Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
nou, de afspraak voor de ei-echo is gemaakt. Natuurlijk weer gedoe, want de 10e dag valt op een woensdag en dan is de arts er niet dus ik kan niet op de tiende dag voor een echo. Ze liet me ook nog schrikken, want ze vertelde me dat ze in het weekend geen IUI doen... Ik al helemaal in de stress, want dán springt natuurlijk mijn ei. Maar toen vroeg ze het toch maar even na, en het viel mee. Er werden gelukkig wel echo's en IUI's gedaan in het weekend. Ik mag nu de 9e dag voor een echo, en aangezien mijn cyclus best wel eens wat korter is soms dan 28 dagen, is dat eigenlijk wel mooi.

En nu maar even ovu-testen bestellen. Sensitest, of zijn er nog anderen?
Als je al sensitesten hebt en je bent daar tevreden over, dan zou ik het daarbij laten. Dan zou de Persona inderdaad een dubbele test zijn.

Wat een heerlijk weer he? Ik zit al de hele middag lekker buiten in de tuin (met mn jas wel aan) een boek te lezen. Heerlijk ontspannen! Eigenlijk heeft het huis wel een goede schoonmaakbeurt nodig, maar dat komt wel weer een keer als het weer slecht is
Hoi Allis, moet je ovulatietesten gebruiken? Je gaat toch IUI doen? Ik moest "gewoon" elke 2 dagen terugkomen voor follikelmeting en aan de hand daarvan werd de inseminatie afgesproken. Op zich wel fijn hoor dat je al op dag 9 mag komen, want dan kan je de ovulatie iig niet missen!
*winnaar van de race om de toverpersona meldt zich!*

Ik zal op hyves ff mn adres in het topic zetten Barbabella.

Zitah, je kan de foto's van de konijntjes wel op vivahyves zetten. Ik heb er ook wel eens foto's op gezet en er staan er nog meer. Daarvoor hoeven ze ook niet ergens anders op internet, je kan ze er zo bij zetten.

Het is hier heerlijk weer! Ik denk dat ik zo maar eens op de fiets voor een boodschapje op pad ga.
Heb nog een vraagje over dat hele MM gebeuren.

Hoe werkt het eigenlijk als er 'niets' met manlief en mij aan de hand is? Hij goed zaad, ik prima eitjes e.d.? Sturen ze je dan gewoon naar huis, veel succes en ga maar lekker een jaartje verder proberen? Met andere woorden: moet er echt iets aantoonbaars aan de hand zijn willen ze starten met IUI en weet ik veel wat? (ik zit nog niet echt lekker in de MM termen en hoe dat allemaal werkt... )

Toeledeloe, geniet van het lekkere weer allemaal!
Sterremaud, ze sturen je inderdaad naar huis. Als alle testen achter de rug zijn, wachten ze vaak tot 2 jaar na start proberen (hangt vaak ook van leeftijd af) en dan gaan ze een eventueel volgd traject in. Maar ik ben het levende bewijs dat dat soms gewoon kan!!!
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Dat geeft de burger moed.
Sorry, maar ik word echt even misselijk van het topic verlof bij IVF. Wat een abnormale reacties worden daar geplaatst zeg. Ik kan bijna niet geloven dat mensen zo bikkelhard zijn.
quote:SterreMaud schreef op 17 maart 2009 @ 17:17:

Heb nog een vraagje over dat hele MM gebeuren.

Hoe werkt het eigenlijk als er 'niets' met manlief en mij aan de hand is? Hij goed zaad, ik prima eitjes e.d.? Sturen ze je dan gewoon naar huis, veel succes en ga maar lekker een jaartje verder proberen? Met andere woorden: moet er echt iets aantoonbaars aan de hand zijn willen ze starten met IUI en weet ik veel wat? (ik zit nog niet echt lekker in de MM termen en hoe dat allemaal werkt... )

Toeledeloe, geniet van het lekkere weer allemaal!Bij ons is er geen reden gevonden voor het uitblijven van een zwangerschap. Hoewel het zaad van mijn man matig is zou het goed genoeg moeten zijn om zwanger van te raken. Vaak is het zo dat ze je in zo'n geval na een HSG (waarbij je eileiders doorgespoten worden en je een half jaar meer vruchtbaar bent) gewoon weer naar huis sturen om het zelf nog even te proberen. Vaak is dat een half jaar. Daarna gaan ze bij redelijke of goede zaadkwaliteit (meestal minimaal 1 miljoen goed bewegende zaadcellen) over op IUI. Soms zonder, soms met hormonen. Bij mij met omdat toen nog gezegd werd dat de kansen dan iets beter lagen. Ondertussen heb ik op www.freya.nl gelezen dat een nieuwe studie heeft uitgewezen dat de lichte hormoonstimulatie geen verschil maakt. Meestal doen ze ongeveer 6 IUI pogingen. Hierbij wordt het zaad in het lab gewassen en ook geteld. Zo krijg je elke maand te horen of het nog goed genoeg is. Hierna is de volgende stap vaak IVF omdat ze ICSI voornamelijk doen als het zaad slecht is. En voor IUI moet je toch wel minimaal die 1 miljoen hebben en dan is het vaak ook wel goed genoeg voor IVF. Aan de ene kant vind ik het fijn dat er geen reden is gevonden bij ons. Zo blijft de kans altijd bestaan dat het spontaan gaat lukken. Aan de andere kant ook wel eens een beetje jammer omdat ze zo niet gericht kunnen behandelen. Je hoopt toch ergens wel dat ze iets vinden wat ze met een simpel pilletje op kunnen lossen.

Mariesophie, ik ga ff checken wat je bedoelt. Ik hoorde vanmorgen wel iets op het nieuws over IVF en werk....
Peggy gefeliciteerd! Wat geweldig zeg twins!

Barb, jij ook gefeliciteerd. Ik hoop dat jullie wat zwangerschapsenergie over ons kunnen uitstralen :-).

Sterremaud, goed dat je naar de huisarts gaat. Zoals iemand al schreef, het gaat echt stap voor stap. Big hug!

CD, leuk dat de yoga zo goed bevalt en het een serieuze groep is.
quote:peggysue2 schreef op 16 maart 2009 @ 14:30:

Marie: wat leuk van jullie hond! Wat voor ras is het? En dat is zeker een goede afleiding voor de behandeling! En wat duur he, die medicijnen: ik ging met ruim 1500euro aan spullen de deur uit! Gelukkig hoefden we het niet zelf te betalen, maar ik had het er graag voor over gehad!

We krijgen een Labrador Retriever. Ik heb er erg veel zin in. Als we haar hebben zit ik als het goed is net in de behandeling, dus ik moet af en toe maar even oppas regelen als ik te echoen moet.

Wij hoeven de medicijnen ook niet zelf te betalen, maar wel zelf voorschieten. Ik schrok me te pletter.
uit zelfbescherming ga ik dat topic niet lezen. Ik regel het zelf wel op mijn werk door te schuiven met werktijden. Gelukkig kan dat in mijn geval.

Maar voor mensen die een minder flexibele baan hebben en een baas die geen begrip wil tonen lijkt me zo'n verlofregeling een uitkomst.

Ik ga me niet mengen in de discussie verder, al die ongenuanceerde standpunten word ik nijdig van.
Pff medicijnen zelf voorschieten? Ooh horror. Wij zouden het niet eens kunnen betalen het arsenaal wat man gebruikt. Dat is serieus twv. een dikke 200 euro per dag.....zoveel geld hebben we niet te verspijkeren hoor dagelijks. Moet je je voorstellen dat we elke maand 6000 euro zouden moeten voorschieten. Als ze dan een maandje niet zo vlot zijn met de declaraties bij de verzekering sta je mooi stom te kijken!
Bengal ik kon pinnen daar, maar ik had dat niet op mijn rekening staan (niemand had ook iets gezegd daarover). Ik kreeg het even snikheet. Gelukkig zei ze dat ik het thuis kon overmaken, dus toen kon ik even geld bijeen sprokkelen. Lang leven internetbankieren!
Kaetje, wanneer is D-day bij jou? Je zit alweer even op het wachtbankje? Ik hoop zo dat de tover persona nu al zijn werk doet, en meteen naar nummer 2 op de wachtlijst gestuurd kan worden.

Merel, hoe gaat ie?

SterreMaud, succes met je stappen in de MMM
ja, ik moet testen gebruiken. Ik was daar eigenlijk al weer mee opgehouden, maar nu moet ik dus mijn eigen ei opsporen. Ik denk dat, als het niet lukt, dat ik dan alsnog voor echo's moet komen. Ik ga er gewoon 2 per dag doen, dan kan ik de piek toch niet missen, denk ik.
Maria, ergens volgende week. Ik had vorige week dinsdag inseminatie. Vandaag nog een extra shot pregnyl dat vorige poging een vreemd effect had (wel/niet/wel/niet/wel/niet/wel ongesteld). Dus ik denk ergens eind volgende week.
quote:mariesophie schreef op 17 maart 2009 @ 17:42:

[...]

We krijgen een Labrador Retriever. Ik heb er erg veel zin in. Als we haar hebben zit ik als het goed is net in de behandeling, dus ik moet af en toe maar even oppas regelen als ik te echoen moet.

Wij hoeven de medicijnen ook niet zelf te betalen, maar wel zelf voorschieten. Ik schrok me te pletter.Wat een leuke hond, die zijn zo lief!
Ik vind ze ook geweldig.
Allis, ik moet ook altijd aan de ovutesten voor de iui. Inderdaad 2x testen per dag. 's ochtends en 's avonds, het liefst rond hetzelfde tijdstip. Goed dat je toch in het weekend terecht kunt.

Marie, leuk man dat de hond door gaat. Hebben jullie al een naam?

Soof, jij mag ook alweer bijna. Zie je er tegenop?

En hoe gaat het verder met je, ben je al wat opgeknapt?

KK, ovutesten en persona is idd dubbelop. Beetje zonde van de centen.

Ik heb ook nog ergens een persona liggen, ook via mp. Nooit gebruikt. De eerste maand moet je volgens mij elke dag testen, vond ik teveel werk
Kaet, ik heb me niet aangemeld bij jullie hyves... wil ik ook (nog) niet.
Oh jammer Zitah! Geen foto's voor ons dus....

Mariesophie, misschien kan jij het goedmaken met foto's van de pup op hyves? Of hebben jullie nog geen foto's? En ben inderdaad ook wel nieuwsgierig naar de naam. Weten jullie die al?
bengal ben je al in t boek begonnen ? wat vind je ervan ?
quote:Bengal schreef op 17 maart 2009 @ 17:44:

Ik ga me niet mengen in de discussie verder, al die ongenuanceerde standpunten word ik nijdig van.

Pff... ja, ben toch op die topic gaan kijken. Bah! Wat een vreselijk ondoordachte uitspraken zitten daartussen, zeg! Gruwel-gruwel-gruwel....

MarieSophie: wat leuk zeg, die hond! Nu heb je lekker weer iets om naar uit te kijken.
quote:Zitah schreef op 17 maart 2009 @ 20:27:

Allis, ik moet ook altijd aan de ovutesten voor de iui. Inderdaad 2x testen per dag. 's ochtends en 's avonds, het liefst rond hetzelfde tijdstip. Dat moest ik bij de eerste 3 IUI-pogingen ook. Ik vond het echt niet handig! Ik werd er heel onzeker van. Daarna kreeg ik Pregnyl. Vond ik fijner. Dus... mocht je gek worden van die ovu-testen dan kan je dat ook nog vragen aan je gyn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven