Simpele bruiloft
donderdag 8 november 2018 om 23:07
Ja ik ook. Eerst een geweldig vakantie en toen trouwen.Hastadepasta18 schreef: ↑08-11-2018 23:04Haha same here! Heerlijk was het.
Kan het iedereen aanraden!
![]()
donderdag 8 november 2018 om 23:08
Geen ervaring met overprikkeling op bruiloften, maar wel een hekel aan een grote bruiloft (voor mezelf, wat anderen doen moeten ze zelf weten)
Wij snappen beiden de lol niet van dure kleding, chique eten, matchende aankleding en kledingvoorschriften, maar vinden het wel leuk om eens een feestje te vieren met alle mensen die dicht bij ons staan.
Wij gaan dus binnenkort naar het gemeentehuis met mijn 'bff' en de zijne en trouwen dan in een kwartiertje. Verder niets die dag.
In een weekend in de buurt gaan we dan een feest geven voor vrienden en familie, gewoon thuis, met een tap en borrelhapjes.
Schoonmaakbedrijf inhuren voor de dag erop en klaar.
Weet zeker dat we een hele leuke avond gaan hebben met dit selecte clubje.
Mocht het te veel voor je zijn om alles thuis te doen, of je hebt er gewoon geen zin in, kun je voor een schappelijk bedrag per hoofd vaak ook een zaaltje boven een café huren die dan bediening en hapjes regelen.
Wij snappen beiden de lol niet van dure kleding, chique eten, matchende aankleding en kledingvoorschriften, maar vinden het wel leuk om eens een feestje te vieren met alle mensen die dicht bij ons staan.
Wij gaan dus binnenkort naar het gemeentehuis met mijn 'bff' en de zijne en trouwen dan in een kwartiertje. Verder niets die dag.
In een weekend in de buurt gaan we dan een feest geven voor vrienden en familie, gewoon thuis, met een tap en borrelhapjes.
Schoonmaakbedrijf inhuren voor de dag erop en klaar.
Weet zeker dat we een hele leuke avond gaan hebben met dit selecte clubje.
Mocht het te veel voor je zijn om alles thuis te doen, of je hebt er gewoon geen zin in, kun je voor een schappelijk bedrag per hoofd vaak ook een zaaltje boven een café huren die dan bediening en hapjes regelen.
donderdag 8 november 2018 om 23:09
Gefeliciteerd! Het is jullie bruiloft, dus jullie bepalen hoe groot of klein jullie het willen houden. Maak dit ook duidelijk aan de gasten en (tip) de ceremoniemeester. Die kan op de dag zelf wat sturing geven, en misschien tijdens het regelen voor wat rust zorgen.
Ik ben getrouwd op maandagmorgen, net niet gratis, wel lekker klein met beide ouders als getuigen en 6 familieleden. Daarna in een door ons vaak bezocht wijkhuis lekker champagne met een door een goede kennis van ons zelfgemaakte trouwtaart, broodjes en andere hapjes. Daarbij waren nog wat vrienden/collega’s extra, in totaal Max 25 mensen.
Onderweg naar een nachtje hotel hebben we de rest van de familie/vrienden/kennissen dmv een leuke kaart op de hoogte gebracht. Die wisten nl. van niets
Veel plezier met plannen en houd je eigen grenzen en wensen als aanstaand echtpaar goed in het oog!
Ik ben getrouwd op maandagmorgen, net niet gratis, wel lekker klein met beide ouders als getuigen en 6 familieleden. Daarna in een door ons vaak bezocht wijkhuis lekker champagne met een door een goede kennis van ons zelfgemaakte trouwtaart, broodjes en andere hapjes. Daarbij waren nog wat vrienden/collega’s extra, in totaal Max 25 mensen.
Onderweg naar een nachtje hotel hebben we de rest van de familie/vrienden/kennissen dmv een leuke kaart op de hoogte gebracht. Die wisten nl. van niets
Veel plezier met plannen en houd je eigen grenzen en wensen als aanstaand echtpaar goed in het oog!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig
donderdag 8 november 2018 om 23:27
Gefeliciteerd! Man en ik zijn ook klein getrouwd. Ik organiseer en praat veel voor mijn werk en wilde op trouwdag juist geen groepen, geen organisatie en niks formeels.
Op zondagmorgen om 11.00 in onze woonplaats op loopafstand van huis getrouwd, erna brunch met vrienden en familie op zelfde locatie en rond 15.00 zijn man en ik daar samen weggereden voor nachtje slapen en zeilen op een bootje (op een uurtje rijden). Het was superleuk.
Op zondagmorgen om 11.00 in onze woonplaats op loopafstand van huis getrouwd, erna brunch met vrienden en familie op zelfde locatie en rond 15.00 zijn man en ik daar samen weggereden voor nachtje slapen en zeilen op een bootje (op een uurtje rijden). Het was superleuk.
vrijdag 9 november 2018 om 09:17
Oh maar dat vind ik ook leuk!! Klein maar ook weer bijzonder. Zou je me misschien de naam van dat kasteel kunnen pb'en?dolfje schreef: ↑08-11-2018 21:15Mijn zwager en schoonzusje zijn in een kasteel in Limburg in de tuin getrouwd en daarna daar ook taart en proosten en later een diner in een private room. We waren met 10 mensen en 4 kinderen. Bij de ceremonie en taart waren nog een oom en tante. Ouders en schoonouders en zus van mijn schoonzus en haar gezin bleven in het kasteel slapen. Wij in het dorp.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
vrijdag 9 november 2018 om 09:26
Vrienden van ons zijn heel simpel getrouwd. Op een gratis moment. Zij had een gewone jurk aan en hij een trui en een spijkerbroek. Daarna gingen we naar hun huis waar allerlei hapjes en drankjes waren. Volgens mij hadden gasten die ook mee helpen maken of meegebracht van huis. Het was heel gezellig.
Stressed is just desserts spelled backwards
vrijdag 9 november 2018 om 09:28
Een kleine bruiloft kan ik sowieso aanraden dus zie het niet als "helaas kan het niet anders" optie hoor! Je kunt zo mooi je aandacht verdelen over iedereen en veel intenser van de dag genieten met elkaar. Wij zijn in het buitenland getrouwd met alleen ouders en siblings. Einde van de middag korte ceremonie, daarna met z'n allen gegeten en voor wie wilde daarna nog een drankje ergens. Wij trouwden dan wel in de meest prikkelrijke omgeving die er bestaat
maar de locatie kun je natuurlijk helemaal zelf kiezen. Ik zou het zo weer doen, zeker na alle grote bruiloften die ik heb meegemaakt.
Veel plezier met de voorbereidingen en gefeliciteerd!
Veel plezier met de voorbereidingen en gefeliciteerd!
vrijdag 9 november 2018 om 09:30
Ik zou in jullie geval denk ik ergens begin van de middag trouwen en daarna uitgebreid lunchen. Dan heb je de ochtend en de avond voor jezelf om op te laden.
Hou de voorbereidingen simpel. Dus niet als je om 13.00 trouwt al om 7 uur in de make up etc etc. Dat kun je allemaal veel makkelijker en korter aanpakken. Maak er geen "zo hoort het" bruiloft van. Daar doe je niemand een plezier mee.
Hou de voorbereidingen simpel. Dus niet als je om 13.00 trouwt al om 7 uur in de make up etc etc. Dat kun je allemaal veel makkelijker en korter aanpakken. Maak er geen "zo hoort het" bruiloft van. Daar doe je niemand een plezier mee.
vrijdag 9 november 2018 om 09:31
Onze trouwerij was vrij prikkelarm:
Dinsdag om 9:00 (gratis studentenuurtje) op het gemeentehuis met twee getuigen, twee moeders, een vader en een ambtenaar. Aansluitend vlaai gegeten. Om 12:00 naar school, we waren beiden aan het afstuderen.
Dinsdag om 9:00 (gratis studentenuurtje) op het gemeentehuis met twee getuigen, twee moeders, een vader en een ambtenaar. Aansluitend vlaai gegeten. Om 12:00 naar school, we waren beiden aan het afstuderen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 9 november 2018 om 09:38
Wij hebben op de dag zelf alleen de getuigen, ouders en grootouders erbij gehad. In de ochtend getrouwd, daarna thuis koffie en taart. ´s Avonds gaan dineren (we waren met 12 in totaal en hadden een apart zaaltje).
Het weekend daarop hebben we een feestje thuis gegeven voor vrienden, daar waren alleen nog de getuigen bij (een vriendin en Zus). Zelf een pan eten gemaakt.
Zou het zo weer doen. Geen gedoe en wat ik zelf het mooist vindt; afgezien van de mensen die er niet meer zijn, hebben we nog contact met iedereen. Grote bruiloften worden vaak gevuld met de voetbalclub, collega´s en buurt. Mensen die je nooit meer ziet als je stopt met voetballen, ander werk krijgt of verhuist.
Prima als je dat nodig/leuk vindt, maar persoonlijk vind ik het onzin.
De communie van onze dochter hebben we in een klein zaaltje gevierd. Ergens was dat nog relaxter als ik eerlijk ben. Het enige dat wij moesten doen was het menu uitkiezen en de rekening betalen. Je hebt bediening, het buffet wordt klaargezet en je komt thuis in een schoon en opgeruimd huis.
In onze omgeving geldt trouwens; hoe grootser de bruiloft, hoe sneller mensen weer uit elkaar zijn.
Het weekend daarop hebben we een feestje thuis gegeven voor vrienden, daar waren alleen nog de getuigen bij (een vriendin en Zus). Zelf een pan eten gemaakt.
Zou het zo weer doen. Geen gedoe en wat ik zelf het mooist vindt; afgezien van de mensen die er niet meer zijn, hebben we nog contact met iedereen. Grote bruiloften worden vaak gevuld met de voetbalclub, collega´s en buurt. Mensen die je nooit meer ziet als je stopt met voetballen, ander werk krijgt of verhuist.
Prima als je dat nodig/leuk vindt, maar persoonlijk vind ik het onzin.
De communie van onze dochter hebben we in een klein zaaltje gevierd. Ergens was dat nog relaxter als ik eerlijk ben. Het enige dat wij moesten doen was het menu uitkiezen en de rekening betalen. Je hebt bediening, het buffet wordt klaargezet en je komt thuis in een schoon en opgeruimd huis.
In onze omgeving geldt trouwens; hoe grootser de bruiloft, hoe sneller mensen weer uit elkaar zijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
vrijdag 9 november 2018 om 09:46
Ceylon schreef: ↑09-11-2018 09:38Wij hebben op de dag zelf alleen de getuigen, ouders en grootouders erbij gehad. In de ochtend getrouwd, daarna thuis koffie en taart. ´s Avonds gaan dineren (we waren met 12 in totaal en hadden een apart zaaltje).
[..]
vrijdag 9 november 2018 om 09:49
vrijdag 9 november 2018 om 09:52
Is onderzoek naar gedaan: die correlatie is aantoonbaar, duurdere bruiloft gaat samen met grotere scheidingskansPoppy_del_Rio schreef: ↑09-11-2018 09:49Inderdaad klopt dit ook in mijn omgeving! De weinige mensen die ik ken die groot en duur zijn getrouwd zijn alweer gescheiden. Benieuwd of dit toeval is.
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 9 november 2018 om 10:36
Ik denk altijd: hoe grootster, hoe meer je te bewijzen hebt omdat je zelf niet overtuigd genoeg bent.Poppy_del_Rio schreef: ↑09-11-2018 09:49Inderdaad klopt dit ook in mijn omgeving! De weinige mensen die ik ken die groot en duur zijn getrouwd zijn alweer gescheiden. Benieuwd of dit toeval is.
vrijdag 9 november 2018 om 10:42
https://www.libelle.nl/huis-tuin-feestj ... -scheiden/
en dan blijkbaar vooral de verlovingsring. Laat ik die nou niet eens gekregen hebben. Stabiele basis!!
en dan blijkbaar vooral de verlovingsring. Laat ik die nou niet eens gekregen hebben. Stabiele basis!!
vrijdag 9 november 2018 om 11:00
Mijne was 500 en dat weet ik omdat ik 'm zelf heb uitgezochtlilalinda schreef: ↑09-11-2018 10:42https://www.libelle.nl/huis-tuin-feestj ... -scheiden/
vrijdag 9 november 2018 om 15:36
Lichtfluit schreef: ↑09-11-2018 15:31Ik zie veel leuke tips, dankje wel!Ja dat was ik er ook vergeten bij te zeggen, wij hebben allebei niet zoveel te besteden.
We hebben allebei een wajong. Ik heb wel eens gehoord dat de vader van de bruid (ben ik toch? Bruid, bruidegom) moet betalen. Nou mijn vader en ouders, zeg maar hele familie betaalt niks en ze erom vragen hoef ik niet te proberen
Gratis trouwen op het stadshuis? Lees ik dat goed? Zijn daar bepaalde tijden voor of is dat in elke gemeente anders.. Ja sorry veel vragen hoor ik ben nogal wereldvreemd
Nee hoor, het is tegenwoordig echt niet meer zo gebruikelijk dat de vader van de bruid betaalt. Mensen trouwen niet meer vanuit huis. Wonen al samen en kunnen sparen en zelf bepalen hoe ze de bruiloft gaan vieren.
Neem eens contact op met de gemeente over de mogelijkheid van gratis trouwen, en de tarieven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
vrijdag 9 november 2018 om 16:46
Dat is voor elke gemeente wel anders. Vaak is het op maandag. Hier ook. En was dus gratis. Wij hebben wel een trouwboekje genomen ook. Dat was €40. Ringen €200(dat was het duurste) taart laten maken €40. Pak van man €120 incl schoenen. Mijn jurkje €80. Overnachting via Groupon €85. Lunch denk een €25 had 2 soepen gemaakt en 6 gevulde wraps in stukjes. Broodjes en Paturain. Had wel een boeketje €85 geloof ik. Kaartjes via website €25. Dat was het wel geloof ik. Waren een €750 kwijt en kregen een €400 terug van de gasten als cadeau. En dit was helemaal prima en hoe we het wilden.