Napraattopic deel 106

19-11-2018 19:14 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Oudblond schreef:
01-12-2018 18:36
Ja, heel irritant. Ik ga de kattenbak maar eens schoon maken.
Ik heb geen kat. Mijn kind wil een slang, maar dat hoeft niet per se van mij.
Heb je al in de Lees ook gekeken hoeveel kinderen jullie behoren te hebben? Zou ook nog een tijdverdrijf kunnen zijn om tot het perfecte aantal te komen. Ik heb pech. Ik moet er nog 1 maar mijn eieren zijn over de vervaldatum. Komt nooit meer goed.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
01-12-2018 18:47
Heb je al in de Lees ook gekeken hoeveel kinderen jullie behoren te hebben? Zou ook nog een tijdverdrijf kunnen zijn om tot het perfecte aantal te komen. Ik heb pech. Ik moet er nog 1 maar mijn eieren zijn over de vervaldatum. Komt nooit meer goed.
Ik moet er nog 4, lief nog 6.
the_Wicked_Witch schreef:
01-12-2018 17:41
De manier waarop er over Pientje geschreven wordt vind ik hilarisch eigenlijk. Alsof iemands favoriete koe per ongeluk in het slachthuis is beland.
:HA:
Ik moet er 2, 4, of 6. Omdat ik een weegschaal ben en dan moet er in beide schaaltjes evenveel :facepalm:

Wel jammer van die zelfopgelegde actueelban want dat topic over armoede is erg interessant!
Nemaìn’ schreef:
01-12-2018 18:48
Ik moet er nog 4, lief nog 6.
Aan de slag zou ik zeggen! Man hier moet er ook nog 2 maar hij heeft me verzekerd dat het met hem helemaal goed komt. Hij kan er gewoon elders nog wel een paar op de wereld zetten. Wat een opluchting!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
01-12-2018 17:29
Ik heb het niet over terechte bannen vanwege racisme.
Ik heb het over structureel wissen en negeren van feedback door users. En het ronduit kinderachtige van verplaatsen van posts.

Niet alles gaat over jou, sorry.

Daar weet ik niks van. Op welk topic is dat dan?

ps. die ban kreeg ze vanwege het woordje 'trut'. Dat is geen racisme. Ik heb het zelf gelezen op dat topic, maar ze heeft het ook zelf hier geschreven nét voordat ze afscheid nam.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
01-12-2018 19:02

ps. die ban kreeg ze vanwege het woordje 'trut'. Dat is geen racisme. Ik heb het zelf gelezen op dat topic, maar ze heeft het ook zelf hier geschreven nét voordat ze afscheid nam.

:rofl:
01-12-2018 19:12
:rofl:

Het moet dan toch een hele kleine moeite zijn om tenminste één topic te noemen als je straks uitgelachen bent. :biggrin:
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
01-12-2018 19:02

Please missie doe nou niet net of je gek bent..

Ze heeft wel meer dingen geschreven die niet lekker waren en maakt verder ook geen bal uit. Ze is zelf vertrokken hé. Uit vrije wil geanonimiseerd. Ze had ook haar bannetje uit kunnen zitten en daarna weer lieflijk meeposten.
Betty_Slocombe schreef:
01-12-2018 18:53
Ik moet er 2, 4, of 6. Omdat ik een weegschaal ben en dan moet er in beide schaaltjes evenveel :facepalm:

Wel jammer van die zelfopgelegde actueelban want dat topic over armoede is erg interessant!
Ah, ik miste je al in dat armoede-topic. Tis echt leuk daar. :facepalm:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Wie is Pientje?
Solomio schreef:
01-12-2018 20:48
Ah, ik miste je al in dat armoede-topic. Tis echt leuk daar. :facepalm:
Ik vind het zo mooi om te zien hoe mensen daar om het hardst beweren dat zij heus ooit ook Heel Erg Arm waren en gewoon lekker gewerkt hebben en nu zijn ze de beste en die losers zitten nog gewoon een beetje lui arm te zijn. En zij daar maar voor betalen.

Armoede in Nederland is veel complexer dan dat. Het is geen Bangladesh, maar het is ook geen ponyboerderij. En het naarste is dat armoede erfelijk is en dat de enige manier echt oldschool de verheffing van het volk is. Vind ik. Maar ik ben een linkse trut, dus wat weet ik er van.
Betty_Slocombe schreef:
01-12-2018 20:53
Ik vind het zo mooi om te zien hoe mensen daar om het hardst beweren dat zij heus ooit ook Heel Erg Arm waren en gewoon lekker gewerkt hebben en nu zijn ze de beste en die losers zitten nog gewoon een beetje lui arm te zijn. En zij daar maar voor betalen.

Armoede in Nederland is veel complexer dan dat. Het is geen Bangladesh, maar het is ook geen ponyboerderij. En het naarste is dat armoede erfelijk is en dat de enige manier echt oldschool de verheffing van het volk is. Vind ik. Maar ik ben een linkse trut, dus wat weet ik er van.
Ik ben linkser.
En niet dankbaar genoeg.

David Dunning
Solomio schreef:
01-12-2018 20:56
Ik ben linkser.
En niet dankbaar genoeg.
En je realiseert je niet dat het geld ergens vandaan moet komen!
Life is short. Eat dessert first.
Solomio schreef:
01-12-2018 20:56
Ik ben linkser.
En niet dankbaar genoeg.
Trek het je niet aan. Ooit hebben mensen mijn studie betaald, nu betaal ik voor iemand anders. Dat vind ik mooi. Er blijft nog genoeg over om chocoladeletters te kopen.
Betty_Slocombe schreef:
01-12-2018 20:53

Alleen de dutchess beweert dat je dmv wishful thinking uit armoe kan komen.
De rest probeert met iets meer nuance “armoede” in nederland te omschrijven.
De voorbeelden die door de bijstandsgerechtigden in dat topic erbij worden gehaald om aan te tonen dat ze echt echt arm zijn vind ik persoonlijk niet overtuigend genoeg. Ik vind het sneu voor ze en enorm verveldend maar armoede zou ik het nu niet echt noemen. Veel moeten budgetteren om niet in de schulden te raken en niet genoeg geld hebben over houden om regelmatig treinkaartjes te kopen om naar de andere kant van het land te reizen is vervelend maar daar houdt het dan ook op.
anoniem_378266 wijzigde dit bericht op 01-12-2018 21:08
9.71% gewijzigd
Kukita-Del-Barrio schreef:
01-12-2018 21:06
De voorbeelden die door de bijstandsgerechtigden in dat topic erbij worden gehaald om aan te tonen dat ze echt echt arm zijn vind ik persoonlijk niet overtuigend genoeg. Ik vind het sneu voor ze en enorm verveldend maar armoede zou ik het nu niet echt noemen.
Dat ligt toch puur aan de definitie die je zelf aan armoede geeft.

Wanneer vind jij het dan wel armoede?
01-12-2018 21:06
De voorbeelden die door de bijstandsgerechtigden in dat topic erbij worden gehaald om aan te tonen dat ze echt echt arm zijn vind ik persoonlijk niet overtuigend genoeg. Ik vind het sneu voor ze en enorm verveldend maar armoede zou ik het nu niet echt noemen. Veel moeten budgetteren om niet in de schulden te raken en niet genoeg geld hebben over houden om regelmatig treinkaartjes te kopen om naar de andere kant van het land te reizen is vervelend maar daar houdt het dan ook op.
Ik heb niet beweerd dat dat armoede is, want in mijn basisbehoeften is voorzien.
Wel dat het niet echt opbeurend is om jaar in jaar uit niks extra's te kunnen doen naast die basisdingen.

David Dunning
doornroosje9 schreef:
01-12-2018 21:08
Dat ligt toch puur aan de definitie die je zelf aan armoede geeft.

Wanneer vind jij het dan wel armoede?
Wat ik in dat topic aangaf dus honger leiden, met gescheurde oude kleren moeten rondlopen, geen verwarming of dakloos zijn etc.
Bovenstaande komt ergens wel voor in NL, maar zoals ik ook in dat topic schreef heeft dat meestal te maken met andere zaken die niet voorkomen hadden kunnen worden door de overheid of geen enkele instantie. We leven nu eenmaal niet in Lallaland.
Ik ben opgegroeid in een van de armste regio's van Nederland in een van de armste dorpen in een van de armste straten. Ook nu nog hebben mijn kinderen klasgenootjes die geen passende schoenen hebben, geen winterjas. Kinderen die nog nooit naar de tandarts geweest zijn, omdat hun ouders zich schamen omdat zij zelf geen tandartsverzekering hebben en dan alleen voor hun kinderen zouden komen. Kinderen die alleen iets krijgen met Sinterklaas omdat er iemand in het dorp is die elk jaar een feest organiseert voor deze doelgroep.

En natuurlijk hebben ze geen honger, of in elk geval niet elke avond. Maar deze kinderen worden groter en dan gaan ze naar het voortgezet onderwijs. Een grafische rekenmachine, woordenboeken voor alle talen, een bosatlas. Het lijkt niets, maar als je maar 50 Euro in de week hebt, zijn die woordenboeken ineens een kar boodschappen minder. En daarna? Op de kappersvakschool, bijvoorbeeld, moet je je eigen scharen kopen, je eigen kleding.

Arm zijn in Nederland is niet hetzelfde als arm zijn in Bangladesh. Maar het is wel elke dag nadenken en je zorgen maken over heel veel. Ik zou mijn eigen jeugd niet snel als getekend door armoede omschrijven, maar als ik lees wat andere forummers (ook die die zo fel zijn in hun veroordeling van "bijstandstrekkers") als een heel normale levensstandaard zien, dan was ik arm, ja.
In een ander topic mauwen dat het echt heel stom is dat mensen nog plofkip kopen, of dat jij je kinderen alleen maar biologische appeltjes voert, dat kan echt alleen als je helemaal geen idee hebt.
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 01-12-2018 21:19
23.08% gewijzigd
Solomio schreef:
01-12-2018 21:12
Ik heb niet beweerd dat dat armoede is, want in mijn basisbehoeften is voorzien.
Wel dat het niet echt opbeurend is om jaar in jaar uit niks extra's te kunnen doen naast die basisdingen.
Goed maar jou inkomen ligt dus op bijstandniveau. Lager kan niet. En nu zeg je eigenlijk dat je gewoon in jouw basisbehoefte kan voldoen met dat geld. Er is echter niet genoeg geld voor extra’s. Dat is vervelend maar geen armoede.
Dus wat vind jij armoede aangezien je kennelink vind dat men het niet begrijpt ?
Ja, oké, ik zou toch beter ook hier de actueelpijler negeren.
Sorry.
01-12-2018 21:13
Wat ik in dat topic aangaf dus honger leiden, met gescheurde oude kleren moeten rondlopen, geen verwarming of dakloos zijn etc.
Bovenstaande komt ergens wel voor in NL, maar zoals ik ook in dat topic schreef heeft dat meestal te maken met andere zaken die niet voorkomen hadden kunnen worden door de overheid of geen enkele instantie. We leven nu eenmaal niet in Lallaland.
Nee, natuurlijk leven we niet in Lalaland, maar je kan toch niet ontkennen dat als je altijd financieel krap zit of schulden hebt, je altijd zorgen hebt, een dokters/tandartsbezoek uitstelt omdat je je eigen risico niet kan betalen en bv niet altijd de verwarming aan kan zetten als het koud is, dat dat geen armoede is. In Nederland hè, niet in één of ander ontwikkelingsland.
Betty_Slocombe schreef:
01-12-2018 21:15
Ik ben opgegroeid in een van de armste regio's van Nederland in een van de armste dorpen in een van de armste straten. Ook nu nog hebben mijn kinderen klasgenootjes die geen passende schoenen hebben, geen winterjas. Kinderen die nog nooit naar de tandarts geweest zijn, omdat hun ouders zich schamen omdat zij zelf geen tandartsverzekering hebben en dan alleen voor hun kinderen zouden komen. Kinderen die alleen iets krijgen met Sinterklaas omdat er iemand in het dorp is die elk jaar een feest organiseert voor deze doelgroep.

En natuurlijk hebben ze geen honger, of in elk geval niet elke avond. Maar deze kinderen worden groter en dan gaan ze naar het voortgezet onderwijs. Een grafische rekenmachine, woordenboeken voor alle talen, een bosatlas. Het lijkt niets, maar als je maar 50 Euro in de week hebt, zijn die woordenboeken ineens een kar boodschappen minder. En daarna? Op de kappersvakschool, bijvoorbeeld, moet je je eigen scharen kopen, je eigen kleding.

Arm zijn in Nederland is niet hetzelfde als arm zijn in Bangladesh. Maar het is wel elke dag nadenken en je zorgen maken over heel veel. Ik zou mijn eigen jeugd niet snel als getekend door armoede omschrijven, maar als ik lees wat andere forummers (ook die die zo fel zijn in hun veroordeling van "bijstandstrekkers") als een heel normale levensstandaard zien, dan was ik arm, ja.
In een ander topic mauwen dat het echt heel stom is dat mensen nog plofkip kopen, of dat jij je kinderen alleen maar biologische appeltjes voert, dat kan echt alleen als je helemaal geen idee hebt.
Allemaal eigen keuze. Je weet tot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven