Minder van Tinder- deel 10

14-08-2018 18:45 918 berichten
Deel 10 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-9/list_ ... #p27228688
Hadewychh schreef:
10-11-2018 09:59
Wheels ik zou ook niet daten met iemand die verkouden is, kan me momenteel echt niet permitteren om ziek te worden.
Maar zijn latere uitleg, dat hij enkele dagen het huis uit ging als zijn ex ziek was, dat zou bij mij heel grote alarmklokken doen luiden, alarmbellen dekken de lading niet. Ik zou compleet afknappen.
Precies, dat is echt heel raar. Je kan trouwens ook daten zonder te zoenen. Dan is de kans dat de ander je aansteekt ook niet zo heel groot meer.
Hadewychh schreef:
10-11-2018 09:59
Wheels ik zou ook niet daten met iemand die verkouden is, kan me momenteel echt niet permitteren om ziek te worden.
Maar zijn latere uitleg, dat hij enkele dagen het huis uit ging als zijn ex ziek was, dat zou bij mij heel grote alarmklokken doen luiden, alarmbellen dekken de lading niet. Ik zou compleet afknappen.
Inderdaad. Nu wordt het wel echt een vreemd verhaal. Dus eens met deze post.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag een date, aardige jongen, vertelde heel passievol over zn werk ook.
Maar echt dé klik voelde ik niet, ook wat te druk type voor mij denk ik.
En hij liet hij mij alles betalen, noem me ouderwets maar ik vind het een afknapper als een man op een eerste date mij alles laat betalen wat hij dus deed.
Daar ben jezelf bij toch? No way dat ik alles betaal op een eerste date. 50/50
Het ging om een paar drankjes, geen hoge bedragen ofzo hoor.
Hij had dan weer benzinekosten betaald, moest een uur rijden.
Maar dan nog, ik vind het een afknapper als een man een vrouw op eerste afspraakje laat betalen.
Robinson schreef:
10-11-2018 20:13
Maar dan nog, ik vind het een afknapper als een man een vrouw op eerste afspraakje laat betalen.
Dus hij is een uur lang naar je toe komen rijden en jij bent te knieperd om hem dan op een drankje te trakteren?
Occam's razor
Het gaat niet om het geld eigenlijk, maar de achterliggende gedachte.
Ik vind het leuk als een man hoffelijk is, en daar hoort op een date eerste drankje betalen bij :).
Robinson schreef:
10-11-2018 20:27
Ik vind het leuk als een man hoffelijk is, en daar hoort op een date eerste drankje betalen bij :).
Ik vind het ouderwetse quatsch. Hoffelijkheid is iets wat ieder mens zou moeten bezitten. Dat mannen vroeger je eten en drinken betaalden was omdat je als vrouw zelf geen fondsen had. Die tijd zijn we allang voorbij, met een uitzondering voor mensen die wegens omstandigheden geen inkomsten hebben (maar dit kunnen ook mannen zijn).
Het is hoffelijk om als je als twee vreemden gaat kennismaken, je daar gelijkwaardig moeite voor doet: de een tijd en geld steken in vervoer, dan trakteert de ander op het drankje.

Ik snap niet waar tegenwoordig dat belachelijke idee vandaan komt dat de man de eerste date altijd maar moet betalen.
Occam's razor
Robinson schreef:
10-11-2018 20:27
Groot gelijk. Als ik op een eerste date moet betalen is het meteen klaar. Dan maar niet geëmancipeerd.
...
Anárion schreef:
10-11-2018 20:36
Groot gelijk. Als ik op een eerste date moet betalen is het meteen klaar. Dan maar niet geëmancipeerd.
Ja joh, verwerp de emancipatie maar even zodat je een gratis drankje op je eerste date eruit kunt slepen...
Occam's razor
Debora schreef:
10-11-2018 20:34
Ik vind het ouderwetse quatsch. Hoffelijkheid is iets wat ieder mens zou moeten bezitten. Dat mannen vroeger je eten en drinken betaalden was omdat je als vrouw zelf geen fondsen had. Die tijd zijn we allang voorbij, met een uitzondering voor mensen die wegens omstandigheden geen inkomsten hebben (maar dit kunnen ook mannen zijn).
Het is hoffelijk om als je als twee vreemden gaat kennismaken, je daar gelijkwaardig moeite voor doet: de een tijd en geld steken in vervoer, dan trakteert de ander op het drankje.

Ik snap niet waar tegenwoordig dat belachelijke idee vandaan komt dat de man de eerste date altijd maar moet betalen.
Maar nogmaals, het gaat niet om het geld, en mannen weten heus ook wel dat wij geëmancipeerd zijn. Als een man erop staat op een eerste date te betalen geeft dat het signaal dat hij je wil versieren, moeite voor je wil doen, indruk op je wil maken. Ik vind het galant als een man betaalt op een eerste date, net zoals hij de deur zou open houden. Natuurlijk kunnen wij ook de deur zelf wel open doen maar daar gaat het dan toch niet om?
Maar op dit punt verschillen we dan van mening en dat geeft verder ook niks.
Robinson schreef:
10-11-2018 20:13
Goed gezien, elke week een paar eerste dates en je geld thuis kunnen laten... Lekker ouderwets.
Zou het een afknapper vinden als een vrouw niet voor zichzelf kan betalen en vindt dat een man haar moet onderhouden.
Dan maar ouderwets :)
Debora schreef:
10-11-2018 20:39
Ja joh, verwerp de emancipatie maar even zodat je een gratis drankje op je eerste date eruit kunt slepen...
Welja, alsof het daarom gaat. Splitten prima, tweede date betalen, ook prima. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een man de eerste date mij liet betalen.
...
Hadewychh schreef:
10-11-2018 20:45
Goed gezien, elke week een paar eerste dates en je geld thuis kunnen laten... Lekker ouderwets.
Zou het een afknapper vinden als een vrouw niet voor zichzelf kan betalen en vindt dat een man haar moet onderhouden.
Elke week een paar eerste dates?? Ik weet niet hoe vaak jij date maar je overdrijft behoorlijk.
En natuurlijk kan een vrouw voor zichzelf betalen. Daar gaat het toch helemaal niet om?
De meeste mannen staan erop om de eerste keer te betalen. Mannen die graag voor zich laten betalen zijn niet de types waar ik graag mee doordate.
En ja, dat is met twee maten meten, ik weet het. Maar zo gaat het wel.
...
Mannen willen graag indruk maken, hoffelijk zijn. Waaron moeten vrouwen dan zonodig laten zien hoe onafhankelijk en zelfstandig ze zijn? Dat kan op een tweede of derde date ook.
Robinson schreef:
10-11-2018 20:44
Maar nogmaals, het gaat niet om het geld, en mannen weten heus ook wel dat wij geëmancipeerd zijn.
Dat ben je dus niet, als je vindt dat een man de eerste date moet betalen.
Als een man erop staat op een eerste date te betalen geeft dat het signaal dat hij je wil versieren, moeite voor je wil doen, indruk op je wil maken. Ik vind het galant als een man betaalt op een eerste date, net zoals hij de deur zou open houden. Natuurlijk kunnen wij ook de deur zelf wel open doen maar daar gaat het dan toch niet om?
Maar op dit punt verschillen we dan van mening en dat geeft verder ook niks.
En als jij de eerste date niet wilt betalen geeft dat het signaal dat je een golddigger bent die straks dr benen alleen maar wijd wil doen om kinderen te verwekken waarna je nog een parttime baantje aanhoudt om de schijn van zelfstandigheid te wekken.

Zie je hoe raar en vervelend dit soort vooroordelen zijn? (Maar dichter bij de waarheid dan we allemaal willen.)
Occam's razor
Hogrider schreef:
10-11-2018 21:25
Mannen willen graag indruk maken, hoffelijk zijn. Waaron moeten vrouwen dan zonodig laten zien hoe onafhankelijk en zelfstandig ze zijn? Dat kan op een tweede of derde date ook.
Ik wil graag hoffelijk zijn door op een eerste date te betalen. Waarom moet zo'n man zo nodig laten zien dat ie onafhankelijk en zelfstandig en vermogend is? Dat kan op een tweede of derde date toch ook?
Occam's razor
Debora, het gaat niet om het geld. Ik verdien zelf mijn geld en kan het drankje prima betalen maar daar gaat het ook niet om. Maar ik heb het idee dat ik bij jou tegen een muur aan het praten ben.
Op een eerste date ben ik van mening ja dat een man hoort te betalen. Niet om te laten zien dat hij vermogend is, want het maakt me niet uit welk beroep hij heeft. Het gaat ook niet om het geld maar de gedachte erachter. Maar om te laten zien dat hij hoffelijk is, galant, moeite wil doen voor je. Op een tweede date is anders, dan vind ik niet gek om te splitten of de vrouw betalen.
Debora schreef:
10-11-2018 21:35
Dat ben je dus niet, als je vindt dat een man de eerste date moet betalen.

En als jij de eerste date niet wilt betalen geeft dat het signaal dat je een golddigger bent die straks dr benen alleen maar wijd wil doen om kinderen te verwekken waarna je nog een parttime baantje aanhoudt om de schijn van zelfstandigheid te wekken
:rofl:
Dus al die vrouwen bij first dates zijn gewoon golddiggers die uit zijn op gratis eten en drank. Jij maakt het helemaal mooi. Vergeet niet dat de meeste mannen de eerste date wíllen betalen. Blijkbaar date jij juist de mannen die jou laten betalen, dat kan.
Ach ja, meningen verschillen. Dat mag.
...
Nou ik laat een man lekker iedere x betalen, kan ik gratis bunkeren want verdien niet genoeg om zovaak op date te gaan en t OOKNOG te moeten betalen..#huilen

Eens met Robinson overigens.
depster schreef:
10-11-2018 22:10
Nou ik laat een man lekker iedere x betalen, kan ik gratis bunkeren want verdien niet genoeg om zovaak op date te gaan en t OOKNOG te moeten betalen..#huilen

Eens met Robinson overigens.
Golddigger die je bent :P
...
In principe stel ik altijd voor on te splitten. Waarom zou een man moeten betalen? Ik verdien toch zelf ook.
Er zijn uitzonderingen. Wanneer overduidelijk is dat er nog een afspraak komt, betaal ik of hij die keer. Wanneer het om een heel klein bedrag gaat wat meestal duidt op geen succes date. Dan betaal ik soms om snel weg te kunnen of laat hem betalen. 6 euro splitten ga ik niet doen hoor.
Ik heb paar keer gehad dat een date per se wilde gaan eten terwijl ik dat liever niet doe als eerste date. Als hij aan blijft dringen, beschouw ik t als een uitnodiging.
Hogrider schreef:
10-11-2018 21:57
:rofl:
Dus al die vrouwen bij first dates zijn gewoon golddiggers die uit zijn op gratis eten en drank. Jij maakt het helemaal mooi. Vergeet niet dat de meeste mannen de eerste date wíllen betalen. Blijkbaar date jij juist de mannen die jou laten betalen, dat kan.
Je moet echt beter gaan lezen, want die aannames van jou slaan kant noch wal.
Er zijn hele groepen mannen die dat denken, ik heb expliciet gezegd dat dat een vooroordeel is, niet dat ik deze denkwijze aanhang. Maar hij is net zo achterlijk als vinden dat de man de eerste date moet betalen, puur omdat ie met een piemel is geboren.
Wat voor mannen ik date heb ik nooit over gesproken, dus dat is ook al zo'n vreemde aanname van jou.
De meeste mannen willen de eerste date betalen omdat zij ook wel weten dat als ze dat niet doen een aanzienlijk deel van de matig geëmancipeerde vrouwen op ze afknapt. Als je er met ze over in discussie gaat dan denken ze er diep van binnen vaak heel anders over...
Occam's razor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven