hem wel in als we naar bed gaan). Hebben jullie tips om hem hele nacht in eigen bed te laten doorbrengen? Hij slaapt bij ons in bed heel snel weer in, slaapt meestal daar ook langer als in eigen bed, maar toch.. Ik wil wel graag lekker tegen man aankruipen.
Ligt hij nog in een ledikant? (Of een bed met de afmetingen van een ledikant) Hier ook zo'n fase gehad. We hebben hem in een groot bed gelegd en toen was het over. Hij was gewoon zijn bed ontgroeid, ook al was dat op het oog niet te zien :-D

@whatts: gefeliciteerd :cheer2:
Whatsinaname1988 schreef:
31-10-2018 15:32
Oh en ik ben aangenomen! Eindelijk weer als verpleegkundige werken. Heb een jaarcontract voor 20 uur per week gekregen wooohoooo!

:cheer2: Gefeliciteerd! :cheer2:

En dat zal een hele natte ongezellige tocht zijn geworden..
Miss.Speeseend schreef:
31-10-2018 18:21
Gefeliciteerd Whats!

Ik lees hier vooral mee, maar reageer eigenlijk zelden.
Sinds een week of 2 wordt peuter (2,5) vaak midden in de nacht wakker en wil echt alleen bij ons in bed verder slapen (zo niet, dan keihard brullen en stampen in bed en dat wil ik buren niet aandoen). Ik dacht zelf door kou, maar hij voelt niet echt koud aan, heeft al dikke badstof pyjama en sokken aan en heeft een peuterdekbed (waar ie niet goed onder blijft liggen, stoppen hem wel in als we naar bed gaan). Hebben jullie tips om hem hele nacht in eigen bed te laten doorbrengen? Hij slaapt bij ons in bed heel snel weer in, slaapt meestal daar ook langer als in eigen bed, maar toch.. Ik wil wel graag lekker tegen man aankruipen.

Heeft ie knuffels? Hier hecht peuter veel aan zijn vriendjes in bed en dat is voor hem al een reden om in bed te zijn. Als hij wel eens wakker wordt kunnen we hem vaak weer instoppen met ‘hier is je vos, hier is je flamingo en nu lekker slapen’.
Hallo allemaal! :hello:
Mag ik hier weer aanhaken? Mijn dreumes is deze week een peuter geworden :cheer2:
Welkom Fiona! Gefeliciteerd :cheer2:
:high5: Welkom Fiona en gefeliciteerd!
Even een frustratie. Zoon luistert echt helemaal niet en het is behoorlijk frustrerend. Als hij ontdeugend is en ik probeer hem te corrigeren, raast hij maar door en hij kijkt niet op of om. Ik kan gewoon geen contact met hem krijgen. Is dit herkenbaar?
:hug: Dat is niet fijn Tinkel. Wat bedoel je met razen? Rent ie weg of schreeuwen?
Hij is dan heel erg druk, rondrennen, springen. Als ik hem dan even vastpak worstelt hij zich los en hij schreeuwt ook in mijn gezicht. Als ik mijn stem een beetje verhef, doet hij steeds Raaaawr terug. Lekkere spiegel? Ik bereik hem echt totaal niet, hij gaat dan nog even extra ontdeugend doen of probeert weg te komen.
Hij is ook ineens weer heel erg aan het slaan en klauwen. Ook schoppen ineens, ik denk dat hij dat bij de opvang leert? Dat Raaawr zag ik ook een ander kind daar doen en doet hij nu ook steeds. Wel grappig dat het slaan en klauwen altijd weer erger wordt op het moment dat ik me bedenk dat het zo goed gaat. :facepalm:

Is dit dan gewoon het uittesten en zoeken van grenzen? Het maakt me wel een beetje onzeker dat ik totaal geen grip op hem lijk te hebben. Duidelijkheid leidt bij hem alleen maar tot frustratie en nog meer grenzen opzoeken.
Wat vervelend Tinkeltje, het klinkt alsof hij flink zijn grenzen aan het opzoeken is.

Dochter is net twee geworden maar had deze week ook zo'n bui. Ze bleef maar spullen uit de kast trekken (waar ze niet aan mag komen). Het werd echt een spelletje en mijn boosheid had totaal geen effect. Ik heb haar toen in de hoek gezet, maar ook dat vond ze alleen maar leuk. Ik ben toen huilend (ja, zwanger..) naar mijn man gegaan en heb haar een 'kleine duivel' genoemd. Man kwam binnen, corrigeerde haar en er wat niets meer aan de hand.

Nu doet ze soms iets stouts en zegt ze tegen me 'Nee, stout, in de hoek' en dan gaat ze zelf in de hoek staan :roll:
Dat is ook zo frustrerend, dat ze blijven lachen. Wel fijn om hier even over te schrijven. Het is denk ik gewoon uittesten.

Wat volgens mij ook meespeelt is dat man ziek is dit weekend en hij kan niet zo veel met zoon doen. Het komt even allemaal op mij aan en man is wat gestresst.
Dat gestresste pikt peuter natuurlijk haarfijn op. Je kan wel willen dat je net zo consequent bent als anders maar dat gaat hem niet worden als man ziek is. Dus chill, zet Casper & Emma aan en geef peuter een bakje gepofte spelt: https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... elt-gepoft :thumbsup:

En dan snel hopen dat het bedtijd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven