Werk & Studie alle pijlers

Weer op straat

03-12-2018 09:33 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 1.5 maand werken als bezorger ben ik weer op straat. Het ging tussen mij en mijn baas niet goed en hadden vrijdag een hevige conflict wat leidde tot ontslag. Ik werd te veel onderdrukt door mijn werkgever, ik kon het niet meer aan.
Op dit moment 24 en weet geen raad wat nu te doen. Dat word weer terug naar het jongerenloket. :nooo:
Koffiehagedis schreef:
04-12-2018 11:50
(..) Er BESTAAT geen situatie waarin het ok is om dingen als 'rot op' te zeggen. Ook als je de ander niet aardig of kwetsend vindt kun je zelf volwassen blijven en niet dit soort gedrag vertonen. Anders blijf je in de problemen komen in je leven en dat wil je toch juist niet meer? Je had ook 'dat vind ik een harde opmerking, waarom zeg je zoiets?' kunnen typen, dan blijven mensen hier welwillend om je te helpen. Ga nu niet weer doen waardoor het al eerder mis ging hier ok?
(..)

:gift: Lees dit een paar keer door, TO.
nounou
Koffiehagedis schreef:
04-12-2018 11:50
Houd op. Je bent al vaker van dit forum gegooid door dit gedrag. Er BESTAAT geen situatie waarin het ok is om dingen als 'rot op' te zeggen. Ook als je de ander niet aardig of kwetsend vindt kun je zelf volwassen blijven en niet dit soort gedrag vertonen. Anders blijf je in de problemen komen in je leven en dat wil je toch juist niet meer? Je had ook 'dat vind ik een harde opmerking, waarom zeg je zoiets?' kunnen typen, dan blijven mensen hier welwillend om je te helpen. Ga nu niet weer doen waardoor het al eerder mis ging hier ok?

Hoe ging de eindruzie met je baas precies? En waar loop je tegenaan met het vinden van een baan binnen de administratie?
Je hebt gelijk. Soms denk ik van waarom er zo hard gereageerd moet worden, nergens voor nodig.
TheMan90 schreef:
04-12-2018 11:59
Je hebt gelijk. Soms denk ik van waarom er zo hard gereageerd moet worden, nergens voor nodig.
Omdat kusjekroelreacties meestal niet helpend zijn. En de vrouwen hier zijn echt keihard.
Lord*Voldemort schreef:
04-12-2018 12:04
Omdat kusjekroelreacties meestal niet helpend zijn. En de vrouwen hier zijn echt keihard.
Realistisch.

TO, je brengt jezelf ontzettend in de problemen. Wat zeggen je ouders hiervan? Dat je weer werkloos bent?
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
04-12-2018 12:13
Realistisch.

TO, je brengt jezelf ontzettend in de problemen. Wat zeggen je ouders hiervan? Dat je weer werkloos bent?
niks. lekker feesten.
TheMan90 schreef:
04-12-2018 12:35
niks. lekker feesten.
Okay...
Life is short. Eat dessert first.
Vraag eens om een jobcoach.
karin6789 schreef:
03-12-2018 10:14
Daar heb je helemaal gelijk in!
Mensen gaan juist meer fouten maken als ze op een vernederende manier worden toegesproken.
Dit.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
TheMan90 schreef:
03-12-2018 22:01
@Boogschutter10

Je geeft in eerste instantie heel weinig informatie en strooit daarna met wat kruimeltjes extra informatie.

Wat is je verdere werkervaring,
Fastfood crew lid en administratief(weinig ervaring)

wat mankeer je
Ik en psycholoog twijfelen aan autisme

ben je bij uitzendbureaus geweest
Ja meerdere keer, maar na tijdje geen motivatie

wat voor werk zou je graag willen gaan doen
Weet ik niet.

moet je de kost etc. verdienen of woon je bij je ouders
Ik woon bij me ouders

welke opleiding heb je en welke opleiding zou je kunnen willen doen zodat je niet steeds in kleine banen blijft hangen?
Graag hbo, maar die motivatie heb ik niet. Het maar langer. Tja ik ben 24.
OK, dat zijn alvast duidelijke antwoorden.

Los bezien van je persoonlijke omstandigheden, schieten je opleiding en werkervaring helaas tekort. Met je huidige werkervaring blijf je steeds maar in kleine, tijdelijke en laaggeschoolde banen hangen. Voor het verkrijgen van een baan op hoger niveau waarmee je jezelf kunt onderhouden zul je toch echt een opleiding moeten gaan volgen. Er is een groot aanbod aan opleidingen, zoals je weet. Je zou de rest van dit studiejaar kunnen gebruiken om aan je persoonlijke omstandigheden te werken. Dus aan de slag met die psycholoog, werken aan o.m. motivatie en meer. Tegelijkertijd oriënteren op een opleiding die je per 1 september '19 start. Je hebt dan nog meer dan een half jaar om jezelf te herpakken en om alles uit te zoeken. Misschien dat je je wel voor 1 mei moet inschrijven. Dus: open dagen bezoeken (er komen er heel veel aan en verplicht je tot niks), oriënteren op allerlei opleidingen en baankansen. Deeltijd/ voltijd/ werkend leren: er is er is echt heel veel. Verder kom je nu misschien nog in aanmerking voor studiefinanciering (informeren bij DUO) en voordelig wettelijk collegegeld tarief.
@Boogschutter10

Ik wil wel studeren om wat te bereiken, maar ik voel en ben al oud genoeg (24). Iedereen in mij leeftijd heeft al carriere gemaakt en zelfs kinderen gekregen.
TheMan90 schreef:
04-12-2018 19:01
@Boogschutter10

Ik wil wel studeren om wat te bereiken, maar ik voel en ben al oud genoeg (24). Iedereen in mij leeftijd heeft al carriere gemaakt en zelfs kinderen gekregen.
Ja dat vind ik ook confronterend, maar vergelijken heeft ook niet echt zin. Dat maakt alleen maar depressief. Iedere bewandelt zijn of haar eigen levenspad... Maar jij bent 24 pas dat valt echt nog wel mee vind ik... Je kunt ook deeltijd overwegen.. Daar denk ik soms ook aan... Als 26 jarige vind ik dat ik meer op de grens zit. Sowieso als vrouw zijnde vind ik dat helemaal oud want dan kun je dus voor je 30é geen kinderen hebben. Al heb je daar wel ook een partner voor nodig. Ik dacht altijd dat ik het op mijn 26 wel allemaal op orde zou hebben nou nee dus. Woon nog thuis, heb geen vriend en een flut niveau. Ik heb inmiddels geaccepteerd dat ik een (moeilijk geval) en een laatbloeier ben. Ik kan ook niet zeggen dat ik jaloers ben op vriendinnen die wel hun hbo-opleiding hebben afgerond. Want het is niet zo dat ik het leven van hun boeiender vindt.

Als dat je nu een hbo- opleiding zou beginnen heb je nog járen profijt van je diploma, maar dan moet je dat wel 100% weten dat het dat is. Anders is het wel zonde van de tijd.

Al merk ik wel dat op mbo-4 niveau voor mij weinig over blijft wat voor een langere tijd is. Het kan ook aan mij liggen. Maar ik denk dat ik een baan op hbo-niveau langer zou volhouden. Als mbo-er voel ik me toch vaker het slaafje van Jan, pietje en Gerard. Terwijl ik liever goed ben in 1 ding. Voor mijn gevoel is hbo meer iets voor de lange termijn. Het leven is nog té lang om door te sukkelen met constant flut baantjes... Die maar een paar maanden duren ...Daarom overweeg ik persoonlijk ook een hbo- deeltijd opleiding.
TheMan90 schreef:
@Boogschutter10

Dat soort depressieve (onzin)gedachtes kun je het beste met je psycholoog bespreken. Opleiding is de enige sleutel om uit deze situatie te komen. Kan ook een avond- of deeltijdopleiding of een opleiding die aan een baan is gekoppeld. Bij dit soort opleidingen ben je zeker niet de jongste en kom je geen studenten van 18 tegen. Alternatief is inderdaad doorsukkelen in kleine en tijdelijke baantjes en economisch onzelfstandig blijven.
TheMan90 schreef:
@Boogschutter10

Op mijn 27e ging ik voor het eerst een opleiding doen na mijn middelbare schooldiploma, omdat het eerder niet lukte door problemen. Als jij de mogelijkheid meteen weggooit omdat je jezelf met 24 al zo oud vindt... Beperk je jezelf nogal, vind je niet?
linnylow schreef:
04-12-2018 01:35
Haha een eigenwijs stuk vreten.. (klikt funny)
Ik snap TO wel soms denk je waarom mag niet op mijn eigen manier als dat ook gewoon kan!
Omdat tijd geld is en door het gedrag van TO kost het werkgever geld dan dat TO geld voor zijn werkgever verdient.
En nee, dit is geen hogere wiskunde. Wat ik tot zover gelezen heb doet TO zijn eigen zin en heeft het lak aan werkinstructies.
Dat TO ontslagen is, is eigenlijk TO verwijtbaar. Begin daar eerst maar eens mee. Zoek dan een werkcoach bij het UWV of een goed uitzendbureau om te kijken naar wat voor jou geschikt is.
Hoe lager de baan, hoe hoger de kans dat je laag behandeld wordt. Neemt niet weg dat je dit niet hoeft te accepteren. In tegenstelling tot wat hier gezegd wordt hoef je je niet aan beledigend gedrag aan te passen en dit te slikken omwille van een baan. Belangrijk is om mensen om je heen te zoeken die jou echt iets gunnen en je helpen om ergens te komen. Dit soort types als je voormalige ‘baas’ gaat er alleen maar zorgen dat je nog opstandiger wordt en gedemotiveerd raakt. Je moet een leuke baas zoeken, die een baan voor je heeft, ipv een baan bij een baas. Draai het dus om.

En zorg dat je een werkplek vindt die jou ook een opleiding aanbiedt zodat je niet langer door dit soort bazen als een voetveeg wordt behandeld.
De aandachttrekkendehouding die jij alleen al op het forum hebt geeft mij al de kriebels laat staan een werkgever.
Ze zal vast niet voor niks gezegd hebven dat jij als een kip zonder kop functioneerd, misschien je werkhouding eens verbeteren en stop met je slachtoffer gedrag.
Vlinder1963 schreef:
06-12-2018 18:43
De aandachttrekkendehouding die jij alleen al op het forum hebt geeft mij al de kriebels laat staan een werkgever.
Ze zal vast niet voor niks gezegd hebven dat jij als een kip zonder kop functioneerd, misschien je werkhouding eens verbeteren en stop met je slachtoffer gedrag.
:huh: :sarcastic:
Vlinder1963 schreef:
06-12-2018 18:43
Gaat het wel? Ben je in orde?
TheMan90 schreef:
06-12-2018 18:52
Gaat het wel? Ben je in orde?
Ik wel ik ben geen baan kwijtgeraakt door mijn houding jij wel.
Vlinder1963 schreef:
06-12-2018 18:54
Ik wel ik ben geen baan kwijtgeraakt door mijn houding jij wel.
Houding? Hoe weet je dat? Was jij daar op dat moment?
Iedereen heeft het er steeds over dat to ontslagen is, maar to heeft toch zelf ontslag genomen met een kwaad hoofd of lees ik niet goed? Dat vind ik nogal een verschil nl.
Je woont bij je ouders, en die vinden het allemaal prima? Wat is het probleem precies?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
lizenlotte schreef:
06-12-2018 19:20
Iedereen heeft het er steeds over dat to ontslagen is, maar to heeft toch zelf ontslag genomen met een kwaad hoofd of lees ik niet goed? Dat vind ik nogal een verschil nl.
Ja ik heb zelf ontslag genomen. Na zoveelste geschreeuw kon ik het niet meer aan en heb ik uiteindelijk zelf ontslag genomen.
Hoe bevalt het thuiszitten TO.
linnylow schreef:
06-12-2018 21:53
Hoe bevalt het thuiszitten TO.
Zullen we pm’en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven