Wordt 2008 ons jaar?

31-12-2007 15:06 13438 berichten
Alle reacties Link kopieren
mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Hills Hills boy! 22 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009

mama uitger j/m opmerkingen Mimpje27 mrt ? VERLOF! Jobje1 juni ? 18 mrt vlos Missc18 aug 19 mrt vlos WIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Rossianov 0729 mrt22 maart 1e prik Floortjejan 0831 mrtnog even geen MMM Ann17 aprGorgijan 071e IVF poging, 27 mrt echo
Hihi Mimpje, nou dan maar gewoon wachten. Jij bent voorlopig de laatste en dan is het even wachten op jobje..

Teddy, zo te horen heb je weer heerlijk bijgeslapen. Nu straks op de bank voor een tv-avondje?

Missc, wat ben je ontzettend goed bezig. Het klinkt echt super leuk allemaal. Vind het een leuke kleurencombinatie. Ik zou hem zelf ook niet zo bedacht hebben. Ben heel benieuwd hoe dat er straks allemaal uit ziet.

Ellein, wat schattig. Ik ben ook helemaal niet van de katten of poezen, maar als ze zo klein zijn dan moet het wel heel lief zijn. Spuiten kan geen kwaad voor een eventuele zwangerschap, dus we mogen echt nog blijven doen.

Vera, ah gossie. Wat zielig. Maar extra knuffelen met haar en doe rustig aan. Niet ziek worden hoor.

Floor, wat ontzettend goed zeg. Dat klinkt echt helemaal super!! Wat ben je goed!! Nu maar even genieten van dat Floorman aan het koken is. Hebben jullie het er laatst nog even over gehad??
ah arme mini-vera. lijkt me ook heel moeilijk om dat te moeten zien. ik moet 26 maart met mini naar het cb voor prikjes. hou m'n hart vast. en wat naar dat je je zo ziek voelt. doe maar even rustig aan. Dan maar geen verjaardag vanavond.

rossia ik zit alweer klaar hoor voor de tv avond.

Ellein wat schattig die kleine katjes.

floortje ik heb je mail gelezen. Moet toch een heel bijzonder beroep zijn hoor. prachtige dingen maak je mee.

Vanmiddag weer 2 uur gewandeld. Was zulk mooi weer. Ben nu wel moe. Morgen gaan we een pak uitzoeken voor teddyman voor de bruiloft. Leuk. Ben gek op mannen in pak.

OGG wat een leuk filmpje zeg!

ik ga maar eens even eten maken. Ben een beetje laat vandaag..
Pff meiden, daar ben ik nog even. Heb de mail nog steeds niet bijgelezen, wordt morgen pas. Ben nu echt bek af! Had vanmiddag kraambezoek from hell, met 2 zoontjes die hier de tent afbraken en moeders die er niets van zei.... en ik - die normaal absoluut niet van de smetvrezerige ben - vond het echt verschrikkelijk hoe de boel hier een zooitje werd en de jochies met smerige vingers bij mijn kindje probeerden te komen! Brrrr.... Ik stel me aan hoor, het zullen de hormonen wel zijn, maar ik heb ze echt weg gekeken

Jobje, wat jammer dat het nu definitief van de baan is. Inderdaad vooral, omdat je de keuze nu niet zelf kan maken. Ik hoop dat je zelf je er niet gek door laat maken, inderdaad is borstvoeding geven ook niet alleen maar halleluja en kan flesvoeding met evenveel liefde gegeven worden!!

Ellein, wat leuk, die katjes!! Mag je morgen dus op kraambezoek Smelt.... ik ben zelf bij de geboorte van 3 kittens geweest van onze eigen kat, echt geweldig om mee te maken!

Floortje wat een supernacht! Heerlijk!

Nog even twee vragen aan de moeders en dan stop ik er mee voor vandaag, ik moet nog even huishoudelijk nuttig zijn, dan om half 9 voeden en dan... naar bed!!

- hoe vriezen jullie de moedermelk in? In speciale zakjes daarvoor? Of kan het ook anders? En hoe vaak steriliseren jullie de boel?

- als jullie naar buiten gaan, smeren jullie dan iets op het gezicht van jullie uk tegen zon en/of wind? Zo ja, wat?

Worden jullie al gek van al mijn vragen....?? Sorry, als dat het geval is... ik word namelijk zélf wel gek van alles wat ik nog niet weet, merk ik

Welterusten allemaal!
MissC, over de kolf via Marktplaats, ik vond onderstaand stukje tekst op internet in mijn zoektocht naar info over kolven - voor het geval het je interesseert:

"Hieronder zal ik een aantal veelgebruikte kolven toelichten. De Mini Electric (ME) van Medela is een lichtgeel enkel elektrisch kolfje (ca. € 80) dat ondanks wat irritant gebrom best lekker kolft. Moeders vinden soms dat het qua comfort een beetje achterblijft maar dan is er ook een zgn. comfort borstschild dat een stuk aangenamer aanvoelt. De ME is best handig in het gebruik, Medela heeft een goede service en als je wat meer dan gemiddeld kolft, is er ook nog de dubbele uitvoering: de Mini Electric Plus (ca. € 120). Nadeel van een motortje van een elektrische kolf is wel, dat hij ca. 200 uren kan draaien en dan neemt de capaciteit behoorlijk snel af. Vervangen is dan noodzakelijk: een nieuw motortje kost al bijna € 40. Tweedehands ME's worden heel veel aangeboden, meestal zijn ze rond de € 25."
michigan ik vries de melk in in ijsblokjes bakjes. Deed het eerder in van die ijsblokjes zakjes, maar dat was zo'n gepruts met het eruithalen. Nu heb ik zo'n siliconenbakje gekocht en daar druk je de blokjes zo uit. Die doe ik dan weer in een grotere bak bij elkaar. Even uitrekenen hoeveel er in een blokje gaat en dan kun je de voedingen precies afpassen.

ik smeer niets op haar gezichtje als we naar buiten gaan. 'smorgens krijgt ze wel een laagje creme op haar gezicht maar dat die ik meer omdat ze af en toe wat droog is.

oh greys begint weer...
teddy, veel plezier met het uitzoeken van een pak.

michigan, ik heb bakjes waar ik complete voedingen in invries (alleen is dat voor jou nu lastig omdat je niet precies weet hoeveel ze zal drinken op het moment dat je die voeding eruit haalt. ik vries op bijv maandag in en heb het op do alweer nodig) en de rest doe ik ook in ijsblokjesbakjes en daarna in een zakje

rossia al aan het werk?

hang aan de kolf. uk had alles ondergepoept dus hij heeft al gebadderd vanochtend. zijn hele rug zat ook vol! gelukkig is vriendlief ook thuis dus we konden het even snel samen doe. zo, nu op naar kdv!
Goedemorgen!

Michigan, bedankt voor de info! Ik ga me er nog even meer in verdiepen alvorens iets aan te schaffen (via MP)..

Moet zo de deur uit naar afspraak, ben er vanmiddag weer.

Tot later!!
Meld en een goedemorgen voor jullie allemaal natuurlijk.

Ik ben zo naar de vlos, en daarna bezoek dus verwacht dat ik er vanmiddag weer ben.

Fijne dag allemaal.
Morning!

Heerlijk tv-avondje achter de rug! Daarna komt Rossiaman thuis van vrienden en ja hoor, daar kwam de melding. Ze is zwanger. Heel fijn als je net zelf nog een moet doen. Dat was dus niet echt een groot succes....

Vandaag zien we het weer zonniger in. Weer een uurtje extra gepakt vanmorgen!

Ellein, werk ze

Teddy, veel plezier bij het uitzoeken van een pak.

Mimpje, succes bij de vlos.

Missc, succes met je afspraak.
? waar is iedereen?

Rossia, weer lekker met de neus op de feiten gedrukt dus . Nog even en jullie mogen ook groot nieuws aankondigen. Fijn dat je weer een uurtje hebt gemaakt!

Mimpje, veel plezier bij de vlos.

Iedereen . Wat een lekker weer he?
Hoi meiden, het gaat weer een beetje beter met mij. Ik ben nog steeds moe, maar voel me niet meer zo heel erg moe en draaierig zoals gisteren. Ben wel naar de verjaardag geweest (kon ook niet anders, het was mijn vader). De kleine was heel erg slaperig en heeft dus bij iedereen op schoot liggen tukken en daarna in de wandelwagenbak boven. Als ze even wakker werd zette ze een heel zielig huiltje op. Vanochtend lag ze (8 uur na haar voeding) klaarwakker in bed, boven de dekentjes, kwartslag gedraaid, naar een knuffeltje te kijken. Tussen het voeden door moest ze steeds enorm lachen. Ik heb echt gehuild van het lachen. Het is zo een lieve schat!

Michigan, ik kolf eigenlijk alleen als het nodig is (als we op stap gaan en ik dus een flesje uit de vriezer trek). Ik zou wel meer willen kolven, vooral als mijn borsten keihard zijn als ik wakker word, maar ik ben bang dat het dan alleen maar erger wordt. Dit weekend heb ik twee voedingen uit de vriezer gehaald en dus ook weer bijgevuld door kolven. Het lijkt wel alsof mijn borsten nu weer meer produceren dan nodig is.

Ik vries de melk trouwens in bakjes van Avent in. Altijd een ruime hoeveelheid, dan heb ik in ieder geval voldoende. Kleine beetjes vries ik in een ijsblokjeshouder in en doe ze later in een diepvrieszakje met de datum erop. Voor als ze straks meer nodig heeft.

Ik ben trouwens ook van plan op mijn werk te kolven. Met mijn huidige productie moet dat niet zo’n probleem worden, maar ik weet natuurlijk niet hoe het dan gaat...

O en ik smeer trouwens niks op ukkies gezichtje als we naar buiten gaan. Wel iedere dag olie op haar hoofdhuid, want die is erg droog...

En vraag maar raak hoor! Dat is het handige van dit forum!

Ik werd trouwens best kwaad als Veraman zei dat we misschien beter op de fles over konden gaan, omdat ik zoveel klaagde. Heel gek, maar ondanks alle opstartproblemen, aanlegproblemen, pijnlijke borsten, TSR op de verkeerde momenten, onzekerheden etc etc wil ik eigenlijk niks liever dan haar 6 maanden zelf voeden. Dus vond ik het niet echt leuk als hij zoiets opperde... alsof ik dan zou falen ofzo.

Mimpje, hoe was het bij de vlk? Nog 10 dagen tot je UD. Ben je al een beetje nerveus aan het worden?? Trouwens, deze week is een hele mooie week om jarig te zijn (al zeg ik het zelf....), dus aan de slag meid!!

Slaap je trouwens met je benen omhoog? Dat heeft bij mij heel erg geholpen tegen het vocht in mijn benen!!

Jobje, wat jammer dat de bv nu definitief niet door kan gaan. Kan me voorstellen dat je er verdrietig van wordt als het door een ander wordt beslist. Maar fv is ook heel goed en het voordeel daarvan is dat Jobman ook wel eens een voeding op zich kan nemen.

Mooi gezegd trouwens, het geloof draait inderdaad op jouw persoonlijke band met God. En daarmee ben je het niet automatisch eens met andere mensen die geloven. Iedereen op zijn eigen manier. Al vind ik het wel erg dat een ziekte als aids zo erg wordt verspreid, mede door zo een invloedrijk persoon die verkondigt dat condoomgebruik slecht is....

Rossia, zulk nieuws is inderdaad niet echt bevordelijk voor je sexleven. Nog even volhouden, dan zullen jullie degenen zijn die met dit nieuws kunnen komen. Nog 5 nachtjes slapen en dan de eerste stap!!

OGG, lukt het een beetje met de voorbereidingen? Best een stressvolle aangelegenheid he? Ook voor jou Teddy!

Missc, een ronde box is erg leuk. Wij hebben de donkerbruine. We krijgen heel erg veel positieve reacties van mensen die hier binnenkomen. Sommige mensen hebben nog nooit een ronde box gezien. En hij is best ruim, dat viel me ontzettend mee..

Ellein, wat schattig om getuige te zijn bij een heuse kattenbevalling. Ik heb ook niet veel met katten, maar het lijkt me erg mooi om te zien. En ik moet er inderdaad ook niet aan denken om er 6 achter elkaar uit te persen (en intussen de eerstgeborenen schoon te likken ).

Floor, ik heb je mail gelezen. Heel mooi lijkt me. Je hebt je portie wel gehad in je eentje zeg! Echt heel goed van je, dat je dat zomaar kan/doet!

Teddy, ik ben ook dol op mannen in pak. Ik heb Veraman ook ontmoet toen hij een pak droeg, mmm.... Nu ben ik er wel aan gewend want hij draagt er dagelijks een...

Zijn jullie geslaagd?
goedemiddag.

wat een lekker weer vandaag! zo maar lopend richting de stad.

heb alweer 2 wassen gedraaid en de keuken is weer schoon. ik heb meisje alweer 2x opnieuw aangekleed. hoop dat ze nu tevreden is met haar outfit en hem niet nog een keer onder plast.

ze kletst nu niet alleen tegen mij maar ook tegen haar speeltjes in de box en in het ledikant.

vera fijn dat je je beter voelt. tja en de verjaardag van je vader missen is ook wat vreemd.

verder even een snelle zwaai naar iedereen!
Ellein, het weer betrekt hier een beetje. Veel wolkjes, maar niet koud, dus op zich prima.

Vera, gelukkig dat je je weer wat beter voelt en de verjaardag van je vader "gezellig" hebt kunnen meemaken. En dan zo'n schattige dochter als je thuis bent. Wat verschrikkelijk lief!!

Teddy, mini houdt je dus behoorlijk bezig. Vanmiddag op pakkenjacht?
Hi!

lekker even buiten geluncht, mijn gezicht gloeit nog na!

Vera, fijn dat je je weer wat beter voelt! En wat lief hoe je kleine beschrijft, ik merk dat ik nu echt een weekdier begin te worden! Ben nu echt sneller ontroerd door dingen!

Rossia, effe slikken dan weer hè, zo'n nieuwtje! Kan me voorstellen dat je dan meer behoefte hebt aan een knuffel... maar.. over een paar dagen ga jij ook echt beginnen!

Mimpje, hopelijk alles goed bij de vlos? Je kan echt al aftellen hè?

Ellein, veel plezier op het katten-kraambezoek!

Jobje, jij mag morgen weer naar de vlos?!

Heb zelf effe geen nieuws.. heb sinds een paar dagen wat last van bandenpijn. Maar goed, mij hoor je niet klagen hoor!
Teddy, lekker even naar buiten met de kleine! En wat leuk dat die van jou ook zo lekker kletst.. lijkt me echt zo geweldig dat je wakker wordt en dan de kleine in bed hoort brabbelen!

Maar nu nog even leren dat ze alleen in d'r luier mag plassen..
Ben ik weer!

Vera fijn dat je weer wat opknapt. Het moederschap gaat natuurlijk gewoon door, hoe ziek je ook bent. Moeders kunnen niet ziek worden!

Teddy veel plezier met wandelen, daar kan ik echt naar uitkijken. Lekker met mooi weer naar buiten! Vol trots achter de wagen.

Bij de vlos was alles prima, kindje heeft een beste groeispurt gemaakt er zijn dus geen zorgen meer over de groei. Gelukkig maar! Mijn volgende afspraak is op 25 maart, maar ik heb gezegd dat ik er dan niet ben omdat ik dan aan het bevallen ben of het al achter de rug heb. Manlief wil graag een lentekindje dus ik moet nog een paar dagen wachten

Ik ga even een broodje eten, en in het zonnetje zitten. Hmm lekker nog even genieten van het rustige verlof gedeelte.

Liefs
Ik ben weer terug van lekker wat boodschapjes doen in het dorp. Wat een heerlijk weertje! Ik ben nu wel weer heel moe dus misschien had ik toch rustiger aan moeten doen... De kleine had een half uur geleden al moeten drinken maar ligt zo lief te slapen, ik laat haar maar even. In het dorp weer heel wat complimentjes gekregen over ons "lieve moppie". Glunder, glunder.

Mimpje, goed dat je de vlk even op haar plaats hebt gezet. Pff.. 25 maart, wat denkt ze wel niet!!

Lekker dat het mooie weer begint nu je bijna gaat bevallen.

Haha Teddy, dat openluchtplassen komt me bekend voor. De afgelopen twee keer bij het cb heeft onze kleine de handdoek ook even onder geplast voordat ze "gekeurd" werd. Sta je daar... Of ze zijn het inderdaad niet eens met onze kledingkeuze...

Rossia, ik heb net alle ingredienten in huis gehaald voor DE chocoladetaart. Ik ga die morgen maken en een appeltaart. Kijken welke het populairste gaat worden! Ik weet in ieder geval welke ik als eerste ga proeven !

Missc, vervelend die bandenpijn. Maar wel een goed teken, er groeit in ieder geval iets!!
Ik ben weer terug van lekker wat boodschapjes doen in het dorp. Wat een heerlijk weertje! Ik ben nu wel weer heel moe dus misschien had ik toch rustiger aan moeten doen... De kleine had een half uur geleden al moeten drinken maar ligt zo lief te slapen, ik laat haar maar even. In het dorp weer heel wat complimentjes gekregen over ons "lieve moppie". Glunder, glunder.

Mimpje, goed dat je de vlk even op haar plaats hebt gezet. Pff.. 25 maart, wat denkt ze wel niet!!

Lekker dat het mooie weer begint nu je bijna gaat bevallen.

Haha Teddy, dat openluchtplassen komt me bekend voor. De afgelopen twee keer bij het cb heeft onze kleine de handdoek ook even onder geplast voordat ze "gekeurd" werd. Sta je daar... Of ze zijn het inderdaad niet eens met onze kledingkeuze...

Rossia, ik heb net alle ingredienten in huis gehaald voor DE chocoladetaart. Ik ga die morgen maken en een appeltaart. Kijken welke het populairste gaat worden! Ik weet in ieder geval welke ik als eerste ga proeven !

Missc, vervelend die bandenpijn. Maar wel een goed teken, er groeit in ieder geval iets!!
Dubbel bericht hierboven... Ik probeer er 1 leeg te maken, maar hij doet het niet. Sorry!!
zoo ben ik weer na een middagje in de zon. eerst naar de stad gelopen. mini lag heerlijk te genieten met de zon op haar gezicht.

we hebben een heel mooi pak voor teddyman gekocht. antraciet met een klein streepje. mooi cremekleurig overhemd en een stropdas in de kleur van mijn jurk. hij zag er zoooo mooi uit.

ellein hoe was het met de minipoesjes?

mimpje wat goed dat de kleine zo goed gegroeid is. enne die afpraak ga je niet halen.

missc, bandenpijn is niet fijn. wanneer komt die buikfoto??

vera succes met de taarten!
Even snel voordat ik naar huis ga, de poesjes waren zooooo lief . Het zijn er 5. Echt schatjes........ (voor bij een ander dan )
Teddy, dat pak van Teddyman klinkt heel erg goed. Mooi ook antraciet met een streepje. Ben benieuwd hoe het bruidspaar er straks helemaal aangekleed uitziet.

Ellein, wat schattig (bij een ander dan )

Vera, oe oe oe. Chocoladetaart. Jammie, stuur je een stukje op?? Krijg er al helemaal trek in.

Mimpje, weer door de keuring en laten we hopen dat die afspraak van 25 maart niet meer nodig is!

Missc, he bah, bandenpijn niet leuk! Wel lekker dat je buiten kan lunchen. Dat kan bij ons dus echt niet. Kan wel snel broodje eten en een wandelingetje maken, maar is niet zo gezellig voor de rest van de collega's.

Zo ik ga even eten en dan sporten. Laterrrrrrrrrrrr
Dames, nieuws van Bep op de mail!!!
hee meiden, ben vandaag de hele dag op pad. Fijne dag allemaal, kom vanavond effe bijkletsen!
Meiden goedemorgen!

Hier Michigan die er even een beetje doorheen zit... Pfff wat een nacht hebben we gehad. Gisteren een heerlijke dag gehad, heb haar in de tummytub gehad en 's middags lekker een stuk buiten gewandeld. De avond begon heel rustig, Mich-man en ik hebben lekker op ons gemak kunnen eten en kletsen, maar om 19.00 uur bedacht de kleine meid dat het wel tijd was voor een voeding - terwijl ik om 17.00 uur ook gevoed had. En vanaf dat moment bleef ze gezellig elke 2 uur komen, en voor én na elke voeding werd er hysterisch gehuild. Echt hysterisch. Dat duurde dan 3 kwartier, dan suften we allebei een kwartiertje in, en dan was ze er alweer...

Ik vond het zó moeilijk, dat hysterische gehuil terwijl ik niet snap wat er aan de hand was. Wel wat kramp geloof ik, maar of dat nou het enige was... tegen 4 uur ben ik gezellig mee gaan zitten huilen - zere tepels, pijnlijke rug van het verkrampte zitten, gefrustreerd omdat ik steeds dacht dat ze stil werd en dan tóch weer begon te brullen, en moemoemoe - zo vond Mich-man ons samen beneden en heeft ons mee naar bed gedirigeerd. Uiteindelijk om 5 uur in slaap gevallen tot 8 uur en net weer gevoed. Pffff konden ze maar vertellen wat er is....

Nu ligt ze heel tevreden in de box te kirren en met haar handen naar haar mobile te grijpen. Maar ik zie stom genoeg alweer op tegen de volgende huilpartij..... ik geloof dat ik zo mijn bed maar weer in duik, moet even deze labiele gammelheid kwijt zien te raken.

Sorry voor wederom dit egobericht, ik ben juist steeds enorm blij met jullie reacties en input maar ik zie het nu even niet zitten om uitgebreid te reageren. Hopelijk later....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven