Verliefd..nu al
zondag 2 december 2018 om 11:33
Waar begin ik dit verhaal.. Bij het begin dan maar, maar wel een beetje beknopt.
Ik was 13 jaar samen met mijn man, inmiddels bijna 9 jaar getrouwd en 2 jonge kinderen. Ons huwelijk bestond uit veel stress, weinig liefde en, achteraf zie ik, ook veel gemanipuleer en leugens. Ikheb er hard voor gewerkt om samen te te blijven (toen zag ik alles nog niet zo helder blijkbaar).
Enkele maanden geleden vertelde een van mijn kinderen een zorgelijk verhaal over zijn vader dat weer op seksueel misbruik. Ik ben toen op advies van instanties met de kinderen vertrokken. Ik heb aangifte gedaan, er werden dusdanige feiten verteld die ik heel serieus moest nemen. Er werd een politieonderzoek gestart wat erg lang duurt. Dat kan zelfs jaren duren. Van de politie mochten we niet inhoudelijk over deze zaak praten, alleen nodige praktische dingen mochten we bespreken, zoals financiën.
In de tussentijd heb ik besloten te willen scheiden en heb ik een advocaat ingeschakeld. Na vele stalkerige berichten van de vader van mijn kinderen, heb ik besloten hem op Whatsapp te blokkeren, omdat hij met hele manipulerende en intimiderende berichten steeds mijn leven binnenkwam denderen. Terwijl ik eindelijk het gevoel had dat ik weer een beetje naar de toekomst kon kijken. Die dag kreeg ik een zorgelijke mail van hem waarinhij aangaf nuet meer te willen leven. Ik heb de politie hiervan op de hoogte gebracht. Hij bleek inderdaad zichzelf van het leven beroofd te hebben. Uit het politieonderzoek bleek dat er vele redenen waren om hem op pakken en dat zal hij ook geweten hebben.
Na mijn besluit om officieel uit elkaar te gaan heb ik een man keren kennen waar ik heel goed mee kan praten..zeker niet alleen over wat ik hierboven schreef. Er is een diepe klik die ik nooit eerder gevoeld heb. Het is heel snel, maar ik merk dat ik verliefd ben geworden. Nu was het natuurlijk zo dat de vader van mijn kinderen en ik al jaren langs elkaar heen leefden, er was geen sprake meer van een liefdesrelatie of een seksuele relatie. Dus dat ik me voor iemand kan openstellen vind ik zelf niet zo gek. Het voelt goed. Maar ik maak me een beetje druk over wat anderen hier van vinden. Ik zal sowieso mijn kinderen voorop blijven stellen, zij gaan niet snel in contact komen met deze nieuwe man. Dan moet ik er wel echt zeker van zijn.
Ik merk dat ik niet speciaal een vraag heb, maar wel heel erg de behoefte om dit te delen en misschien toch ook wel behoefte aan jullie mening hierover.
Ik was 13 jaar samen met mijn man, inmiddels bijna 9 jaar getrouwd en 2 jonge kinderen. Ons huwelijk bestond uit veel stress, weinig liefde en, achteraf zie ik, ook veel gemanipuleer en leugens. Ikheb er hard voor gewerkt om samen te te blijven (toen zag ik alles nog niet zo helder blijkbaar).
Enkele maanden geleden vertelde een van mijn kinderen een zorgelijk verhaal over zijn vader dat weer op seksueel misbruik. Ik ben toen op advies van instanties met de kinderen vertrokken. Ik heb aangifte gedaan, er werden dusdanige feiten verteld die ik heel serieus moest nemen. Er werd een politieonderzoek gestart wat erg lang duurt. Dat kan zelfs jaren duren. Van de politie mochten we niet inhoudelijk over deze zaak praten, alleen nodige praktische dingen mochten we bespreken, zoals financiën.
In de tussentijd heb ik besloten te willen scheiden en heb ik een advocaat ingeschakeld. Na vele stalkerige berichten van de vader van mijn kinderen, heb ik besloten hem op Whatsapp te blokkeren, omdat hij met hele manipulerende en intimiderende berichten steeds mijn leven binnenkwam denderen. Terwijl ik eindelijk het gevoel had dat ik weer een beetje naar de toekomst kon kijken. Die dag kreeg ik een zorgelijke mail van hem waarinhij aangaf nuet meer te willen leven. Ik heb de politie hiervan op de hoogte gebracht. Hij bleek inderdaad zichzelf van het leven beroofd te hebben. Uit het politieonderzoek bleek dat er vele redenen waren om hem op pakken en dat zal hij ook geweten hebben.
Na mijn besluit om officieel uit elkaar te gaan heb ik een man keren kennen waar ik heel goed mee kan praten..zeker niet alleen over wat ik hierboven schreef. Er is een diepe klik die ik nooit eerder gevoeld heb. Het is heel snel, maar ik merk dat ik verliefd ben geworden. Nu was het natuurlijk zo dat de vader van mijn kinderen en ik al jaren langs elkaar heen leefden, er was geen sprake meer van een liefdesrelatie of een seksuele relatie. Dus dat ik me voor iemand kan openstellen vind ik zelf niet zo gek. Het voelt goed. Maar ik maak me een beetje druk over wat anderen hier van vinden. Ik zal sowieso mijn kinderen voorop blijven stellen, zij gaan niet snel in contact komen met deze nieuwe man. Dan moet ik er wel echt zeker van zijn.
Ik merk dat ik niet speciaal een vraag heb, maar wel heel erg de behoefte om dit te delen en misschien toch ook wel behoefte aan jullie mening hierover.
zondag 2 december 2018 om 11:39
Je hebt nogal veel meegemaakt, logisch dat het fijn voelt om op een fijne manier dingen met iemand te kunnen bespreken of om luchtige afleiding te krijgen.
Volg je gevoel, ga niet te snel en hou het tussen jou en hem. Laat de wereld ( de kinderen) er voorlopig buiten.
Het belangrijkste is natuurlijk om de kinderen stabiliteit te bieden.
Volg je gevoel, ga niet te snel en hou het tussen jou en hem. Laat de wereld ( de kinderen) er voorlopig buiten.
Het belangrijkste is natuurlijk om de kinderen stabiliteit te bieden.
zondag 2 december 2018 om 11:54
Misschien moet je de voorlaatste alinea nog even lezen...
Ik zou het rustig aan doen. Voor jezelf, voor je kinderen, maar ook voor hem. Maar vooral ook genieten van het feit dat je je nog zo kan voelen bij iemand en een ander zich blijkbaar ook bij jou fijn voelt.
zondag 2 december 2018 om 11:56
Waarom niet?
Als het goed voelt, ze rustig aan doet en de kinderen erbuiten houdt, zie ik geen reden om het niet te doen.
Ik vind het juist heel mooi dat ze haar vertrouwen in mannen niet heeft verloren.
zondag 2 december 2018 om 11:57
Die kinderen hebben hun moeder nu 100% nodig. Ik snap sowieso niet dat ze hier nu al over na zit te denken.Lily1504 schreef: ↑02-12-2018 11:54Misschien moet je de voorlaatste alinea nog even lezen...
Ik zou het rustig aan doen. Voor jezelf, voor je kinderen, maar ook voor hem. Maar vooral ook genieten van het feit dat je je nog zo kan voelen bij iemand en een ander zich blijkbaar ook bij jou fijn voelt.
zondag 2 december 2018 om 11:58
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit, op welke manier ook, een verstandig idee zou zijn.
Een misbruikt kind, een overleden vader, een moeder die zich ongetwijfeld afvraagt hoe ze het ooit zo ver heeft kunnen laten komen. Het lijkt mij dat jullie als gezin meer dan genoeg op jullie bord hebben liggen.
Een nieuwe partner lijkt meer een soort vlucht in zo'n situatie.
Als ik jou was zou ik eerst gaan werken aan een stabiel leven, voordat ik anderen in mijn leven zou toelaten.
Een misbruikt kind, een overleden vader, een moeder die zich ongetwijfeld afvraagt hoe ze het ooit zo ver heeft kunnen laten komen. Het lijkt mij dat jullie als gezin meer dan genoeg op jullie bord hebben liggen.
Als ik jou was zou ik eerst gaan werken aan een stabiel leven, voordat ik anderen in mijn leven zou toelaten.
zondag 2 december 2018 om 11:59
zondag 2 december 2018 om 12:10
Ik wil niet vervelend doen, maar kinderen hebben hun moeder een hele tijd 100% nodig. In dit geval misschien wel 200%. En was jij niet degene die een hekel had aan een kind (de kinderen) van zijn nieuwe partner? Misschien dan even niet iets roepen over kinderen die hun moeder nodig hebben.Lord*Voldemort schreef: ↑02-12-2018 11:57Die kinderen hebben hun moeder nu 100% nodig. Ik snap sowieso niet dat ze hier nu al over na zit te denken.
zondag 2 december 2018 om 12:13
Ouch.. Die was raak.Lily1504 schreef: ↑02-12-2018 12:10Ik wil niet vervelend doen, maar kinderen hebben hun moeder een hele tijd 100% nodig. In dit geval misschien wel 200%. En was jij niet degene die een hekel had aan een kind (de kinderen) van zijn nieuwe partner? Misschien dan even niet iets roepen over kinderen die hun moeder nodig hebben.
zondag 2 december 2018 om 12:19
wegwezen.
je komt net uit een relatie waar je kinderen wellicht seksueel zijn mishandeld door je ex. Kan je denken dat het aan hem ligt maar jij hebt ook een rol in dit drama en daar moet jij mee aan het werk. En je moet er zijn voor je kinderen
je hebt geen tijd voor een relatie
je bent verre van stabiel voor een relatie
dat je dat zelf niet ziet is al zo verontrustend
je komt net uit een relatie waar je kinderen wellicht seksueel zijn mishandeld door je ex. Kan je denken dat het aan hem ligt maar jij hebt ook een rol in dit drama en daar moet jij mee aan het werk. En je moet er zijn voor je kinderen
je hebt geen tijd voor een relatie
je bent verre van stabiel voor een relatie
dat je dat zelf niet ziet is al zo verontrustend
zondag 2 december 2018 om 12:20
To zat cast in een liefdeloos huwelijk, moest vluchten met haar kinderen en nu ze eindelijk met respect wordt behandeld en zelf daar hele fijne gevoelens bij heeft, mag dat ook weer niet, want ze moet vooral veel verwerken en haar kinderen op nr 1 zetten.
Volgens mij heeft TO dat altijd al gedaan.
Je mag best een liefdes relatie met een man opbouwen TO. Rustig aan doen en veel blijven praten. Jouw kinderen hoeven hier niks vanaf te weten. Het wordt tijd dat jij gaat leven.
Je mag best een liefdes relatie met een man opbouwen TO. Rustig aan doen en veel blijven praten. Jouw kinderen hoeven hier niks vanaf te weten. Het wordt tijd dat jij gaat leven.
zondag 2 december 2018 om 12:22
Ik denk dat je het stuk energie wat je in een nieuwe liefde gaat investeren, beter aan je kinderen kunt spenderen.
Ookal laat je die man er buiten, je bent in je hoofd toch bezig met hem, per telefoon gaat je interesse naar hem. Ook dat kan voor de kinderen heel instabiel aanvoelen als moeder haar aandacht alweer moet verdelen.
Ookal laat je die man er buiten, je bent in je hoofd toch bezig met hem, per telefoon gaat je interesse naar hem. Ook dat kan voor de kinderen heel instabiel aanvoelen als moeder haar aandacht alweer moet verdelen.
zondag 2 december 2018 om 12:23
Ana_Isabel** schreef: ↑02-12-2018 12:20To zat cast in een liefdeloos huwelijk, moest vluchten met haar kinderen en nu ze eindelijk met respect wordt behandeld en zelf daar hele fijne gevoelens bij heeft, mag dat ook weer niet, want ze moet vooral veel verwerken en haar kinderen op nr 1 zetten.
Wordt het niet eerder tijd dat de kinderen (zorgeloos) gaan leven?
zondag 2 december 2018 om 12:23
Aan TO dus de opdracht uit te zoeken waarom zij besloot om 13 jaar in een liefdeloos (zacht uitgedrukt) en voor de kinderen onveilig huwelijk bleef. Blijkbaar is ze niet zo sterk in voor haar zelf en haar kinderen opkomen en heeft ze een ongelukkige hand van mannen uitzoeken. natuurlijk is dit te snel. beter leert ze alleen te zijnAna_Isabel** schreef: ↑02-12-2018 12:20To zat cast in een liefdeloos huwelijk, moest vluchten met haar kinderen en nu ze eindelijk met respect wordt behandeld en zelf daar hele fijne gevoelens bij heeft, mag dat ook weer niet, want ze moet vooral veel verwerken en haar kinderen op nr 1 zetten.
zondag 2 december 2018 om 12:26
Ze heeft inderdaad al meer dsn genoeg op haar bordje, en juist daarom mag ze ook genieten. In plaats van dat ze zichzelf wéér geluk ontzegt.jo12345 schreef: ↑02-12-2018 11:58Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit, op welke manier ook, een verstandig idee zou zijn.
Het is goed om erbij stil te staan dat het een vlucht kan zijn en TO zal dit ook in gedachten moeten houden, maar dat betekent niet dat ze sowieso maar alle banden met die man moet doorsnijden.
Iedereen zei ook dat mijn huidige relatie een vlucht is. Nou, dat is dan wel een ontzettend lange vlucht die nog steeds onwijs goed voelt...
Het kan ook zijn dat je er gewoon erg aan toe bent.
zondag 2 december 2018 om 12:27
Wat een walgelijke kutopmerking.Lily1504 schreef: ↑02-12-2018 12:10Ik wil niet vervelend doen, maar kinderen hebben hun moeder een hele tijd 100% nodig. In dit geval misschien wel 200%. En was jij niet degene die een hekel had aan een kind (de kinderen) van zijn nieuwe partner? Misschien dan even niet iets roepen over kinderen die hun moeder nodig hebben.
Die kinderen zijn misbruikt door iemand die ze vertrouwden, die is nu dood door zelfmoord maar dat is allemaal geen probleem voor moeders blijkbaar. Dat jij dit zelf niet ziet zegt iets over jouw instelling, maar nee jij komt met een opmerking die nergens op slaat. Applaus voor jezelf.
zondag 2 december 2018 om 12:28
maar to kan zich geen risico permitteren haar kinderen zijn getraumatiseerd. Stabiliteit staat vooropZanahoria schreef: ↑02-12-2018 12:26Ze heeft inderdaad al meer dsn genoeg op haar bordje, en juist daarom mag ze ook genieten. In plaats van dat ze zichzelf wéér geluk ontzegt.
Het is goed om erbij stil te staan dat het een vlucht kan zijn en TO zal dit ook in gedachten moeten houden, maar dat betekent niet dat ze sowieso maar alle banden met die man moet doorsnijden.
Iedereen zei ook dat mijn huidige relatie een vlucht is. Nou, dat is dan wel een ontzettend lange vlucht die nog steeds onwijs goed voelt...
Het kan ook zijn dat je er gewoon erg aan toe bent.
zondag 2 december 2018 om 12:37
Ben je zelf nog bezig met verwerking van het verleden via hulp/therapie?
Het lijkt mij namelijk dat het belangrijk is om je prioriteiten goed op orde te hebben. Jezelf en je kinderen op de eerste plaats niet alleen door te zeggen maar ook door te doen.
E.a. niet goed verwerken gaat je namelijk een hoop narigheid opleveren ook ten aanzien van nieuwe partnerkeuze.
Het lijkt mij namelijk dat het belangrijk is om je prioriteiten goed op orde te hebben. Jezelf en je kinderen op de eerste plaats niet alleen door te zeggen maar ook door te doen.
E.a. niet goed verwerken gaat je namelijk een hoop narigheid opleveren ook ten aanzien van nieuwe partnerkeuze.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 2 december 2018 om 12:39
Ik lees nergens dat het allemaal geen probleem is voor TO. Dat maak jij er nu van. Dus nu niet de moraalridder gaan uithangen.Lord*Voldemort schreef: ↑02-12-2018 12:27Wat een walgelijke kutopmerking.
Die kinderen zijn misbruikt door iemand die ze vertrouwden, die is nu dood door zelfmoord maar dat is allemaal geen probleem voor moeders blijkbaar. Dat jij dit zelf niet ziet zegt iets over jouw instelling, maar nee jij komt met een opmerking die nergens op slaat. Applaus voor jezelf.
zondag 2 december 2018 om 12:41
Zag ik later ook.nerdopviva schreef: ↑02-12-2018 12:38Ik zat ook even met open mond te lezen, maar toen keek ik naar de datum. Het zijn berichten uit 2011.
Wil je mijn quote even weg halen.