Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Florence, van harte gefeliciteerd met je zoon!! Wat heftig zeg. Goed bijkomen nu en ik hoop dat je je snel beter voelt. :hug:
Poeh, heftig Florence! Veel beterschap voor jou, en van harte gefeliciteerd met je mooie zoon!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
florence13 schreef:
08-11-2018 08:23
Hoe lang we moeten blijven is nog onduidelijk. Maar het gaat dus om mij, baby doet het prima gelukkig.

Het was ook echt heel heftig, de gyn gaf dat net in gesprek ook aan, dat dit wel echt ongebruikelijk was.
Maar alles komt goed, dus even rust nemen en effe achteroverleunen. Moet echt effe bijkomen
Sterkte!!! :hug: :hug:

En wat Envelop zegt. Ben wel benieuwd naar het verhaal, maar als je het niet wilt delen prima! Sowieso eerst richten op je eigen herstel en je baby. :hug:
Oh ik ga het wel delen als ik effe op adem gekomen ben, maar het is misschien slimmer om dat te doen in het horror bevallingen topic ipv hier.

Voor iedereen die nog moet:een horrorbevalling, zelfs al de gyn dat ook vindt, overleef je dus ook.

Voor iedereen die het topic van mij en man volgt: autisten zijn goed in horrorbevallingen.
Ohh heftig Florance! Maar in elk geval gefeliciteerd met je zoon!
florence13 schreef:
08-11-2018 12:04

Voor iedereen die nog moet:een horrorbevalling, zelfs al de gyn dat ook vindt, overleef je dus ook.
Gelukkig heb je het overleefd!

Maar als het zo'n horror verhaal is wacht ik met lezen tot ik zelf deze eruit heb gewerkt... heb wel heftige verhalen gehoord maar hou toch het liefste nog even mijn eigen bevalling in het hoofd. Dat was, op wat kleine dingen na (ongeïnteresseerde verloskundige, terugloop van weeën) best een droombevalling dus daar hoop ik nu weer op!
Florence gefeliciteerd met je zoon! Hopelijk herstel je spoedig van je horrorbevalling. Klinkt heftig allemaal.

Hier nu echt laatste loodjes, mijn verlof is nu echt begonnen!
Hoe lang moet je nog blijven Florence?, .
Lenne85 schreef:
08-11-2018 15:19
Hier nu echt laatste loodjes, mijn verlof is nu echt begonnen!
Geniet van je verlof!!!

(Ik denk steeds 'huh heb ik dat gepost', vanwege zelfde plaatje haha!)
Giraffe90 schreef:
08-11-2018 17:10
Geniet van je verlof!!!

(Ik denk steeds 'huh heb ik dat gepost', vanwege zelfde plaatje haha!)
Haha, ik dacht eerst ook, wens je jezelf nu een fijn verlof?! :biggrin:
Envelop schreef:
08-11-2018 17:13
Haha, ik dacht eerst ook, wens je jezelf nu een fijn verlof?! :biggrin:
Hahaha. Wens ik mezelf ook toe. Maar om dat nou te gaan posten :P
Maar ik ben nu al 3 (officieel 2, eerste week was herfstvakantie) weken met verlof.
Lala, hoe ging het?
1-Aapje schreef:
08-11-2018 16:37
Hoe lang moet je nog blijven Florence?, .
Is nog niet duidelijk, maar is wel chill, man, baby en ik hebben kamer voor onszelf
florence13 schreef:
08-11-2018 19:53
Is nog niet duidelijk, maar is wel chill, man, baby en ik hebben kamer voor onszelf
Fijn! Ik vergeet af en toe dat dat niet de standaard is, maar hier in ziekenhuis is dat gelukkig het standaard beleid.
1-Aapje schreef:
08-11-2018 20:00
Fijn! Ik vergeet af en toe dat dat niet de standaard is, maar hier in ziekenhuis is dat gelukkig het standaard beleid.
Hier is dat ook wel zo'n beetje de standaard. Tenzij je 's nachts spoedkeizersnee hebt. Dan moet je naar ic (zonder baby als er ook anderen liggen). Maar het streven is wel altijd mét baby en een eigen kamer. Ze hebben ook gezellige bevalkamers, wat gewoon bijna een huiskamer is. Maar dan uitgerust met een bevalbed en een soort couveuse met noodapparaten en alle andere benodigdheden voor als het mis gaat. Dus je kan daar heerlijk relaxed bevallen en als het misgaat blijven waar je bent. Vond ik bij de eerste ideaal!
En dan op dezelfde afdeling zelfde soort kamers maar dan zonder alle apparaten en een ander bed.
Hier zijn ook alle verloskamers prive. Dus eigen badkamer, een bed(bank) voor je partner, eigen koelkast/koffiezetter/waterkoker etc.
Als baby geboren is doen ze aan rooming in, dus baby bij je op de kamer. En alle apparatuur brengen ze naar dáár, ipv baby weg richting apparatuur.
Bij een dichtbij gelegen ziekenhuis doen ze dat niet en lig je dus gerust op zaal..

Bij mijn eerste moest baby in de kraamweek ook worden opgenomen in het ziekenhuis (dus nadat we al thuis waren gekomen). Baby werd opgenomen op de kinderafdeling. En als kraamvrouw die bv gaf, moest ik mee worden opgenomen. Maar als kraamvrouw natuurlijk niet op de kinderafdeling, maar weer terug op de verlosafdeling. Dan lig je dus beide op andere afdelingen eigenlijk, maar ook toen deden ze aan rooming in. Dus baby mocht bij mij op de kamer en de verpleegsters en artsen van de kinderafdeling kwamen meermaals per dag naar onze (verloskunde) verdieping, zodat wij nooit hoefden te verplaatsen en steeds bij elkaar bleven. Echt super geregeld!
Gefeliciteerd Florence! Wat naar dat het zo heftig was! Maar dus toch nog snel doorgezet! Ik had al zn vermoeden! Geniet van jullie mooie zoon!

Hier is vandaag in het begin van de middag onze prachtige dochter geboren! de bevalling was heftig maar binnen 5 uurtjes gepiept. we maken het beide goed al heb ik wel wat schade opgelopen en is onze mini misselijk door de snelheid en veel aan het spugen (slijm en bloed wat ze binnen gekregen heeft). Maar verder doet ze het geweldig! En het aller belangrijkste! Een klein koppie, ja dat wel. Maar perfect in verhouding en vorm, wat is dat fijn om te zien!
Gefeliciteerd Lalameme!! Geniet ervan :heart:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Goed nieuws Lalame, gefeliciteerd !
Lalameme, van harte gefeliciteerd! Dat is nog snel gegaan. Goed herstel gewenst en geniet van je dochter!
Gefeliciteerd Lalameme! Wat heerlijk om je mooie meisje nu bij je te hebben :)
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Lalameme!! Fijn dat alles goed is met de kleine, ondanks het spugen.

Volgens mijn trainster ga ik me gauw bij jullie voegen. Die zei gisteren dat ik eruit zag alsof ik bijna ging bevallen. Ik denk zelf dat het echt nog wel 2 weken gaat duren... we'll see.
Florence! Wat heftig zeg maar wat ben ik blij dat t goed gaat met je zoon. Neem de tijd om te herstellen. Echt doen hoor!
Gefeliciteerd en veel geluk met zn drieën! !! Xx JuneM
Lalameme schreef:
08-11-2018 23:18
Gefeliciteerd Florence! Wat naar dat het zo heftig was! Maar dus toch nog snel doorgezet! Ik had al zn vermoeden! Geniet van jullie mooie zoon!

Hier is vandaag in het begin van de middag onze prachtige dochter geboren! de bevalling was heftig maar binnen 5 uurtjes gepiept. we maken het beide goed al heb ik wel wat schade opgelopen en is onze mini misselijk door de snelheid en veel aan het spugen (slijm en bloed wat ze binnen gekregen heeft). Maar verder doet ze het geweldig! En het aller belangrijkste! Een klein koppie, ja dat wel. Maar perfect in verhouding en vorm, wat is dat fijn om te zien!
Proficiat!!! Goed dat het goed gegaan is.
Hier dachten ze ook dat baby wel zou gaan spugen door snelheid (ik heb dit dus in minder dan een uur gedaan) maar niet gebeurd, mij is verzekerd dat dat helemaal geen kwaad kon als dat zou gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven