Napraattopic deel 106

19-11-2018 19:14 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Betty_Slocombe schreef:
28-11-2018 10:05
Overigens, ik heb zin om een zuigerige opmerking te maken over dat iedereen maar hoogbegaafd is en ik niet, maar dat ik mezelf alsnog intelligenter vind dan veel mensen en hoe dat dan kan.
Doe maar niet, dan moet je daarna bewijzen dat je geen narcist bent.
Betty_Slocombe schreef:
28-11-2018 09:08
Ik wil helemaal geen affaire met een collega. Ik moet er niet aan denken. En waar dan? Bij de cup-a-soup-automaat?
Ik heb een geheim kamertje (heel spannend, een soort geheime deur in mijn kantoor alleen toegankelijk voor de ICT mensen en mij). Maar die ICT mensen zijn... nouja ICT mensen.
Mods, misschien moeten jullie een topic openen. Het afvalputje of de verplaatsplaats of de lekdoos...
Dan kunnen jullie daarheen verplaatsen wat je niet op het modtopic wil laten staan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
28-11-2018 11:05
Mods, misschien moeten jullie een topic openen. Het afvalputje of de verplaatsplaats of de lekdoos...
Dan kunnen jullie daarheen verplaatsen wat je niet op het modtopic wil laten staan.
Helaas hebben ze napraat omgedoopt tot het afvalputje. :rofl:
¡Apagando las luces!
Het-groepje schreef:
28-11-2018 10:34
Ik heb een geheim kamertje (heel spannend, een soort geheime deur in mijn kantoor alleen toegankelijk voor de ICT mensen en mij). Maar die ICT mensen zijn... nouja ICT mensen.
Afbeelding

Ik kan het er wel op hoor :flirting:
Het-groepje schreef:
28-11-2018 10:34

ICT-mensen schijnen hele goede minnaars te zijn, wist je dat?
RikM schreef:
28-11-2018 11:38
En anders reboot je ze gewoon.
RikM schreef:
28-11-2018 11:38
Ik kreeg laasts les van twee hele lieve mannen die mij probeerden uit te leggen dat er een heleboel karakters in een string zitten.
En dat zonder te blikken of blozen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
28-11-2018 12:18
Ik kreeg laasts les van twee hele lieve mannen die mij probeerden uit te leggen dat er een heleboel karakters in een string zitten.
En dat zonder te blikken of blozen.

Kiki's string zeker.
Ik voel me al een tijdje niet zo goed. Heel moe, kan niets meer hebben. De huisarts denkt dat ik overspannen ben. Maar hoe kan dat dan? Ik werk niet, slaap goed.
Nu is het wel zo, dat mijn cavia de laatste tijd veel aandacht vraagt. Is vaak ziek, dus ik moet er af en toe mee naar de dierenarts. Hij is zelfs geopereerd! Dat trekt natuurlijk best een wissel op je mentale veerkracht. Wat denken jullie? Zou ik overspannen zijn door al de stress en het werk ivm mijn cavia?
Mag ik even van me afschrijven? Geen zin om een topic te openen.
Ik heb net te horen gekregen dat mijn arbeidscontract stopt.
S-Meds schreef: ↑27-11-2018 00:46
Ik heb het gelezen hoor. Ze beschuldigde ss van antisemitisme en zei iets als misselijke trut ofzo.
Niet echt zweerverhogend
Anoniem27112018201242 dinsdag 27 november 2018 19:38
Wat je hier beweert is schandalig, want je weet heel goed dat ik dat niet geschreven heb. Als ik een ban aan mijn broek krijg, dan zou jij dat voor deze post hier zeker ook moeten krijgen, want dit is wel degelijk stemmingmakerij. Hoe zit dat eigenlijk mods? Is zwartmaken van een forummer gewoon toegestaan op dit forum?

De enige fout die ik maakte, was dat ik het woord t..t gebruikte. Dat kwam, omdat ik behoorlijk boos was over het nieuwsitem dan ik gezien had. Hieronder de letterlijk tekst die ik schreef (op het woord t..t na) en waar geen woord van gelogen is. Ik heb haar dus niet misselijk genoemd en niet van antisemitisme beschuldigd.

Tekst post: "Net op NPO1 over de toenemende Jodenhaat in Nederland. Schandalig en beschamend dat wij dit met zijn allen laten gebeuren. Ook schandalig en beschamend is het feit dat Sylvana met haar BIJ1 de Joden in de kou laat staan. En dan de mond vol hebben over een “inclusieve samenleving”. De hypocriete ....!"

Als je een dergelijk manifest van de Joodse gemeenschap weigert te tekenen dan laat je ze dus in de kou staan. Dat lijkt mij een heel terechte constatering. Daarmee heb ik helemaal niet gezegd dat Sylvana Simons een antisemiet is. Ik vind het schandalig dat S-meds bewust mijn woorden verdraaid.

Als ik een dergelijke post zoals ik hem net geplaatst heb, dus zonder het betreffende t-woord, op het forum niet toegestaan is, dan mag wat mij betreft mijn account op anoniem, want dan gaat de censuur mij hier te ver. Ik wil dan wel graag weten, wat er feitelijk onjuist zou zijn aan mijn post
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 27-11-2018 22:27
Reden: Naam geanonimiseerde weggehaald
0.65% gewijzigd

Soms zou het toch makkelijker zijn een originele post (ook al wordt ie bestraft) te laten staan. Dan is 't tot in de eeuwigheid geen twistpunt meer wat iemand nu wel/niet precies geschreven heeft,
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Head* schreef:
28-11-2018 12:31
Ik voel me al een tijdje niet zo goed. Heel moe, kan niets meer hebben. De huisarts denkt dat ik overspannen ben. Maar hoe kan dat dan? Ik werk niet, slaap goed.
Nu is het wel zo, dat mijn cavia de laatste tijd veel aandacht vraagt. Is vaak ziek, dus ik moet er af en toe mee naar de dierenarts. Hij is zelfs geopereerd! Dat trekt natuurlijk best een wissel op je mentale veerkracht. Wat denken jullie? Zou ik overspannen zijn door al de stress en het werk ivm mijn cavia?
Dat is heel goed mogelijk! En makkelijk op te lossen: zet er een Bouvier bij.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
28-11-2018 12:43
Ja en dan worden die de beste vrienden, zit je daar weer mee. Dubbele burn out waiting to happen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
DuchessMeganMarkle schreef:
28-11-2018 12:38
Ah, dat is naar!
Life is short. Eat dessert first.
28-11-2018 12:38
Aw, dat is balen :hug:
¡Apagando las luces!
Kia•Ora schreef:
28-11-2018 12:46
Ja en dan worden die de beste vrienden, zit je daar weer mee. Dubbele burn out waiting to happen.
Niet zo negatief.

De boef krijgt zijn lichaamsbeweging dankzij de steeds wegrennende cavia.
Zelfs cavia snapt "pieppiep" al snel de regel 'maak eens een geluidje' als het saai wordt.
Ze houden elkaar lekker bezig.
En boef wint en dat is ook lekker.
Dan heb je geen caviazorgen meer.
En met die boef hoefde je nooit naar de dierenarts dus dat scheelt ook weer stress en gedoe.
doornroosje9 schreef:
28-11-2018 12:50
Ah, dat is naar!
Ik dacht dat het verlengd zou worden naar aanleiding van positieve functioneringgesprek, maar helaas. Ze vinden mij verbaal aanwezig.
Ik zeg wat ik denk, blijkbaar wordt dat niet gewaardeerd.
28-11-2018 12:58
Ik zeg wat ik denk, blijkbaar wordt dat niet gewaardeerd.
Soms is het idd verstandiger om niet altijd te zeggen wat je denkt.
doornroosje9 schreef:
28-11-2018 13:00
Soms is het idd verstandiger om niet altijd te zeggen wat je denkt.
Daar ben ik niet zo goed in, Zeker niet als er zaken niet kloppen. Ik blijf dicht bij mijzelf. Ik ga wel bij een beter bedrijf aan het werk die eerlijkheid hoog in het vaandel heeft zitten.
28-11-2018 13:03
Daar ben ik niet zo goed in, Zeker niet als er zaken niet kloppen. Ik blijf dicht bij mijzelf. Ik ga wel bij een beter bedrijf aan het werk die eerlijkheid hoog in het vaandel heeft zitten.
Succes met solliciteren! Ik hoop dat je snel iets vindt.
Oudblond schreef:
28-11-2018 12:43
Rofl! Goed idee!
28-11-2018 13:03

En daar loop je er weer tegenaan. Je kunt op je werk nu eenmaal niet alles zeggen wat in je opkomt. Zéker niet in een dienstverlenende functie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven