Napraattopic deel 105

21-10-2018 20:33 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Laat t gaan Fash, dr is altijd wel weer een letter om over te struikelen (of urenlang op te zuigen).
Bagheera schreef:
13-11-2018 23:37
Ik snap wel dat die influencers veel verdienen. Ze zijn creatief, hebben het gat in de markt ontdekt en beheersen de technieken. Daardoor bereiken ze een enorm publiek dat weer de knip trekt voor de producten die gepromoot worden.

En wat heel makkelijk lijkt, hoeft het niet te zijn. Van Van Gogh wordt ook wel gezegd dat hun neefje van 8 dit ook kan. Maar buiten dat het neefje de techniek niet verzonnen heeft en er niet uitzonderlijk goed in is, kan hij het waarschijnlijk niet.

En over die dure kleding die niet herkend wordt: ik heb niet veel verstand van mode, ik heb niet zoveel geld meer als vroeger om aan kleding te besteden, dus ik zit in het onder/middensegment qua bestedingen maar als ik naast iemand zit die dure kleding aan heeft, herken ik het direct. Het is net de snit, de kleur, de afwerking. En dan zie ik wel duidelijk het klassenverschil met mijn kleding.
Dit!
shifty schreef:
13-11-2018 22:46
Ik vraag me af waarom ze toch zo vaak onder vuur ligt, terwijl ze toch zo charmant en constructief forumt.
:rofl:
Je gaat het je echt afvragen.
Amaqanda schreef:
13-11-2018 23:36
En waar staat dan dat iemand die veel geld verdient slecht Is?
"het stelt niks voor" en "ik heb andere waarden" impliceert een morele superioriteit. Zeker in combinatie met alle andere posts was dat wel duidelijk.

Maar goed, dat mag. Ik vind dat mensen die >500 gezinnen in hun levensonderhoud voorzien sowieso heel veel voorstellen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
13-11-2018 23:38
Ik wacht nog steeds op de voorbeelden van beroepen die uitzonderlijk, uniek en/of van maatschappelijke waarde zijn waar je niks mee verdient.

@Nemain, jij kende er daar heel veel van, dus dan moet je ze vast kunnen noemen.
Lees je niet? Ik heb er al meerdere genoemd.
Nemaìn’ schreef:
Asjeblieft.

Als je er niet veel geld voor krijgt heb je niets bereikt (uitzonderlijk of uniek zijn).

Een bekende van me heeft een unieke skill die hem vrij bijzonder maakt in zijn vakgebied. Hij is niet arm, maar heeft zeker geen duizelend inkomen. Toch is ie binnen zijn vakgebied wereldberoemd, door die skill.
anoniem_361866 wijzigde dit bericht op 14-11-2018 12:10
12.70% gewijzigd
Nemaìn’ schreef:
Asjeblieft.

Als je er niet veel geld voor krijgt heb je niets bereikt (uitzonderlijk of uniek zijn).
Er zijn maar weinig mensen die uitzonderlijk of uniek genoeg zijn dat ze onvervangbaar zijn. Ook CEO's die miljoenen binnenharken, zullen prima vervangen kunnen worden door de volgende CEO, die op zijn beurt dezelfde miljoenen binnenharkt. Net als de juf van groep 3, of de administratief medewerker op het kantoor van de AH. Dat de vervanger misschien iets minder goed is in zijn of haar werk, dat is natuurlijk mogelijk, maar onvervangbaar zijn er maar heel weinig, in welke klasse dan ook.
Pipistrello schreef:
13-11-2018 23:14
Een twintigjarige influencer met van die afgrijselijk lilleke dure omaschoenen.

Wie influenct ze dan?
Jou.
Negatief dan maar ze influencet wel.
En verder natuurlijk iedereen die de ‘afgrijselijk lilleke dure omaschoenen’ als mooie hippe schoenen zien.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Voornu schreef:
13-11-2018 23:38
Laat t gaan Fash, dr is altijd wel weer een letter om over te struikelen (of urenlang op te zuigen).
Kinderachtig ook heel erg kinderachtig schoolplein gedrag. Zogenaamd ikke nie begrijp.
Amaqanda schreef:
13-11-2018 23:41
Er zijn maar weinig mensen die uitzonderlijk of uniek genoeg zijn dat ze onvervangbaar zijn. Ook CEO's die miljoenen binnenharken, zullen prima vervangen kunnen worden door de volgende CEO, die op zijn beurt dezelfde miljoenen binnenharkt. Net als de juf van groep 3, of de administratief medewerker op het kantoor van de AH. Dat de vervanger misschien iets minder goed is in zijn of haar werk, dat is natuurlijk mogelijk, maar onvervangbaar zijn er maar heel weinig, in welke klasse dan ook.
En ook dit nog eens.
DuchessMeganMarkle schreef:
13-11-2018 23:42
Kinderachtig ook heel erg kinderachtig schoolplein gedrag. Zogenaamd ikke nie begrijp.
Oja? En wie zijn er dan kinderachtig?
Nemaìn’ schreef:
13-11-2018 23:40
Lees je niet? Ik heb er al meerdere genoemd.
Nee, sorry, ik heb ze gemist. Ook Moeder Theresa was vrij uniek, namelijk. En miljoenen waard. Er wordt geschat dat ze ergens tussen de 50 en 100 miljoen per jaar binnenharkte.
Am Yisrael Chai!
Ik geloof ook niet dat de meeste rijke mensen rijk zijn, omdat ze uniek zijn. Ze zijn rijk omdat ze goed zijn in geld verdienen, en ook de ambitie hebben om geld te verdienen.
Wel handig dat je geanonimiseerde forummers meteen herkent als ze terug zijn.
Frambozenkwarktaart schreef:
13-11-2018 23:47

Kijk je wel uit dat je niet van stalking beticht wordt? Je weet het niet hè?
the_Wicked_Witch schreef:
13-11-2018 23:49
Kijk je wel uit dat je niet van stalking beticht wordt? Je weet het niet hè?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-11-2018 10:08
Reden: ongepast/op de man
12.60% gewijzigd
Phineas schreef:
Ik geloof ook niet dat de meeste rijke mensen rijk zijn, omdat ze uniek zijn. Ze zijn rijk omdat ze goed zijn in geld verdienen, en ook de ambitie hebben om geld te verdienen.
Of ze hebben veel geld geerfd van hun hele rijke ouders.
Hoefden ze alleen maar voor geboren te worden.
13-11-2018 23:51
Onder de gordel dit. Vieze vuile sneer van je.

Vind je? Je kunt er ook voor kiezen om met iets minder tamtam te vertrekken en weer terug te keren hè?
Phineas schreef:
Soms zijn ze ook gewoon heel gierig en zo rijk geworden.
Frambozenkwarktaart schreef:

Vertel eens dan? Wat mis ik?

Kwartje is al gevallen.
anoniem_370020 wijzigde dit bericht op 13-11-2018 23:59
7.88% gewijzigd
fashionvictim schreef:
13-11-2018 23:46
Nee, sorry, ik heb ze gemist. Ook Moeder Theresa was vrij uniek, namelijk. En miljoenen waard. Er wordt geschat dat ze ergens tussen de 50 en 100 miljoen per jaar binnenharkte.
Nelson Mandela. In elk geval de jaren dat hij de gevangenis in gesmeten was... best een bijzonder mens die daar zeker geen waardering voor kreeg tientallen jaren lang.

Zo zijn er nog wel wat unieke, maar iets minder bekende, mensen op te noemen die vanwege hun unieke karakter of unieke kijk op zaken door regeringen, gevangenissen in gegooid zijn of zelf gedood zijn.
13-11-2018 23:51
Onder de gordel dit. Vieze vuile sneer van je.
Welnee joh... pak het niet persoonlijk op. WW heeft gelijk. Wat framboosje zegt kan op het huidige forum echt al snel als nickhinten gezien worden. Volgens mij bedoelt ze echt niet meer dan dat en is het niet gericht op jou.

Nope
enn wijzigde dit bericht op 13-11-2018 23:59
1.79% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
13-11-2018 23:55
Vind je? Je kunt er ook voor kiezen om met iets minder tamtam te vertrekken en weer terug te keren hè?

Oohh :lightbulb:
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-11-2018 10:07
Reden: ongepast/op de man
35.26% gewijzigd
Pipistrello schreef:
Vertel eens dan? Wat mis ik?
Niets.
Ik houd overigens ook niet van die oma schoenen dus ben het wel met je eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven