Op naar de NIPT...
maandag 29 mei 2017 om 21:54
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353
Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.
We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.
In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...
Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc
Hoera, ze is er!!
Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.
We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.
In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...
Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

zondag 25 november 2018 om 22:35

maandag 26 november 2018 om 19:49
Lieve Flip, gefeliciteerd meid!! Ik ben zo onwijs blij voor je. Ze is er - eindelijk!!! Ik gun je een prachtige kraamtijd en toekomst in het algemeen, maar wil je ook meegeven de impact van je sterretjes niet te onderschatten. Het is een heel heftige, angstige tijd voor jullie geweest - schrik niet als dat af en toe de kop op steekt.
Heel veel geluk gewenst!
Heel veel geluk gewenst!

maandag 26 november 2018 om 20:49
Bjorg schreef: ↑26-11-2018 19:49Lieve Flip, gefeliciteerd meid!! Ik ben zo onwijs blij voor je. Ze is er - eindelijk!!! Ik gun je een prachtige kraamtijd en toekomst in het algemeen, maar wil je ook meegeven de impact van je sterretjes niet te onderschatten. Het is een heel heftige, angstige tijd voor jullie geweest - schrik niet als dat af en toe de kop op steekt.
Heel veel geluk gewenst!![]()
Ik hoop dat flip straks thuis een hele fijne maar vooral ervaren kraamverzorgster krijgt. Die geen woorden nodig heeft maar ziet wat flip nodig heeft.
De afgelopen 2.5jaar is niet niks geweest.
Lieve flip, als je geen goed gevoel hebt bij de kraamverzorgster vraag het bureau dan om een andere! Dat mag gewoon. En als jullie geen bezoek willen mag je die ook rustig later laten komen. Ga jezelf daarin niet voorbij.
Ik heb niet gevraagd om een andere kraamverzorgster en daar echt spijt van gehad.
cookie84 wijzigde dit bericht op 26-11-2018 21:26
2.46% gewijzigd

dinsdag 27 november 2018 om 14:14
@bjorg @cookie Ik heb mijn kraamhulp heel bewust gekozen, een zelfstandige met ruim 20 jaar ervaring die 1 op 1 werkt. Ik weet dus wie er komt en dat er geen wisselende gezichten zijn.
Helaas is het nu alleen nog niet zover. Gisteren mocht dochter met ontslag maar moest ik nog een nacht blijven vanwege de keizersnede, vandaag mag ik naar huis maar nu ligt dochter toch nog 24 uur ter observatie i.v.m. geelzucht... Dus wij zijn nog steeds in het ziekenhuis.
Maar hier worden we ook heerlijk vertroeteld.
Helaas is het nu alleen nog niet zover. Gisteren mocht dochter met ontslag maar moest ik nog een nacht blijven vanwege de keizersnede, vandaag mag ik naar huis maar nu ligt dochter toch nog 24 uur ter observatie i.v.m. geelzucht... Dus wij zijn nog steeds in het ziekenhuis.
Maar hier worden we ook heerlijk vertroeteld.

woensdag 28 november 2018 om 04:19
Jazeker, inderdaad een zondagskind

Maar het antwoord "inleiden" was eigenlijk ook goed. Ik kom het binnenkort allemaal wel vertellen.
flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 04:33
15.43% gewijzigd
woensdag 28 november 2018 om 04:30
Ik moest echt keihard lachen (in mezelf, want ten eerste is het midden in de nacht en bovendien doet hard lachen heel erg veel pijn aan mijn litteken...) om jouw leuke nick.ConnieFeer schreef: ↑25-11-2018 09:18Hier ook een stille meelezer.
Wat een weg hebben jullie afgelegd zeg, en nu dit ongelooflijk mooie resultaat. Het is jullie zo gegund. Gefeliciteerd en geniet van het wondertje!![]()
![]()
![]()

Flipman bezorgde mij gisteren middag en avond tig x achter elkaar compleet de slappe lach. Dat ga ik vandaag nog moeten bezuren vrees ik...
Nadat ik hem voor de zoveelste keer had uitgelegd dat hij zijn grapjes misschien maar beter ergens kan opschrijven voor volgende week ofzo:
*Flipman maakt flauw grapje*
Flip: "Houd je kop man!"
Samen:

Flip: "Au au au au au au au!!"
woensdag 28 november 2018 om 05:09

Haha ook wel weer heerlijk, even om een grappige typo lachen (heel voorzichtig lachen....) terwijl we hier in het hoogst van de nacht staan te stoeien met baby + oogmasker + couveuse + blauwe lamp...