Op naar de NIPT...
maandag 29 mei 2017 om 21:54
Het vervolg van "Slechte uitslag combinatietest". zwanger/slechte-uitslag-combinatietest/ ... #p22759353
Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.
We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.
In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...
Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc
Hoera, ze is er!!
Bij het starten van dit topic was ik voor de derde keer zwanger, maar helaas is dit wederom niet goed afgelopen. De eerste echo in juni '17 was al meteen niet goed: een missed abortion bij 6 weken.
We hadden hierna nog maar 1 embryo over. Helaas heeft in augustus '17 ons laatste embryo het ontdooien niet overleefd.
We moesten dus weer van voor af aan beginnen met een nieuwe ICSI poging. In september '17 is deze nieuwe poging van start gegaan. Op dag drie na de punctie werd een achtcellig embryo teruggeplaatst, op dag vier werden 3 embryo's ingevroren. Bij eerste terugplaatsing was ik wéér zwanger en de eerste echo was goed, maar bij de tweede echo in december '17 was er geen hartactiviteit meer. Miskraam nummer vier, het vruchtje was gestopt met groeien bij ruim 9 weken.
In maart '18 heb ik een nieuwe terugplaatsing gehad. Helaas is er bij het ontdooien een van de drie cryo's verloren gegaan, maar de tweede heeft het gelukkig wel gehaald. Nu dus nog maar één cryo in de vriezer over. Wonder boven wonder was het met deze terugplaatsing alweer raak.
De eerste echo's (6w6d, 7w5d, 8w4d, 10w4d, 11w3d) waren steeds goed, en na wekenlange spanning bleek de NIPT helemaal in orde! Een uitgebreide echo bij 14 weken liet een prachtig kindje zien, zonder zichtbare bijzonderheden. Bij 15w6d een pretecho met geslachtsbepaling laten doen... een meisje! Ook de 20-weken echo was goed. We kunnen nu eindelijk terug naar de normale zorg bij de verloskundige. Eindelijk wordt het nu een normale zwangerschap...
Poll: Wanneer komt flipbaby?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?p ... 1&sort=prc

flipje2 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 05:37
95.11% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
dinsdag 4 december 2018 om 19:26

woensdag 5 december 2018 om 16:57
Ik heb dan beide keren geen keizersnee gehad. Maar wel enorm zitten trillen! Ik kreeg mijn benen echt niet stil. Schijnt wel normaal te zijn. Je lijf heeft toch een enorme inspanning geleverd, ook al werd het toch een keizersnee. Je bent daarvoor keihard aan het werk geweest!
Geniet van jullie mooie meisje!

vrijdag 7 december 2018 om 20:52
Wow je bevallingsverhaal komt 1 op 1 overeen met mijn eerste! Zo stom dat ze je laten persen zonder persdrang/persweeen én in de wetenschap dat de baby er niet goed voor lag.. Goed dat de gyn snel is overgegaan op de keizersnede!
Gefeliciteerd Flip, geniet enorm van jullie meisje, ongetwijfeld de mooiste baby ter wereld!
Ook de keizersnede zelf is een enorme inspanning voor je lijf denk ik. Mijn eerste bevalling is natuurlijk begonnen maar geëindigd in een spoedkeizersnede, de tweede was een geplande keizersnede en bij beide enorm liggen rillen. Zal een stukje adrenaline zijn wat je lijf “vrij geeft” dacht ik altijd..Giraffe90 schreef: ↑05-12-2018 16:57Ik heb dan beide keren geen keizersnee gehad. Maar wel enorm zitten trillen! Ik kreeg mijn benen echt niet stil. Schijnt wel normaal te zijn. Je lijf heeft toch een enorme inspanning geleverd, ook al werd het toch een keizersnee. Je bent daarvoor keihard aan het werk geweest!
Geniet van jullie mooie meisje!![]()
Gefeliciteerd Flip, geniet enorm van jullie meisje, ongetwijfeld de mooiste baby ter wereld!
vrijdag 7 december 2018 om 21:01
Dat zou heel goed kunnen ja! Ik heb zelf dus geen ervaring met keizersnee. Maar is zeker ook een aanslag op je lijf. Het is inderdaad een ontlading van je spieren.menmo schreef: ↑07-12-2018 20:52Ook de keizersnede zelf is een enorme inspanning voor je lijf denk ik. Mijn eerste bevalling is natuurlijk begonnen maar geëindigd in een spoedkeizersnede, de tweede was een geplande keizersnede en bij beide enorm liggen rillen. Zal een stukje adrenaline zijn wat je lijf “vrij geeft” dacht ik altijd..

maandag 10 december 2018 om 23:21
Wat leuk om je andere topic te lezen flip! Fijn dat het goed gaat met jullie!
Over het autorijden na ks, bel daar even over met je verzekering. Soms mag je wél rijden als je je goed voelt en een brief van de vk/ gyn hebt. Ik kreeg deze tip toen ik van de 2de zwanger was. Dan kun je er lekker op uit en hoef je je geen zorgen te maken dat je niet verzekerd bent.
Geniet van je dochtertje en succes met de nachtvoedingen;)
Over het autorijden na ks, bel daar even over met je verzekering. Soms mag je wél rijden als je je goed voelt en een brief van de vk/ gyn hebt. Ik kreeg deze tip toen ik van de 2de zwanger was. Dan kun je er lekker op uit en hoef je je geen zorgen te maken dat je niet verzekerd bent.
Geniet van je dochtertje en succes met de nachtvoedingen;)
maandag 10 december 2018 om 23:47
nachtvlinder1977 schreef: ↑10-12-2018 14:12Ik herhaal deze nog even voor wie iets wil sturen. Mijn post gaat vandaag weg.![]()
Post mag gestuurd worden naar:
Sanoma / VIVA t.n.v. Community Manager VIVA Forum
t.a.v. flipje2
Capellalaan 65
2132 JL Hoofddorp
Mijn post is vorige week op de bus gegaan. Ik hoop dat het al is aangekomen...

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

zaterdag 15 december 2018 om 17:14
zaterdag 15 december 2018 om 19:11
Nee, dit was het.. maar misschien volgt het nog (vertraging)? De post heeft er wel een zooitje van gemaakt de afgelopen weken....LunchLover schreef: ↑15-12-2018 17:14Ik ben vergeten welke kaart ik heb gestuurdmaar mijn cadeau zit er niet bij... heb je het wel ontvangen flipje?
![]()
woensdag 2 januari 2019 om 11:46
En toen was het ineens 2019. Het jaar waarin we onze dochter hopen te zien opgroeien tot een blije dreumes...
Ik lig nog op bed, ze ligt naast me in de wieg nu wat onrustig te slapen (langzaam wakker aan het worden).
Kreun, zucht, pruttel, puf... zwaaien met haar armpjes. En dan weer even een paar minuutjes rustig doorslapen.
Slaap maar lekker liefje!
en als je straks wakker wordt gaan we weer voeden, verschonen en knuffelen!
Baby is nu ruim een maand en is gegroeid van 3650 naar 4400 gram, dat gaat dus prima. Ze is heel rustig, tevreden en lief en blij!
Ik lig nog op bed, ze ligt naast me in de wieg nu wat onrustig te slapen (langzaam wakker aan het worden).
Kreun, zucht, pruttel, puf... zwaaien met haar armpjes. En dan weer even een paar minuutjes rustig doorslapen.
Slaap maar lekker liefje!

Baby is nu ruim een maand en is gegroeid van 3650 naar 4400 gram, dat gaat dus prima. Ze is heel rustig, tevreden en lief en blij!

maandag 11 maart 2019 om 10:05
Jeetje, alweer ruim twee maanden verder. Dochter doet het nog steeds geweldig, we hebben echt zoveel geluk met haar.
Intussen begonnen met werken, het gaat gewoon goed maar echt heel erg veel plezier heb ik er nu nog niet in haha. Motivatie is er gelukkig wel. Plezier komt zeker ook wel weer.
Gisteren maar vast een mail gestuurd naar UZ Gent voor een volgende ICSI.
Daar zijn we nu natuurlijk nog lang niet aan toe, maar ik weet van ons bezoek vorig jaar dat de wachtlijsten daar echt enorm kunnen zijn (6-12 maanden?). Dus ik ben heel benieuwd naar de reactie.
Ook wel met pijn in het hart, want we zijn echt 100% tevreden over het VUmc. Maar ja... daar kunnen ze dus geen PGS doen. En gewoon blijven proberen en maar hopen dat het goed gaat, dat durven we gewoon niet meer na alles wat er is gebeurd.
Intussen begonnen met werken, het gaat gewoon goed maar echt heel erg veel plezier heb ik er nu nog niet in haha. Motivatie is er gelukkig wel. Plezier komt zeker ook wel weer.
Gisteren maar vast een mail gestuurd naar UZ Gent voor een volgende ICSI.

Ook wel met pijn in het hart, want we zijn echt 100% tevreden over het VUmc. Maar ja... daar kunnen ze dus geen PGS doen. En gewoon blijven proberen en maar hopen dat het goed gaat, dat durven we gewoon niet meer na alles wat er is gebeurd.