Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Die kou heb ik ook last van gioia, terwijl ik het normaal wel gezellig vind en zo. Hier nog geen baby helaas giraffe. Wel vanmorgen gestript maar nog geen activiteit. Moet zeggen dat ik wel ongeduldiger ben deze keer. Hopen maar dat het snel komt. Spannend wie van ons het eerst gaat bevallen
Jammer dat het strippen nog niks heeft opgeleverd!
Is het strippen pijnlijk? Heb er geen ervaring mee.
Giraffe90 schreef:
20-11-2018 18:03
Hebben jullie ook zo'n last van de kou? Zodra ik naar buiten ga beginnen mijn borsten te prikken. Zo irritant! Hou best van een beetje kou, maar dit doet gewoon pijn. Na een tijdje trekt het dan wel weg maar maakt het naar buiten gaan nog lastiger!
Klinkt een beetje als een toeschietreflex..
Misschien maken je borsten zich al op voor de borstvoeding?
Ik heb ook last van m'n borsten door de kou. Heel irritant!

Ik ben ook benieuwd wie er eerder is Giraffe! Jouw baby loopt flink voor in gewicht, die van mij wordt rond de 3100 geschat, dus dan zou ik zeggen dat jij ook eerder bevalt!

Nina ik hoop voor je dat het strippen toch gewerkt heeft! Spannend hoor! Voor mij is het de eerste maar ik ben net zo ongeduldig. Al vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben heb ik in mijn hoofd dat ik 21 november ga bevallen, dus ik ben echt benieuwd of er vanavond iets gaat gebeuren :hyper:
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Ik wil eerst, ik wil eerst! :D

Hier dus ook nog geen baby. Ben niet zoveel buiten geweest vandaag dus weinig gemerkt van de kou...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik ben een stiekeme meelezer in jouw andere topic Flipje en heb daar gestemd op 26 november bevallen, dus jij moet nog even wachten :P
Nijntje* schreef:
20-11-2018 18:30
Klinkt een beetje als een toeschietreflex..
Misschien maken je borsten zich al op voor de borstvoeding?
Dat doen ze sowieso. Maar dit is echt een reactie op de kou. Want verder prikken ze niet zo. Ze zijn wel al vol en lekken regelmatig.
gioia82 schreef:
20-11-2018 18:39
Ik heb ook last van m'n borsten door de kou. Heel irritant!

Ik ben ook benieuwd wie er eerder is Giraffe! Jouw baby loopt flink voor in gewicht, die van mij wordt rond de 3100 geschat, dus dan zou ik zeggen dat jij ook eerder bevalt!

Nina ik hoop voor je dat het strippen toch gewerkt heeft! Spannend hoor! Voor mij is het de eerste maar ik ben net zo ongeduldig. Al vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben heb ik in mijn hoofd dat ik 21 november ga bevallen, dus ik ben echt benieuwd of er vanavond iets gaat gebeuren :hyper:
Het is mijn tweede, dus statistisch gezien is het logisch dat hij groter is. Dochter was 3400 gram. Dat was met 41 weken.
Ik heb op proefdruk van geboortjekaartje 23 november gezet. Wie weet...
Dan zou jij eerder zijn!

Maar jij mag als eerste flipje!
Giraffe90 schreef:
20-11-2018 18:21
Jammer dat het strippen nog niks heeft opgeleverd!
Is het strippen pijnlijk? Heb er geen ervaring mee.
Nee hoor valt wel mee vind ik. Beetje gevoelig maar echt pijnlijk niet.
Ik vind ook dat jij eerst mag Flipje :)
gioia82 schreef:
20-11-2018 19:01
Ik ben een stiekeme meelezer in jouw andere topic Flipje en heb daar gestemd op 26 november bevallen, dus jij moet nog even wachten :P
:-o
Ik ben benieuwd wie de eerste is! Ik gok op ninaantje ;-)

Mijn to do lijstje is nog lang niet af dus van mij mag onze zoon nog wel even blijven zitten al denk ik op sommige andere momenten ineens dat hij nu wel mag komen.

Gister weer controle gehad en onze baby wordt wat kleiner en lichter dan gemiddeld geschat, als hij dan ook niet als superman eruit gaat zoals dochter deed (met haar arm dus eerst langs haar hoofd) is de kans op scheuren/knippen heel klein. Ik teken ervoor!
Envelop schreef:
20-11-2018 20:26
[...] als hij dan ook niet als superman eruit gaat zoals dochter deed (met haar arm dus eerst langs haar hoofd) is de kans op scheuren/knippen heel klein. Ik teken ervoor!
Oeeiiiii, ja die heb ik ook al een keer van iemand gehoord ja... En dat liep ook niet erg soepel af... :facepalm:

Mijn meisje lag de hele zwangerschap op alle echo's met haar hand bij haar hoofd, dus ik hoop dat ze dat op het moment suprême even achterwege laat....
Je had gelijk envelop, na een turbo snelle bevalling is onze dochter vannacht thuis geboren! Het strippen had dus toch effect ;)
Gefeliciteerd!! Wilde je thuis bevallen? Geniet ervan en een spoedig herstel gewenst.
Gefeliciteerd Ninaatje!!! Fijn dat het strippen geholpen heeft! Geniet van je mooie dochter :heart:
Van harte gefeliciteerd Ninaaatje! Alles goed met jou en je dochter?
DreamyEzra schreef:
21-11-2018 09:49
Gefeliciteerd!! Wilde je thuis bevallen? Geniet ervan en een spoedig herstel gewenst.
Dank jullie wel allemaal! In principe niet maar ze was er zo snel dat het niet anders kon! Jullie allemaal heel veel succes💪
Gefeliciteerd!!!!
Geniet van je prachtige dochter. Hoe vinden je andere kinderen het?
Gefeliciteerd nina! Hoe snel is het wel niet gegaan dan? Nog veel last van na weeën nu? Voel je je verder goed!

Ineens weer een kleine baby erbij! Geniet ervan samen, heel veel geluk, liefde, goed herstel en een mooie start gewenst :bigkiss:
Gefeliciteerd Nina! Jouw oudste twee zijn ook al wat ouder toch? Hier hetzelfde en het is echt volop genieten. Zowel voor de rust dat het geeft dat de oudsten wat zelfstandiger zijn en om te zien hoe gek ze op hun zusje zijn!
Volgens mij hoor ik inmiddels ook wel tot de categorie laatste loodjes, dus ik schrijf lekker met jullie mee! Zie ook al een aantal bekende namen voorbij komen, hoi! Hier vandaag 36+3, sinds deze week dus met verlof en ik moet er nog erg aan wennen. T is onze eerste dus geen andere kindjes in huis om voor te zorgen. Merk dat ik echt wat moeite heb om te verzinnen waar ik de dag nu weer eens mee door ga komen. Wat doen jullie zoal?
Nina gefeliciteerd! Hopelijk niet te veel last van de gevolgen van de turbo bevalling.
Is een liggingsecho eigenlijk standaard? Ons kleintje ligt gelukkig head first en al wat ingedaald, dus ik ging er niet vanuit dat we nog een keer mochten spieken van binnen.
Roos7 schreef:
21-11-2018 11:52
Hier vandaag 36+3, sinds deze week dus met verlof en ik moet er nog erg aan wennen. T is onze eerste dus geen andere kindjes in huis om voor te zorgen. Merk dat ik echt wat moeite heb om te verzinnen waar ik de dag nu weer eens mee door ga komen. Wat doen jullie zoal?
Lekker, probeer jezelf te verwennen waar t maar kan. Dus kijk je favo films (kerstfilms bv;) ), ga nog naar de kapper en neem een massage. Wandel op je gemakje naar een leuk koffietentje en drink een koffie /thee met een gebakje. Ga zwemmen of stukje fietsen. Was en strijk je babykleertjes. Laat je moeder op visite komen en vraag of ze je wil helpen in t huishouden. Doe dutjes.
Succes! 🤗
Ze was er binnen 5 kwartier. Gelukkig was de verloskundige er nog net bij. Zelf had ik nog niet het idee dat het zover was totdat ik ontzettende persdrang kreeg en alles heel snel in orde gemaakt moest worden. Mijn andere bevallingen gingen ook snel. Ik denk dat het strippen net het laatste zetje heeft gegeven. Mijn andere kinderen zijn inderdaad al wat ouder en ze vinden het fantastisch...zo leuk om te zien
Wow wat snel Nina gefeliciteerd!
Wow Nina wat snel zeg! Nog net niet met een nies eruit geperst? :-P

En wat ik doe tijdens mijn verlof? Nog wat laatste klusjes, schoonmaken, kasten uitzoeken, met de benen omhoog tv kijken, koken voor in de vriezer, wegdromen in de babykamer met de kleertjes, afspreken met vrienden, lekker haken maar vooral heel veel rust nemen! Alles op mn dooie gemakje doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven