Traject in voor ADD
zaterdag 10 november 2018 om 19:17
Het is bij mij al even geleden dat het is vastgesteld, maar het duurde destijds een paar maanden geloof ik.
Ik heb tot nu toe twee verschillende medicijnen uitgeprobeerd, methylfenidaat (Ritalin) en de afgelopen maanden heb ik geëxperimenteerd met bupropion (Wellbutrin). Methylfenidaat heb ik zo'n 4 jaar geslikt, het was niet echt een succes bij mij. Het helpt enorm goed met focussen maar ik het te veel last van de bijwerkingen.
Bupropion werkt wat dat betreft een stuk subtieler.
Waar ik het meest last van heb, is dat ik heel snel afgeleid ben en daardoor vaak dingen maar half afmaak.
Ik heb tot nu toe twee verschillende medicijnen uitgeprobeerd, methylfenidaat (Ritalin) en de afgelopen maanden heb ik geëxperimenteerd met bupropion (Wellbutrin). Methylfenidaat heb ik zo'n 4 jaar geslikt, het was niet echt een succes bij mij. Het helpt enorm goed met focussen maar ik het te veel last van de bijwerkingen.
Bupropion werkt wat dat betreft een stuk subtieler.
Waar ik het meest last van heb, is dat ik heel snel afgeleid ben en daardoor vaak dingen maar half afmaak.
zaterdag 10 november 2018 om 20:28
Ik zit nu in het traject. De wachttijd om het onderzoek te binnen was lang, februari tot eind september. De onderzoeken gaan nu redelijk snel. Eind september tot ik verwacht eind november. Bij mij was het zelf een gesprek met in psygoloog en een psychiater. Daarnaast hebben mijn man en mijn moeder nog over mij in het heden en verleden gesproken met een psygoloog. Ik kan nu een afspraak maken met de psychiater voor de uitslag.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
zaterdag 10 november 2018 om 21:26
Let goed op dat je geen medicatie voorgeschreven krijgt wat niet vergoed wordt. Bij dexamfetamine is het erg ingewikkeld. Als je dan het merk amfexa krijgt moet je flink betalen.
Zo ook langwerkende varianten van methylfenidaat. En het wordt volgend jaar nog erger. Ik moet ook weer op zoek naar een andere zorgverzekeraar. Het is echt te belachelijk voor woorden...
Zo ook langwerkende varianten van methylfenidaat. En het wordt volgend jaar nog erger. Ik moet ook weer op zoek naar een andere zorgverzekeraar. Het is echt te belachelijk voor woorden...