Napraattopic deel 106
maandag 19 november 2018 om 19:14
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 30 november 2018 om 22:39
Het-groepje schreef: ↑30-11-2018 22:30Wij dachten dat kind een leuk eigen idee had, maar zagen dus op het Jeugdjournaal dat ze het idee van een vlogger had, viel mooi door de mand.
Wij hebben dus een 'foute' surprise want spullen voor aangeschaft, en een klasgenootje had precies dezelfde want kende dat vlog ook.

vrijdag 30 november 2018 om 22:41
Lady*Voldemort schreef: ↑30-11-2018 22:34Oud vuilnis bestaat. Mijn zoon heeft laatst zijn kamer opgeruimd en je wil echt niet weten wat er onder zijn bed vandaan kwam. Maar als hij zou voorstellen er een surprise van te maken zou ik toch wel even op mijn hoofd krabben.

Mijn zoon heeft een hoogslaper dus zijn vuil krijgt de kans niet om oud te worden

Wel lief van je dochter om kerstkaarten te maken voor haar vrienden! En er dan ook nog zo’n eind voor te lopen

zaterdag 1 december 2018 om 00:04
En dan mogen wij geen diagnoses stellenwhitewolves schreef: ↑01-12-2018 00:01In het topic van kliertje in borst zit een advertentie van kanker.nl. Absoluut ongepast. Kan daar opgelet / verwijderd worden?

zaterdag 1 december 2018 om 00:13
Je bent toch niet stiekem het beleid kritiek aan het geven he

zaterdag 1 december 2018 om 06:25

zaterdag 1 december 2018 om 09:48
zaterdag 1 december 2018 om 10:11
Is dat wat je leest uit mijn post? Ik wil niet alles kunnen zeggen wat in mij opborrelt. Ik wil niet naar Fok of Geenstijl. Ik wil hier gewoon over alle onderwerpen kunnen praten met anderen zonder dat topics gesloten worden. En ik wil hier blijven omdat het gros hier vrouw is en ik leer hier veel. Ik stoor me aan het feit dat je over bepaalde onderwerpen die zo ontzettend spelen in onze maatschappij waar we allemaal deel van uitmaken, niet mag praten. En dat op een forum van een vrouwenblaadje dat loopt te koketteren over allerlei stoute onderwerpen maar als het te spannend wordt vanwege bepaalde meningen, dan loopt men er voor weg. Daar ben ik boos over... Jammer dat je dat niet leest... Ik wil hier helemaal niet weg. Dit forum maakt al meer dan 15 jaar deel uit van mijn leven. Ik lach me rot, jank soms mee, wordt hard met mijn neus op de feiten gedrukt en, zoals ik al zei, ik leer hier veel... Van de meest uiteenlopende meningen.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
zaterdag 1 december 2018 om 10:24
.tanteslankie schreef: ↑01-12-2018 10:11Is dat wat je leest uit mijn post? Ik wil niet alles kunnen zeggen wat in mij opborrelt. Ik wil niet naar Fok of Geenstijl. Ik wil hier gewoon over alle onderwerpen kunnen praten met anderen zonder dat topics gesloten worden. En ik wil hier blijven omdat het gros hier vrouw is en ik leer hier veel. Ik stoor me aan het feit dat je over bepaalde onderwerpen die zo ontzettend spelen in onze maatschappij waar we allemaal deel van uitmaken, niet mag praten. En dat op een forum van een vrouwenblaadje dat loopt te koketteren over allerlei stoute onderwerpen maar als het te spannend wordt vanwege bepaalde meningen, dan loopt men er voor weg. Daar ben ik boos over... Jammer dat je dat niet leest... Ik wil hier helemaal niet weg. Dit forum maakt al meer dan 15 jaar deel uit van mijn leven. Ik lach me rot, jank soms mee, wordt hard met mijn neus op de feiten gedrukt en, zoals ik al zei, ik leer hier veel... Van de meest uiteenlopende meningen.
Dit dus. Het wordt zo gemakkelijk gezegd "als het je niet bevalt blijf je toch weg?". Dat je hier niet meer over alles kunt praten komt gewoon door het slechte modereerbeleid. Als de moderator een topic niet meer in de hand heeft of weet hoe te modereren wordt het verwijderd of gesloten. De gemakkelijke weg, maar absoluut geen goede moderatie. Een topic dat uit de hand loopt moet je modereren, niet sluiten, dat is geen oplossing. En een bepaald onderwerp helemaal verbieden is echt van de zotte, ik ken geen forum waar dit gebeurt.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.

zaterdag 1 december 2018 om 12:01
Alixane schreef: ↑01-12-2018 10:24.
Dit dus. Het wordt zo gemakkelijk gezegd "als het je niet bevalt blijf je toch weg?". Dat je hier niet meer over alles kunt praten komt gewoon door het slechte modereerbeleid. Als de moderator een topic niet meer in de hand heeft of weet hoe te modereren wordt het verwijderd of gesloten. De gemakkelijke weg, maar absoluut geen goede moderatie. Een topic dat uit de hand loopt moet je modereren, niet sluiten, dat is geen oplossing. En een bepaald onderwerp helemaal verbieden is echt van de zotte, ik ken geen forum waar dit gebeurt.
Helemaal mee eens.
Maar met deze manier van het forum runnen zijn de forummers met succes monddood gemaakt.
zaterdag 1 december 2018 om 16:50
the_Wicked_Witch schreef: ↑01-12-2018 12:01Helemaal mee eens.
Maar met deze manier van het forum runnen zijn de forummers met succes monddood gemaakt.
Wie is er volgens jou monddood gemaakt?
Het is bekend dat de kans heel groot is om een ban op te lopen wanneer je met een paar forumsters in discussie gaat. Dat Pientje een ban kreeg vanwege iets onnozels, terwijl er erger word geschreven door de tegenstander, noem ik iemand monddood maken.
LOEP ME MAAR aub.

zaterdag 1 december 2018 om 17:29
missie_m schreef: ↑01-12-2018 16:50Wie is er volgens jou monddood gemaakt?
Het is bekend dat de kans heel groot is om een ban op te lopen wanneer je met een paar forumsters in discussie gaat. Dat Pientje een ban kreeg vanwege iets onnozels, terwijl er erger word geschreven door de tegenstander, noem ik iemand monddood maken.
Ik heb het niet over terechte bannen vanwege racisme.
Ik heb het over structureel wissen en negeren van feedback door users. En het ronduit kinderachtige van verplaatsen van posts.
Niet alles gaat over jou, sorry.

zaterdag 1 december 2018 om 17:34
Hou es op met dat gejengel zeg. Die lieve Pientje heeft helemaal zelf besloten zich te laten anonimiseren na dat bannetje, ze had het bannetje ook gewoon uit kunnen zitten en daarna vrolijk verder gaan met het ventileren van haar meninkjes.missie_m schreef: ↑01-12-2018 16:50Wie is er volgens jou monddood gemaakt?
zaterdag 1 december 2018 om 17:36
Dit. En het is ook niet netjes om te blijven posten over een forummer die op anoniem gegaan is. Wie weet is ze het helemaal niet eens met wat er allemaal uit je toestenbord komt. Je weet het niet en zij kan niet meer reageren he!Lady*Voldemort schreef: ↑01-12-2018 17:34Hou es op met dat gejengel zeg. Die lieve Pientje heeft helemaal zelf besloten zich te laten anonimiseren na dat bannetje, ze had het bannetje ook gewoon uit kunnen zitten en daarna vrolijk verder gaan met het ventileren van haar meninkjes.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zaterdag 1 december 2018 om 17:41
Lady*Voldemort schreef: ↑01-12-2018 17:34Hou es op met dat gejengel zeg. Die lieve Pientje heeft helemaal zelf besloten zich te laten anonimiseren na dat bannetje, ze had het bannetje ook gewoon uit kunnen zitten en daarna vrolijk verder gaan met het ventileren van haar meninkjes.
De manier waarop er over Pientje geschreven wordt vind ik hilarisch eigenlijk. Alsof iemands favoriete koe per ongeluk in het slachthuis is beland.
zaterdag 1 december 2018 om 17:49
the_Wicked_Witch schreef: ↑01-12-2018 17:41De manier waarop er over Pientje geschreven wordt vind ik hilarisch eigenlijk. Alsof iemands favoriete koe per ongeluk in het slachthuis is beland.
Geen bijzonderheden

zaterdag 1 december 2018 om 18:18
Nou en? Ik heb ook een ban gekregen vanwege pijn posts in dit topic. Ik vond er niets banwaardigs aan en heb geen eens woorden als trut geschreven. Waarom is pientje nu een soort van martelaar geworden omdat ze geband is ??missie_m schreef: ↑01-12-2018 16:50Wie is er volgens jou monddood gemaakt?

zaterdag 1 december 2018 om 18:35
Betty_Slocombe schreef: ↑01-12-2018 18:25Dan kun je wel besluiten er niet meer te reageren, maar de actueelpijler komt gewoon naar je toe.

Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zaterdag 1 december 2018 om 18:36
Ja, heel irritant. Ik ga de kattenbak maar eens schoon maken.Betty_Slocombe schreef: ↑01-12-2018 18:25Dan kun je wel besluiten er niet meer te reageren, maar de actueelpijler komt gewoon naar je toe.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras