Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
@Haillie ik kreeg wederom geen ja of nee, moet vandaag weer komen in de hoop dat er 1 van 15mm nog een eindsprint maakt. Geen idee dus nog.. Vandaag doet de arts zelf de echo.
Lee wat spannend. Om gek van te worden soms hè. Hoop dat de eitjes een groeispurt hebben gemaakt. Succes straks!!!!
Nou Lee, ze houden t wel spannend! Wachten wachten wachten.....in elke stap van t traject! Hoop dat je vandaag positief nieuws krijgt!
Gisteren een 'ja' gekregen en vandaag voor een echo geweest.
Helaas mag ik nog niet starten... hele kleine kans dat ik alsnog maandag mag starten maar de dokter zei: 'reken maar op een nee'.
Vond zelf al mn cyclus raar en was ook een week te vroeg. Bij de echo zagen we dat t slijmvlies ook nog veel te dik was. Dus hopelijk zet alles door en krijg ik maandag alsnog een ja maar verwacht er zelf niet veel van.

Hakte dr wel weer in... nogmaals een teleurstelling en iets waar je geen grip op hebt. Maja..... slikken en weer doorgaan... zit niks anders op.

@Lee, spannend zeg!
Zondag punctie! Niet dat ik er naar uitkijk, maar wel erg blij

Globe ik hoop dat je volgende week ook door mag. Wat een hindernissen iedere keer he?
Fijn Lee!! Goed nieuws!

Ja tis wat... :@@:
Lee, heel fijn!! Succes morgen.
Globe, het is indd elke keer wat hè. Ik had vandaag echo en er was een te groot blaasje te zien...die verdwijnt vanzelf maar de vraag is wanneer. Ik ben dus wel begonnen met spuiten. Dinsdag weer echo en heel hard hopen dat het er dan goed uitziet. Anders moet ik het afbreken en tot mijn volgende cyclus wachten...
Weer even kort bericht van mij.
Zit beetje in een dipje maar komt goed. Maar dan lezen over al gestart is even lastig. Maar wens jullie allemaal veel geluk. En steun voor de gene die dat nodig hebben.

Vorige maand intake gehad na wachtlijst.
Dokter kijken (leuke verassing), bloedprikken en even overleggen ivm gewicht. Maar hij liet het overkomen dat wel goed kwam.

Alle waardes zijn goed! Enkel hij krijgt geen groen licht van zijn collega's ivm gewicht. Moet nu eerst 10 kg afvsllen...
Over 3 maand weer een afspraak om dan te kijken wat mijn gewicht doet.

Dus van weekend maar ingeschreven bij sportschool, 1e maand 1 uur per week personal trainer (incl voedingsadvies). Maar afvallen wilt soms zoo slecht. Dus baal wel er van...
Lavendel, is het dan zó erg? Ik heb ook overgewicht, maar bij mij hebben ze hier niets over gezegd. Laat staan dat ze het uit hebben gesteld.
apestaartje30 schreef:
25-11-2018 13:42
Lavendel, is het dan zó erg? Ik heb ook overgewicht, maar bij mij hebben ze hier niets over gezegd. Laat staan dat ze het uit hebben gesteld.
110 kg bij 170.
Maar ik heb eerder in wachtijd periode tijd gehad dat ik niet ongesteld werd (pcos zit ook wel in de familie).
Ik moest eerst ook afvallen en ik was/ben lichter en langer.. Uiteindelijk was ik er toch wel blij mee, zeker nu tijdens mn zwangerschap. Het leverde mij overigens niet zoveel vertraging op, omdat er tussen het eerste gesprek en de start toch al best een tijdje zat.
Hailie schreef:
24-11-2018 17:59
Lee, heel fijn!! Succes morgen.
Globe, het is indd elke keer wat hè. Ik had vandaag echo en er was een te groot blaasje te zien...die verdwijnt vanzelf maar de vraag is wanneer. Ik ben dus wel begonnen met spuiten. Dinsdag weer echo en heel hard hopen dat het er dan goed uitziet. Anders moet ik het afbreken en tot mijn volgende cyclus wachten...
Fijn om te horen Hailie, hopelijk een goede echo morgen.
Wilde vanochtend afbellen want niks was doorgezet... en ja hoor toch doorgezet vanochtend.
Dus hier ligt de tafel/koelkast weer vol met spuiten haha! Nieuw behandelplan dus ben benieuw. Morgen cd2 en mag ik de eerste weer zetten.

Qua gewicht, sja tis een ding. Kansen zijn hoger bij een gezond bmi. Geertgen geeft dat wel aan maar het is geen eis voor de behandeling.
Hallo dames,

ook alweer even geleden, maar ik ben blijven meelezen met jullie verhalen.
Sommigen onder jullie hebben ondertussen alweer enkele watertjes doorzwommen. Positieve verhalen wisselen af met teleurstellingen, nieuwe hoop of verwachtingen.
Aan iedereen die op het bankje zit: heel veel succes! Aan iedereen die zwanger is: dikke proficiat! En aan iedereen die nog altijd probeert, met de nodige tegenslagen, blijven geloven!

Ikzelf heb 1 IUI achter de rug die niet gelukt is. Op dit moment zit ik opnieuw in de periode rond de eisprong, dus ga geregeld langs om de follikelrijping op te volgen.
Al vrees ik dat het deze keer niets zal worden. Vorige donderdag had ik rechts een follikel van 14mm, vandaag is deze verdwenen (en nee geen eisprong) en zit er nu links opeens een van 13mm. Komende woensdag moet ik terug en ik kan alleen maar hopen dat die links nu ook zijn best doet, maar vrees ervoor... :(

Mijn eigen teleurstellingen wisselen af met het geluk en blijheid van mijn zus die onverwacht zwanger is. Natuurlijk ben ik super blij voor haar en zal ik dat kindje doodgraag zien, maar het is toch moeilijk om iedereen over haar te horen vertellen en haar buik te zien groeien terwijl ik dit zelf ook zo graag wil! Heel tegenstrijdig allemaal...
Helaas is het hier fout gegaan. Sinds zaterdagavond al af en toe wat bloedverlies. Vandaag is het echt doorgebroken. Voel me ellendig, menstruatie is heftig en ben verdrietig.
Vandaag dagje zelfmedelijden onder kleedje op de bank, morgen weer verder.
Oh eeffie, ik herken je gevoel zo goed. Van uitgelaten blijdschap bij het zien van een positieve test, naar absoluut verdriet. Lieve eefie, dikke knuffel, bel iemand op, huil uit, praat van je af. Wat je ook nodig hebt.
Eeffie wat een verdrietig nieuws... sterkte!
Lee, hoe is gisteren de punctie gegaan?
Thilly, hopelijk groeit deze wel door. Erg begrijpelijk at de zwangerschap van je zus je veel doet hoor.... herkenbaar ook :(
O nee Eeffie wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte!

Globe, succes weer met het prikken!

Thilly succes met de echo woensdag!
Heel herkenbaar hoor dat het best pijn doet als iemand dichtbij zwanger is!
Natuurlijk gun je het diegene, maar jezelf ook. Hopelijk is het jou ook snel gegund.
@eeffie, sterkte!! Dit is wel heel erg zuur.. Heel veel sterkte!!

@globe ging goed. 7 eitjes waarvan 3 bevrucht! Ik was al blij met 1, maar dit is fantastisch. Morgen terugplaatsing en de andere 2 mogen de vriezer in ;-)
Eeffie1 schreef:
26-11-2018 16:10
Helaas is het hier fout gegaan. Sinds zaterdagavond al af en toe wat bloedverlies. Vandaag is het echt doorgebroken. Voel me ellendig, menstruatie is heftig en ben verdrietig.
Vandaag dagje zelfmedelijden onder kleedje op de bank, morgen weer verder.
Oh Eeffie toch, helaas ken ik waar je doorheen gaat. Sterkte ermee!
Oh Eeffie, wat rot! Sterkte!

Lee: goed nieuws! Succes morgen, ik duim voor je Eskimo!

Thilly: dat kan ik me voorstellen. Het is niet dat je het je zus niet gunt, maar je gunt het jezelf ook zo. Zeker als jullie close zijn, kan kan ik me heel goed voorstellen dat het ook wel moeilijk is om er steeds mee geconfronteerd te worden.
@lee, wat een goede 'opbrengst' fijn zeg! Succes morgen!

Eeffie, hoop dat je je wat beter voelt vandaag :hug:
Wat triest Eeffie :(

Veel succes morgen Lee!
Lee, succes morgen.

Ik ga ook voor poging 3 IUI, na een cyclus rust. Was blij dat ik instinct heb gevolgd. Eerste ovulatietest namelijk niet positief, maar aan alles voelde ik dat het wel zo zou zijn. Dus 2e urine weer getest en duidelijk positief. Gelijk gebeld en morgenochtend gaan we er weer voor. Duimen!

Ps, ook op roze wolk. Gaat ook erg goed op gebied van liefde, en dit lijkt ook een plekje te krijgen. Dus ik loop rond als een blij ei. Nu hopen dat al die oositiviteig leidt tot raak schieten en blijven de plakken.
Op de wachtbank 🤞🏻
Science goed nieuws! Fijn!

Lee hoe is het vandaag gegaan?
Hailie, hoe gaat het spuiten?

Buiten science nog meer mensen op de w8bank?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven