Hoe gelukkig ben jij momenteel?
dinsdag 20 november 2018 om 23:35
Hallo mensen,
Het is weer herfst voor sommige het seizoen van weggaan in het donker en thuiskomen in het donker..
**Natuurlijk heeft niet alleen het seizoen invloed op hoe je je voelt.
Maar zijn er nog veel meer dingen in het leven die daar invloed op kunnen hebben.
Mijn vraag aan jullie is dus:
Wat voor cijfer geef jij je leven op dit moment en waarom?
--------------------------
Ik trap zelf wel even af:
Ik geef mijn leven momenteel een 5,5.
Het kan altijd erger en daar ben ik me bewust van.
Reden: Nu bijna een jaar geleden is mijn relatie verbroken en hier heb ik het erg moeilijk mee gehad.
Inmiddels gaat het alweer een stukje beter. Alleen ben ik nog steeds een beetje zoekende in het leven en dit brengt soms de nodige leegte en eenzaamheid met zich mee.. Het weer sluit daar goed bij aan. In de zomer voelde ik me nog rotter omdat ik toen niet kon genieten van het mooie weer.. Vandaar die 5,5 voor mij.
Ik ben benieuwd naar jullie
Het is weer herfst voor sommige het seizoen van weggaan in het donker en thuiskomen in het donker..
**Natuurlijk heeft niet alleen het seizoen invloed op hoe je je voelt.
Maar zijn er nog veel meer dingen in het leven die daar invloed op kunnen hebben.
Mijn vraag aan jullie is dus:
Wat voor cijfer geef jij je leven op dit moment en waarom?
--------------------------
Ik trap zelf wel even af:
Ik geef mijn leven momenteel een 5,5.
Het kan altijd erger en daar ben ik me bewust van.
Reden: Nu bijna een jaar geleden is mijn relatie verbroken en hier heb ik het erg moeilijk mee gehad.
Inmiddels gaat het alweer een stukje beter. Alleen ben ik nog steeds een beetje zoekende in het leven en dit brengt soms de nodige leegte en eenzaamheid met zich mee.. Het weer sluit daar goed bij aan. In de zomer voelde ik me nog rotter omdat ik toen niet kon genieten van het mooie weer.. Vandaar die 5,5 voor mij.
Ik ben benieuwd naar jullie
donderdag 22 november 2018 om 09:36
.Cestlavie83 schreef: ↑21-11-2018 09:23Een 3 op dit moment.
Ik wil nog net niet dood, ik ben lichamelijk wel gezond en met mijn momenten zegt mijn verstand dat het heus wel een beetje beter wordt. Maar emotioneel gaat het even heel slecht.
6 weken geleden is mijn stiefvader overleden en mijn moeder doet nogal een emotioneel appel op mij (wat ergens niet gek is, maar gezien mijn geschiedenis erg zwaar) Daarnaast ben ik herstellende van een depressie en moest ik afgelopen maandag afscheid nemen van mijn therapeute. Midden in een crisisperiode en ik ben nog niet uitbehandeld.
Ik kan op dit moment nergens van genieten en ik heb de ene huilbui na de andere. Alsof er continu een mes in mijn hart steekt
Cestlavie, ik heb je een PB gestuurd
donderdag 22 november 2018 om 15:07
Een 9.
In de afgelopen maanden is mijn man niet doodgegaan na een groot hartinfarct. Mijn premature kind leeft nog na een heel heftig ziekzijn. Ik kijk er naar uit om weer werk te zoeken na ontslag en zwangerschapsverlof. Ik verwacht dat mijn man ook snel weer werk heeft na zijn ontslag en daaropvolgende ziektewet. Het leven biedt hoop en perspectief. Simpelweg omdat er nog leven is en we dat elke dag vieren.
In de afgelopen maanden is mijn man niet doodgegaan na een groot hartinfarct. Mijn premature kind leeft nog na een heel heftig ziekzijn. Ik kijk er naar uit om weer werk te zoeken na ontslag en zwangerschapsverlof. Ik verwacht dat mijn man ook snel weer werk heeft na zijn ontslag en daaropvolgende ziektewet. Het leven biedt hoop en perspectief. Simpelweg omdat er nog leven is en we dat elke dag vieren.
Hips, hopsakee en pierlala.
donderdag 22 november 2018 om 15:50
Wow, wat heb jij veel meegemaakt de laatste tijd! Geniet van wat je hebt!Merl0t schreef: ↑22-11-2018 15:07Een 9.
donderdag 22 november 2018 om 20:45
Ja dat ja. Er zal een groot aantal zijn dat een 7 geeft of zo, die vind je hier niet.
Overigens koos ik pi om dat dat een lekker cijfer is (ja ik ben raar). Had ook i^2 kunnen kiezen wat dat betreft, dat ligt dichter in de buurt.
donderdag 22 november 2018 om 20:52
Een 7,5 denk ik. Na veel gewerkt te hebben aan mezelf (therapie, trauma), nu een fijn huisje, een kindje, zwangere vrouw. Het loopt lekker op het werk en ik voel rust in mezelf. Geen 8 of 9 want op dit moment is er geen wauw factor. In de zomer, op reis of bij speciale gebeurtenissen zou het wellicht wel dat cijfer zijn.
vrijdag 23 november 2018 om 08:11
eatmorespaghetti schreef: ↑22-11-2018 07:48Zo erg is het ook weer niet. Hij is 14, en merkt niet veel van mijn humeur. En trouwens, het was gisteren 0 graden toen ik in mijn auto stapte, en ben 10 minuten bezig geweest om mijn autoruit ijsvrij te krabben. Helpt ook niet veel om je gelukkig te voelen.
Niet specifiek aan jou gericht maar ik gebruik dit even als voorbeeld.
Ik verbaas me als ik dit topic lees dat zulke kleine tegenslagen voor mensen hun geluksgevoel beïnvloeden. De vraag van het topic was, welk cijfer je je leven op dit moment geeft. Als mij gevraagd wordt mijn leven een cijfer te geven, geef ik niet een cijfer voor dat precieze moment maar een cijfer over de afgelopen tijd (maanden) jaren) En dat zien dan best wel eens een paar vreselijke dagen tussen.
Als ik dan een weekje wat tegenslagen had beïnvloedt dat niet mijn algehele geluksgevoel.
Kennelijk interpreteert iedereen de vraag anders, dus valt er weinig te vergelijken.
vrijdag 23 november 2018 om 08:32
Geen cijfer. Ik vind het leven een stuk leuker en makkelijker sinds ik niet meer aan het bikkelen ben om van een 4 een 5,5 te maken. En dan is het ineens zomaar ruim voldoende.
Ingrediënten: de vier edele waarheden, fake it till you make it, genade, berusting, fijne mensen opzoeken en veel kunst kijken.
Ingrediënten: de vier edele waarheden, fake it till you make it, genade, berusting, fijne mensen opzoeken en veel kunst kijken.
vrijdag 23 november 2018 om 08:36
Als ik toch al in een depressie zit kan een klein tegenvallertje hele grote impact hebben en mijn stemming tot onder het nulpunt doen dalen.Andersom schreef: ↑23-11-2018 08:11Niet specifiek aan jou gericht maar ik gebruik dit even als voorbeeld.
Ik verbaas me als ik dit topic lees dat zulke kleine tegenslagen voor mensen hun geluksgevoel beïnvloeden. De vraag van het topic was, welk cijfer je je leven op dit moment geeft. Als mij gevraagd wordt mijn leven een cijfer te geven, geef ik niet een cijfer voor dat precieze moment maar een cijfer over de afgelopen tijd (maanden) jaren) En dat zien dan best wel eens een paar vreselijke dagen tussen.
Als ik dan een weekje wat tegenslagen had beïnvloedt dat niet mijn algehele geluksgevoel.
Kennelijk interpreteert iedereen de vraag anders, dus valt er weinig te vergelijken.
vrijdag 23 november 2018 om 08:42
Tot de zomer een 9,5.
Toen veel sollicitatiestress (waar ook een boel exentiele onzekerheid en confrontatie bij kwam kijken) en daardoor daalde dat gevoel met 3 punten naar een 6,5.
Nu lijkt het erop dat ik beet heb in een hele toffe functie bij een mooi bedrijf en blijkt mijn basis geluksgevoel onder dat laagje stress nog altijd stevig te zijn.
Dus een 8.
Toen veel sollicitatiestress (waar ook een boel exentiele onzekerheid en confrontatie bij kwam kijken) en daardoor daalde dat gevoel met 3 punten naar een 6,5.
Nu lijkt het erop dat ik beet heb in een hele toffe functie bij een mooi bedrijf en blijkt mijn basis geluksgevoel onder dat laagje stress nog altijd stevig te zijn.
Dus een 8.
vrijdag 23 november 2018 om 09:05
Andersom schreef: ↑23-11-2018 08:11Niet specifiek aan jou gericht maar ik gebruik dit even als voorbeeld.
Misschien zit daar ook wel het verschil in interpretatie in. De titel is 'Hoe gelukkig ben je'? Dat kan een ander cijfer opleveren dan de vraag 'Welk cijfer geef je je leven nu?'.
De eerste is veel gevoelsmatiger en kan gedurende de dag verschillen, de tweede is veel verstandelijker en fluctueert minder snel.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
vrijdag 23 november 2018 om 09:10
Heel herkenbaarredbulletje schreef: ↑23-11-2018 08:36Als ik toch al in een depressie zit kan een klein tegenvallertje hele grote impact hebben en mijn stemming tot onder het nulpunt doen dalen.
vrijdag 23 november 2018 om 09:33
Hier verschillend; het ene moment een 5 en later een 7. Vroeger altijd een redelijk stabiele 7.
In mijn laatste zwangerschap last gekregen van hormonen en niet zo'n beetje ook. Voor die tijd gingen die hormoonverhalen altijd langs mij heen en dacht dan, zo erg zullen die hormonen toch niet zijn? Nou, ik heb het geweten. Een ramp zwangerschap tot het licht weer ging schijnen vanaf week 25. Na een paar zware jaren met een baby die niet sliep eindelijk weer rust, tot vorig jaar de ellende in mijn relatie begon. Met dit jaar als toppunt.
Deze ellendige tijd heeft gelukkig wel wat opgebracht. Door relatietherapie heb ik veel beter leren communiceren. En dat werkt ook door in andere contacten, en om minder te oordelen. Het is makkelijk om wat te roepen over een ander als je er zelf geen ervaring mee hebt.
Fijn om de eerlijke en positieve verhalen te lezen in dit topic.
Kan ik weer wat van leren. Een goed begin van de dag!
In mijn laatste zwangerschap last gekregen van hormonen en niet zo'n beetje ook. Voor die tijd gingen die hormoonverhalen altijd langs mij heen en dacht dan, zo erg zullen die hormonen toch niet zijn? Nou, ik heb het geweten. Een ramp zwangerschap tot het licht weer ging schijnen vanaf week 25. Na een paar zware jaren met een baby die niet sliep eindelijk weer rust, tot vorig jaar de ellende in mijn relatie begon. Met dit jaar als toppunt.
Deze ellendige tijd heeft gelukkig wel wat opgebracht. Door relatietherapie heb ik veel beter leren communiceren. En dat werkt ook door in andere contacten, en om minder te oordelen. Het is makkelijk om wat te roepen over een ander als je er zelf geen ervaring mee hebt.
Fijn om de eerlijke en positieve verhalen te lezen in dit topic.
Kan ik weer wat van leren. Een goed begin van de dag!
sannedeb wijzigde dit bericht op 23-02-2019 05:09
0.11% gewijzigd
vrijdag 23 november 2018 om 09:43
Een 9!.
We hebben het goed samen als gezin, we hebben lol met elkaar en de kids doen het gewoon goed. Ik heb een heerlijke vent die zo lief voor mij zorgt wanneer ik weer eens ziek ben. Ook op mijn werk niks te klagen.
We hebben de afgelopen jaren echt wel wat voor onze kiezen gehad en 2 van de 3 kinderen hebben autisme met de problemen die daar bij horen, maar toch zijn we heel blij en gelukkig zo.
We hebben het goed samen als gezin, we hebben lol met elkaar en de kids doen het gewoon goed. Ik heb een heerlijke vent die zo lief voor mij zorgt wanneer ik weer eens ziek ben. Ook op mijn werk niks te klagen.
We hebben de afgelopen jaren echt wel wat voor onze kiezen gehad en 2 van de 3 kinderen hebben autisme met de problemen die daar bij horen, maar toch zijn we heel blij en gelukkig zo.
vrijdag 23 november 2018 om 10:14
Wat een bijzonder topic. Toevallig overdacht ik laatst nog met een vriendin wat wij nu eigenlijk de definitie van 'Gelukkig zijn' vinden..
Wanneer kun je jezelf gelukkig noemen? Is het een constante stroom van euforie en standaard fluitend op je fiets zitten??
Voor onszelf kwamen we tot de conclusie dat voor ons 'gelukkig zijn' hem zit in de rust en eenvoud.
Echt de geijkte ingredienten,, niemand dood of ziek, een fijne plek om te wonen/leven, een baan die bij je past, geen heftige zaken of zorgen aan je kop die je leegzuigen.. en mensen om je heen waar je van houd,, en die van jou houden..
Donkere dagen zullen er altijd zijn.
Soms omarm ik ze ook maar gewoon, moet ik me er gewoon weer bovenuit vechten.
Je loopt vaak toch ook met het idee dat je niks te klagen hebt.. alles gaat toch voor de wind in je leven?? niet zo zeuren.
Nou, ik kan dus soms wel effe zeuren. Dan gaat het gewoon een keer wel kl*te! als iemand vraagt hoe het gaat.
Zo kan ik het vaak weer verwerken en mezelf weer herpakken. Soms keer op keer!
Uiteindelijk ben ik ook maar een mens, met zoveel emoties, gevoelens, gedachten, herinneringen, angsten, onzekerheden etc.. ik kan dat allemaal niet strak in het gareel houden. Hoeft ook niet denk ik. Dat te aanvaarden geeft weer rust.. en rust vind ik een hoofd-ingredient voor geluk.
Wanneer kun je jezelf gelukkig noemen? Is het een constante stroom van euforie en standaard fluitend op je fiets zitten??
Voor onszelf kwamen we tot de conclusie dat voor ons 'gelukkig zijn' hem zit in de rust en eenvoud.
Echt de geijkte ingredienten,, niemand dood of ziek, een fijne plek om te wonen/leven, een baan die bij je past, geen heftige zaken of zorgen aan je kop die je leegzuigen.. en mensen om je heen waar je van houd,, en die van jou houden..
Donkere dagen zullen er altijd zijn.
Soms omarm ik ze ook maar gewoon, moet ik me er gewoon weer bovenuit vechten.
Je loopt vaak toch ook met het idee dat je niks te klagen hebt.. alles gaat toch voor de wind in je leven?? niet zo zeuren.
Nou, ik kan dus soms wel effe zeuren. Dan gaat het gewoon een keer wel kl*te! als iemand vraagt hoe het gaat.
Zo kan ik het vaak weer verwerken en mezelf weer herpakken. Soms keer op keer!
Uiteindelijk ben ik ook maar een mens, met zoveel emoties, gevoelens, gedachten, herinneringen, angsten, onzekerheden etc.. ik kan dat allemaal niet strak in het gareel houden. Hoeft ook niet denk ik. Dat te aanvaarden geeft weer rust.. en rust vind ik een hoofd-ingredient voor geluk.
vrijdag 23 november 2018 om 10:21
redbulletje schreef: ↑23-11-2018 08:36Als ik toch al in een depressie zit kan een klein tegenvallertje hele grote impact hebben en mijn stemming tot onder het nulpunt doen dalen.
Daarnaast kan een kleine tegenvaller ook ineens de spreekwoordelijke druppel zijn. Toen ik een tijd terug al op was van de stress en er doorheen zat, liep ik met mij kleine teen tegen een tafelpoot aan. Ik heb zo hard zitten janken en echt niet van de pijn
vrijdag 23 november 2018 om 10:22
redbulletje schreef: ↑23-11-2018 08:36Als ik toch al in een depressie zit kan een klein tegenvallertje hele grote impact hebben en mijn stemming tot onder het nulpunt doen dalen.
Daar kan ik me dan weer helemaal niks bij voorstellen. Hier is van de week een fiets van een van de kinderen gestolen, daar baal ik enorm van want kost weer veel geld, daar ben ik boos om want een ander moet met zijn poten van onze spullen afblijven. Kind gaat al twee dagen op mijn fiets naar school dus heb ik nu geen fiets om de boodschappen te doen. Maar dat parkeer ik in het vakje 'uiterst ongemakkelijk allemaal' en ga door met de leuke dingen.
Mijn leven in het algemeen is daardoor niet ineens minder leuk.
vrijdag 23 november 2018 om 10:37
Andersom schreef: ↑23-11-2018 10:22Daar kan ik me dan weer helemaal niks bij voorstellen. Hier is van de week een fiets van een van de kinderen gestolen, daar baal ik enorm van want kost weer veel geld, daar ben ik boos om want een ander moet met zijn poten van onze spullen afblijven. Kind gaat al twee dagen op mijn fiets naar school dus heb ik nu geen fiets om de boodschappen te doen. Maar dat parkeer ik in het vakje 'uiterst ongemakkelijk allemaal' en ga door met de leuke dingen.
Dit herken ik wel. Om dit soort dingen kan ik vooral effe heel boos worden!
''Blijf met je
Heel zuur, mijn man en ik werken er beide keurig voor, en een ander neemt het effe gratis van je af!
Dan mopper en vloek ik een paar keer! Maar ik stap er ook wel weer overheen. Geen depressie materiaal voor mij!
vrijdag 23 november 2018 om 10:39
Andersom schreef: ↑23-11-2018 10:22Daar kan ik me dan weer helemaal niks bij voorstellen. Hier is van de week een fiets van een van de kinderen gestolen, daar baal ik enorm van want kost weer veel geld, daar ben ik boos om want een ander moet met zijn poten van onze spullen afblijven. Kind gaat al twee dagen op mijn fiets naar school dus heb ik nu geen fiets om de boodschappen te doen. Maar dat parkeer ik in het vakje 'uiterst ongemakkelijk allemaal' en ga door met de leuke dingen.
Met een depressie is je leven al stukken minder leuk. Alles is kut, dingen die je vroeger leuk vond zijn ineens betekenisloos. Je lichaam voelt aan alsof je lood mee sleept. Je wil de hele dag slapen, maar slapen lukt niet. Er is geen lichtpuntje meer in je leven of in je dag. Je voelt geen blijdschap meer, geen boosheid, geen liefde meer voor je partner maar ook geen haat. Helemaal niets. Alleen een dof gevoel van moeheid. Je wil niet meer leven en als dan nog je fiets wordt gejat kun je dat er niet meer bij hebben. Het is gewoon het zoveelste bewijs dat alles zinloos is en kut.
vrijdag 23 november 2018 om 10:41
Dit iddVixxen schreef: ↑23-11-2018 10:39Met een depressie is je leven al stukken minder leuk. Alles is kut, dingen die je vroeger leuk vond zijn ineens betekenisloos. Je lichaam voelt aan alsof je lood mee sleept. Je wil de hele dag slapen, maar slapen lukt niet. Er is geen lichtpuntje meer in je leven of in je dag. Je voelt geen blijdschap meer, geen boosheid, geen liefde meer voor je partner maar ook geen haat. Helemaal niets. Alleen een dof gevoel van moeheid. Je wil niet meer leven en als dan nog je fiets wordt gejat kun je dat er niet meer bij hebben. Het is gewoon het zoveelste bewijs dat alles zinloos is en kut.
vrijdag 23 november 2018 om 10:50
Vixxen schreef: ↑23-11-2018 10:39Met een depressie is je leven al stukken minder leuk. Alles is kut, dingen die je vroeger leuk vond zijn ineens betekenisloos. Je lichaam voelt aan alsof je lood mee sleept. Je wil de hele dag slapen, maar slapen lukt niet. Er is geen lichtpuntje meer in je leven of in je dag. Je voelt geen blijdschap meer, geen boosheid, geen liefde meer voor je partner maar ook geen haat. Helemaal niets. Alleen een dof gevoel van moeheid. Je wil niet meer leven en als dan nog je fiets wordt gejat kun je dat er niet meer bij hebben. Het is gewoon het zoveelste bewijs dat alles zinloos is en kut.
Dit is vast een hele stomme of foute vraag: maar als je niks meer voelt,, alles kut is, je geen blijdschap of liefde kunt voelen, maar ook geen boosheid of haat??
Hoe kan een fiets die gejat wordt dan van enige betekenis zijn voor je??
vrijdag 23 november 2018 om 10:51
vrijdag 23 november 2018 om 11:04
Tja, als je een emmer elke dag leegt overstroomt ie ook niet. Maar als die emmer blijft staan is er altijd een laatste druppel die de emmer doet overstromen, en dat kan ook een heel klein druppeltje zijn.Andersom schreef: ↑23-11-2018 10:22Daar kan ik me dan weer helemaal niks bij voorstellen. Hier is van de week een fiets van een van de kinderen gestolen, daar baal ik enorm van want kost weer veel geld, daar ben ik boos om want een ander moet met zijn poten van onze spullen afblijven. Kind gaat al twee dagen op mijn fiets naar school dus heb ik nu geen fiets om de boodschappen te doen. Maar dat parkeer ik in het vakje 'uiterst ongemakkelijk allemaal' en ga door met de leuke dingen.
het hangt dus af van je basisgevoel. En je zegt het zelf, je gaat weer door met de leuke dingen. Als je die niet hebt, dan is een tegenslag een stuk groter zo zonder counter balance.
vrijdag 23 november 2018 om 11:05
Pindakaasjes schreef: ↑23-11-2018 10:50Dit is vast een hele stomme of foute vraag: maar als je niks meer voelt,, alles kut is, je geen blijdschap of liefde kunt voelen, maar ook geen boosheid of haat??
Hoe kan een fiets die gejat wordt dan van enige betekenis zijn voor je??
Het is niet zozeer dat het boeit dat die fiets gejat is, maar meer de extra moeite die het allemaal kost: aangifte doen, nieuwe fiets zoeken, contact opnemen met een fietsverkoper (menselijk contact als je depressief bent...brrr), fiets uitzoeken en kopen...met je fiets naar huis fietsen (ik was na vijf minuten al buiten adem en compleet nat).
Je hebt al geen energie meer en dan kan dit er gewoon mentaal en lichamelijk niet meer bij. Plus bij mij voelde zoiets als een persoonlijke afwijzing; mijn leven stelde al niets voor, ik stelde niets voor en dat iemand mijn fiets jatte was weer de extra bevestiging dat ikzelf zo ontzettend niets waard was dat mensen het normaal vonden om mijn fiets mee te nemen.
Dit is alleen als ik heel erg depressief ben. Mijn fiets is namelijk vaker gejat en als ik niet depressief ben dan baal ik natuurlijk, maar kan ik het gewoon zien als iets wat vervelend is en niet een persoonlijk aanval of het einde van de wereld