hij of ik?

17-03-2009 17:19 317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, ik kom met iets wat iedereen af zal keuren en waar ik eigenlijk zelf t antwoord ook wel op weet, maar ik wil gewoon even horen wat jullie erover te zeggen hebben.

Ik heb nu bijna een jaar een relatie met iemand die getrouwd is. Hij heeft alles op een rijtje alleen de intimiteit met zn vrouw is weg. Daardoor werd hij verliefd op mij. Ik ben niet op zoek gegaan naar hem, als hij het erbij had gelaten was er nooit een relatie geweest tussen ons. Hij hield aan totdat ik toegaf zeg maar. Ik wilde het uiteindelijk ook wel, omdat ik weer sinds lange tijd verliefd wilde zijn, en hij me gewoon op handen droeg. Het feit dat hij getrouwd was hield me dus niet tegen (fout, ik weet het). Maar zoals het altijd gaat, op een gegeven moment zit je er te diep in en kom je er niet meer uit. Ik ben nu dus al een half jaar een innerlijke tweestrijd aan het voeren. Blijf ik of ga ik. Ik heb het meerdere malen uit proberen te maken, maar of ik belde een dag erna weer, of hij. Zo houden we het zeg maar 'warm'. Nu is het zo, dat ik door deze tweestrijd, en doordat ik weet dat ik fout bezig ben (en hij ook) mezelf niet ben en soms ken. Ik ben continu met deze relatie bezig, geeft hij nu wel om me, of is het hem alleen om de sex te doen (wat ik niet denk, maar meer dan sex en bellen kunnen we niet doen omdat hij zowat geen vrije tijd heeft). En ja, met iemand die nooit de jouwe zal worden is de sex super toch...? Zo blijf ik in hetzelfde cirkeltje ronddraaien. Hij is de rust zelve, want hij heeft alles (en meer) wat hij nodig heeft in zijn leven. En ik zit maar met mezelf in de knoop, door hem soms weer teveel te claimen vanuit onzekerheid (als ie echt van me hield, had ie meer tijd vrijgemaakt), boosheid (een man die vrijgezel was, daar had ik het mekaar te weinig zien namelijk nooit van gepikt, van hem moet ik het wel pikken, dus voel me een zwak en een simpel iemand terwijl ik dat niet ben). Zo lijk ik altijd degene die het niet aankan, of die niet sterk is, en dat zegt hij dan ook als ik weer eens het gevoel heb dat hij egoistisch bezig is door mij te weinig aandacht te geven. Zo legt hij het steeds bij mij neer. Ik heb mezelf dus al verboden mijn gevoelens niet meer via sms of mailtjes aan hem te sturen want ik kom gewoon over als een dom wijf, en dat ben ik niet. Straks krijgt hij nog een hekel aan me omdat ik niet degene ben die hij leert kennen door deze hele situatie. Daardoor loop ik ook de hele tijd op eieren en lees smsjes en mails 3x over voordat ik m stuur, om maar te voorkomen dat ik dom of gretig overkom. En soms glipt er vanuit mn eerlijke gevoel weleens 1 doorheen dat ik achteraf mezelf wel voor mn kop kan slaan dat ik dat heb gezegd.

Ik weet dat iedereen zal zeggen dump hem hij is je niet waard, maar iets in me klampt zich zo aan hem vast dat het gewoon zo moeilijk is om hem de dag erop niet te bellen of te mailen. Een belletje is namelijk zo makkelijk om te doen. Maar ik wil ook niet wachten tot er een ander voorbij komt die me bij hem weg laat gaan. Dat vind ik helemaal ordinair. Als ik bij hem wegga ga ik omdat ik dat zelf wil. En kan.

Ik weet dat er nooit meer in zal zitten dan dit, en dat is reden genoeg om ermee te kappen. Ja, ik ben meer waard dan dit. Maar waarom doe ik het dan niet??? Ik houd mezelf voor de gek door mezelf te laten focussen op wat ik wel heb (ook al is t weinig) ipv op wat ik niet heb. Want als ik ga nadenken over wat ik allemaal niet heb in deze relatie wordt ik zo boos, en dat reageer ik weer op hem af. Hij neemt me volgens mij ook niet meer serieus want ik ben zo vaak boos geworden, en toch gebleven. Ik moet echt bij hem weg, voordat ik dit helemaal ga verliezen van hem.

Ik hoop niet dat jullie over me gaan oordelen, ik was ook iemand die zei dat ik dat nooit zou doen, en zie hier...het gebeurt toch, door omstandigheden waar ik op dat moment mee leefde zei ik ja tegen iets (iemand) waar ik nu spijt van heb.
of ze is op haar handen gaan zitten...wat ik hoop

of ze is lekker naar buiten in dr lunchpauze, kijkend naar ander loslopend wild wat niet getrouwd is..
ja hij belde me weer op mijn werk, dat ik hem heb verstrikt en kapot heb gemaakt, dat ik geduld had moeten hebben dat we dan weer veel zouden gaan ondernemen.

ik zei als je zoveel om me blijkt te geven waarom gaf je me dan niet wat ik wilde. antwoord was dat ik geduld moest hebben.

en als laatste zei hij weer, als me vandaag wat overkomt, want niks kan me meer schelen, dan komt dat alleen maar door jou!
..... en wat heb jij toen gezegd, Noa?
moet ik nu zeggen dat ie voor mij moet kiezen aangezien hij zoveel van me houdt? ik kan dat niet. dan lijkt dit net een vooropgezet plan ofzo!
Wat je zou moeten zeggen is één ding Noa.

Maar wat héb je gezegd in dit laatste telefoongesprek??
dat ik m niet voorgelogen heb, dat als ie zo van me houdt mij had moeten geven wat ik wilde.

nee ik heb niet gezegd bel me niet meer ofzo

kan ik toch niet, hij zegt dat hij zich wat aan gaat doen. hij zegt zeg me dat je een grapje maakt!

straks doet ie echt iets
Hij houdt genoeg van je om tegen een boom aan te willen rijden als jij het uitmaakt , maar hij houdt niet genoeg van je om fulltime je vriend te willen zijn ?

Wat klopt hier niet , Noa ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als hij zichzelf wat aan wil doen omdat zijn sexvriendinnetje een eigen leven wil, dan is dat zijn probleem.

Emotionele chantage, heet dat.
En wat nog erger is: je tuint er met open ogen in.

Nu durf je niet te zeggen dat hij je niet meer mag bellen, "want anders doet hij zich misschien wel iets aan".

Kom op, ophouden met die slappe hap, je laat je inpakken en je wéét het ergens heel goed.
quote:Noa_73 schreef op 18 maart 2009 @ 12:48:

moet ik nu zeggen dat ie voor mij moet kiezen aangezien hij zoveel van me houdt?

Ja .

Sms'en kan ook .
quote:Noa_73 schreef op 18 maart 2009 @ 12:50:

straks doet ie echt iets

kind, dat geloof je toch niet echt?! het is je reinste emotionele chantage wat hij hier doet, want hij WIL dat je dat denkt! mensen die zichzelf daadwerkelijk iets aandoen zijn vrij verknipt hoor, en deze meneer komt best helder over, in my humble opinion.

ik vind alle bovenstaande adviezen, dat je moet dreigen dat je zijn vrouw gaat inlichten, hele goeie. doe dat gewoon. je hebt niks te verliezen, alleen maar meer te winnen.

ik wil nog even zeggen, ik ben zelf geen lieverdje en ik heb half in jouw situatie gezeten, maar als ik mezelf OOIT in jouw situatie bevind waarin ik zo ongelofelijk ruggegraatloos zou worden, please shoot me.

succes met nee zeggen! je kunt het..
Jezus wat een theater zeg.ik zeg dumpen die slappe lul.

Trap er aub niet meer in meid
hij wil z'n kinderen en vrouw niet verlaten ivm andere papa, maar zich wel om een boom vouwen??

wie praat hier nou poep...
het 'kind' gaat nu zich om een boom vouwen met z'n hoofd tegen de muur bonken en als je hem z'n zin geeft zal hij vaker dat middel gaan gebruiken.

ben je lekker mee met zo'n kwast....
NOA de ex GM hier loopt nog vrolijk rond hoor.

Hoezo hij zou tegen een boom aanrijden die dag.

Hij heeft me echt alle zorgen van de wereld gebracht toen,dikke stress god wat als....Toneelspel en (begrijpelijk) jij trapt erin en daar gata het hem om.

EC is dit.

Smerig spel!

Triest gewoon!

Dit zeg jij ook over pakumbeet paar mnd.

Echt meis.

En wat als hij echt wat doet?

Tsja jammer dan, zit er een flinke steek los bij deze manipulator.

Hij weet dat je je zorgen maakt.
Ik ben toch bang dat Noa niet bestand is tegen deze chantage en gaat toegeven....
EC ?
Stel hem de boom tegenover jouw huis voor , dan mag hij op het overspelige bed opgebaard liggen en kan zijn vrouw in alle rust afscheid nemen terwijl jullie elkaar troosten .
quote:annetd schreef op 18 maart 2009 @ 13:07:

Ik ben toch bang dat Noa niet bestand is tegen deze chantage en gaat toegeven....het is tenslotte 'ware liefde'
Emotionele Chantage,

Noa niet intrappen, als het zo erg allemaal is had hij een half jaar geleden wel de stappen gezet om in ieder geval zijn huwelijk te beeindigen,
emotionele chantage BGB.
Echt Noa, doe het niet! Het is even klote en je hebt er ook verdriet van, maar je zal plots merken dat het gemis echt minder is naarmate de tijd verstrijkt. De keuze is eigenlijk makkelijk...of nu doorgaan en nog maanden pijn hebben of er nu mee kappen en na twee weken tot de ontdekking komen dat hij al uit je systeem begint te raken. Out of sight out of mind zeg ik maar.
Wat een lapzwans. Agossie en dan heeft ie thuis ook nog een vrouw zitten. Heeft GM nog kinderen?

Een paar maanden geleden nog meegemaakt in mijn eigen omgeving.

'Ik maak er een eind aan hoor!! Kijk hier zijn de pillen, zal ik ze slikken?!

De betreffende lul loopt natuurlijk nog steeds rond. Praatjes zijn het.
ik heb ook echt medelijden met z'n vrouw en kinderen...maar goed dat die niet zien hoe hun 'vader' zich gedraagt.

geen knip voor de neus waard
quote:appeltje72 schreef op 18 maart 2009 @ 13:23:

ik heb ook echt medelijden met z'n vrouw en kinderen...maar goed dat die niet zien hoe hun 'vader' zich gedraagt.

geen knip voor de neus waardNou, hij zal vanavond wel met een enorm kuthumeur thuiskomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven