Gezondheid alle pijlers

Nooit hoofdpijn?

03-11-2018 22:30 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was het weer eens zo ver, na al 4 dagen een waas van hoofdpijn klapte mijn hoofd vanmorgen bijna uit elkaar. Omdat ik uiteindelijk bijna over mijn nek moest van de koppijn ben ik uiteindelijk terug naar bed gegaan.

Toen ik een tijd later weer beneden kwam, gelukkig met minder hoofdpijn maar wel een hoofd vol watten en een beetje daas was mijn zwager er. Hij zei: “ hoe erg kan het nou helemaal zijn? Ik heb nooit hoofdpijn dus ik kan me er niks bij voorstellen.”

Ik kan me dat dus niet voorstellen, gewoon nooit hoofdpijn hebben. Ik ken het allemaal, van migraine, tot spanningshoofdpijn en noem maar op. Vandaag was extreem, het was geen migraine maar de hele dag heb ik een soort van aanwezige roes.

Ik ben benieuwd hoe het hier is, nooit hoofdpijn? Veel en vaak hoofdpijn? Herken je de verschillende soorten hoofdpijn? Wat doe je eraan? Wat neem je in en wat werkt voor jou het beste? Het is niet de bedoeling om elkaar medisch advies te geven, maar meer steun bij elkaar vinden ofzoiets.. soms is het echt heel naar. Scheel of groen zien van de koppijn, gevoed door wat dan ook. (Niet de kater hoofdpijn, want ja dat doe je dus echt wel zelf).
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Als kind had ik al vaak hoofdpijn en als volwassene nog steeds. Zeker een paar keer per week. Als ik het heb neem ik ibuprofen en paracetamol in. Meestal voel ik het dan na een minuut of 20 weg trekken. Als ik niets neem dan mondt het uit in zo'n bonkende versie, dus ja, ik slik al heel veel jaren veel pijnstillers.

Om het nog leuker te maken heb ik er sinds enige jaren ook een hormonale versie bij, meestal in de week voordat ik ongesteld moet worden. Die duurt een dag of 3, maar daar kan geen ibuprofen tegen op.

Maar goed, het is allemaal nog wel prima te doen. Mijn vriend heeft last van migraine en als hij een aanval heeft dan slaapt hij gewoon een dag of 2 want hij kan niets anders. En ik heb ooit een docu gezien van een vrouw die clusterhoofdpijn had, dat was erg zeg... dat wens ik helemaal niemand toe.
Oh ik herkendet maar al te goed. Als sinds ik mijn pubertijd geregeld plat met migraine. Overgeven, bonkende hoofdpijn aan één kant, geen licht en geluid kunnen verdragen. Ik merk dat wanneer ik constant moet gapen dat er weer een aanval aan begint te komen. Vroeger hierdoor veel dingen moeten afzeggen omdat ik weet plat lag. Mijn moeder had er ook altijd veel last van dus zal wel iets erfelijks zijn. Toevallig afgelopen week nog 2 dagen plat gelegen en bij a altijd op mijn vrije dag🙁. Slik sinds heel wat jaartjes medicijnen hiervoor en moet zeggen dat ik het nu aardig onder controle heb. Maar als ik af en toe wat gestresst ben door oa werk dan komt het soms weer op. Sterkte met je hoofd.
RégineFilange schreef:
04-11-2018 00:05
In een ander topic verbaasde ik me over de koffieconsumptie van iedereen, zou het daar mee kunnen samenhangen dat er ook vrij veel hoofdpijn voorkomt? Want eigenlijk is het best wel apart dat gezonde mensen zo vaak (erge) hoofdpijn hebben.
Wil hier niemand mee kwetsen ofzo, maar zomaar een gedachte.
Ik lust geen koffie, dus dat kan bij mij de oorzaak niet zijn :)
Cinderella : migraine is inderdaad erfelijk :)
Bij mij is het hormonaal, kan de klok erop gelijk zetten. Vandaag ook weer volgens m'n berekeningen. :cry: als ik veel stress heb of uit m'n (slaap) ritme ben kan het ook getriggerd worden.

Veel pijn, geen licht/geluid kunnen verdragen en opeens ruik ik àlles. Dat vind ik zo raar! Normaal vind ik m'n man erg lekker ruiken maar dan moet hij echt wegwezen omdat ik anders over m'n nek ga. Terwijl hij altijd juist wil helpen. :|

Maar goed, tegenwoordig hou ik het onder controle met naproxennatrium (Kruidvat/Etos). Dat werkt voor mij fantastisch. Als ik er op tijd bij ben, verdwijnt het en heb ik alleen de rest van de dag zo'n "hoofdpijn-kater", weet niet of dat herkenbaar is.

Naproxennatrium is wel slecht voor je maag trouwens, dus mocht iemand het willen proberen, pas daarmee op, lees de bijsluiter.
Cinderella76 schreef:
04-11-2018 07:01
Oh ik herkendet maar al te goed. Als sinds ik mijn pubertijd geregeld plat met migraine. Overgeven, bonkende hoofdpijn aan één kant, geen licht en geluid kunnen verdragen. Ik merk dat wanneer ik constant moet gapen dat er weer een aanval aan begint te komen. Vroeger hierdoor veel dingen moeten afzeggen omdat ik weet plat lag. Mijn moeder had er ook altijd veel last van dus zal wel iets erfelijks zijn. Toevallig afgelopen week nog 2 dagen plat gelegen en bij a altijd op mijn vrije dag🙁. Slik sinds heel wat jaartjes medicijnen hiervoor en moet zeggen dat ik het nu aardig onder controle heb. Maar als ik af en toe wat gestresst ben door oa werk dan komt het soms weer op. Sterkte met je hoofd.
Ik heb het in de pubertijd heel extreem gehad en dat gapen had ik ook altijd.
Ik merk nu dat ik het wel eens heb wanneer ik niet genoeg voeding of vocht binnen heb. Ook dan begint het met gapen. Gek... ik was me er nooit zo van bewust,
Hoofdpijn ken ik wel. Al sinds mijn kindertijd heb ik een paar dagen per week hoofdpijn, de milde vorm die alleen bij verkoudheid zo zeer doet dat paracetamol nodig is.
Ik heb ook enkele jaren migraine gehad, dat was niet leefbaar. Zicht weg en dan een dag voor dood liggen en dan nog een dag of je op je hoofd was getimmerd met een hamer. Dat is gestopt, daar ben ik toen zo intens dankbaar om geweest. En nog!
Dan de barstende hoofdpijn op de derde dag van mijn menstruatie, daar heb ik ook pilletjes voor geslikt. Die is weg dankzij de overgang.
Nu alleen nog gewone hoofdpijnen gelukkig.
Mijn man weet ook niet wat hoofdpijn is. Hij beseft wel dat dit niet wil zeggen dat de rest van de wereld zich aanstelt.
Ik heb jarenlang last gehad van hoofdpijn, dagelijks in verschillende gradaties en sterktes. Viel geen pijl op te trekken waarom em wanneer. Medicijnen werkten nooit echt goed.

Uiteindelijk las ik ergens dat gluten verschillende klachten kan veroorzaken in je lijf. Dus besloot ik een week geen gluten te eten, nooit meer hoofdpijn :)

Tenzij ik dus wel iets met gluten eet of ongesteld moet worden. De dokter kon geen gluten allergie of intollerantie vinden in mijn bloed, nou ja, dan maar niet officieel.
Zolang ik geen gluten eet ben ik nagenoeg hoofdpijn vrij. Best fijn dus.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Ik heb helaas heel veel ervaring met hoofdpijn. Zo erg zelfs dat ik er nu medicijnen voor krijg (bèta blockers). Ik ben erg gevoelig voor spanning en stress, maar ook hormonale schommelingen, en suiker.
Fake people have an image to maintain. Real people just don't give a f*ck.
Ik heb ook iedere maand wel hoofdpijn.. bij mij altijd vrij heftig en dan gelijk 3 dagen achter elkaar.
Eigenlijk altijd 3 dagen, heel raar dat dat altijd hetzelfde patroon heeft.
Moeite met licht en misselijk erbij.
Helaas hoor ik ook bij de hoofdpijn mensen.
Meestal is het spanningshoofdpijn die licht/matig in periodes aanwezig is. Soms keer migraine achtige hoofdpijn. Heb vaak ook snel last van licht in die periodes.

Ik slik eigenlijk niks, alleen als het heel heftig is, zoals dit weekend dat hij er gisteren (na lekker paar uur speeltuin bos te zijn geweest, dus denk de frisheid, kouder weer is ook trigger) ineens inklapte. Maar haalt alleen scherpe randjes eraf, verder heeft het tijd en rust nodig.

Ik heb soms meestal in de zomer periodes dat ik wel lang hoofdpijn vrij ben.
Koffie drink ik niet, wel thee. Sinds ik puber ben al te maken met spanningshoofdpijn.
Mijn karakter werkt wat dat betreft ook niet mee, stresserig, perfectionisme enzo ;-)
Ik heb wel vrij vaak hoofdpijn helaas. Vroeger heel veel migraine gehad dat herkende ik op een gegeven moment (trillend rechteroog en bonkende ader in mijn rechterpols en belangrijkste ik ruik dan ineens dingen die andere nog niet ruiken) daar heb ik migrainetabletten voor maar die stellen alleen maar uit maar soms wel handig.
Hier lijk ik voor een groot deel overheen gegroeid te zijn.

Hoofdpijn bij stress of wanneer ik mijn kaken te veel op elkaar zet uit spanning.

Als laatste heb ik veel hoofdpijn als mijn ogen weer achteruit zijn gegaan, dat is zo eens per jaar. Dan weet ik dat ik naar de opticien moet en eigenlijk altijd klopt het dat mijn bril vervangen moet worden.

Buik/darmen en mijn hoofd zijn echt mijn zwakke plekken. Bij iedere verandering in mijn lijf en psyche slaat hier op.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik heb letterlijk 1 keer in mijn leven hoofdpijn gehad, lang geleden, toen ik nog op de middelbare school zat. Heel raar was dat.

Ik weet nog dat het vroeg in de avond was (rond een uur of 7/8) en ik was gewoon thuis op mijn kamer. Plots kreeg ik vanuit het niets giga hoofdpijn. Van ellende ben ik in bed gekropen en in een diepe slaap gevallen.

Toen ik weer wakker werd was de hoofdpijn verdwenen en voelde ik me topfit en helemaal uitgeslapen. Ik dacht de hele nacht geslapen te hebben maar het bleek nog maar 10 uur 's avonds te zijn :O
De rest van de nacht was ik klaarwakker & heb ik maar wat zitten lezen & muziek luisteren tot het weer ochtend was.
Daarna nooit meer hoofdpijn gehad niks nada.

Ook nooit een kater gehad terwijl ik toch best stevig gefeest heb in het verleden...
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)
Ja migraine en hoofdpijn.

Vind het altijd zo naar dat "iedereen" roept migraine te hebben als ze (zware) hoofdpijn hebben. Als je dan vraagt hoe vaak, is het antwoord 1 of 2 x per jaar. Geen migraine dus.

Ik heb zelf geen baat gehad bij diverse medicatie voor migraine. Ik heb nu wel een pijnstiller welke mij meestal helpt. Moet dan wel 2 tabletten innemen en z.s.m.

Wel moet je bij pijnstillers na een maand gebruik een maand stoppen anders werkt het niet meer.
biol schreef:
03-11-2018 23:24
Jazeker... als ik echt van die schreeuwende hoofdpijn heb dan zit het 9 van de 10 keer achter mijn rechteroog...
maar op andere momenten voelt het echt als een katerhoofdpijn, maar dan zonder dat ik een leuke avond heb gehad (ik drink geen alcohol, mede door bovenstaande)
Dat heeft man ook inderdaad. Drukkende pijn achter één oog. Dat oog begint dan ook te tranen en neus begint te lopen.

Het is bij hem ook echt in clusters, een poos aanvalsvrij (periode varieert van 3 maanden tot een jaar) afgewisseld door periode van hoofdpijnaanvallen die steeds heftiger/langer worden en vaker voorkomen, tot ze weer afnemen. Hij start dan gelijk met de medicatie (verapamil) en dat onderdrukt de aanvallen.

Nu moet ik zeggen dat buiten de clusterhoofdpijn om mijn man altijd gevoelig is voor hoofdpijn. Als het bijvoorbeeld benauwd is op onze slaapkamer wordt hij geheid wakker met hoofdpijn. Of als hij een erg drukke dag heeft gehad op het werk heeft hij een dof gevoel in zijn hoofd, zoals hij dat zelf omschrijft en moet hij heel eventjes gaan liggen of even lekker buiten een biertje gaan drinken dan zakt dat weer af. Hij kan dan ook niet goed meer denken.
Oudewijzeuil schreef:
04-11-2018 11:10
Dat heeft man ook inderdaad. Drukkende pijn achter één oog. Dat oog begint dan ook te tranen en neus begint te lopen.

Het is bij hem ook echt in clusters, een poos aanvalsvrij (periode varieert van 3 maanden tot een jaar) afgewisseld door periode van hoofdpijnaanvallen die steeds heftiger/langer worden en vaker voorkomen, tot ze weer afnemen. Hij start dan gelijk met de medicatie (verapamil) en dat onderdrukt de aanvallen.

Nu moet ik zeggen dat buiten de clusterhoofdpijn om mijn man altijd gevoelig is voor hoofdpijn. Als het bijvoorbeeld benauwd is op onze slaapkamer wordt hij geheid wakker met hoofdpijn. Of als hij een erg drukke dag heeft gehad op het werk heeft hij een dof gevoel in zijn hoofd, zoals hij dat zelf omschrijft en moet hij heel eventjes gaan liggen of even lekker buiten een biertje gaan drinken dan zakt dat weer af. Hij kan dan ook niet goed meer denken.
Dit is heel herkenbaar... ik moet met de ramen open slapen, ookal is het buiten -20, anders heb ik koppijn. In een hotel slapen kan dus eigenlijk alleen met een balkon oid want ik moet frisse lucht hebben.

Na een hele drukke dag kan ik in overdrive gaan waardoor ik het gedurende de dag niet merk, maar onderweg naar huis voel ik het opkomen als idd een dof hoofd.. als ik dan gelijk door moet met t een of ander dan heb ik geheid een knallende koppijn later op de avond. Kan ik rustig aan doen dan ebt het weg.

Mede daardoor werk ik tegenwoordig nog maar tot 15.00 uur.. dan kom ik de dagen gewoon net wat beter door.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Jarenlang hormonale migraine gehad, viel mee te leven en het was te voorspellen. Sinds drie jaar heb ik, na een stressvolle periode, chronische migraine. Als ik een beetje bijgekomen ben van de ene, rol ik weer in de volgende aanval. En ik heb de overgang al achter de rug.
Medicatie om een aanval te voorkomen heeft niet geholpen. Het ergste vind ik nog niet eens de hoofdpijn maar de vreselijke misselijkheid. Uiteraard heb ik overal medicijnen voor maar die helpen maar marginaal.
Vroeger, ook als kind, bijna chronisch. Nu ben ik denk ik in een beginstadium van de overgang ofzo - nu heb ik heel weinig hoofdpijn, misschien maar 6 dagen per maand ofzo.

Maar brainfreeze, dat heb ik nog nooit gehad! Geen idee wat dat is! Iedereen in mijn omgeving klaagt erover bij het eten van een ijsje, maar ik ken dat dus niet.
Al vanaf mijn 10de migraine. Die gelukkig afgezwakt is door mijn pil, een tijdje een spiraal gehad waar ik het juist weer meer door kreeg. Ik heb nog steeds wekelijks last van hoofdpijn die zo 1 a 2 keer in de maand doorzet tot migraine.

Ik merk nu het weer kouder word ik ook weer veel meer last van hoofdpijn heb.

Ik slik ibuprofen en paracetamol en als het echt niet te houden is ga ik als het kan naar bed.
Leighton schreef:
04-11-2018 07:45
Veel pijn, geen licht/geluid kunnen verdragen en opeens ruik ik àlles. Dat vind ik zo raar! Normaal vind ik m'n man erg lekker ruiken maar dan moet hij echt wegwezen omdat ik anders over m'n nek ga. Terwijl hij altijd juist wil helpen. :|

Maar goed, tegenwoordig hou ik het onder controle met naproxennatrium (Kruidvat/Etos). Dat werkt voor mij fantastisch. Als ik er op tijd bij ben, verdwijnt het en heb ik alleen de rest van de dag zo'n "hoofdpijn-kater", weet niet of dat herkenbaar is.
Ach die arme man... Het hoeft niet per se zijn geur te zijn hoor, bij migraine komen soms olfactorische hallucinaties voor: geuren ruiken die er niet zijn. Ik heb dat ook, dan denk ik dat ik hormonen kan ruiken, maar ik geloof toch dat het een foutje in mijn brein is.

Wat je beschrijft lijkt wel erg op migraine trouwens, als je ook nog van die katerhoofdpijn af zou willen, kun je naar de huisarts gaan om een triptaan te proberen.
Lucky17, dat kouder worden is bij mij ook echt trigger voor meer hoofdpijn ja. Ik heb vorig jaar een echt dikke muts gekocht en heb ik vrij snel al op. Zomer periode heb ik ook veel minder last (ook minder last van vastzittende spieren) en rond oktober november is het eigenlijk altijd raak.
Winkelen en drukke feestjes enzo zijn ook echte triggers maar dat is na paar uur rust of slapen wel weer goed.
-jolijn- schreef:
04-11-2018 11:52
Vroeger, ook als kind, bijna chronisch. Nu ben ik denk ik in een beginstadium van de overgang ofzo - nu heb ik heel weinig hoofdpijn, misschien maar 6 dagen per maand ofzo.

Maar brainfreeze, dat heb ik nog nooit gehad! Geen idee wat dat is! Iedereen in mijn omgeving klaagt erover bij het eten van een ijsje, maar ik ken dat dus niet.
Ik heb ook nog nooit een brainfreeze gehad, ook geen idee. Ik kan gewoon ijs eten, milkshakes drinken zonder ergens last van te hebben in mijn hoofd.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alleen als ik ziek ben of erg moe tijdens menstruatie. Veel slapen lost het bij mij dan weer snel op. Lijkt me heel vervelend om er zo veel last van te hebben! En ook dat medicatie soms niet werkt. Ik neem in het geval van hoofdpijn een paracetamol en dan gaat het weer weg.
Rurow schreef:
04-11-2018 12:48
Lucky17, dat kouder worden is bij mij ook echt trigger voor meer hoofdpijn ja. Ik heb vorig jaar een echt dikke muts gekocht en heb ik vrij snel al op. Zomer periode heb ik ook veel minder last (ook minder last van vastzittende spieren) en rond oktober november is het eigenlijk altijd raak.
Winkelen en drukke feestjes enzo zijn ook echte triggers maar dat is na paar uur rust of slapen wel weer goed.
Oh ik ben dus niet de enige! Het viel me laatst ineens op na deze warme zomer dat ik nu ineens weer meer hoofdpijn krijg de afgelopen 3 weken. Ik draag nooit een muts, misschien wel eens een idee! Ik merk inderdaad dat ik door de kou heel gespannen zit en loop, dus ook veel last van mijn spieren. Van die triggers herken ik ook! Ik merk dat ik dan ook als ik iets leuks ga doen bang ben om weer hoofdpijn te krijgen.
biol schreef:
04-11-2018 11:41
Dit is heel herkenbaar... ik moet met de ramen open slapen, ookal is het buiten -20, anders heb ik koppijn. In een hotel slapen kan dus eigenlijk alleen met een balkon oid want ik moet frisse lucht hebben.

Na een hele drukke dag kan ik in overdrive gaan waardoor ik het gedurende de dag niet merk, maar onderweg naar huis voel ik het opkomen als idd een dof hoofd.. als ik dan gelijk door moet met t een of ander dan heb ik geheid een knallende koppijn later op de avond. Kan ik rustig aan doen dan ebt het weg.

Mede daardoor werk ik tegenwoordig nog maar tot 15.00 uur.. dan kom ik de dagen gewoon net wat beter door.
Wat ontzettend vervelend joh! Dit heeft hij ook echt inderdaad..
Pittig! Helpt het nog om je levensstijl aan te passen, mijn man krijgt van te veel koffie snel hoofdpijn, maar ook van chocolade/alcohol en ik heb zelf het idee dat smaakversterkers ook funest zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven