Minder van Tinder- deel 10

dinsdag 14 augustus 2018 om 18:45
Deel 10 alweer!
Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!
Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-9/list_ ... #p27228688

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-9/list_ ... #p27228688

zondag 11 november 2018 om 08:09
Mijn vriendin heeft een vriendin die op die manier regelmatig gratis uit eten gaat. Versiert en date via Tinder en laat hem betalen. Doet ze heel bewust. Ik wist niet dat dat bestond.

zondag 11 november 2018 om 08:13
Helemaal waar.Debora schreef: ↑11-11-2018 08:05Je moet echt beter gaan lezen, want die aannames van jou slaan kant noch wal.
Er zijn hele groepen mannen die dat denken, ik heb expliciet gezegd dat dat een vooroordeel is, niet dat ik deze denkwijze aanhang. Maar hij is net zo achterlijk als vinden dat de man de eerste date moet betalen, puur omdat ie met een piemel is geboren.
Wat voor mannen ik date heb ik nooit over gesproken, dus dat is ook al zo'n vreemde aanname van jou.
De meeste mannen willen de eerste date betalen omdat zij ook wel weten dat als ze dat niet doen een aanzienlijk deel van de matig geëmancipeerde vrouwen op ze afknapt. Als je er met ze over in discussie gaat dan denken ze er diep van binnen vaak heel anders over...
zondag 11 november 2018 om 08:25

zondag 11 november 2018 om 08:49
De rekening splitten doe ik met vrienden en collega's. Als een man leuk genoeg is voor een tweede date dan vind ik het wel fijn als hij gewoon de rekening betaalt. De volgende is dan voor mij.
Als hij zich zelfs dat niet kan veroorloven dan is hij niet financieel zelfstandig, of een enorme veeldater.
Ik heb mijn date het restaurant laten uitzoeken en hij heeft ook betaald. Ik heb de wijn in de kroeg daarna dan weer betaald. We zijn nog steeds samen dus dat is al lang recht getrokken.
Als hij zich zelfs dat niet kan veroorloven dan is hij niet financieel zelfstandig, of een enorme veeldater.
Ik heb mijn date het restaurant laten uitzoeken en hij heeft ook betaald. Ik heb de wijn in de kroeg daarna dan weer betaald. We zijn nog steeds samen dus dat is al lang recht getrokken.

zondag 11 november 2018 om 09:23
Het gaat denk ik ook helemaal om de manier waarop het gaat. Als een man gaat zitten wachten totdat jij uiteindelijk je portemonnee trekt, of hij vraagt je om te betalen, dan zit de kans erin dat hij inderdaad geen cent te makken heeft of gewoon een knieperd is.
Is wat anders dan wanneer je het als vrouw aanbiedt.
Is wat anders dan wanneer je het als vrouw aanbiedt.
...
zondag 11 november 2018 om 09:32
Hele groepen mannen die dat denken? Ik ken er geen hoor. Heb jij ze gesproken/gedate? Snap je waarom mensen aannames doen naar aanleiding van wat je schrijft?
...
zondag 11 november 2018 om 15:52
Ik vind het ook het prettigst om 50/50 te doen. Ik bied het in ieder geval altijd aan of vraag de man om een tikkie te sturen, als hij als eerste zijn portemonnee trekt. Als tijdens de date al duidelijk is dat we elkaar nog een keer willen zien, zeg ik ook gewoon dat ik de volgende keer betaal.
Ik hou erg van hoffelijkheid van mannen, maar dat de mannen alles betalen vind ik daar echt niet bijhoren. Ik heb eigenlijk nog niet meegemaakt dat een man verwachtte dat ik alles betaal.
Als ik de date niet leuk vond, wil ik al helemaal niet dat hij alles betaalt.
Ik zie de "hypochonder" trouwens morgen. Toch eens live horen hoe hij dit nou bedoelt. Via de app is toch niet echt geschikt voor dit soort gesprekken.
Ik hou erg van hoffelijkheid van mannen, maar dat de mannen alles betalen vind ik daar echt niet bijhoren. Ik heb eigenlijk nog niet meegemaakt dat een man verwachtte dat ik alles betaal.
Als ik de date niet leuk vond, wil ik al helemaal niet dat hij alles betaalt.
Ik zie de "hypochonder" trouwens morgen. Toch eens live horen hoe hij dit nou bedoelt. Via de app is toch niet echt geschikt voor dit soort gesprekken.

zondag 11 november 2018 om 18:21
Ik persoonlijk vind betalen voor je date ook echt niet bij 'hoffelijk zijn' horen.
Het is een eerste internet date, de wereld veranderd. Ik vind dat nogal wat om dan maar te verwachten dat de man betaald. Bij een tweede date en het gebeurt dan, vind ik zoveel leuker en specialer. En dan alsnog 50/50 voelt voor mij het beste.
En al helemaal als ik de man in kwestie niet echt leuk vind. Er zijn vrouwen die hem dan alsnog laten betalen. Dan geef je toch een verkeerde indruk. Zou ik niet kunnen.
Het is een eerste internet date, de wereld veranderd. Ik vind dat nogal wat om dan maar te verwachten dat de man betaald. Bij een tweede date en het gebeurt dan, vind ik zoveel leuker en specialer. En dan alsnog 50/50 voelt voor mij het beste.
En al helemaal als ik de man in kwestie niet echt leuk vind. Er zijn vrouwen die hem dan alsnog laten betalen. Dan geef je toch een verkeerde indruk. Zou ik niet kunnen.

zondag 11 november 2018 om 18:42
Ik zou een man die ik niet leuk vind ook liever niet laten betalen.ywtje schreef: ↑11-11-2018 18:21Ik persoonlijk vind betalen voor je date ook echt niet bij 'hoffelijk zijn' horen.
maandag 12 november 2018 om 03:43
Als man bied ik altijd aan te betalen, geen probleem, maar ik vind het mooi als vrouwen bekennen dat ze vinden dat dat moet en dat ze niet op een tweede date gaan als ze zelf bij moeten dragen. Dat soort vrouwen zijn namelijk egocentrische hypocrieten en daar wil je als man toch niet mee opgescheept zitten? Ik ril al bij de gedachte. Dus ik vind het wel lief als zo'n akelige vrouw gelijk kleur bekent. En dat is dan weer mijn mening.

maandag 12 november 2018 om 09:22
Waarom hypocriet? En wat is er egocentrisch aan?HKr schreef: ↑12-11-2018 03:43Als man bied ik altijd aan te betalen, geen probleem, maar ik vind het mooi als vrouwen bekennen dat ze vinden dat dat moet en dat ze niet op een tweede date gaan als ze zelf bij moeten dragen. Dat soort vrouwen zijn namelijk egocentrische hypocrieten en daar wil je als man toch niet mee opgescheept zitten? Ik ril al bij de gedachte. Dus ik vind het wel lief als zo'n akelige vrouw gelijk kleur bekent. En dat is dan weer mijn mening.
Misschien zien ze er signalen in die maken dat ze niet op nog een date willen.
Ik vind het niet per se een deal breaker, maar het zegt wel iets.
Geld zou geen issue moeten zijn op een eerste date. Dus iemand betaalt de hele rekening. De ander doet dat weer op de volgende date. Als ik dus de helft betaal komt er wat mij betreft geen vervolg. Want geen volgende rekening die ik oppak.
Ik betaal meer liefde en plezier de hele rekening als het echt leuk is. Dan vraag ik ook niet de helft terug.
Als een man wil dat ik de helft betaal heeft hij ofwel geen geld voor een paar drankjes, of hij is krenterig, of hij is een veel dater.
Bij mijn huidige vriend is het geen issue. Één van beide betaalt. En dat gaat eigenlijk vanzelf.
anoniem_220327 wijzigde dit bericht op 12-11-2018 09:28
40.19% gewijzigd

maandag 12 november 2018 om 09:25
Hoe is het verder met ieders date leven?
Gisteren een date met een argentijnse expat. Aardig, maar al heeeeeel snel van het aanraken. Volgens mij hoort dat er bij de zuidelijke landen wat bij of zo, maar het voelde niet top. Ook een knuffel bij afscheid duurde te lang. Moest hem wel redelijk weg duwen.
Dat wordt het dus niet.
Verder wel matches maar bar weinig die iets (terug) zeggen
Gisteren een date met een argentijnse expat. Aardig, maar al heeeeeel snel van het aanraken. Volgens mij hoort dat er bij de zuidelijke landen wat bij of zo, maar het voelde niet top. Ook een knuffel bij afscheid duurde te lang. Moest hem wel redelijk weg duwen.
Dat wordt het dus niet.

maandag 12 november 2018 om 09:29
Beetje saai om te zeggen, maar wel heel fijn: hij is er nog steeds. Lang leve Tinder.ucchan schreef: ↑12-11-2018 09:25Hoe is het verder met ieders date leven?
Dat wordt het dus niet.
maandag 12 november 2018 om 09:58
Ik heb geen date-leven.
Ik lees hier wel graag mee. Tinder dus geprobeerd, maar ik ben er niet geschikt voor. De vele bezette mannen, stomme mannen, lege profielen, vreselijke foto's met auto/hond/vis/gewichten, mannen die ik al ken en niets vind... En in het dagelijks leven is de spoeling dus gezaaid zeg maar...
Maakt niet uit, ben mijn laatste break-up nog aan het verwerken, maar ik vraag me af waar ik een date vandaan moet gaan toveren als ik er wel weer klaar voor ben.

Maakt niet uit, ben mijn laatste break-up nog aan het verwerken, maar ik vraag me af waar ik een date vandaan moet gaan toveren als ik er wel weer klaar voor ben.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
donderdag 29 november 2018 om 11:39
Ik heb laatst een tijdje gedate met een Tindertje, was sowieso al een beetje apart meisje, kon helemaal uit haar stekker gaan .. en dan zeggen: ‘ik snap echt niet dat je zo ongemakkelijk wordt als ik ‘gewoon’ iets zeg..
Maargoed, na anderhalve maand daten op een avond seks met elkaar gehad .. de volgende dag naar huis gegaan.. geappt dat ik het fijn vond, dat ik hoopte dat ik haar snel weer zou zien, kusjes, knuffels etc. .. rest van de dag had ik andere dingen te doen, dus niet zo veel geappt.
Hele weekend verder niets gehoord omdat ze daar blijkbaar boos over was.. en als klap op de vuurpijl zegt ze maandag: ‘Ik vond dat je de dag na de seks niet goed genoeg geappt heb, dus ik wil een stap terug doen.. en ga vanavond met iemand anders op date’.
Gezegd dat ik er in dat geval wel klaar mee was.. maar dat begreep ze totáál niet.
want wie was ik om te bepalen met wie zij op date ging.
blij dat ik die heb laten gaan. Hahaha.
Maargoed, na anderhalve maand daten op een avond seks met elkaar gehad .. de volgende dag naar huis gegaan.. geappt dat ik het fijn vond, dat ik hoopte dat ik haar snel weer zou zien, kusjes, knuffels etc. .. rest van de dag had ik andere dingen te doen, dus niet zo veel geappt.
Hele weekend verder niets gehoord omdat ze daar blijkbaar boos over was.. en als klap op de vuurpijl zegt ze maandag: ‘Ik vond dat je de dag na de seks niet goed genoeg geappt heb, dus ik wil een stap terug doen.. en ga vanavond met iemand anders op date’.
Gezegd dat ik er in dat geval wel klaar mee was.. maar dat begreep ze totáál niet.
blij dat ik die heb laten gaan. Hahaha.
donderdag 29 november 2018 om 11:48
Ander vraagje:
Ik ben een man.
Ik ben vriendelijk en sociaal, maar ‘flirten’ ben ik slecht in. (Date ook nog niet zo lang).
Wat is leuk om te sturen naar een vrouw als ze je bijvoorbeeld succes wenst voor iets belangrijks.
(En dan bedoel ik meer dan, dankjewel)
Een vrouw kan prima sturen ‘ah lief van je’. Vind dat als man een beetje kinds over komen. Een vrouw kan in haar eerste bericht ook prima afsluiten met ‘liefs’. Vrouwen doen het zelfs naar elkaar toe soms. Als man vind ik dat een beetje ‘net niet’.
Ik ben een man.
Ik ben vriendelijk en sociaal, maar ‘flirten’ ben ik slecht in. (Date ook nog niet zo lang).
Wat is leuk om te sturen naar een vrouw als ze je bijvoorbeeld succes wenst voor iets belangrijks.
(En dan bedoel ik meer dan, dankjewel)
Een vrouw kan prima sturen ‘ah lief van je’. Vind dat als man een beetje kinds over komen. Een vrouw kan in haar eerste bericht ook prima afsluiten met ‘liefs’. Vrouwen doen het zelfs naar elkaar toe soms. Als man vind ik dat een beetje ‘net niet’.

donderdag 29 november 2018 om 12:30
Na week bellen een tinderdate met elkaar gehad met een knapperd twee weken geleden. En wat waren we flirterig en pittig beide. Gewandeld, gezoend en gedronken.
Maar ik had geen zin in ONS. Vond hem ook leuk en grappig en had echt zin in date 2. Hij bracht me thuis.
Hij belde weer toen die thuis kwam of ik zin had in date 2 ... maar pas over 3 weken.
Oeh ik dacht ik voel een afwijzing. Dus ik zei : joh, we zijn volwassen. Als je me niet zo leuk vond voor meer daten, is het jammer maar ook ok.
Nee nee zei die, ik heb een boete gehad en zit krap.
Dus pas over 3 weken heb ik tijd.
Heel het gesprek voelde naar. Ik volgde me gevoel, dit is geen leukerd.
Aangegeven dat ik 3 weken lang vind en doei doei.
Date 2 van tinder ontmoet vorig week. Wat een lieverd en heel attent. Maar hij praatte over zijn ex vrouw halve date en hoe die wel niet gek was.
En voelde geen aantrekkingskracht , totaal niet. Daarna heeft ie een leuk date voorgesteld wandelen en taart. Maar iets in mij roept nee.
Een vriendin had wel leuke tinderdate , al 4. Heeft nu zelfs relatie.
(Dan denk je aaaaaa why not me )
Ik had het helemaal gehad met tinder weer. Kreeg zelfs het gevoel, ga maar even niet meer meid (voelde als een nederlaag haha). Focus je op leuke dingen. Dacht laat ik es wat leuks doen met een vriendin.
Dag daarna liep ik van de kerstmarkt om mijn fiets te pakken bij Coop. Had het super naar me zin daar En lekker gegeten.
Toen een man mij aansprak met “hey” en bleef lachen naar me. En ik dacht teruglachen en aanspreken.
Wij kort praatje.
Hij ging naar zijn moeder met bonbons. Tegenover de Coop. En zei jij hebt zo een open uitstraling , ik wil je op date nemen.
Waarop ik zei wat is je naam en hoe oud ben je dan...en viel me op dat hij prachtige ogen had en langer was.
Ik zei hier is mijn nummer , bel me.
Toen ik wegfietste zwaaiden we naar elkaar...
We hebben al gebeld en zien elkaar zaterdag.
Ik vind het fukin spannend !!!!! Ik wil niet te hoge verwachtingen hebben. Maar hey ik mag blij zijn
Maar ik had geen zin in ONS. Vond hem ook leuk en grappig en had echt zin in date 2. Hij bracht me thuis.
Hij belde weer toen die thuis kwam of ik zin had in date 2 ... maar pas over 3 weken.
Oeh ik dacht ik voel een afwijzing. Dus ik zei : joh, we zijn volwassen. Als je me niet zo leuk vond voor meer daten, is het jammer maar ook ok.
Date 2 van tinder ontmoet vorig week. Wat een lieverd en heel attent. Maar hij praatte over zijn ex vrouw halve date en hoe die wel niet gek was.
En voelde geen aantrekkingskracht , totaal niet. Daarna heeft ie een leuk date voorgesteld wandelen en taart. Maar iets in mij roept nee.
Een vriendin had wel leuke tinderdate , al 4. Heeft nu zelfs relatie.
(Dan denk je aaaaaa why not me )
Ik had het helemaal gehad met tinder weer. Kreeg zelfs het gevoel, ga maar even niet meer meid (voelde als een nederlaag haha). Focus je op leuke dingen. Dacht laat ik es wat leuks doen met een vriendin.
Dag daarna liep ik van de kerstmarkt om mijn fiets te pakken bij Coop. Had het super naar me zin daar En lekker gegeten.
Toen een man mij aansprak met “hey” en bleef lachen naar me. En ik dacht teruglachen en aanspreken.
Wij kort praatje.
Hij ging naar zijn moeder met bonbons. Tegenover de Coop. En zei jij hebt zo een open uitstraling , ik wil je op date nemen.
Waarop ik zei wat is je naam en hoe oud ben je dan...en viel me op dat hij prachtige ogen had en langer was.
Ik zei hier is mijn nummer , bel me.
Toen ik wegfietste zwaaiden we naar elkaar...
We hebben al gebeld en zien elkaar zaterdag.
Ik vind het fukin spannend !!!!! Ik wil niet te hoge verwachtingen hebben. Maar hey ik mag blij zijn
donderdag 29 november 2018 om 12:46
Het was op zich niet erg dat ze met iemand anders afsprak, want we hadden nog geen relatie of iets exclusief,, maar het was de manier waarop .. en dan ook nog het lef hebben om te vragen of ik ‘s middags naar haar toe kan komen, omdat ze anders zo veel tijd moet overbruggen tot haar andere date ‘s avonds.
Wtf denk je?
donderdag 29 november 2018 om 13:19
[quote=Ilovefairytales post_id=29296484 time=1543491014 user_id=320019]
Na week bellen een tinderdate met elkaar gehad met een knapperd twee weken geleden. En wat waren we flirterig en pittig beide. Gewandeld, gezoend en gedronken.
Een man is geen leukerd wanneer hij grappig, open, eerlijk en communicatief is?
Ik was natuurlijk niet bij het telefoongesprek, maar puur afgaande op je tekst lijkt het alsof je een leuke man hebt laten gaan.
Hij stelt zich kwetsbaar op (ik vind je echt leuk, maar sorry, heb even geen geld) en dan kap jij het meteen af omdat je ongeduldig bent.
Ik date ook via internet en vind de mannen die open en eerlijk communiceren (of überhaupt communiceren) heel dun gezaaid.
Je wijst een man af omdat hij eerlijk aangeeft even weinig geld te hebben. Ik vind dat niet zo netjes.
Maar goed, mss waren er ook nog andere redenen voor de afwijzing. Dat weet ik niet.
Een man is geen leukerd wanneer hij grappig, open, eerlijk en communicatief is?

Ik was natuurlijk niet bij het telefoongesprek, maar puur afgaande op je tekst lijkt het alsof je een leuke man hebt laten gaan.
Hij stelt zich kwetsbaar op (ik vind je echt leuk, maar sorry, heb even geen geld) en dan kap jij het meteen af omdat je ongeduldig bent.
Ik date ook via internet en vind de mannen die open en eerlijk communiceren (of überhaupt communiceren) heel dun gezaaid.
Je wijst een man af omdat hij eerlijk aangeeft even weinig geld te hebben. Ik vind dat niet zo netjes.
Maar goed, mss waren er ook nog andere redenen voor de afwijzing. Dat weet ik niet.
donderdag 29 november 2018 om 13:54
Hahahaha, is dat echt? Lijkt bijna een mop dat laatste stukje.Pepe89 schreef: ↑29-11-2018 12:46Het was op zich niet erg dat ze met iemand anders afsprak, want we hadden nog geen relatie of iets exclusief,, maar het was de manier waarop .. en dan ook nog het lef hebben om te vragen of ik ‘s middags naar haar toe kan komen, omdat ze anders zo veel tijd moet overbruggen tot haar andere date ‘s avonds.
Wtf denk je?![]()