Leuke kinderwinkels Amsterdam

17-03-2009 20:22 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend gaan we lekker shoppen in Amsterdam. Eén van de doelen is een leuk kraamkado voor ons nieuwe nichtje. Hebben jullie tips voor kinderwinkels in Amsterdam, waar je eens wat aparters kan kopen dan bij de Prenatal?
Een aanrader is keet in huis.

Kijk even op keetinhuis.nl voor adres gegevens.

Groet Jacky
En dan bedoel ik bijvoorbeeld van die letters voor op de deur, of leuke opbergzakken voor aan de box.
Als je een ruim budget hebt: Kids Factory in Amsterdam Osdorp.
quote:droommeisje schreef op 17 maart 2009 @ 20:28:

Als je een ruim budget hebt: Kids Factory in Amsterdam Osdorp.

En een bord voor je kop om al die dommigheid en blabla te kunnen negeren. Zelfde geldt voor het geboortekanaal in Oud-West.

Piu op de Overtoom heeft leuke spullen. En die kinderwinkel in de Gerard Doustraat, naast Blond.

De Kinderboekwinkel op de Nieuwezijds.

Exota in de Hartenstraat, voor alle leuke Petit Louie-jurkjes/shirtjes.
Ikzelf koop heel vaak bij Maminette in Noord. Voordeel is dat je daar nog gratis kan parkeren. Maar waarschijnlijk ga jij naar het centrum en niet naar noord.
de kinderfeestwinkel in de pijp. Broer en Zus op de Rozengracht voor leuke (en dure) kleertjes.
Winkeltje met mooi (houten) speelgoed op de Amstelveenseweg, vlak bij de Koninginneweg (naam vergeten).

Op de 1e Constantijn Huijgensstraat (Oud-West) zit ook zo'n soort winkeltje.
quote:fleurtje schreef op 17 maart 2009 @ 21:14:

[...]

En een bord voor je kop om al die dommigheid en blabla te kunnen negeren. Zelfde geldt voor het geboortekanaal in Oud-West.

Piu op de Overtoom heeft leuke spullen. En die kinderwinkel in de Gerard Doustraat, naast Blond.

De Kinderboekwinkel op de Nieuwezijds.

Exota in de Hartenstraat, voor alle leuke Petit Louie-jurkjes/shirtjes.

Fleur, op de Noordermarkt op maandagochtend staat een outlet van Petit Louis.

Vorige maand nog drie jurkjes voor €35. Dat is minder dan 1 jurkje in de winkel.

Zijn wel vaak van het seizoen ervoor.
quote:droommeisje schreef op 17 maart 2009 @ 21:43:

Winkeltje met mooi (houten) speelgoed op de Amstelveenseweg, vlak bij de Koninginneweg (naam vergeten).

Op de 1e Constantijn Huijgensstraat (Oud-West) zit ook zo'n soort winkeltje.Goochem! Is leuk, maar niet meer wat het geweest is. En duur!
quote:neele schreef op 17 maart 2009 @ 22:18:

[...]

Fleur, op de Noordermarkt op maandagochtend staat een outlet van Petit Louis.

Vorige maand nog drie jurkjes voor €35. Dat is minder dan 1 jurkje in de winkel.

Zijn wel vaak van het seizoen ervoor.

Aaaaaaah, is dat de gewone stal van Exota?

Dacht vandaag nog aan de Noordermarkt. Moet ik me er toch es toe zetten om met twee kinderen en een kinderwagen naar de Noordermarkt te gaan....
quote:zonnebloem79 schreef op 17 maart 2009 @ 21:36:

de kinderfeestwinkel in de pijp. Broer en Zus op de Rozengracht voor leuke (en dure) kleertjes.

Broer en zus,...... In de uitverkoop vind ik het nog heel duur!

Heb er een truitje gekocht in de uitverkoop voor €40. Dat was €80.

Best veel voor een drie jarige vind ik.

De jurk waar ik voor viel kostte in de uitverkoop € 90 en was daarvoor €180.

Dat vind ik echt ver over the top hoor!

Maar....het is wel heel leuk wat ze verkopen.
Op de Amstelveenseweg hadden ze ook altijd bijzondere babykleertjes (handgemaakt volgens mij, dus prijzig).
quote:fleurtje schreef op 17 maart 2009 @ 22:21:

[...]

Aaaaaaah, is dat de gewone stal van Exota?

Dacht vandaag nog aan de Noordermarkt. Moet ik me er toch es toe zetten om met twee kinderen en een kinderwagen naar de Noordermarkt te gaan....

Twee kinderen en een kinderwagen...?

Is die leeg dan? Of zit daar nog een derde kind in?

Ja, het is de gewone Exota stal. Ik dacht heel lang dat die kleren gedragen waren omdat het op zo'n hoop ligt maar dat is dus niet zo.

Alle merkjes in de kleding is los geknipt.

Als je vroeg gaat zit veel nog in zakken in hun bus en zoeken ze echt voor je als je de maten op geeft.

Ze hebben ook voor jongetjes te gekke spullen!!!!

( Maar ik heb net gehoord dat ik me niet eens voort had mogen planten dus laat het maar bij dit meisje)
Neele, niet piepen. Ja, ik zit nog steeds in mn diplomatenrol

Nee, een buggywagen met een baby van zes maanden erin en een meerijplank met een peuter van 2 1/2.

Toen de oudste een paar maanden was, ben ik een keer met die wagen naar de Noordermarkt geweest, dacht dat ik gek werd en ben vrij snel afgehaakt en bij de Blaffende Vis gaan zitten op het terras. Maar ik moet dan gewoon vanaf de andere kant gaan en de Westerstraat links laten liggen.

Die stal is echt gaaf, daar kwam ik in 1993 al. Memorabel moment, het jaar dat ik mn eerste King Louie truitje kocht, hahha.
Ik ga altijd aan de achterkant van die stal staan met fiets en al met kind er in.

Dat kan je dus ook met je kinderwagen doen:)

Kan je daarna lekker bij de Vis gaan zitten.
Nee, als ik dan toch het plein gehaald heb, dan ga ik voor de appeltaart
De geboortewinkel op de Bosboom Toussainstraat is super! Volgens mij hebben ze ook een website.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Die bedoel ik, in het geboortekanaal van Amsterdam. Verschrikkelijke mensen, m.n. het personeel.
het geboortekanaal! geweldige naam voor die hysterische BBT straat!
is van die enge moedermaffioos beatrijs..

moeders moeten een jaar op hun reet zitten bij hun baby blijven.

Behalve Trijs, die neemt een au pair.
Ik had een keer iets nodig, ben vergeten wat. Aangezien het de dichtstbijzijnde babywinkel is voor mij, ging ik daarheen. Ik wist niet precies exact hoeveel weken ik zwanger was, hoofd stond daar even niet naar. Toen de verkoopster dat hoorde, kreeg ik zo'n minachtende blik toegeworpen; alsof ik een waar heiligdom met voeten betrad. Hebben ook totaal geen humor.

Na nog een paar akkefietjes bij de echopraktijk heb ik besloten daar niet meer te komen.

Kon me er niet helemaal aan houden, want na de tweede bevalling moest ik even heel snel een draagdoek hebben en kwam ik toch weer daar terecht.

Tegenwoordig schep ik er genoegen in om daar met kinderwagen met baby en peuter op de meerijplank langs te lopen en voor de etalage te staan met een sigaret in mijn hand.

Ik weet het, heel flauw
Da's waar. Hoog "hippe-bakfiets-gehalte" en ook behoorlijk prijzig. Mijn vriendin heeft in die straat gewoond en zodoende ben ik er een paar keer geweest. Desondanks toch hele leuke kraamcadeautjes gekocht. En wat dat personeel betreft, lekker belangrijk, moet je ze bij ons in de HEMA af en toe eens mee maken.
quote:fleurtje schreef op 17 maart 2009 @ 22:54:

Ik had een keer iets nodig, ben vergeten wat. Aangezien het de dichtstbijzijnde babywinkel is voor mij, ging ik daarheen. Ik wist niet precies exact hoeveel weken ik zwanger was, hoofd stond daar even niet naar. Toen de verkoopster dat hoorde, kreeg ik zo'n minachtende blik toegeworpen; alsof ik een waar heiligdom met voeten betrad. Hebben ook totaal geen humor.

Na nog een paar akkefietjes bij de echopraktijk heb ik besloten daar niet meer te komen.

Kon me er niet helemaal aan houden, want na de tweede bevalling moest ik even heel snel een draagdoek hebben en kwam ik toch weer daar terecht.

Tegenwoordig schep ik er genoegen in om daar met kinderwagen met baby en peuter op de meerijplank langs te lopen en voor de etalage te staan met een sigaret in mijn hand.

Ik weet het, heel flauw
Ik weet het, veel personeel is onbeschoft etc. Maar ik trek die houding van de Geboortewinkel slecht. De houding van: zwanger zijn is het hoogst haalbare in je leven, het is heilig, mooiste wat er is, en lang leve Beatrijs S.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven