Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Obelix: Klinkt als een mooi speelparadijs bij jou thuis!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je mij bedoelt, lavendel ;-D

Speelparadijs of niet, ik denk zomaar dat zoon vandaag niet meer mee naar huis wil. Zijn oom gaat een échte tractor kopen vanmiddag en hij is echt stapelgek op tractors.
@chl, dat klinkt als een hele berg speelgoed! Wij hebben niet zo veel in de woonkamer staan (maar ook niet weinig). Een klein keukentje (oventje met la) waar alle toebehoren in kunnen, een doosje duplo en 1 doosje met los speelgoed en boekjes. Verder slingert er nog een roze tracktor en een loopwagen van de ikea in de kamer en hebben we de box nog staan waar blokken, een ringtoren en knuffels in liggen.

Op haar kamer staat nog een hobbelpaard en in de gang een driewieler. Ook ligt er nog wat speelgoed in haar kledingkast waarmee we de inhoud van de doos met losse dingen in de woonkamer soms wat wisselen.

Ik denk dat ze het heel saai vindt als we straks klaar zijn met klussen, nu speelt ze veel met dozen, stukjes hout, gordijnrails, verpakkingsmateriaal, kwasten en weet ik veel wat er nog meer allemaal langs komt. Wij kopen eigenlijk nooit speelgoed maar ik denk dat ze met het kraambezoek straks weer genoeg erbij krijgt....
CHL schreef:
01-11-2018 07:33
Ik denk dat je mij bedoelt, lavendel ;-D

Speelparadijs of niet, ik denk zomaar dat zoon vandaag niet meer mee naar huis wil. Zijn oom gaat een échte tractor kopen vanmiddag en hij is echt stapelgek op tractors.
Sorry ja denk het ook! Hahaha ja een echte tractor is natuurlijk the bom!
Ik heb uiteindelijk een magnetisch bord, rijgkralen en een zoef zoef brandweer auto die als je erop drukt gaat rijden besteld.
Wat is een magnetisch bord?
Is een magnetisch bord niet net zoals een schoolbord, maar dan magnetisch?

Ik moet helaas afscheid van jullie nemen, mijn dreumes is deze week een peuter geworden :cheer2: Maar ik zal uiteraard wel stiekem blijven meelezen.
Gefeliciteerd Fiona!

Mijn dreumes vond zijn nieuwe cars T-shirt zo mooi dat hij geen vest aan wilde :facepalm:. Nu maar afgeleverd met een vest in zijn tasje.
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 02-11-2018 08:46
0.32% gewijzigd
Een magnetisch bord is zo'n tekenbord waarvan je de tekening kan uitvegen.

https://www.bol.com/nl/p/kids-art-magne ... okQAvD_BwE
1-Aapje schreef:
02-11-2018 08:04
Gefeliciteerd Fiona!

Mijn dreumes vond zijn nieuwe cars T-shirt zo mooi dat hij geen vest aan wilde:facepalm:. Nu maar afgeleverd met een vest in zijn tasje.

Hahahaha :lol:
Wij hebben wederom spruw. Wat een gedoe; medicatie zo'n mondje in krijgen als ze dat niet wil...
Oh nee Rosings wat stom, beterschap! Kun je de medicatie door haar drinken mengen of zoiets?
happiness = reality - expectations
He wat balen Rosings, beterschap voor jullie.

@aapje humor die zoon van jou. Gelukkig was 't niet zo heel koud. Ben benieuwd naar de voorkeuren die zoon hier gaat krijgen straks mbt kleding tot nu toe mag alles aan of uit ;)

Hier heeft zoon weer behoorlijke luieruitslag. Zeg maar overal waar de luier zit is vuurrood. Echt heel zielig. Gisteravond moest hij er ook heel erg van huilen en kon moeilijk inslapen. Heb er uiteindelijk naast moeten zitten tot ie bijna sliep en een zetpil gegeven. Vanmorgen was 't al wel beter maar hij is op 't kdv vandaag dus dan zal 't straks wel weer erger zijn.
Ik heb een paar uurtjes vrij genomen vanmiddag ivm overwerk en ben even naar de kapper geweest. Ook eerste pakje gekocht voor ons meisje.
Envelop schreef:
01-11-2018 22:29
Wat is een magnetisch bord?
Afbeelding

Kan ze op tekenen, zitten ook stempels bij en zelf weer uitwissen. Deze heeft ook kleur als ze tekent ipv alleen zwart.
Gefelicteerd Fiona!

Wat naar rosings, succes en hopelijk is het snel weer weg.

Teckeltje: zo zielig hè zeker als je het dan schoon moet maken. Ze had hier van de week ook zijn rode kont. Wat wil je ook met 4x per dag een poepluier. Maar met flink weleda calendulan billencreme smeren was het snel weer weg, gelukkig. Ze huilt dan zo intens van pijn.

Ik was woensdag helemaal verbaasd van mezelf. Ik was met de dochter in de Hema en ik dronk een kop koffie terwijl dochter in een huisje aan het spelen was. Er kwamen andere kindjes bij en terwijl één van die meisjes op zo'n soort tablet aan het drukken was probeerde mijn dochter er ook op te drukken. Dat andere meisje duwde elke keer de hand van mijn dochter weg. Op een gegeven moment keek mijn dochter haar aan en keek toen sip naar beneden. Ik weet niet wat het was maar dat kwam zo bij me binnen dat ik er bijna zelf verdrietig om werd. Natuurlijk weet ik dat dat nog veel meer zal gebeuren straks een ze ook moet leren. Maar was zo verbaasd dat dat zo hard bij mij binnen kwam. Toch soort van leeuwin die dr welp wil beschermen ofzo. Bizar
Teckeltje88 schreef:
02-11-2018 16:24
@aapje humor die zoon van jou. Gelukkig was 't niet zo heel koud. Ben benieuwd naar de voorkeuren die zoon hier gaat krijgen straks mbt kleding tot nu toe mag alles aan of uit ;)
Toen ik hem ophaalde in de middag had hij inmiddels zijn vest aan. Hij had gezegd dat hij het koud had haha.
Lavendel, herkenbaar ook. Zo kan ik inwendig ook aardig boos worden wanneer een ander kind mijn zoon pijn doet oid. Dan moet ik mezelf echt even tot rust manen om niet te boos/streng tegen dat andere kind te praten.

Fiona, gefeliciteerd!

Rosings, he vervelend zeg spruw! En dan ook nog een kies in aantocht.

Teckeltje, ach arme jongen, zo naar altijd luieruitslag. Wat hier altijd goed hielp was juist even stoppen met zalf smeren maar alleen voorzichtig deppen met een washandje met lauw water, goed droog deppen en dan flink wat maizena over de billen en in de luier. En dan zodra de huid weer dicht is de maizena vervangen voor de billenzalf.

Sinterklaas: wij vieren het met mijn schoonfamilie bij ons thuis dit jaar: de volwassenen trekken een lootje en daarnaast geeft elk stel een cadeau aan elk kind. Zelf koop ik nog 1 cadeau voor zoon erbij. Nichtje van zoon krijgt elk jaar een flinke berg cadeau's van haar vader. Zoon merkt nu het verschil in hoeveelheid nog niet, maar ik denk dat we daar voor volgend jaar wel afspraken over moeten maken. Want ik vind zo'n hele berg spullen gewoon niet zo nodig. Het gaat toch al zo hard met 4 cadeautjes tijdens het vieren met familie, cadeau van de andere opa en oma, cadeau op het sinterklaasfeest van werk...
Heel veel speelgoed in de aanbieding bij de Lidl!
Mijn dochter(20 maanden) ging altijd met plezier zonder problemen in bad en onder de douche. Maar sinds deze week is het alleen maar huilen geblazen. Zo vanochtend ook terwijl ik samen met haar onder de douche ging. Iemand dit ook meegemaakt? Is dit een fase?
Ja hier ook meegemaakt, drama was het! Heef hier een paar weken geduurd en toen hebben we gewoon een badje naast haar neer gezet zodat ze zelf met de eendjes in het badje kon spelen en wij maakten haar met een washandje schoon. Ineens was het weer goed klom ze in het badje en had ze weer lol.

Ze vond het die periode echt heel eng en moest zelfs beven van angst als we haar er toch inzetten. Verder is ze echt nergens bang voor... rare kinderen
Lavendel, heel herkenbaar hoor! Misschien heb ik het hier al eens geschreven, maar afgelopen zomer was er een evenement hier in het dorp en daar hadden ze 2 springkussens, 1 voor de kleintjes en 1 voor de grotere kinderen. Toen kreeg zoon dus een karatetrap in zijn nek van een grotere jongen van een jaar of 8 die wilde stunten in het springkussen bij de ukkies. Ik kon me toen dus niet beheersen en ben best uitgevaren tegen dat joch, die meteen afdroop. Toen ben ik er toch maar even achteraan gegaan dat ik wat te heftig reageerde en daar sorry voor gezegd. Maar echt, dat instinct van blijf van mijn kind af... :hamer:
Hoe lang duurt de 'Ik sla je in je gezicht en lach als je nee zegt' fase?

Wat gruwelijk irritant zeg!
Hm die hebben we hier (nog) niet gehad Rosings hoe gaat het met de spruw?

@aapje gelukkig dat ie dan kan aangeven dat ie 't koud heeft.

Hier gaan de billen gelukkig wel beter. Ik gebruik de zinkzalf van Drs leenarts. Heeft van alle zalven de meeste zinkoxide er in en geen parfum en andere overbodige stoffen. De kin gaat ook beter met die cetomacrogol zalf. Als ik die ook meegeef aan kdv is 't zelfs bijna weg. Helemaal weg zal 't niet gaan want zoon heeft een beetje een over beet waardoor hij z'n onderlip vaak naar binnen zuigt. Daardoor is z'n kin altijd nat. Maar nu door die zalf loopt 't vocht er meer langs. Heel erg fijn.
Wat voor was gel gebruiken jullie? Ik heb voor zoons geboorte zo' n mega verpakking zwitsal gekregen en die is nu nog niet op. Was zelf geloof ik niet m'n eerste keus geweest. En nu zijn huid dus zo gevoelig is wil ik eiglk een wat minder hard product. Ik zat aan naif te denken, is dat wat?
Ook nog een vraag mbt luiers. Zoon is tegenwoordig bijna elke ochtend nat. Dat probleem hadden we eiglk nooit. Overdag draagt hij maat 4 en in de nacht 4+. Heeft het zin om maat 5 te proberen voor de nacht?
Teckeltje, mijn dochter was ook iedere ochtend nat. Na echt van alles te hebben geprobeerd bleek de oplossing vrij simpel. Ze draagt nu 'nachts twee maten groter dan overdag. Flink aansjorren zodat het goed aansluit. Mevrouw plast blijkbaar gewoon echt enorm veel in de nacht, dus er is flink wat opvangcapaciteit nodig :-D
Thnx voor je reactie. Ik ga meteen een maat groter kopen en als dat niet helpt nog een maat groter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven