Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Wat heerlijk besss! Gefeliciteerd! Lekker genieten van jullie meisje. Het is zo bijzonder.
@Roos, ik hoef er gelukkig niet uit om te plassen (tenzij ik eruit ben voor dochter, dan wel). Onderrug kan bij jet voorwerk horen, maar denk dat groot gedeelte ook komt door 3 dagen met dochter. Dat is fysiek toch best wel zwaar. Je bukt al gauw veel en tilt haar toch vaker dan je lief is.
Maar zou mooi zijn als hij morgen, precies op de uitgerekende datum komt!

Dat bed omhoog is inderdaad een ding zeg! Heb deze keer (na een tip hier) voor de lagere gekozen. Ze staan nog niet onder het bed, wat met opstaan wel wat lastiger is, maar heb ze best laat besteld haha.
40+1 en nog steeds geen baby...

Hoe is het bij jou Gioia? Vandaag uitgerekende datum toch?
Ja inderdaad, precies 40 weken vandaag. En geen baby dus ook hier...

Ik dacht écht dat ik nu al wel een baby in mijn armen zou hebben, maar nee. Gisteravond had ik weer wat voorweeen maar het waren er echt maar 3 en toen stopte het weer. Zo irritant, ik ben echt niet goed in wachten @(
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Jammer ladies dat t nog relatief rustig is bij jullie. Kan me voorstellen dat je bij de 40 weken toch er echt op zit te wachten.
Ik zag in Flip haar topic dat haar meisje inmiddels met een keizersnede geboren is!
T hoge bed begint te wennen gelukkig, verder gaat alles hier rustig z'n gangetje ;-)
Ik weet nog bij mijn dochter dat de week ná de uitgerekende datum net zo lang leek te duren als de hele zwangerschap ervoor... hoopte nu toch al eerder te bevallen. Maar ja. Ik heb eigenwijze kinderen die het wel gezellig in mijn buik vinden denk ik!
Dan de dag maar vullen met de nieuwe kerstfilms op netflix en wat opruimen.
Giraffe90 schreef:
26-11-2018 09:41
Ik weet nog bij mijn dochter dat de week ná de uitgerekende datum net zo lang leek te duren als de hele zwangerschap ervoor... hoopte nu toch al eerder te bevallen. Maar ja. Ik heb eigenwijze kinderen die het wel gezellig in mijn buik vinden denk ik!
Dan de dag maar vullen met de nieuwe kerstfilms op netflix en wat opruimen.
Dat gevoel had ik bij oudste ook. Je leeft zo toe naar uitgerekende datum en dan is het ineens van wat nu.
Ik was er gewoon 100% van overtuigd dat ik de uitgerekende datum niet zou halen, omdat voor zover ik weet in mijn familie alle vrouwen daarvoor bevallen zijn. En ook omdat het bij de meesten ineens begon, zonder enig voorteken, dus door die voorweeen van anderhalve week geleden dacht ik dat het echt niet lang meer kon duren. Maar goed, niks aan te doen, ik tel nu maar gewoon af naar de 42 weken, binnen 2 weken moet ze er zijn!

Nou heb ik ook nog gedoe met mijn zwangerschapsuitkering, ik heb 2 werkgevers en een van de twee moet een stuk meer betalen dan mijn daadwerkelijke loon vanwege de manier waarop UWV de hoogte van de uitkering heeft berekend, en de werkgever doet daar moeilijk over. Terwijl UWV dat geld gewoon naar ze overmaakt. Uiteindelijk zal het wel goedkomen want ik heb gewoon recht op dat geld, maar ik weet nu al dat het heel veel gedoe op levert en dat ik er een tijd op kan zitten wachten, terwijl de dure decembermaand eraan komt... Zo frustrerend!
Balen Giraffe en Gioia! 40 weken en nog geen baby :| ik ben vorige keer bij 41+5 bevallen dus t kan natuurlijk nog wel even duren.. lastig om geduld te houden. hopelijk laten ze niet meeer lang op zich wachten!

Hier vanochtend controle, toch te veel vruchtwater volgens de berekening per echo. Nu dus woensdag de glucose tolerantie test doen om zwangerschapssuiker te checken. Benieuwd wat daar uit komt. Bij vorige zwangerschap ook steeds veel vruchtwater, dus verwacht dat het wel goed is. Maar je weet natuurlijk maar nooit.

Weet iemand van jullie wat ze normaal doen als de waardes nu niet goed blijken te zijn? Ben woensdag bijna 38 weken, doen ze dan nog een dieet of gaan ze t dan vast inleiden?
Gioia, je bent de uitzondering! Maar wel fijn om te weten dat ze er over 2 weken sowieso is. Dat vind ik ook wel fijne gedachte. Behalve dat 5 december zo dichtbij komt en ik dat écht niet wil. Dan hou ik mijn benen wel dicht haha. Wil liever toch nog in november bevallen. Dus hij heeft nog t/m vrijdag...

@Lenne, ik heb geen ervaring met zwangerschapssuiker. Lijkt me wel wat laat voor nog een dieet, die 2 weken... grote kans dat ze inleiding dan gaan plannen. Maar ik ben geen deskundige!
Haha ja, 5 december wil ik ook echt niet, en het liefst in november inderdaad. Mijn vriend is vlak na sinterklaas jarig dus het is al zo'n drukke periode, en ik zou het vooral zo zielig vinden als onze dochter ieder jaar haar verjaardag moet "delen" met sinterklaas. Dus we gaan voor november :high5:

Ik weet ook niks van zwangerschapssuiker Lenne. Het lijkt mij ook wat laat voor een dieet, ik hoop voor je dat het meevalt!
Nou dat leek mij dus eigenlijk ook, wat laat voor een dieet. Maar hier wil ik idd ook eigenlijk niet op 5 dec bevallen en nu ben ik toch een beetje bang dat het als de waarden niet goed zijn woensdag wel daar heel dicht bij gaat komen :@@:

Zou echt n rotdatum zijn inderdaad. Al doe je er helaas niks aan als het daar op uit komt.

Hopelijk komen jullie baby’tjes gewoon morgen al :)
Ja als kind lijkt het me vreselijk je verjaardag met de Sint te delen!!
Ik ben zelf ook op een feestdag jarig in december, altijd in de vakantie dus weinig op de dag zelf gevierd. Op zich niet heel erg, maar volgens mijn moeder was het mijn keus geweest eerder geboren te worden. Dus als hij dan komt, geef ik hem zelf de schuld.

Ik hoop nu op woensdag of donderdag ivm de verlofdagen van mijn vriend. Die zijn dan het gunstigst.
Ben nu alvast flinke pan soep aan het maken. Gedeelte straks eten en gedeelte de vriezer in voor later.
@lenne, lijkt me ook laat voor een dieet maar ik zou voor de zekerheid zelf wel opletten wat je nu eet (voor zover je dat niet al deed)
Oh en 5 december wil ik ook echt niet! Of deze week of dan maar over twee weken.

Gek he om je uitgerekende datum voorbij te gaan! Ik vond de vorige keer de 5 dagen na de 40 weken ook verschrikkelijl lang duren terwijl ik het tot de 40 weken nog wel oke vond.
Ik eet op zich wel aardig gezond geloof ik, maar zal me nog een beetje extra inhouden met snoepen enzo. Maar kan me haast niet voorstellen dat het echt niet goed is, omdat het de vorige keer ook zo leek maar ook steeds prima bleek te zijn. Maar je weet natuurlijk nooit.
Net hopelijk laatste controle bij verloskundige gehad.
Bloeddruk was ineens flink gestegen, dus dat kan betekenen dat de bevalling eraan komt. Daarom hebben ze ook even gevoeld, had al 2cm ontsluiting en ze hebben gestript (doen ze eigenlijk pas vanaf 41 weken maar vanwege bloeddruk toch nu al).
Mocht het niks opleveren, komt verloskundige donderdag langs om bloeddruk op te meten en eventueel weer te strippen maar het liefst komt ze op kraambezoek langs!
En was leuk om te horen: een van de 4 verloskundigen wil heel graag mijn bevalling doen (maar eigenlijk willen ze allemaal wel haha). Ze heeft vanaf 17.00 dienst dus wie weet...
Oeh spannend Giraffe! Klinkt in elk geval hoopvol!
Spannend Giraffe! Ik hoop dat het door zet! Ik zit trouwens ook bij een praktijk met 4 verloskundigen, dus misschien zitten we bij dezelfde, hij zit bij jou in de buurt (denk ik) ;-)
Hopelijk duurt het niet lang meer giraffe! Bij mij ging het na het toucheren met 1 cm ineens als een speer, dus wie weet ;)
Net een dutje gedaan... wel wat krampen maar verder nog niks. Maar mag pas na 17.00 ;)

Haha dat zou wel echt heel toevallig allemaal zijn Gioia!! Hij zit op 3 locaties. Hoofdlocatie is vlakbij waar ik op donderdag train. Maar ze zitten niet in de plaats waar ik woon. Wel allemaal even ver weg ongeveer.
Oh nee dan zitten we toch ergens anders, die van mij heeft maar 1 locatie. Gelukkig maar, straks bevallen we tegelijkertijd en moeten we de verloskundige delen :P
Haha en dat willen we niet!
Wil jij in het ziekenhuis of thuis bevallen?
In het ziekenhuis, ik vind het een fijn idee dat daar alles aanwezig is mocht het onverhoopt fout gaan. Jij?
Spannend giraffe, zet m op! Hopelijk met je verloskundige die je graag wilt ;-)
Gioia bij jou al iets bezig?
Zelfde en ook zelfde reden. Met als extra dat het bij mijn zus 'mis' is gegaan. En zij nu een zwaar gehandicapte dochter heeft.
Bij dochter was het heel fijn in het ziekenhuis, moest aan de weeënopwekkers en kon gewoon blijven waar ik was.

Wie weet dat we elkaar daar dan nog tegenkomen ;)
Word wel nieuwsgierig wie je dan bent en of we elkaar wel eens tegen zijn gekomen :-P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven