Gezondheid alle pijlers

Nooit hoofdpijn?

03-11-2018 22:30 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was het weer eens zo ver, na al 4 dagen een waas van hoofdpijn klapte mijn hoofd vanmorgen bijna uit elkaar. Omdat ik uiteindelijk bijna over mijn nek moest van de koppijn ben ik uiteindelijk terug naar bed gegaan.

Toen ik een tijd later weer beneden kwam, gelukkig met minder hoofdpijn maar wel een hoofd vol watten en een beetje daas was mijn zwager er. Hij zei: “ hoe erg kan het nou helemaal zijn? Ik heb nooit hoofdpijn dus ik kan me er niks bij voorstellen.”

Ik kan me dat dus niet voorstellen, gewoon nooit hoofdpijn hebben. Ik ken het allemaal, van migraine, tot spanningshoofdpijn en noem maar op. Vandaag was extreem, het was geen migraine maar de hele dag heb ik een soort van aanwezige roes.

Ik ben benieuwd hoe het hier is, nooit hoofdpijn? Veel en vaak hoofdpijn? Herken je de verschillende soorten hoofdpijn? Wat doe je eraan? Wat neem je in en wat werkt voor jou het beste? Het is niet de bedoeling om elkaar medisch advies te geven, maar meer steun bij elkaar vinden ofzoiets.. soms is het echt heel naar. Scheel of groen zien van de koppijn, gevoed door wat dan ook. (Niet de kater hoofdpijn, want ja dat doe je dus echt wel zelf).
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Nee, zelden. Is nu echt jaren geleden. Soms ineens een paar geniepige steken en dan heel lang niks.

Maar ik ken het nog wel dat gebons in je hoofd; dat gaat dan vaak over je kauwspieren of nekspieren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
03-11-2018 22:36
Nee, zelden. Is nu echt jaren geleden. Soms ineens een paar geniepige steken en dan heel lang niks.

Maar ik ken het nog wel dat gebons in je hoofd; dat gaat dan vaak over je kauwspieren of nekspieren.
Wat heerlijk lijkt me dat... het gewoon echt niet of nauwelijks hebben.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Echt hoofdpijn niet heel vaak. Heb wel stressklachten maar dat resulteert in zere spieren in de nek en schouders. Dat straalt wel eens uit naar het hoofd.

Maar zo erg als jij niet vaak. Lijkt mij bijzonder vervelend. Vroeger wel veel gehad dus weet wel dat je dan verrot voelt.
Ik heb net als jij heel vaak hoofdpijn. Al jaren. Ik weet ook waar het vandaan komt bij mij (paar jaar geleden geopereerd aan een chiari malformatie met syrinx) maar iknheb eigenlijk altijd hoofdpijn. Meestal goed te handelen en op lastigere dagen redelijk onder controle te houden met paracetamol. In extreme gevallen is bedrust de enige remedie. Hoofdpijn vrij lijkt me echt een verademing!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Heel af en toe, eens in de zoveel jaar als ik echt ziek ben.
Oké schat
Polsjef schreef:
03-11-2018 22:38
Echt hoofdpijn niet heel vaak. Heb wel stressklachten maar dat resulteert in zere spieren in de nek en schouders. Dat straalt wel eens uit naar het hoofd.

Maar zo erg als jij niet vaak. Lijkt mij bijzonder vervelend. Vroeger wel veel gehad dus weet wel dat je dan verrot voelt.
Soms kan ik met een pijnstiller af hoor, dan zakt het redelijk snel en kan ik gewoon functioneren. Maar zoals vandaag dan ben ik echt even in een andere wereld en ben ik ook de hele dag een soort van wazig en niet helemaal mezelf. Morgen is t hopelijk weer beter hoor.
Ik heb zelf bijna nooit hoofdpijn. En als ik het heb een mild zeurend gevoel. Mijn man heeft clusterhoofdpijn. Momenteen gelukkig een aanvalsvrije periode. Als ik die zie met een aanval..... Het doet echt vreselijk pijn. Gelukkig heeft hij medicatie liggen die hij mag innemen als er weer een clusterperiode zich aandient, die medicatie helpt heel goed. Hierdoor kan hij gelukkig functioneren, hoewel hij dan door de bijwerkingen wel slomer en snel moe is....
biol schreef:
03-11-2018 22:37
Wat heerlijk lijkt me dat... het gewoon echt niet of nauwelijks hebben.
Ik zal wel andere problemen hebben die jij weer niet hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Clusterhoofdpijn schijnt echt helemaal de hel te zijn. Ik geloof niet dat ik dat heb, maar echt zeker ben ik er niet van hoor.
Ik krijg alleen hoofdpijn als ik te weinig drink. Dat is na een glas water over. Verder nooit ergens last van. Lijkt me echt ontzettend naar! (Maar ik heb dan weer vrijwel altijd buikpijn, ook geen feest)
Bij mij is het echt een hormoon kwestie. Er zit een bepaalde regelmaat in dat ik hoofdpijn heb. En dat ligt een beetje gelijk met mijn cyclus. En door een paar dagen slecht eten krijg ik ook hoofdpijn. En dat is dan eten met veel vet of suiker en weinig regelmaat. Maar als ik het eenmaal heb, dan helpt er weinig. Behalve dan paracetemol en veel slapen.
retrostar schreef:
03-11-2018 22:45
Ik zal wel andere problemen hebben die jij weer niet hebt.
Oh vast wel...
Ik heb last van migraine, behoorlijk heftig en vrij regelmatig ook. Vooral ook getriggert door nachtdiensten. Voor mij heel vervelend, voor mijn collega's echter ook, omdat ik mij bovengemiddeld vaak ziek meld. En dan de ene kant zijn ze heel begripvol (ze hebben me wel eens vaker met migraine op het werk gezien, en snappen ook wel dat als mn pillen niet goed werken, werken echt geen optie is), aan de andere kant denken ze natuurlijk ook vaak: heb je haar weer met d'r hoofdpijn :-s en dan voel ik me nog vervelender... Het is bij mij wel absoluut familiair ook, dus toen ik laatst op een familiedag weer een paar neven en nichten met net zo'n heftige migraine sprak, voelde ik me weer wat minder een aansteller. Het is wel fijn om soms ook even iemand te spreken die zich inderdaad een voorstelling kan maken van wat je voelt.
Ik neem trouwens preventief topamax en bij aanvallen frovatriptan en ibuprofen in combi. Daarmee krijg ik denk ik 4-5 van de 6 aanvallen redelijk onder controle. Spanningshoofdpijn heb ik gelukkig dan weer praktisch nooit :-)
Wat neem jij to?
Ik had nooit hoofdpijn, tot de overgang en nu 1 tot 2 weken elke maand hoofdpijn.
Ik heb alleen hoofdpijn als ik een kater heb. Dan neem ik twee paracetamol en drink veel water en als het kan ga ik weer slapen. Dan trekt het wel weg. Maar ik zou wel kunnen functioneren als het nodig is. Verder kan ik me niet echt bedenken wanneer ik anders hoofdpijn heb. Ja, misschien als ik ziek word, een zware griep ofzo, maar griep heb ik ook al jaren niet gehad.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 03-11-2018 22:57
15.04% gewijzigd
Door kaakklemmen, vooral ‘s nachts. Heb nu n bitje dat helpt. Verder regelmatig pijn door sinusitis. Heb ik neusspray voor.
Als de pijn echt erg is neem ik paracetamol met ibuprofen.
Cum non tum age
Bij mij was de migraine vroeger ook enorm hormonaal. Nu ik een spiraal heb is er nog wel hoofdpijn maar niet zo heftig meer. Maar de hoofdpijn tussendoor blijft. En die is van tijd tot tijd echt heftig
Ik heb zelden last van hoofdpijn gelukkig. Door medicijnen heb ik soms migraine. Je weet pas wat migraine is als je het gehad hebt. In de tijd dat ik de medicijnen slikte had ik het regelmatig, nu, anderhalf jaar na de medicijnen, nog soms.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
polydox schreef:
03-11-2018 22:48
Ik had nooit hoofdpijn, tot de overgang en nu 1 tot 2 weken elke maand hoofdpijn.
Wat vreselijk, bij mij was het andersom. Elke 3 weken 3/4 dagen in bed met migraine en teiltje. Na de overgang was het weg.
Mijn dochter heeft na een aanrijding altijd hoofdpijn en sinds een onzachte aanraking met een lamp hele erge hoofdpijn. Hersenschudding.
"Boring conversation anyway"
biol schreef:
03-11-2018 22:45
Clusterhoofdpijn schijnt echt helemaal de hel te zijn. Ik geloof niet dat ik dat heb, maar echt zeker ben ik er niet van hoor.
Ja het is echt vreselijk. Hij kan helemaal niks meer dan. En de aanvallen komen te pas en te onpas, soms 3x per nacht. Toen hij nog geen medicatie kreeg had hij er dus geen controle over. Zó blij met zijn arts, hoofdpijnneuroloog herkende direct clusterhoofdpijn en schreef de juiste medicatie voor.... Gelukkig!
Toevoeging. Clusterhoofdpijn manifesteerd zich vooral achter één oog. Herken jij dat?
Moet zeggen dat ik ook zelden hoofdpijn heb, en als ik het eens heb is het denk ik ook totaal geen erge hoofdpijn.

Ach, zo heeft iedereen weer iets anders, ik ben weer erg gevoelig voor keelpijn en andere klachten.
Ik had ook zelden hoofdpijn. Soms door slaapgebrek, maar anders niet. Maar sinds een aantal maanden is het regelmatig raak. Nu ook weer vanaf woensdag tot en met gisteren knallende koppijn. Dubbele paracetamol haalt het scherpe randje er wel af, dus kan gewoon werken, maar blij word ik er zeker niet van. Ik denk dat ik eens ga bijhouden of het met mijn cyclus te maken kan hebben, al weet ik niet of dat kan terwijl je aan de pil bent. Maar ik hoor dus nu ik zelf wel eens hoofdpijn heb ook van anderen dat ze nooit hoofdpijn hebben. Wil ik ook wel weer kunnen zeggen ;-)
Vroeger had ik heel veel last van migraine maar gelukkig lijk ik erover heen gegroeid te zijn. Nu heb ik nog wel regelmatig hoofdpijn maar gelukkig werkt een paracetamol meestal wel. Maar wat ben ik opgelucht dat mijn laatste migraine aanval nu denk ik 5 jaar geleden is.....succes migraine is echt heel erg pijnlijk. En herken het watten gevoel nog al te goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven