Gezondheid alle pijlers

Novasure

09-11-2018 10:42 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Wie heeft er ervaring met de novasure methode ivm hevigvbloedverlies? Hoe ging de behandeling wbt pijn en herstel? En mss een hele domme vraag maar zijn er evt veranderingen in je sexleven. Ik ben zo bang dat er meer kapot gaat en wil geen risico lopen op een evt probleem met opgewonden raken.

Dankjewel alvast!
one step at a time
danoontjepower schreef:
10-11-2018 00:02
Oké Cerazette ik ga me eens inlezen, wel enorm balen als ik op zoiets uitkom net nu mijn vriend zich heeft laten steriliseren.
Dat geeft toch niet? Beter dubbel safe toch? En je wil waarschijnlijk ook niet ongesteld worden of het op z'n minst kunnen inplannen.
Hi,

ik heb het een half jaar geleden laten doen. Ik werd vaak ongesteld en echt ook wel heftig. Ik wilde geen hormonen nemen, dus dit was dan een optie.

De ingreep viel heel erg mee. Ik kreeg een soort roesje/narcose. Ik weet even niet meer hoe het heet.

Herstel ging ook prima. Soort menstruatiebuikpijn, paar dagen vanuit huis gewerkt. Ik werd wel precies 4 weken later weer ongesteld, wel heel weinig. Dat is zo tot half september door gegaan. Dus helaas wel ongesteld, maar echt 8 x zo weinig vergeleken met ervoor. Sinds half september helemaal niet meer ongesteld. Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat.

Ik ben 42 jaar. Arts had liever gehad dat ik zou wachten tot jaar of 45. Maar hij vertelde me dat als het mijn dagelijkse leven zo erg beïnvloed (niet normaal kunnen sporten, veel last met vakanties, minder goed sexleven etc door zware en elke 2 weken menstruatie) hij het toch zou aanraden, omdat het dan toch een verbetering oplevert in de meeste gevallen. En dat klopte dus ook.

Gr Suus
Suus, waarom wilde hij wachten tot je 45 bent?
Omdat het altijd weer terug kan komen naar verloop van tijd. Dan zit je dichter tegen de overgang aan.
suus1976 schreef:
10-11-2018 21:23
Omdat het altijd weer terug kan komen naar verloop van tijd. Dan zit je dichter tegen de overgang aan.
Tegen die tijd kun je je baarmoeder dan al verwijderd hebben. De overgang kan een tiental jaren duren met alle onregelmatigheid die daarbij komt kijken.
Ok!

Baarmoeder verwijderen zou voor mij trouwens een (aller)laatste optie zijn.
Door de novasure had ik trouwens 'n vergroeing in mijn baarmoedermond gekregen waardoor 'n uitstrijkje laten nemen ontzettend pijnlijk was. Gelukkig was dat mijn allerlaatste uitstrijkje voor de verwijdering dus extra blij dat het ding weg is!
Had normaal ook altijd heel vaak lage rugpijn en sinds de verwijdering nooit meer, dus dat waren wellicht wel mijn eierstokken?
Er is een Facebook groep. Novasure And What you Should know. Hier ben ik lid van geweest toen ik voor een novasure ingreep gepland stond. Nav deze groep heb ik niet doorgezet. Inmiddels gesteriliseerd en neem tijdens menstruatie geregeld ibuprofen tegen de hevige bloedingen. Een spiegel maken. 3 of 4 x dgs. Neem daarvoor contact op met je huisarts
Hormonen kan ik niet tegen. Maar liever een paar ibuprofen dan maar. Ik weet t anders ook niet met t vloeien. Ik slik verder nooit iets.
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Mijn moeder liet een novasure behandeling doen, helaas is er een bacterie binnen gekomen tijdens de behandeling. Behandeling leek goed te zijn gegaan en ze mocht na twee uur naar huis. De volgende dag had ze onwijs veel pijn en kreeg ze verhoging. Na contact met de poli kreeg ze andere pijnstilling. Een dag later kreeg moeders koorts. De volgende dag was ik even op de koffie bij haar en zag ik dat haar buik opgezwollen was, pas toen vertelde ze me over haar koorts. Ik vond dat ze ook kortademig was dus besloot ik de poli te bellen, ze mocht langskomen maar dienstdoende gynaecoloog stuurde haar weer langs de huisarts omdat benauwdheid niet zijn vakgebied was. Ik ben zelf verpleegkundige en zag overduidelijk klinisch een zieke patiënt ondanks dat de vitale controles redelijk waren dus de volgende dag ben ik met moeder naar de spoedeisende hulp gegaan en geeist dat er gedegen onderzoek dmv echo onderzoek zou worden gedaan. Uiteindelijk bleek die avond dat er een flinke hoeveelheid pus in haar buik zat, haar baarmoeder en buikvlies waren compleet ontstoken en ze had een bloedvergiftiging opgelopen. Een uur later lag ze op de OK en zijn haar baarmoeder plus eierstokken verwijderd. Tijdens ok bleek ze er veel slechter aan toe te zijn en na ok werd ze opgenomen op de intensive care waar ze haar 2 dagen kunstmatig in slaap hebben gehouden. Uiteindelijk heeft ze enorm geluk gehad dat ze nog leeft. Ze heeft ruim 4 weken in het ziekenhuis gelegen en nog wel 1,5 jaar moeten revalideren en ze is eigenlijk nooit meer de oude geworden. Volgens de gyn komt er bijna nooit een complicatie voor maar na een zoektocht op internet blinkt het nog best vaak voor te komen helaas.
wow, heftig curly!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hallo, ik heb 29 oktober een novasure behandeling gehad onder volledige narcose. Na afloop deed mijn blaas het niet meer, waardoor ik helaas een 24 uurs katheter moest en een nachtje moest blijven. Ik heb voor de nacht nog pijnstillers gehad, maar meer voor de zekerheid. Daarna nooit meer. Ik heb de eerste dagen wat gevloeid, maar dat stelde erg weinig voor. Na een weekje is dat ook gestopt. Ik verwachte gisteren mijn menstruatie, maar die begon 3 dagen eerder (niet raar, ben 47 en alles wordt steeds onregelmatiger) zonder een enkele waarschuwing of zo. Het was heel veel donkerbruin bloed. Daarna werd het heel waterig/slijmerig (sorry voor alle details) met een klein beetje bloed erbij. Ik helemaal blij, want dat was de hemel na alle jaren hiervoor. Maar te vroeg gejuicht, want het is nu ineens veel erger, bijna weer als vanouds met flinke stolsels, donkerrood en ik moet er in de nacht ook weer uit, tot 2x toe. Alsof er niks gebeurd is de 29e. Ik heb de gynaecoloog al gebeld, maar die kan me morgen pas terug bellen. Ik ben al sinds gisteren aan het zoeken naar vergelijkbare verhalen, maar ik kom ze niet tegen. Herkent iemand dit? Kan dit nog anders worden? Mijn laatste optie is baarmoederverwijdering en dat wil ik liever niet. Dat zou dan mijn 4e operatie in dit gebied worden in 2 jaar (heb ook al essure verwijdering en verwijdering van vleesbomen gehad). Ben inmiddels alleenstaande moeder en zie in mijn gezin met 3 pubers niet hoe ik de herstelperiode door moet komen. Mijn sociale kring is helaas erg klein bleek na de 29e. Dus: wordt dit nog beter? Of is het not vroeg om uitspraken hierover te doen?
Ik heb de 20e een afspraak voor een echo en kan dan pas 14 Dec bij de gynaecoloog terrecht. Heel blij ben ik niet geworden van de verhalen hier.
Wc-pot ben een dummie maar krijg je door ibuprofen minder bloedverlies.
Ik moet wel echt goed nagekeken worden want ik heb ook veel menstruatie pijn ook als ik niet vloei. Ook heb ik altijd een dag buikpijn beurs gevoel in m'n baarmoeder na sex. Tijdens de sex zelf voel ik de laatste tijd ook wat buikpijn maar het is te doen. Voors en tegens afwegen dan maar...
Zucht wat een gedoe...
one step at a time
Lotje71 schreef:
13-11-2018 10:38
Hallo, ik heb 29 oktober een novasure behandeling gehad onder volledige narcose. Na afloop deed mijn blaas het niet meer, waardoor ik helaas een 24 uurs katheter moest en een nachtje moest blijven. Ik heb voor de nacht nog pijnstillers gehad, maar meer voor de zekerheid. Daarna nooit meer. Ik heb de eerste dagen wat gevloeid, maar dat stelde erg weinig voor. Na een weekje is dat ook gestopt. Ik verwachte gisteren mijn menstruatie, maar die begon 3 dagen eerder (niet raar, ben 47 en alles wordt steeds onregelmatiger) zonder een enkele waarschuwing of zo. Het was heel veel donkerbruin bloed. Daarna werd het heel waterig/slijmerig (sorry voor alle details) met een klein beetje bloed erbij. Ik helemaal blij, want dat was de hemel na alle jaren hiervoor. Maar te vroeg gejuicht, want het is nu ineens veel erger, bijna weer als vanouds met flinke stolsels, donkerrood en ik moet er in de nacht ook weer uit, tot 2x toe. Alsof er niks gebeurd is de 29e. Ik heb de gynaecoloog al gebeld, maar die kan me morgen pas terug bellen. Ik ben al sinds gisteren aan het zoeken naar vergelijkbare verhalen, maar ik kom ze niet tegen. Herkent iemand dit? Kan dit nog anders worden? Mijn laatste optie is baarmoederverwijdering en dat wil ik liever niet. Dat zou dan mijn 4e operatie in dit gebied worden in 2 jaar (heb ook al essure verwijdering en verwijdering van vleesbomen gehad). Ben inmiddels alleenstaande moeder en zie in mijn gezin met 3 pubers niet hoe ik de herstelperiode door moet komen. Mijn sociale kring is helaas erg klein bleek na de 29e. Dus: wordt dit nog beter? Of is het not vroeg om uitspraken hierover te doen?
Waarom heb je hem dan niet gelijk helemaal laten verwijderen? Ik vond het herstel juist wel meevallen. Ik woon alleen dus volledig op mezelf aangewezen maar kon me ook gewoon redden. Maandag geopereerd en vrijdag reed ik al weer auto naar de supermarkt. En als je pubers hebt kunnen zij wel voor zichzelf zorgen lijkt me.
Danoontjepower,
Vraag even na bij je huisarts. De mijne kwam daarmee en t werkt.

Jemig curlyblondie wat een heftige situatie zeg!

Jammer Lotje dat t zo gaat.
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven