Napraattopic deel 106
maandag 19 november 2018 om 19:14
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 1 december 2018 om 21:57
Dat klinkt echt lekkerder. Ik eet ook graag YumYum als ik alleen thuis ben.strikjemetstippels schreef: ↑01-12-2018 21:53Ik had noodle soup van Conimex waar je alleen gekookt water bij doet.
Dus. Het kan altijd erger.

zaterdag 1 december 2018 om 21:57
Maar die heeft zich wél opgewerkt uit de armoede, heus.strikjemetstippels schreef: ↑01-12-2018 21:55ooooh dat topic is van die persoon die een erfenis heeft en een rijke vent.
Haha, pfff.
zaterdag 1 december 2018 om 21:58
mijn avondeten was een pak koekjes.strikjemetstippels schreef: ↑01-12-2018 21:53Ik had noodle soup van Conimex waar je alleen gekookt water bij doet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 1 december 2018 om 21:58
strikjemetstippels schreef: ↑01-12-2018 21:55ooooh dat topic is van die persoon die een erfenis heeft en een rijke vent.
Haha, pfff.
Die TO opent over het algemeen alleen maar topics om zichzelf een veer in de koninklijke ass te steken.

zaterdag 1 december 2018 om 21:59
Daar hebben wij doorgaans een heel andere term voor.
Overigens niets mis mee, maar niet doen als of je van krantenwijk naar miljonair bent gegaan en onderaan in de postkamer bent begonnen en nu op top floor de CEO uit zit te hangen.

Van Conimex onee. Koop dan echte in de toko, goedkoper en die vind ik oprecht lekker.strikjemetstippels schreef: ↑01-12-2018 21:53Ik had noodle soup van Conimex waar je alleen gekookt water bij doet.
Mijn lievelings (beef-lime) is uit de handel en daar ben ik nog steeds overstuur van.

Van Conimex onee. Koop dan echte in de toko, goedkoper en die vind ik oprecht lekker.strikjemetstippels schreef: ↑01-12-2018 21:53Ik had noodle soup van Conimex waar je alleen gekookt water bij doet.
Mijn lievelings (beef-lime) is uit de handel en daar ben ik nog steeds overstuur van.

zaterdag 1 december 2018 om 22:00
Er is een wereldwijde definitie van armoede.strikjemetstippels schreef: ↑01-12-2018 21:52Armoede is altijd relatief. Als jouw kind heel slim is als enige uit z'n familie want de rest kan het gewoon niet dat budgetteren etc, dan is een grafisch rekenmachine het verschil tussen VWO - naar de TU of mavo en dan ook weer op minimumloon gaan werken.
Nu ben ik zo rechts als iets, maar ik word wel een beetje moe van het vergelijken met Bangladesh of weet ik veel welk oord ze massaal op straat poepen en kindertjes 14 uur jouw kleding zitten te naaien.
De nederlands overheid hanteert een armoedegrens volgens nederlands maatstaven. Volgens beide begrippen valt het mee in nederland als je puur naar de cijfers kijkt en niet naar individuele (schrijnende) gevallen. Dat is het punt.

zaterdag 1 december 2018 om 22:03
Dat weet ik zo net niet als je cijfers ziet van wanbetalers van zorgverzekering bijvoorbeeld.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑01-12-2018 22:00Er is een wereldwijde definitie van armoede.
De nederlands overheid hanteert een armoedegrens volgens nederlands maatstaven. Volgens beide begrippen valt het mee in nederland als je puur naar de cijfers kijkt en niet naar individuele (schrijnende) gevallen. Dat is het punt.
Nu ben ik zelf van mening dat je niet eindeloos mensen geld kunt toe smijten en heel eerlijk vind ik de belastingdruk absurd in NL (maar dat ligt imho meer aan de verspillende overheid), maar ik denk dat er heel wat mensen 1 foutje verwijderd zijn van een moeras aan schulden. Overigens zijn heel veel mensen maar 1 crisis verwijderd van de goot in mijn optiek, maar goed dat is een ander verhaal.
zaterdag 1 december 2018 om 22:05
Mini kanjers.strikjemetstippels schreef: ↑01-12-2018 21:59Haha, welke koekjes?
(dat doe ik vaak genoeg, dineren met een zak chips of zo)
Ik heb een maagverkleining gehad, dus extra onnozel om dan zo te eten.
Ik had er wel lang plezier van, want het duurt best lang om met zo'n klein maagje een heel pak weg te werken.
Morgen weer gewoon.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 1 december 2018 om 22:10
Rijke vent? Erfenis?
Of ben je een onafhankelijke vrouw?
David Dunning
David Dunning

zaterdag 1 december 2018 om 22:12
En zelf gekookt he.

zaterdag 1 december 2018 om 22:13
Ik begrijp dat oprecht niet want ik zie eigenlijk niet echt iets om trots op te zijn, maar goed. Ieder z'n ding maar het is wel lachwekkend. Er is geen enkele onderbouwing of zo, maar gewoon een emotietje en de illusie dat ze zich om hoog heeft gewerkt uit de sloppen van Manilla door 80 uur per week te werken en er naast econometrie te studeren.the_Wicked_Witch schreef: ↑01-12-2018 21:58Die TO opent over het algemeen alleen maar topics om zichzelf een veer in de koninklijke ass te steken.

zaterdag 1 december 2018 om 22:18
Nee joh, ik heb zoveel vrije tijd dat ik gewoon tijd over heb voor dit soort lichtzinnige bezigheden.strikjemetstippels schreef: ↑01-12-2018 22:14Dat is dan weer jammer. Een echte, zich omhoog gewerkte carriere vrouw met alles tegen zich, laat het gewoon bezorgen door de cateraar.
En voor Pejeka: we hebben het op de bank gegeten.
zaterdag 1 december 2018 om 22:20
Met de tv aan neem ik aan?
David Dunning
David Dunning

zaterdag 1 december 2018 om 22:23
Nee.
Nu moet ik bekennen dat ik niet zo’n afhankelijke vrouw ben als ik doe voorkomen. Hij heeft altijd de afstandsbediening, dus actualiteiten.
zondag 2 december 2018 om 06:44
Precies!strikjemetstippels schreef: ↑01-12-2018 22:03Dat weet ik zo net niet als je cijfers ziet van wanbetalers van zorgverzekering bijvoorbeeld.
Nu ben ik zelf van mening dat je niet eindeloos mensen geld kunt toe smijten en heel eerlijk vind ik de belastingdruk absurd in NL (maar dat ligt imho meer aan de verspillende overheid), maar ik denk dat er heel wat mensen 1 foutje verwijderd zijn van een moeras aan schulden. Overigens zijn heel veel mensen maar 1 crisis verwijderd van de goot in mijn optiek, maar goed dat is een ander verhaal.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.