Wanneer begin jij met de kerstversiering?

11-11-2018 09:03 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren begonnen met het ophangen van de lampjes tegen ramen, lampjes in mijn voortuintje en wil vandaag ook nog wat lampjes in de keuken ophangen en het lichtgevende hert met slee buiten zetten en buiten nog lampjes tegen de schutting.
Ik denk dat ik volgende week m'n kerstdorp gaat neerzetten.
En 30-11 ga ik de kerstboom halen en dan ga ik dat weekend de rest van de kerstspulletjes neerzetten

Wanneer begin jij ermee?
#doeslief
Na 10 december. En elk jaar een discussie, omdat mijn man géén gekleurde lichtjes wil, de estheet.
Over een week of twee. Moet eerst nog wat dingen repareren in de berging, huishouden doen en wat opruimen want anders geen ruimte. Dan gaat mijn superkitscherige boom opgetuigd worden. Sinterklaas vier ik niet echt meer. Buiten doe ik niets.
Moet zeggen dat het wel kaal is na Halloween en daarom loop ik voordurend alles te herschikken. Ik heb de schaal met pompoentjes toch maar laten staan en daar lichtjes en denneappels tussen gedrapeerd.

Dus zo doen we dat. Op deze site http://www.welke.nl/ zie je altijd wel leuke ideeën.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik weet het nog niet. Vorig jaar had ik geen kerstboom en dit jaar wil ik eigenlijk wel. Maar ik weet niet of ik dat wel 'aankan', mijn dreumes zal het alleen maar aan willen raken en beter bekijken en ik vrees voor mijn glazen ballen. Luisteren kan hij wel, maar zijn nieuwsgierigheid bedwingen niet.
Schei uit. Ik heb nog bloeiende rozen in mijn tuin! *extreme winterontkenning*
Ik vind hier dingen van.
Liefst nooit. Kutboom en al die domme frutsels.

Maar gezin vind het leuk, dus mogen zij het doen. Na Sinterklaas.
Ik heb nu al wel hier en daar wat lichtjes hangen en wat meer kaarsen.
Als het aan mij lag kwam die boom vandaag al, maar goed, voor de kinderen wacht ik toch tot december.
We vieren dit jaar Sinterklaas op zondag 2 december, dus van mij mag daarna die boom snel komen, zo gezellig!
Lopervanhiernaardaar schreef:
11-11-2018 09:16
6-12
Sint moet eert weg zijn.
niet alles tegelijk
Sint bestaat niet, de kerstman ook niet.

Je kunt je huis gewoon gezelliger maken tegen de winterse donkerheid vanaf dat het 's avonds zo vroeg donker wordt.
redbulletje schreef:
11-11-2018 09:48

Je kunt je huis gewoon gezelliger maken tegen de winterse donkerheid vanaf dat het 's avonds zo vroeg donker wordt.
Mijn huis is altijd gezellig, heb ik geen onzinfeestjes voor nodig.

Haha wat staat dit ongezellig.
We should have each other with cream.
Een week voor kerst. En dan op 1 januari weer eruit.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik heb er onwijs veel zin in, zeker nu we gisteren allerlei nieuwe boomversierselen hebben gekocht. Maar vind het nu echt nog te vroeg.

Wie weet koop ik nog een paar neutralere winterversierselen, zoals een stenen huisje waar je dan een kaarsje in doet. Kan ik dat alvast neerzetten.
Gatinmijnsok schreef:
11-11-2018 09:23
Zijn er meer mensen die net als ik ook blij worden van het opruimen van de kerstspullen? Ik vind het het echt leuk om alles te versieren en hou van de lichtjes, maar de boel weer opruimen vind ik ook heerlijk. Alles weer gewoon en op naar het voorjaar!
Nee, depri juist.
Altijd het Weekend na sinterklaas
Dit jaar geen kerstboom door onze slopende kitten. Ik bespaar mezelf de ergernis en hang alleen wat voor de raam en tuig misschien buiten een kerstboompje op.
De sfeer van de feestdagen vind ik altijd kneuterig maar kerst zelf altijd stress en het gevoel van ; het moet gezellig zijn.
Ben bij dat we dit jaar nagenoeg alles kunnen overslaan en we zelf een paar heerlijke dagen voor onszelf kunnen creëren.
Ja en?
Ik hang dit jaar wel een kerstster met lichtjes voor het raam, met de punt naar beneden, zoals je dat meestal ziet.
We should have each other with cream.
snoopylynn schreef:
11-11-2018 09:56
Dit jaar geen kerstboom door onze slopende kitten. Ik bespaar mezelf de ergernis en hang alleen wat voor de raam en tuig misschien buiten een kerstboompje op.
De sfeer van de feestdagen vind ik altijd kneuterig maar kerst zelf altijd stress en het gevoel van ; het moet gezellig zijn.
Ben bij dat we dit jaar nagenoeg alles kunnen overslaan en we zelf een paar heerlijke dagen voor onszelf kunnen creëren.
Neem je iets wat katproof is bijvoorbeeld een houten boom tegen de muur met lichtjes die er van achteren al ingestoken zijn.

Ik bedoel: die zaag je uit een plaat, verven en klaar.
Normaal 6 december, maar door een volle planning die week en het bijbehorende weekend, zet ik 'm 1 december neer. Ik hoef met niemand rekening te houden, behalve met mezelf, heerlijkheid is dat! Dus mooi na het insturen van mijn lijstje voor de top2000. Kaarsjes aan, kerstliedjes aan, chocomel met slagroom, ik kijk er ieder jaar weer naar uit.
Hier denk ik het weekend van 15 december. Ik ben het altijd snel beu als heel mijn huis volstaat met meuk. Het weekend na 1 januari ruim ik alles weer op.
redbulletje schreef:
11-11-2018 09:48

Dat kan ook zo kerstspullen.
Ergens tussen Sinterklaas en kerst.
Ik heb besloten dat ik ga kijken voor wat dingen met lampjes voor voor de ramen die niet specifiek kerst gerelateerd zijn. Dan kan ik het langer laten staan terwijl het toch heel knus en gezellig staat.

Verder na de Sinterklaas de kerstboom neerzetten, letterlijk want ik hem 'm vorig jaar opgetuigd en al op zolder gezet dus ik hoef 'm alleen maar naar beneden te halen. Kerstbomen optuigen is niet mijn ding. Ik ken mensen die er enorm van genieten maar ik wil na 10 minuten wel iemand wurgen met het lichtsnoer. Zeker aangezien het altijd in de knoop zit. Dus, vorig jaar maar rekening mee gehouden =-)

Ik was afgelopen week bij de action en daar zag ik een voorraadpot in de vorm van een sneeuwman, heel schattig. Die staat al wel in de keuken. Het is een sneeuwman, geen kerstman dus dat kon wel vond ik.
Nouschi schreef:
11-11-2018 09:06
Belachelijk vroeg!

Eens.
Ik associeer de lichtjes tegenwoordig niet meer direct met kerst. Eerder met de gezellige tijd ofzo. Sint Maarten vanavond, dan alweer de aanloop naar sinterklaas, daar horen voor mij ook lichtjes bij, in huis en voor het raam. De kerstboom en kerstdecoratie e.d komt het weekend na Sinterklaas. Maar de lichtjes dus al vanaf vandaag.
Ergens vlak voor Kerst als we een paar uur tijd hebben. Meestal de zondag voorafgaand aan Kerstmis. Eerder is te vroeg, ik ben nog helemaal niet in de stemming.
We laten het wel staan tot Driekoningen. Ik vind het raar dat er mensen Kerstversiering ophangen in november en dan breken ze het eerste Kerstdag weer af omdat ze het beu zijn.
Het weekend voor het weekend van de week dat kerst is. Het valt nu op dinsdag dus zaterdag de 15e gaat de boom op. Het weekend na oud en nieuw weer weg. ALS ie op gaat dit weekend. Cheetohkitten is nu 7,5 maand en nog een redelijk ADHD-ertje net zoals de andere twee waren op die leeftijd. Het kan dus zijn dat we een jaartje overslaan. Hij is nu 5,5 kilo, en ik heb wel een enorme boom, maar die gaat met dat gewicht van hem echt om. Ik heb zo’n vermoeden dat hij al die lichtjes, glittertjes, glansjes en bewegende dingetjes nog niet zo goed aan kan. We zullen zien.

Iets anders kopen doe ik niet. Onze halve garage bestaat al uit kerstmeuk. Hier is man nogal van de kerst, alles, werkelijk alles is ‘Kerst’. Ik ben al blij dat ik niet zelf nog 2 weken in een elfenkostuumpje hoef rond te lopen. Meer kerstmeuk komt er echt niet in hier.

Ik hoop wel dat het lukt. Ik ben de hele dag bezig op foute kerstmuzek met ‘mijn’ boom tot ie perfect is. Man doet dan de guirlandes in de vide en langs de trap, zet alle antieke kerstmannen op de juiste plek meer. Oh, en hij haalt voor ik begin de lampjes uit de knoop. Dat is zijn werk. Ook de speciale yankee candle kerstgeurkaarsen e.d. Twee grote vazen nu in herfststijl moeten dan ook weer helemaal in Kerststijl.

Ik vind het heerlijk. Ik haat dan weer wel dat ik een kwartaal later nog ergens glitters zie....
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 11-11-2018 10:51
41.24% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven