Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Gefeliciteerd lalameme!
Gefeliciteerd lalameme! Fijn dat alles goed met jullie gaat maar wel sneu van het spugen, hopelijk gaat dat ook snel over!
Giraffe90 schreef:
08-11-2018 17:10
Geniet van je verlof!!!

(Ik denk steeds 'huh heb ik dat gepost', vanwege zelfde plaatje haha!)
Thanks! En idd wel een beetje verwarrend diezelfde plaatjes :hyper: ook wel heel toevallig dat we dezelfde hebben gekozen :-)-)
Gefeliciteerd Lalameme met jullie dochter! Fijn dat alles spoedig is verlopen en natuurlijk helemaal dat het hoofdje klein maar perfect is :applause:
Giraffe90 schreef:
09-11-2018 07:09
Volgens mijn trainster ga ik me gauw bij jullie voegen. Die zei gisteren dat ik eruit zag alsof ik bijna ging bevallen. Ik denk zelf dat het echt nog wel 2 weken gaat duren... we'll see.
Haha dit zei de dame van de zwangerschaps cursus ook tegen mij... drie weken geleden. "Ja, jij ziet er zo anders uit, jij gaat vast heel snel bevallen"
Maar ik was gewoon net naar de kapper geweest. :rofl:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Lalameme, gefeliciteerd!! Geniet van je mooie dochter, en hopelijk herstel je weer snel.

Hier vandaag 39 weken, dus het wordt ook best serieus.
Maandag weer naar de vk, benieuwd of ze dan is ingedaald. Maar misschien doet dit eigenwijsje daar gewoon niet aan... ze lijkt nog heel wat ruimte te hebben, ondanks bescheiden buik en ruim gemiddelde baby.
Gefeliciteerd Lalameme. Nu lekker genieten van je prachtige dochter!
Lenne85 schreef:
09-11-2018 09:01
Thanks! En idd wel een beetje verwarrend diezelfde plaatjes :hyper: ook wel heel toevallig dat we dezelfde hebben gekozen :-)-)
Tja... bij een nickname als giraffe moet er wel een giraffe plaatje toch? ;p
Maar wel toevallig ja!
flipje2 schreef:
09-11-2018 09:08
Haha dit zei de dame van de zwangerschaps cursus ook tegen mij... drie weken geleden. "Ja, jij ziet er zo anders uit, jij gaat vast heel snel bevallen"
Maar ik was gewoon net naar de kapper geweest. :rofl:
Snel is blijkbaar een ruim begrip ;p
Ik ben niet net naar de kapper geweest. Maar heb gewoon een bol hoofd en had een XL trui uit Canada aan. Zeg maar waar bij je kipfiletjes zoveel ruimte zit dat je hoofd erbij past. Wel een heerlijke trui, maar niet bepaald charmant haha.
En was eigenlijk ook gewoon heel erg moe. Dus echt fit en blij zie ik er niet meer uit. Echt de laatste loodjes...
Gefeliciteerd Lalameme! En wat fijn dat ze gewoon een hoofdje heeft wat bij haar bouw past. Geniet ervan :heart:

Tegen mij zei de verloskundige vanmorgen dat het haar niet zou verbazen als ik binnen een paar dagen beval omdat de baby zo super actief is de laatste dagen. Ze kon haar ook niet goed meten omdat mevrouw weigerde om stil te liggen en steeds van haar handen wegdraaide ;-D Maar daarna zei ze weer dat het ook zomaar nog 4 weken kon duren. Daar heb ik wat aan....
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Haha heel helpend gioia! Fijn ook die opmerkingen bij anderen dat je er dus eigenlijk gewoon slecht en moe uitziet :lol:

Hier was juist geen beweging een voorbode: dag ervoor nog extra controle gehad omdat ik geen beweging voelde. Was duidelijk stilte voor de storm (en verloskundige zei dat dat vaker gebeurde, alsof baby nog even alle krachten spaart).
Achja, uiteindelijk valt er niks over te zeggen en blijft het afwachten...
Ja geen beweging voor de bevalling lees ik ook vaak, dat lijkt me ook logischer. Al dat beweeg vreet energie, zowel van mij als van de baby, dat is toch geen goed begin van de bevalling? Maar ik wacht gewoon af.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
zussel schreef:
09-11-2018 16:47
Haha heel helpend gioia! Fijn ook die opmerkingen bij anderen dat je er dus eigenlijk gewoon slecht en moe uitziet :lol:
Haha heel fijn ja. Want met die dikke buik voel ik me al zo sexy...
Ach. Ik weet dat ik dik en moe ben. Vond het al heel stoer dat ik uberhaupt ging sporten!

En hij beweegt nog flink, dus denk ook dat het nog wel even duurt. Al voel ik wel weer regelmatig wat voorwerk. Dus als het eenmaal begint denk ik dat het snel zal gaan.

Hoe bereiden jullie trouwens oudere kinderen voor op de komst van de baby?
Ik praat er hier regelmatig over. Leg uit dat bepaalde dingen voor broertje straks zijn (box en wieg en stoel bijv.). Dit benoemt ze zelf ook.
En vandaag cadeautje voor broertje gekocht die ze mag geven als hij geboren is.
Maar of ze het nou echt begrijpt??? (Ze is ruim 2)
Hier ook nog ontzettend veel beweging en dus ook nog niet volledig ingedaald. Maar ja, het zegt allemaal niets. Voor hetzelfde geld gaan opeens de sluizen open en is ze er...
Mijn kleine bewoog extreem veel de dag voor de bevalling. En was nog niet ingedaald.
Kan allemaal.
Giraffe:
Qua voorbereiding hebben we af en toe boekjes gelezen.. en dingen neerzetten inderdaad. Verder hadden we juist een kado voor oudste ‘namens’ de baby (een pop zodat oudste hetzelfde kan doen als wij, verschonen enzo). En nog een tip: als je oudste thuis komt, zorg dan dat jij de baby niet vast hebt. Scheelt in jaloezie schijnt (ik kreeg deze tip vanuit een cursus, geen idee of het echt waar is maar hier was er geen jaloezie in elk geval en nog steeds niet).
zussel schreef:
09-11-2018 21:04
Giraffe:
Qua voorbereiding hebben we af en toe boekjes gelezen.. en dingen neerzetten inderdaad. Verder hadden we juist een kado voor oudste ‘namens’ de baby (een pop zodat oudste hetzelfde kan doen als wij, verschonen enzo). En nog een tip: als je oudste thuis komt, zorg dan dat jij de baby niet vast hebt. Scheelt in jaloezie schijnt (ik kreeg deze tip vanuit een cursus, geen idee of het echt waar is maar hier was er geen jaloezie in elk geval en nog steeds niet).
Ja hier ook zelfde gedaan als bovenstaande (lezen, vertellen, spullen laten zien). Alleen hij mocht dan een kado uitkiezen in de speelgoedwinkel omdat zijn broertje geboren was, dit wist hij ook van tevoren.

Hier niet echt jaloezie maar soms wel een beetje verdrietig als ie moe is en even niet op schoot kan. Verder heel lief en zorgzaam naar zijn broertje toe.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
flipje2 schreef:
09-11-2018 18:04
Hier ook nog ontzettend veel beweging en dus ook nog niet volledig ingedaald. Maar ja, het zegt allemaal niets. Voor hetzelfde geld gaan opeens de sluizen open en is ze er...
Hier zat hij nog te schoppen als een gek een uur voor hij geboren werd, dus denk echt dat het niks zegt.
Ik heb oudste vooral ook voorbereid op het logeren tijdens ons ziekenhuisverblijf, en de kraamverzorgster die vervolgens in huis kwam.
En op dat een baby nog niks kan.

Ik hield baby juist wel vast, die eerste keer. Maar nam peuter wel ook op schoot en liet hem direct de baby vast houden om hem te sterken in zijn rol van grote broer.
Visite die bij ons thuis kwam, vroeg ik vooral ook (eerst) even hem aandacht te geven ipv gelijk doorstormen naar de box.
Ik bereid dochter niet voor, zou niet weten hoe ik dat moet doen... ze is nu 21mnd en snapt er nog niks van. Vind het wel spannend hoe ze dadelijk gaat reageren!

Gister weer controle en de liggingsecho gehad. Altijd fijn te horen dat alles er goed uit ziet maar ik had ook niet anders verwacht. Donderdag weer 4x een soort oefenwee die ik ook echt moest wegzuchten. Zo gek dat mn baarmoeder dit keer zo overgevoelig isc dit keer.
Om deze reden nog een wk echt rustig aan doen en vanaf 37weken kan/mag ik weer wat meer en kan ik de pijnlijke buiken meer negeren.

Heel benieuwd of het dan ook snel komt of alsnog een hele tijd duurt...
Zoon is straks net 2 als baby komt, dus dat is allemaal nog abstract. Hij 'weet' dat er een baby in de buik zit. Maar denkt dat dit ook bij hem is.
Mijn middelste is/was 23 mnd bij de komst van baby. Snapte er van te voren idd niks van. Maar nu.. hij heeft heel goed door dat we nu een baby hebben. Hij vraagt naar haar, aait haar, wil haar op schoot, komt dingen brengen ais ik er om vraag. Ik had veel jaloezie verwacht, maar hij reageert juist geweldig!
Wel was hij natuurlijk al gewend om te delen.

Ik vind hem sinds baby’s geboorte trouwens ook 10x groter en slimmer ;-D
Onze zoon is 20 maand en begrijpt het ook niet (denk ik). Hij denkt idd ook dat hij zelf ook een baby in de buik heeft, en papa ook en oma haha. Ik praat wel met hem over baby’s, hij herkent baby’s op tv en in tijdschriften en ik vertel hem dan dat baby’s huilen en slapen en flesjes drinken. Maar hij heeft natuurlijk geen idee wat er straks echt staat te gebeuren. We zullen wel zien hoe het dan straks loopt.

Mijn zwager en schoonzusje hebben gister een baby gekregen, ben wel heel benieuwd hoe hij reageert als we die gaan bewonderen een dezer dagen! Misschien dat dat het wat echter en begrijpelijker voor hem maakt wat een baby is :hihi:
Tvp voor later! Nu pas 23 weken zwanger.
Succes dames met de laatste loodjes!!!!
Lalameme schreef:
08-11-2018 23:18
Gefeliciteerd Florence! Wat naar dat het zo heftig was! Maar dus toch nog snel doorgezet! Ik had al zn 9vermoeden! Geniet van jullie mooie zoon!

Hier is vandaag in het begin van de middag onze prachtige dochter geboren! de bevalling was heftig maar binnen 5 uurtjes gepiept. we maken het beide goed al heb ik wel wat schade opgelopen en is onze mini misselijk door de snelheid en veel aan het spugen (slijm en bloed wat ze binnen gekregen heeft). Maar verder doet ze het geweldig! En het aller belangrijkste! Een klein koppie, ja dat wel. Maar perfect in verhouding en vorm, wat is dat fijn om te zien!
Lieve Lalameme, ontzettend gefeliciteerd met jullie dochter. Ben enorm blij voor jullie ♡

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven