Hebben wij het zo slecht in Nederland?
zaterdag 1 december 2018 om 15:17
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.

zondag 2 december 2018 om 14:24
Ik vind op zich Sinjoren wel een punt hebben. Ik hoor het vaak genoeg dat 'ze' die en die eens een hogere uitkering moet geven. Dan denk ik altijd 'nou ja adopteer een bijstandmoedertje en ga boodschappen doen met haar'.
Overigens doe ik dat allemaal niet, enige die ik wel eens geld geef zijn zwervers.
Overigens doe ik dat allemaal niet, enige die ik wel eens geld geef zijn zwervers.
zondag 2 december 2018 om 14:25
DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 14:24Wat een afgunst en jaloezie lees ik zeg over mijn vriend.

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

zondag 2 december 2018 om 14:25
Het is toch niet de vraag wie het meeste doet. Deze post geeft gewoon weer hoezeer je doordrongen bent van de competitiegeest.DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 14:16Na al het geklaag heb ik een vraag. Wat doen jullie voor al die arme mensen die niets kunnen kopen. Helpen jullie hun wel eens?
Ik trap af. Ik geef de krantenverkoper regelmatig €2 of meer wat ik dan opzak heb. Ik breng na feestjes alle overgebleven eten naar de voedselbank. Oude aparaturen geef ik weg aan mensen waarvan ik weet dat ze niet veel hebben.

zondag 2 december 2018 om 14:26
Jij noemt het consistent, ik noem het rellen.Sinjoren schreef: ↑02-12-2018 14:24Buiten belastingen betalen? Helemaal niets. Then again ben ik ook niet diegene die hier vanuit zo'n hoge ivorenen morele toren zit te blazen dat al die miserie toch zo erg is, dat daar iets aan gedaan moet worden en dat anderen daar voor moeten betalen, dus consistent ben ik wel
![]()

DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 14:24Wat een afgunst en jaloezie lees ik zeg over mijn vriend.

dat mag niet, wordt moedertje gekort en in het ergste geval kan ze 100% terugbetalenstrikjemetstippels schreef: ↑02-12-2018 14:24Ik vind op zich Sinjoren wel een punt hebben. Ik hoor het vaak genoeg dat 'ze' die en die eens een hogere uitkering moet geven. Dan denk ik altijd 'nou ja adopteer een bijstandmoedertje en ga boodschappen doen met haar'.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

zondag 2 december 2018 om 14:27
Wat wil je nu zeggen? Belastingsbetalers moeten tevreden zijn dat ze kunnen betalen, want anders werd het hen wel manu militari afhandig gemaakt?Valdemar_II schreef: ↑02-12-2018 14:19Jouw kritiek geeft gewoon aan dat je niet beseft waartoe mensen in staat zijn wanneer je ze tegen de muur zet.

zondag 2 december 2018 om 14:28
In Nederland wordt ook bewust een grote groep mensen in de uitkering gehouden door de overheid. Ondanks het een grote kostenpost is voor de begroting levert het aan de andere kant ook veel banen of houdt het banen in stand. Er is een hele nieuwe sector gecreëerd die zorgt voor een grote smak inkomstenbelasting en hierdoor dus de schatkist vult.

zondag 2 december 2018 om 14:28
Dit
En, misschien nog wel belangrijker, ik schrijf hier niet om giften te ontvangen!
Kijkje in de keuken, meer niet.
Bovendien weten we helemaal niet wat mensen privé doen in hun omgeving!
Niet dat dit verplicht is maar uitsluiten kun je het sowieso niet.

zondag 2 december 2018 om 14:29
Dat weet ik, maar volgens mij kán het wel zonder dat het op valt.
Overigens kun je voor bijstandsmoedertje een hoop in vullen.
Punt is natuurlijk dat 'ze' gewoon mensen zijn die geld af dragen door inkomstenbelasting, en dat vind ik altijd veel te makkelijk gezegd.
zondag 2 december 2018 om 14:29

zondag 2 december 2018 om 14:30
Ja dit dus. Het is geen afgunst maar verwondering hoe iemand zo'n fout beeld van zich zelf kan hebben.TanteBedelia schreef: ↑02-12-2018 14:26Nee het is geen afgunst en jaloezie, zo is de verkering uit, zo zit je te miepen dat je opzoek moet naar een kamer,zo komen er topics over bezuinigingen, en zo gaat het het hier allemaal goed.
Ik gun je het beste, maar het is elke keer weer een soort euforie.
Zo zit je op de klaagbank ( dat vooral op de napraat) en zo is het weer het tegenovergestelde.

zondag 2 december 2018 om 14:30
Dat is het ook wellicht voor een groot stuk; kan me best wel inbeelden dat er hier velen zitten die niet graag met hun ongemakkelijke waarheden geconfronteerd worden maar goed, als je daar in meegaat leren ze het ook nooit. It's a dirty job, but someone's gotta do it

zondag 2 december 2018 om 14:31
Dan sluit ik me aan bij Doornroosje.Sinjoren schreef: ↑02-12-2018 14:30Dat is het ook wellicht voor een groot stuk; kan me best wel inbeelden dat er hier velen zitten die niet graag met hun ongemakkelijke waarheden geconfronteerd worden maar goed, als je daar in meegaat leren ze het ook nooit. It's a dirty job, but someone's gotta do it![]()
Heb jij daar last van hoe ik leef? Beïnvloed dat jouw leven? Leven en laten leven.strikjemetstippels schreef: ↑02-12-2018 14:30Ja dit dus. Het is geen afgunst maar verwondering hoe iemand zo'n fout beeld van zich zelf kan hebben.

Ik ben hier dan ook niet om vriendjes te maken snoes; hoogstens om enkelen een beetje een schop tegen hun eigen geweten te gevendoornroosje9 schreef: ↑02-12-2018 14:27Ik hoop dat jij rijk bent, want van je persoonlijkheid moet je het niet hebben.
Wat een naar persoon ben jij.

Jeuj!
anoniem_65340bc703a11 wijzigde dit bericht op 02-12-2018 14:33
15.75% gewijzigd

zondag 2 december 2018 om 14:32
DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 14:30Het hele topic staat bol van de jaloezie en afgunst op mensen die hard werken voor hun centen. En in de argumenten naar mij toe ook, terwijl het niet eens gaat om persoonlijke zaken.
Iedereen werkt hard voor zijn centen.