Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Schuif eens een stukje op Science, ik kom naast je zitten :-)
Ging goed. Embryo zit erin. Heel apart om mee te kunnen kijken.

Verder nog nieuws?
Spannend Lee! Maar je bent natuurlijk wel wat verder aangezien het bij jou al een embryo is 😊. Hoe rekenen ze eigenlijk bij icsi wat betreft uitgerekende datum?
Fijn nieuws Lee!!!!
Sciencerocks schreef:
28-11-2018 16:53
Spannend Lee! Maar je bent natuurlijk wel wat verder aangezien het bij jou al een embryo is 😊. Hoe rekenen ze eigenlijk bij icsi wat betreft uitgerekende datum?
Bij ivf rekenen ze met de datum van de bevruchting (punctie) als conceptie datum, dat zal bij icsi ook wel zo zijn denk ik. Bij mij (iui) rekenden ze ook steeds vanaf de inseminatie, niet vanaf de eerste dag laatste menstruatie (dat maakte 4 dagen verschil). En vanaf de termijnecho kijken ze of de metingen dan een beetje kloppen met wat ze verwachten, en hielden ze dezelfde data aan.
Uiteindelijk maken die paar dagen ook het verschil niet natuurlijk, aangezien kinderen toch zelden (5%) op de uitgerekende datum komen.

Succes beiden op het wachtbankje weer!
Hier nu het echte wachten, alle spullen zijn er, nieuwe apparatuur en meubels die ik ook nog wilde (niet per se baby gerelateerd) zijn er, alle telefoon en energiecontracten zijn geoptimaliseerd. Dus geen idee meer wat ik nu nog moet gaan doen, en het kan nog wel 4 weken duren :-( .
Lee en science, ik zit ook, sinds vorige week zondag al. 8e iui, ik vind het tijd voor een baby..

Eefie wat ontzettend klote! Hoe gaat het met je?

Toen ik vorig jaar een miskraam had was mijn beste vriendin die soort van mijn zus is zwanger. Ik heb haar toen een paar weken niet gezien omdat ik even geen dikke buik aan kon. En dus een paar maanden geleden een andere vriendin die bijna meteen zwanger was.. Soms is het echt even te veel en moet ik even lief zijn voor mezelf. Zullen we allemaal wel hebben!
Idd, hoe erg je het iemand gunt, je gunt het jezelf ook zo!
@wensmama spannend zeg. Wanneer mag je testen?
@science ik heb zelf geen idee. Dacht ik zie het wel mocht het zover komen. Volgens mij scheelt het idd niet zoveel, zoals Nausica zegt. En ik geloof dat als mijn embryo een harde werker is dat hij met enkele dagen probeert te nestelen. Maar testen mag ik pas over 2 weken.
@nausica sterkte de laatste lange weken... Wachten duurt altijd lang he? Houd vol!
Ik zit nu op 11 dagen na inseminatie dus ergens na het weekend pas :/
Lee83,
Mag ik vragen hoe je de punctie hebt ervaren? Ik zie er echt tegenop. Ik heb nooit problemen gehad met eendenbekken, echo’s etc tot mijn HSG onderzoek. Toen heb ik alle aanwezigen verrot gescholden🙈 Niks voor mij, maar het dit echt onwijs pijn. Dat ben ik nu ook bang voor...
@plien Dat had ik ook; nooit last, maar die HSG bleek een ware hel. Dus ik was ook doodnerveus ook voor de punctie. Nou krijg je standaard een rustgevend tablet de dag ervoor en dus wel fijn geslapen. Scheelt enorm. En ten tijde van de punctie krijg je kort werkend morfine in een infuus waar je van gaat doezelen, dat scheelt zo!! Het is nog steeds pijnlijk, maar vergeleken met de HSG echt zeker te doen!
Als ik weer moet zal ik er geen zin in hebben, maar er niet meer zo ongelofelijk bang voor zijn of heel erg tegenop zien. En de HSG hadden we afgebroken omdat ik bijna out ging. Dus ik hoop dat je nu iets minder er tegenop ziet. Geef het vooral aan bij de artsen, heb ik ook gedaan. Ze waren super lief.
Wanneer moet je? Dan ga ik duimen!
Na het weekend sluit ik ook aan op het wachtbankje.
Morgen mijn Pregnyl en dan zondag inseminatie. Op naar de tweede IUI... Spannend!

@wensmama81: zo herkenbaar! :(
Spannend Thilly!

Lee, ik ben gisteren begonnen met stimulatie. Dus ik denk over 10/12 dagen ofzo? Ik krijg volgens mij niets om beter te slapen. Ik lk krijg een verdovend middel tijdens de punctie wat het beste werkt als je ontspant... weet de naam ff niet.
Fijn om te horen dat t enigszins mee viel... ik zie er nog steeds een beetje tegenop wel 🙈 Hopeljjk is t maar 1x nodig. Ik ben benieuwd.
@plien meestal 2 weken dan inderdaad. Bij mij was het 19 dagen, dat was iets langer dan normaal. Ik stuur je even pb
Lee, ik heb je bericht gelezen, stuur je in de komende dagen wat terug!
@plien helemaal goed.
@wensmama mag je al testen? Spannend hoor!!
@thilly ik schuif vast op

verder nog nieuws?
@lee hier nog rustig nog - 0.3kg van de 10 kg.. Nog 9.7 te gaan. Vandaag begonnen met sporten. Nu al spierpijn 😂
Heel kort berichtje: ik lig inmiddels naast mijn dochter die gisteren geboren is met 38 weken. Bevalling ging heel erg snel, maar we zijn er redelijk (ik) en goed (zij) doorheen gekomen. Wel wat veel bloed verloren, en daarom nog even in het ziekenhuis. En helaas voor jullie heb ik al de liefste knuffel baby van allemaal gekregen!
Gefeliciteerd Nausicaa! Mogen we weten hoe ze heet? Geniet ervan, lekker knuffelen!

@isillavendel, goed dat je bent geweest! Ik was vorige week ook op intake in Tilburg. Zij zeiden dat ik 3 BMI-punten moest afvallen voordat ze me wilde helpen. Dat is zeker 10 kilo. In het umc hebben ze dit nooit gezegd! Ik wil wel afvallen, maar wil niet zo’n druk hebben. Met name omdat ik al bijna 39 ben, dus als ik nog een keer zwanger wil worden, dan heb ik al zo’n druk. En dat wordt niet beter als je eerst verplicht af moet vallen en je wil dat ook nog eens op een gezonde manier doen! Ik ga dus, ondanks de reistijd, terug naar het umc!

@wensmama, heb je al getest??

@science, ik moet gewoon glimlachen om jouw roze wolk.

@plien, ik denk aan je! Hou je taai! Neem je iemand mee?

@alle wachters, succes!!
Nausicaa gefeliciteerd!!! Wat een prachtig nieuws! Laat goed voor je zorgen en geniet!!

Voor degenen die het vroegen: ik heb nog niet getest en denk ook niet dat het nodig zal zijn. Temp weer gedaald en alles wijst erop dat ik ongesteld ga worden 😭
Nausicaa, wat geweldig! Gefeliciteerd, zit ontroerd op de bank. Ik hoop op een soepkom herstel en geniet va de je prachtige baby.

Wensmama.,verdrietig dat je het gevoel hebt ongedeeld te worden. Natuurlijk hoop ik voor je dat het niet doorzet, maar toch alvast een knuffel.

Hier redelijk geduldig aan het wachten. Er zit niks anders op. Op ander gebied gaat het heerlijk, dus daar blijf ik ook van genieten. En het houdt mijn gedachten af van het wachten.
Nausicaa, wat fijn dat ze er is! Heerlijk nieuws :) en toch vlugger dan je dacht dus dat viel dan mee.
Ik hoop dat je een fijne kraamweek hebt, en knuffelen maar met die baby!
Nausicaa gefeliciteerd! Geniet van je roze wolk en je wonder baby. Heerlijk nieuws.
Wensmama, hoe is het nu?

Hier nog een week en 1 dag wachten.. Tenminste, ze zeiden 2 weken wachten tot de test.. Moeilijk moeilijk.
Gefeliciteerd Nausica, fijn dat alles goed is gegaan. Beetje aansterken nu en genieten!! 💕

Mijn NOD is morgen, zo’n gevoel van het zal wel weer niet... maar ja zolang menstruatie er niet is ook stiekeme hoop.. Het is weer lastig de laatste dagen. Wensmama jij ook nog veel sterkte! En alle anderen op het bankje jullie natuurlijk ook!!
Spannend hoor. Ik denk niet dat ik echt tot NOD kan wachten, maar stiekem een dat eerder. Ook omdat mensen in mijn omgeving het weten en ze hopelijk iets voor te zijn..
Dank allemaal!

Heel veel succes voor alle wachtbankers! Ik ben die spanning nog lang niet vergeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven