Gezondheid alle pijlers

overspannen?

26-11-2018 06:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al weken zit ik niet lekker in mijn vel....En de laatste tijd wordt het alleen maar erger....kan om het minste geringste in huilen uitbarsten, ben chagrijnig en kortaf tegen iedereen in mijn omgeving.
Slaap al tijden heel slecht....

En waar het door komt....ja eigenlijk weet ik het wel......Een paar jaar geleden begonnen bij het bedrijf waar ik nu nog steeds werk. Het was mijn droombaan. Nog steeds vind ik het een hele leuke sector. Maar de laatste tijd gaan er steeds meer collega's weg. Het is erg lastig om nieuw personeel te vinden. En het is nog steeds druk....erg druk, maar het werk moet nu door minder mensen gedaan worden, waardoor de werkdruk erg hoog is......Normaal ben ik geen stresskip, maar trek het nu allemaal even niet meer.

Van de week had ik daardoor (weer) een migraine aanval......voel ik me weer schuldig naar mijn collega's dat ik me weer ziek moet melden.....Na 2 dagen ziek en 2 vrije dagen moet ik nu weer naar het werk.....Om 3 uur was ik al weer klaarwakker......zit nu met barstende koppijn en een steen in m'n maag.......

Ik ga sowieso mijn huisarts bellen zodra ze open zijn.......want door het weinige slapen kan ik me overdag ook niet meer concentreren.....Het liefste duik ik nu m'n bed weer in, maar ja dat kan ik ook niet maken tegen over mijn collega's

Wat ik wil met dit topic....geen idee eigenlijk....misschien alleen even van me afschrijven.....misschien herkent iemand zich hierin.....misschien heeft iemand tips......
Ik snap dat jij je enorm schuldig kunt voelen naar je collega's, maar, je hebt maar 1 lijf waar je zuinig op moet zijn. Ik denk dat je er goed aan doet om je huisarts te bellen. Probeer daar vandaag een afspraak te krijgen. En meld je ziek... hoe rot het ook voelt naar je collega's toe, jij die maar half werk levert, wellicht fouten maakt die herstelt moeten worden, duidelijk zichtbaar ziek op kantoor zit en zich niet kan concentreren is een stuk vervelender dan een collega die ziek is.

Wat zou je trouwens tegen je collega zeggen als de rollen omgedraaid waren?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Goed dat je de huisarts straks gaat bellen! Ik begrijp dat je je enorm verantwoordelijk voelt en je ziek melden lastig vindt.

Waarom gaan er zoveel mensen weg? Toeval, omstandigheden in privé sferen of door het bedrijf?

Stel: alles mag en kan, je hoeft nergens rekening mee te houden Wat heb jij nu nodig? Wat zo jij nu graag willen?

Sterkte
Dank je wel voor jullie reacties. Alleen door het lezen hiervan zit ik alweer te janken...ik herken mezelf hier helemaal niet in....ben normaal gesproken helemaal niet zo emotioneel......

Ik vind het echt heel lastig, maar ga straks toch mijn manager maar bellen. Ik denk niet dat het helemaal als een verrassing komt, want ik heb van de week nog een flinke huilbui op het werk gehad......

@viva-life22.....als ik nu iets kan doen en nergens rekening mee hoef te houden......dan wil ik het liefst gewoon even niks......in mijn pyjama op de bank netflixen.......hopelijk een beetje tot rust komen.......
Ik denk dat je lijf nu heel duidelijk stop zegt! Luister hier naar en zorg nu even voor jezelf.

Het klinkt lullig misschien, maar het bedrijf is niet jouw verantwoordeijkheid.

Ik vind het heel dapper van je dat je straks je baas gaat bellen. Koppel eventueel het gesprek met je huisarts, (niet in detail) terug naar je baas. En geef dan bijvoorbeeld aan dat je deze week thuis wilt blijven. Dat geeft je even wat meer rust dan elke dag na te moeten denken of je de volgende dag wel/niet kunt werken.
Niet het werk opvangen van ex collega's maar alleen je eigen portie blijven doen. Het is aan je werkgever voldoende personeel in te huren. Wel lekker makkelijk voor hem als minder personeel gewoon het werk blijft afkrijgen. Dan voelt ie te weinig de noodzaak om zijn personeel weer aan te vullen. Meld je gewoon ziek dus.
redbulletje schreef:
26-11-2018 07:17
Niet het werk opvangen van ex collega's maar alleen je eigen portie blijven doen. Het is aan je werkgever voldoende personeel in te huren. Wel lekker makkelijk voor hem als minder personeel gewoon het werk blijft afkrijgen. Dan voelt ie te weinig de noodzaak om zijn personeel weer aan te vullen. Meld je gewoon ziek dus.

Ik begrijp wat je zegt, maar ik weet dat er hard wordt gewerkt aan nieuw personeel....Ze zien er wel de noodzaak van in....Wil niet teveel in details treden vanwege herkenbaarheid, maar het is lastig te zeggen "we doen het werk van ex collega's niet"
We werken met klanten en deze blijven (onverwachts, zonder afspraak) komen en deze willen geholpen worden.....Deze klanten kunnen er niets aan doen dat wij onderbezet zijn.....ze merken het uiteraard wel en we krijgen dan ook regelmatig boze reacties dat ze lang hebben moeten wachten......
De huisarts is gebeld....kan helaas pas morgen terecht.....

Om 9 uur komt het lastigste nog....mijn manager bellen.....wilde haar net al een whatsapp sturen, maar bedacht met dat dat niet echt netjes is....dus hoe moeilijk ook....ik ga zo maar bellen.....
itismee schreef:
26-11-2018 07:31
Ik begrijp wat je zegt, maar ik weet dat er hard wordt gewerkt aan nieuw personeel....Ze zien er wel de noodzaak van in....Wil niet teveel in details treden vanwege herkenbaarheid, maar het is lastig te zeggen "we doen het werk van ex collega's niet"
We werken met klanten en deze blijven (onverwachts, zonder afspraak) komen en deze willen geholpen worden.....Deze klanten kunnen er niets aan doen dat wij onderbezet zijn.....ze merken het uiteraard wel en we krijgen dan ook regelmatig boze reacties dat ze lang hebben moeten wachten......
Waarom wordt er dan niet tijdelijk 'n blik uitzendkrachten opengetrokken?
Zou het toch echt je werkgevers probleem laten ipv het op jouw schouders te nemen.
redbulletje schreef:
26-11-2018 08:10
Zou het toch echt je werkgevers probleem laten ipv het op jouw schouders te nemen.
Echt ik begrijp je helemaal, maar het duurt een maand of 3 bij ons voor je bent ingewerkt. Dus wanneer er een uitzendkracht komt dan hebben we er nog niet veel aan.....
redbulletje schreef:
Niet elke baan kan zomaar door "een blik uitzendkrachten" worden ingevuld.

TO, sterkte. Dapper, dat jij je manager gaat bellen. Zijn er eventueel bijkomende taken van jullie team die op een lager pitje kunnen, zodat jullie je kunnen focussen op de voornaamste dienst aan de klant?
I choose happy!
Wat heb je in het weekend gedaan?
Voornu schreef:
26-11-2018 08:36
Wat heb je in het weekend gedaan?
Is dat belangrijk? Ik heb nagenoeg niets gedaan....geen energie voor
redbulletje schreef:
Grapjas. Weet je wel hoe onderbezet de uitzendbureaus zijn? Ze komen bij mijne zelfs planners te kort. Die meiden kunnen de druk ook niet aan. Personeel is er ook niet. Ik werk maar 3 dagen per week maar zou er zo 5 kunnen doen want er zijn werkplekken te over. Ik kom vaak zat op locaties waar ze weken zonder uitzendkracht gezeten hebben omdat er gewoon niemand te vinden is. Zoveel uitzendkrachten zijn er niet hoor. Ik kende er best veel, maar veel van die mensen hebben nu vaste locaties. Velen zitten er ook thuis met burn outs en andere klachten.
Het is echt niet zo simpel hoor.

TO goed dat je naar jezelf luistert! Iedereen komt op een gegeven moment bij de grens van wat ze aankunnen aan en het is goed dat je naar hulp gaat zoeken. Doe rustig aan! Voel je niet te schuldig.
Het klinkt wel alsof je opgebrand ben.

Goed dat je hebt gebelt naar de huisarts (jammer dat er morgen pas plek is maar het zij zo)
Goed dat je zo je manager belt al is het eng.

Je lijf roept nu duidelijk halt. Ga na het telefoontje ook lekker terug je bed in of met een deken op de bank achter netflix en laat de boel een beetje de boel voor zover het kan.
net mijn manager gebeld. Ze was gelukkig erg begripvol en gaf me het advies even afstand te nemen van het werk (omdat ze heel goed begrijpt hoe de situatie op het werk is) en even tijd voor mezelf te nemen.
Dat voelt in ieder geval heel fijn.
Ik ga nu dan ook mijn laptop even uitzetten en gewoon even niks doen.....
itismee schreef:
26-11-2018 09:09
net mijn manager gebeld. Ze was gelukkig erg begripvol en gaf me het advies even afstand te nemen van het werk (omdat ze heel goed begrijpt hoe de situatie op het werk is) en even tijd voor mezelf te nemen.
Goed gedaan en wat fijn dat ze zo begripvol reageerde! Nu inderdaad even lekker niets en morgen naar de huisarts.
itismee schreef:
26-11-2018 09:09
Top! Nu rust :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven