Laatste loodjes topic
zondag 30 september 2018 om 20:24
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
.Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
!
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
donderdag 8 november 2018 om 10:08
Sterkte!!!florence13 schreef: ↑08-11-2018 08:23Hoe lang we moeten blijven is nog onduidelijk. Maar het gaat dus om mij, baby doet het prima gelukkig.
Het was ook echt heel heftig, de gyn gaf dat net in gesprek ook aan, dat dit wel echt ongebruikelijk was.
Maar alles komt goed, dus even rust nemen en effe achteroverleunen. Moet echt effe bijkomen
En wat Envelop zegt. Ben wel benieuwd naar het verhaal, maar als je het niet wilt delen prima! Sowieso eerst richten op je eigen herstel en je baby.
donderdag 8 november 2018 om 12:04
Oh ik ga het wel delen als ik effe op adem gekomen ben, maar het is misschien slimmer om dat te doen in het horror bevallingen topic ipv hier.
Voor iedereen die nog moet:een horrorbevalling, zelfs al de gyn dat ook vindt, overleef je dus ook.
Voor iedereen die het topic van mij en man volgt: autisten zijn goed in horrorbevallingen.
Voor iedereen die nog moet:een horrorbevalling, zelfs al de gyn dat ook vindt, overleef je dus ook.
Voor iedereen die het topic van mij en man volgt: autisten zijn goed in horrorbevallingen.
donderdag 8 november 2018 om 13:08
Gelukkig heb je het overleefd!florence13 schreef: ↑08-11-2018 12:04
Maar als het zo'n horror verhaal is wacht ik met lezen tot ik zelf deze eruit heb gewerkt... heb wel heftige verhalen gehoord maar hou toch het liefste nog even mijn eigen bevalling in het hoofd. Dat was, op wat kleine dingen na (ongeïnteresseerde verloskundige, terugloop van weeën) best een droombevalling dus daar hoop ik nu weer op!
donderdag 8 november 2018 om 18:24
donderdag 8 november 2018 om 20:00
Fijn! Ik vergeet af en toe dat dat niet de standaard is, maar hier in ziekenhuis is dat gelukkig het standaard beleid.florence13 schreef: ↑08-11-2018 19:53Is nog niet duidelijk, maar is wel chill, man, baby en ik hebben kamer voor onszelf
donderdag 8 november 2018 om 20:44
Hier is dat ook wel zo'n beetje de standaard. Tenzij je 's nachts spoedkeizersnee hebt. Dan moet je naar ic (zonder baby als er ook anderen liggen). Maar het streven is wel altijd mét baby en een eigen kamer. Ze hebben ook gezellige bevalkamers, wat gewoon bijna een huiskamer is. Maar dan uitgerust met een bevalbed en een soort couveuse met noodapparaten en alle andere benodigdheden voor als het mis gaat. Dus je kan daar heerlijk relaxed bevallen en als het misgaat blijven waar je bent. Vond ik bij de eerste ideaal!
En dan op dezelfde afdeling zelfde soort kamers maar dan zonder alle apparaten en een ander bed.
donderdag 8 november 2018 om 21:37
Hier zijn ook alle verloskamers prive. Dus eigen badkamer, een bed(bank) voor je partner, eigen koelkast/koffiezetter/waterkoker etc.
Als baby geboren is doen ze aan rooming in, dus baby bij je op de kamer. En alle apparatuur brengen ze naar dáár, ipv baby weg richting apparatuur.
Bij een dichtbij gelegen ziekenhuis doen ze dat niet en lig je dus gerust op zaal..
Bij mijn eerste moest baby in de kraamweek ook worden opgenomen in het ziekenhuis (dus nadat we al thuis waren gekomen). Baby werd opgenomen op de kinderafdeling. En als kraamvrouw die bv gaf, moest ik mee worden opgenomen. Maar als kraamvrouw natuurlijk niet op de kinderafdeling, maar weer terug op de verlosafdeling. Dan lig je dus beide op andere afdelingen eigenlijk, maar ook toen deden ze aan rooming in. Dus baby mocht bij mij op de kamer en de verpleegsters en artsen van de kinderafdeling kwamen meermaals per dag naar onze (verloskunde) verdieping, zodat wij nooit hoefden te verplaatsen en steeds bij elkaar bleven. Echt super geregeld!
Als baby geboren is doen ze aan rooming in, dus baby bij je op de kamer. En alle apparatuur brengen ze naar dáár, ipv baby weg richting apparatuur.
Bij een dichtbij gelegen ziekenhuis doen ze dat niet en lig je dus gerust op zaal..
Bij mijn eerste moest baby in de kraamweek ook worden opgenomen in het ziekenhuis (dus nadat we al thuis waren gekomen). Baby werd opgenomen op de kinderafdeling. En als kraamvrouw die bv gaf, moest ik mee worden opgenomen. Maar als kraamvrouw natuurlijk niet op de kinderafdeling, maar weer terug op de verlosafdeling. Dan lig je dus beide op andere afdelingen eigenlijk, maar ook toen deden ze aan rooming in. Dus baby mocht bij mij op de kamer en de verpleegsters en artsen van de kinderafdeling kwamen meermaals per dag naar onze (verloskunde) verdieping, zodat wij nooit hoefden te verplaatsen en steeds bij elkaar bleven. Echt super geregeld!
donderdag 8 november 2018 om 23:18
Gefeliciteerd Florence! Wat naar dat het zo heftig was! Maar dus toch nog snel doorgezet! Ik had al zn vermoeden! Geniet van jullie mooie zoon!
Hier is vandaag in het begin van de middag onze prachtige dochter geboren! de bevalling was heftig maar binnen 5 uurtjes gepiept. we maken het beide goed al heb ik wel wat schade opgelopen en is onze mini misselijk door de snelheid en veel aan het spugen (slijm en bloed wat ze binnen gekregen heeft). Maar verder doet ze het geweldig! En het aller belangrijkste! Een klein koppie, ja dat wel. Maar perfect in verhouding en vorm, wat is dat fijn om te zien!
Hier is vandaag in het begin van de middag onze prachtige dochter geboren! de bevalling was heftig maar binnen 5 uurtjes gepiept. we maken het beide goed al heb ik wel wat schade opgelopen en is onze mini misselijk door de snelheid en veel aan het spugen (slijm en bloed wat ze binnen gekregen heeft). Maar verder doet ze het geweldig! En het aller belangrijkste! Een klein koppie, ja dat wel. Maar perfect in verhouding en vorm, wat is dat fijn om te zien!
vrijdag 9 november 2018 om 07:09
vrijdag 9 november 2018 om 08:06
Proficiat!!! Goed dat het goed gegaan is.Lalameme schreef: ↑08-11-2018 23:18Gefeliciteerd Florence! Wat naar dat het zo heftig was! Maar dus toch nog snel doorgezet! Ik had al zn vermoeden! Geniet van jullie mooie zoon!
Hier dachten ze ook dat baby wel zou gaan spugen door snelheid (ik heb dit dus in minder dan een uur gedaan) maar niet gebeurd, mij is verzekerd dat dat helemaal geen kwaad kon als dat zou gebeuren.