Help ! Bekkenpijn

07-11-2018 06:29 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 23 weken zwanger en sinds een week heb ik last van bekkenpijn
Ik heb al van alles gelezen op internet over rustiger aandoen , niet traplopen etc etc
Ik heb een afspraak gemaakt bij de bekkentherapeut , helaas heeft zij over 1,5 week pas plek
Ondanks dat ik deze week rustiger aandoe en oplet doet het steeds meer pijn
Iemand nog tips wat ik vast zelf kan doen?
Oefeningen ofzo?
Alles met je benen symmetrisch. Vlinderen kan helpen (liggend in bed je voeten tegen elkaar en dan tegelijk met je knieën omhoog en naar beneden). Mocht je in een auto vervoerd worden, leg een plastic zak onder je billen, dan kun je makkelijk symmetrisch uit de auto draaien. En sterkte, het zuigt!
Dank !
Oh ja en nog even een ervaringsvraag
Als het al met 23 weken begint wordt het dan steeds erger of kan het nog wel afgeremd worden ?
Kan nog afgeremd worden en zelfs verbeteren hoor.

Wat bij mij hielp was de bekkenfysio en sporten bij mom in balance. Dat laatste klinkt raar maar het is cruciaal dat je je spieren blijft trainen, die houden de boel bij elkaar. Na een les mom in balance was ik de hele dag pijnvrij.
Regelmatig even gaan liggen overdag. Alleen dan is je bekken in rust. Oefeningen kan je fysio het beste bij helpen, want niet bij iedereen zitten de klachten in hetzelfde gedeelte.
Draag sneakers, geen hakken.

Met een goede balans tussen rust en activiteit en oefeningen kan het zeker stabiliseren maar het kan ook zwaarder worden omdat je in gewicht nog flink wat aankomt en je bekken meer gaat verweken voor de bevalling. Ik hoop dat het meevalt voor je!
Heel bewust omgaan met bewegen. Hoe kom je uit bed, hoe ga je zitten etc. Maar dit legt de bekken fysio allemaal wel uit. Daarnaast is het belangrijk om op tijd te rusten. Maar blijf ook je spieren trainen. Luister naar je lichaam. Napijn betekent te ver gaan. Zo min mogelijk traplopen of ongelijk staan. Zelfs heb ik het zwaar gehad. Met 10 weken kreeg ik rugpijn en met 14 weken lag ik plat door mijn bekken. Nu 8 maanden na de bevalling is het helaas nog steeds niet goed. Daarom kan ik je alleen maar op het hart drukken om rust te nemen en goed naar de bekken fysio te luisteren. Ook na de bevalling.
Zorg dat je bewegingen symmetrisch zijn. Ga zitten bij aankleden, loop zoveel mogelijk op egale ondergronden zoals tegels, sla stofzuigen even over etc. En neem voldoende rust.

Bij eerste vanaf 20 weken klachten, bij 28 minder gaan werken en bij 32weken ziektewet in. Bij deze vanaf 12 weken last, 14 weken minder werken en nu 24 weken en vermoed dat ziektewet niet lang meer duurt. Bij eerste wel meteen na bevalling van de klachten af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven