Napraattopic deel 105
zondag 21 oktober 2018 om 20:33
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
woensdag 14 november 2018 om 07:23
woensdag 14 november 2018 om 07:48
Ook dat ja! In sommige gevallen.redbulletje schreef: ↑14-11-2018 07:23Rijke ouders met de juiste golfvriendjes die als kruiwagen dienen.
woensdag 14 november 2018 om 08:10
Voor mijn doen ben ik heel erg low key.Amaqanda schreef: ↑14-11-2018 00:02Sorry, maar je bent echt niet lowkey. Ik forum misschien 3x per maand een beetje actief nog en lees weinig mee en alleen al aan de Nick, zonder 1 woord gelezen te hebben, wist ik al bijna zeker wie je was. De eerste post die ik las icm met de Nick maakte het direct duidelijk. Is verder niet goed of slecht, maar sommige mensen kunnen niet anders dan zijn wie ze zijn. Je bent niet de enige.
woensdag 14 november 2018 om 08:13
[...]Pipistrello schreef: ↑14-11-2018 00:07Als met dit taalgebruik niet iedereen je herkent dan vreet ik zo'n lilleke omaschoen op.
Dat doe je dus echt helemaal zelf.
Lowkey![]()
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-11-2018 10:32
Reden: op de man
Reden: op de man
30.72% gewijzigd
woensdag 14 november 2018 om 08:15
Daar zijn er meerdere van hier.juliaaana schreef: ↑14-11-2018 02:53Als je een tijdje alleen meeleest, dan zal het je wel opvallen dat frambozenkwarktaart voornamelijk tevoorschijn komt als FV een discussie heeft en framboos er even gemakkelijk een sneer over kan maken. En dan hihihaha. Die kan je zeker wel stalkgedrag toekennen.
Bij jou is het trouwens ook wel duidelijk dat je een hekel hebt aan FV, reageer je altijd heel anders en vooral bits op. Prima hoor, moet je zelf weten.
Zo zijn er wel meer. En ook op meet personen.
Meelezen is in de regel veel leuker, je ziet een boel gebeuren![]()
woensdag 14 november 2018 om 08:36
Nou ik herken zelden oudgediende maar dit is vrij duidelijk hoor heb er geen moeite mee trouwens maar verrassend is het niet .
woensdag 14 november 2018 om 08:40
juliaaana schreef: ↑14-11-2018 02:53Als je een tijdje alleen meeleest, dan zal het je wel opvallen dat frambozenkwarktaart voornamelijk tevoorschijn komt als FV een discussie heeft en framboos er even gemakkelijk een sneer over kan maken. En dan hihihaha. Die kan je zeker wel stalkgedrag toekennen.
Bij jou is het trouwens ook wel duidelijk dat je een hekel hebt aan FV, reageer je altijd heel anders en vooral bits op. Prima hoor, moet je zelf weten.
Als je toch zo goed bent in analyseren dan zie je dat FV zelf de weerstand opzoekt en oproept. Als je dat langdurig en veelvuldig doet is het niet vreemd dat je jezelf een bepaalde standaard weerstand aanmeet. Dat er dan een paar extra opvallen met extra weerstand is ook niet vreemd, er zijn ook anderen die ondanks die uithalen overmatig rustig blijven.
Je ziet in de gehele afgelopen discussie dat FV zelf het verschil niet snapt tussen 'rijk zijn' en 'duur doen'. Vervolgens gaat ze wat ze zelf niet snapt afwentelen op anderen. Als die het proberen uit te leggen gaat ze hun woorden verdraaien. En als ze het dan nog een keer uitleggen op basis van haar eigen woorden gaat ze ook haar eigen woorden verdraaien. En passant wordt dit gedrapeerd in een (veel te dure maar beslist modieuze) sluier van beledigingen en vermoorde onschuld.
'Stalken' heeft niets te maken met op de bar gaan staan, roepen dat de aarde plat is en we allemaal idioten zijn, en dan verbaasd zijn dat niet iedereen het daar mee eens is.
woensdag 14 november 2018 om 08:40
Helemaal eens Juul!juliaaana schreef: ↑14-11-2018 02:53Als je een tijdje alleen meeleest, dan zal het je wel opvallen dat frambozenkwarktaart voornamelijk tevoorschijn komt als FV een discussie heeft en framboos er even gemakkelijk een sneer over kan maken. En dan hihihaha. Die kan je zeker wel stalkgedrag toekennen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 14 november 2018 om 08:43
DuchessMeganMarkle schreef: ↑13-11-2018 22:07Ik voel mij echt te oud voor de influencers van tegenwoordig op modegebied. Alhoewel ik de fashionstijl van Duchess Meghan Markle erg mooi vindt very classy. Sylvie Meis straalt echt luxe uit, maar daar werkt ze hard voor.
Luxe call girl wellicht.
woensdag 14 november 2018 om 08:45
shifty schreef: ↑14-11-2018 08:40Als je toch zo goed bent in analyseren dan zie je dat FV zelf de weerstand opzoekt en oproept. Als je dat langdurig en veelvuldig doet is het niet vreemd dat je jezelf een bepaalde standaard weerstand aanmeet. Dat er dan een paar extra opvallen met extra weerstand is ook niet vreemd, er zijn ook anderen die ondanks die uithalen overmatig rustig blijven.
Je ziet in de gehele afgelopen discussie dat FV zelf het verschil niet snapt tussen 'rijk zijn' en 'duur doen'. Vervolgens gaat ze wat ze zelf niet snapt afwentelen op anderen. Als die het proberen uit te leggen gaat ze hun woorden verdraaien. En als ze het dan nog een keer uitleggen op basis van haar eigen woorden gaat ze ook haar eigen woorden verdraaien. En passant wordt dit gedrapeerd in een (veel te dure maar beslist modieuze) sluier van beledigingen en vermoorde onschuld.
'Stalken' heeft niets te maken met op de bar gaan staan, roepen dat de aarde plat is en we allemaal idioten zijn, en dan verbaasd zijn dat niet iedereen het daar mee eens is.
Ach hou toch op. Ze maakt een grapje tegen een collega "wij doen iets verkeerd hihihaha" en bam daar komt iedereen weer. En wat ik vet gemaakt hebt is echt te belachelijk voor woorden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 14 november 2018 om 08:46
Altijd heel anders? Zo vaak ben ik hier niet.juliaaana schreef: ↑14-11-2018 02:53Als je een tijdje alleen meeleest, dan zal het je wel opvallen dat frambozenkwarktaart voornamelijk tevoorschijn komt als FV een discussie heeft en framboos er even gemakkelijk een sneer over kan maken. En dan hihihaha. Die kan je zeker wel stalkgedrag toekennen.
Ik heb geen hekel aan FV, ik heb alleen een hekel aan de manier waarop ze discussieert.
woensdag 14 november 2018 om 08:49
Lees maar terug, dit is de essentie die ze gewoon niet snapt. En 'bam daar komt iedereen weer' kan je beter lezen als 'bam daar gaat ze weer'
Het is geen afgesproken werk of zo. Er is telkens maar 1 gemeenschappelijke deler in al haar uit de hand lopende discussies.
woensdag 14 november 2018 om 08:54
Die heeft ze wel genoemd hoor, flink aantal banen in ontwikkelingshulp.fashionvictim schreef: ↑13-11-2018 23:38Ik wacht nog steeds op de voorbeelden van beroepen die uitzonderlijk, uniek en/of van maatschappelijke waarde zijn waar je niks mee verdient.
@Nemain, jij kende er daar heel veel van, dus dan moet je ze vast kunnen noemen.
woensdag 14 november 2018 om 08:59
Nee, de discussies lopen uit de hand omdat mensen haar express niet willen begrijpen en hun grammetje willen halen, daarom lopen de discussies uit de hand. Ik begrijp FV vrijwel meteen zonder dat ik met haar moet gaan discussieren. Mensen vinden haar gewoon irritant omdat ze vrij duidelijk discussieert zonder te sugar coaten.shifty schreef: ↑14-11-2018 08:49Lees maar terug, dit is de essentie die ze gewoon niet snapt. En 'bam daar komt iedereen weer' kan je beter lezen als 'bam daar gaat ze weer'
Het is geen afgesproken werk of zo. Er is telkens maar 1 gemeenschappelijke deler in al haar uit de hand lopende discussies.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 14-11-2018 09:01
0.15% gewijzigd
woensdag 14 november 2018 om 09:00
Mensen lezen haar slecht. Leggen haar dingen in de mond die ze niet zegt, lees maar terug. Lees het eerste bericht maar en kijk waar dat heengaat. Ze heeft een andere mening dan velen hier op napraat en dat wordt belachelijk gemaakt, worden waarden en normen bijgesleept die zij blijkbaar niet heeft en degene die geld niet belangrijk vinden blijkbaar wel etc etc.shifty schreef: ↑14-11-2018 08:49Lees maar terug, dit is de essentie die ze gewoon niet snapt. En 'bam daar komt iedereen weer' kan je beter lezen als 'bam daar gaat ze weer'
Zelfs moeder Theresa en Ghandi worden erbij gesleept om aan te geven hoe goed men is en hoe onbelangrijk ze geld vinden terwijl het er enkel om ging dat ze een afspraak met mensen had die geld hebben en daar een grapje over maakte. Ik had exact hetzelfde grapje gemaakt, weet ik zeker.
woensdag 14 november 2018 om 09:02
shifty schreef: ↑14-11-2018 08:49Lees maar terug, dit is de essentie die ze gewoon niet snapt. En 'bam daar komt iedereen weer' kan je beter lezen als 'bam daar gaat ze weer'
Dit is toch niet uit de hand lopen? Gewoon een normale, enigszins inhoudelijke, discussie. Ook wel eens leuk hier.
woensdag 14 november 2018 om 09:03
woensdag 14 november 2018 om 09:04
Jij verwoordt het beter.Nouschi schreef: ↑14-11-2018 09:00Mensen lezen haar slecht. Leggen haar dingen in de mond die ze niet zegt, lees maar terug. Lees het eerste bericht maar en kijk waar dat heengaat. Ze heeft een andere mening dan velen hier op napraat en dat wordt belachelijk gemaakt, worden waarden en normen bijgesleept die zij blijkbaar niet heeft en degene die geld niet belangrijk vinden blijkbaar wel etc etc.
Zelfs moeder Theresa en Ghandi worden erbij gesleept om aan te geven hoe goed men is en hoe onbelangrijk ze geld vinden terwijl het er enkel om ging dat ze een afspraak met mensen had die geld hebben en daar een grapje over maakte. Ik had exact hetzelfde grapje gemaakt, weet ik zeker.
Als jij dat grapje had gemaakt dan hadden we deze oeverloze discussie niet gehad. Doorzichtig ook weer en kinderachtig.