Grenzen bij logé
dinsdag 4 december 2018 om 18:17
Dag allen,
Even een vraag hoe anderen met de volgende situatie om zouden gaan, al kan ik vele antwoorden vooraf wel inschatten
Mijn vriendin had verleden week een 4-daagse cursus, waar ook veel mensen uit andere steden en landen waren. Nu gaf ze de laatste keer dat ik bij haar was - vlak voor ik wegging - dat het zou kunnen dat ze nog een logé zou krijgen vanuit deze cursus, misschien ook niet. Nou ja, moet op zich kunnen denk ik, heb er nadien overigens niets meer van gehoord, al vond ik het wel wat apart dat ze het pas op het laatste moment aangaf.
Nu kwam ik zaterdagavond weer bij haar om haar op te halen, om uit eten te gaan, nadien muziekkroeg.. het was namelijk mijn verjaardag. Ze vertelde veel over de cursus, maar ook dat haar logé al was geweest (de nacht ervoor). Bleek om een man te gaan. Aha. Ik heb er verder niets over gevraagd, het was mijn verjaardag en die wilde ik leuk hebben, maar het zat me onbewust ergens wel dwars. Vooral omdat ze geen logeerkamer heeft en deze man bij haar in bed heeft gelegen.
Natuurlijk komt dan de vraag ook op of er ook meer is gebeurd dan in een relatie wenselijk is zal ik maar zeggen...
Genoeg als openingspost voor nu. Vraag me af hoe anderen hiermee om zijn gegaan, of om zouden gaan. Ik realiseer me dat velen meteen conclusies zouden trekken. Goed gesprek gaat er echter zeker komen, ik voel me er verre van goed bij namelijk.
Even een vraag hoe anderen met de volgende situatie om zouden gaan, al kan ik vele antwoorden vooraf wel inschatten
Mijn vriendin had verleden week een 4-daagse cursus, waar ook veel mensen uit andere steden en landen waren. Nu gaf ze de laatste keer dat ik bij haar was - vlak voor ik wegging - dat het zou kunnen dat ze nog een logé zou krijgen vanuit deze cursus, misschien ook niet. Nou ja, moet op zich kunnen denk ik, heb er nadien overigens niets meer van gehoord, al vond ik het wel wat apart dat ze het pas op het laatste moment aangaf.
Nu kwam ik zaterdagavond weer bij haar om haar op te halen, om uit eten te gaan, nadien muziekkroeg.. het was namelijk mijn verjaardag. Ze vertelde veel over de cursus, maar ook dat haar logé al was geweest (de nacht ervoor). Bleek om een man te gaan. Aha. Ik heb er verder niets over gevraagd, het was mijn verjaardag en die wilde ik leuk hebben, maar het zat me onbewust ergens wel dwars. Vooral omdat ze geen logeerkamer heeft en deze man bij haar in bed heeft gelegen.
Natuurlijk komt dan de vraag ook op of er ook meer is gebeurd dan in een relatie wenselijk is zal ik maar zeggen...
Genoeg als openingspost voor nu. Vraag me af hoe anderen hiermee om zijn gegaan, of om zouden gaan. Ik realiseer me dat velen meteen conclusies zouden trekken. Goed gesprek gaat er echter zeker komen, ik voel me er verre van goed bij namelijk.
dinsdag 4 december 2018 om 20:37
Je hebt gelijk. Zoiets moet je niet hoeven vragen. Als hij/zij zo makkelijk dergelijke dingen doet, zou ik er al klaar mee zijn en dat inderdaad ook niet meer vragen.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
dinsdag 4 december 2018 om 20:46
Hoezo kinderachtig? Als mijn vriend heel gemakkelijk andere vrouwen in zijn bed bij hem laat slapen, zelfs vrouwen die hij verder niet kent, wat valt er dan nog uit te leggen of goed te praten, als hij dat prima vindt en ik niet, hoeft hij zich niet te verantwoorden. Ik zou er geen trek in hebben, in zo'n man en zou er klaar mee zijn. Kan hij verder zoveel vrouwen in zijn bed hebben als hij maar wilt. Maar ik ben weg.
Down on Jubilee Street
Down on Jubilee Street
dinsdag 4 december 2018 om 20:48
TO heeft zelf verzonnen dat hij bij haar in bed heeft geslapen.Javier schreef: ↑04-12-2018 20:46Hoezo kinderachtig? Als mijn vriend heel gemakkelijk andere vrouwen in zijn bed bij hem laat slapen, zelfs vrouwen die hij verder niet kent, wat valt er dan nog uit te leggen of goed te praten, als hij dat prima vindt en ik niet, hoeft hij zich niet te verantwoorden. Ik zou er geen trek in hebben, in zo'n man en zou er klaar mee zijn. Kan hij verder zoveel vrouwen in zijn bed hebben als hij maar wilt. Maar ik ben weg.
Maar als je op zelf verzonnen verhaaltjes je relatie verbreekt, lekker doen. Kan die ander op zoek naar een prettiger iemand.
dinsdag 4 december 2018 om 20:55
TO: ' en deze man bij haar in bed heeft gelegen' . Nergens staat dat dat niet zo bleek, n.a.v. wat zijn vriendin hem vertelde. Wel dat ze sowieso er los mee omgaat. Aan TO dus, of hij zin heeft in zo'n relatie. Niks zelfverzonnen verhaaltjes dus.
Wat fijn voor jouw partner, dat je er zelf zo makkelijk instaat,wb het slapen met een ander.
Down on Jubilee Street
Down on Jubilee Street
dinsdag 4 december 2018 om 20:57
Ik heb nergens geschreven hoe ik er in zou staan, dus ook weer een aanname.Javier schreef: ↑04-12-2018 20:55TO: ' en deze man bij haar in bed heeft gelegen' . Nergens staat dat dat niet zo bleek, n.a.v. wat zijn vriendin hem vertelde. Wel dat ze sowieso er los mee omgaat. Aan TO dus, of hij zin heeft in zo'n relatie. Niks zelfverzonnen verhaaltjes dus.
Wat fijn voor jouw partner, dat je er zelf zo makkelijk instaat,wb het slapen met een ander.
Er staat ook nergens dat ze “los in de relatie” staat.
dinsdag 4 december 2018 om 21:01
Nemaìn', nog even en je gaat schrijven dat je zelf gerust op de bank gaat slapen zodat je vriend met 'zomaar een vriendin / toevallig logerende vrouw' in jullie bed kan slapen en je brengt hem en die vrouw nog een ontbijtje op bed ook.
Down on Jubilee Street
Down on Jubilee Street
dinsdag 4 december 2018 om 21:02
En deze aanname baseer je op wat?
dinsdag 4 december 2018 om 21:11
'Er staat ook nergens dat ze “los in de relatie” staat'. Dat ze er los mee omgaat. Lees de topic eens terug en de reacties van TO. En nee, je schrijft het niet maar gezien je reacties, zou je het geen enkel probleem vinden. En dan wel anderen wijzen hoe kinderachtig het is om zoiets niet oké te vinden. Best hoor, ieder zn meug.
TO moet zijn eigen gevoel erover volgen, hij vindt het niet bepaald prettig en verdient wel beter dan zo'n griet die er geen moeite mee heeft om andere mannen in haar bed te laten - zie wat hij schrijft over haar, wat ze hem zelf vertelde.
TO moet zijn eigen gevoel erover volgen, hij vindt het niet bepaald prettig en verdient wel beter dan zo'n griet die er geen moeite mee heeft om andere mannen in haar bed te laten - zie wat hij schrijft over haar, wat ze hem zelf vertelde.
Down on Jubilee Street
Down on Jubilee Street
dinsdag 4 december 2018 om 21:17
Naar iemand die beter bij die ander past.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 4 december 2018 om 21:20
Precies. TO schrijft dat ze in het verleden een andere levensstijl dan hij had. Ze gingen samen een relatie aan. Hij schrijft niet wat ze daarover afgesproken hebben. En zij vertelt het hele gebeuren gewoon spontaan als 'dit maakte ik deze week mee'. Lijkt me niet dat ze dan in haar idee 'grenzen overschreden heeft'. Communicatie.... het blijft een ding.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 4 december 2018 om 21:43
Rosabella1 schreef: ↑04-12-2018 19:56Ik lees niet dat de vriendin van to een student is of mis ik iets?
Nee, maar kleiner wonen dan een student lijkt me sterk. En zelfs studenten hebben dus vrijwel altijd een bank in hun kamer. Als je in iets meer dan een kamer woont heb je dat toch ook wel?
dinsdag 4 december 2018 om 21:45
Eerder een eenpersoonsbed en een bank dan een tweepersoonsbed.
Of gaat TO nu beweren dat ze samen in een eenpersoonsbed sliepen?
dinsdag 4 december 2018 om 21:50
dinsdag 4 december 2018 om 21:51
TO had het gewoon aan zijn vriendin kunnen vragen IPV conclusies te trekken uit zijn aannames waardoor hij het misschien wel allemaal nog groter maakt.Rosabella1 schreef: ↑04-12-2018 20:37Dat ligt er maar aan waar zich dit afspeelt.
Is dit een studentenhuis etc. of een woonwagenkamp aangezien de de nick van to zigeuner is.
dinsdag 4 december 2018 om 21:54
Hoe kom je hier toch zo hardnekkig bij? De keren dat ik een bank in een studentenkamer heb gezien waren de uitzondering op de regel, tenzij iemand zelf op een slaapbank sliep. Waarmee ik dat niet als een soort algemene stelregel wil poneren trouwens, maar jouw generalisatie is mi oog tekort door de bocht.
En sindsdien zijn studentenkamers niet groter of luxer geworden.
dinsdag 4 december 2018 om 22:09
MargjeM schreef: ↑04-12-2018 21:54Hoe kom je hier toch zo hardnekkig bij? De keren dat ik een bank in een studentenkamer heb gezien waren de uitzondering op de regel, tenzij iemand zelf op een slaapbank sliep. Waarmee ik dat niet als een soort algemene stelregel wil poneren trouwens, maar jouw generalisatie is mi oog tekort door de bocht.
En sindsdien zijn studentenkamers niet groter of luxer geworden.
Wij hadden dat vrijwel allemaal. Mijn kamer was destijds ongeveer 2 bij 4 en ik had al een slaapbank. Een eenpersoonsbed, waar mijn bureau half overheen stond, een tweepersoonsslaapbank en 3 kasten.
Ook als ik google op studentenkamer en ik kijk bij afbeeldingen zie ik heel veel banken.
Maar goed, dat is allemaal off topic, het was alleen maar ter illustratie van het rammelend vinden van het verhaal.
dinsdag 4 december 2018 om 22:10
Helemaal mee eens. TO veronderstelt dingen en op basis daarvan veroordeelt hij zijn vriendin. Eerst meer info vergaren, dan weet je pas of ze over je grenzen gaat.
dinsdag 4 december 2018 om 22:10
dinsdag 4 december 2018 om 22:14
"Jeeeuj! We hebben een relatie! Hoera! Maar hee....laten we wel even afspraken maken of het goed is om ook anderen in je bed te laten slapen..." Oh ja, dat is hip in relaties, de exclusiviteit moet je wel van tevoren afspreken. Anders weet je het niet, immers. En moet alles maar kunnen want toch niet afgesproken met je lief. En is het niet afgesproken dan hoeft die exclusiviteit niet.Oudblond schreef: ↑04-12-2018 21:20Precies. TO schrijft dat ze in het verleden een andere levensstijl dan hij had. Ze gingen samen een relatie aan. Hij schrijft niet wat ze daarover afgesproken hebben. En zij vertelt het hele gebeuren gewoon spontaan als 'dit maakte ik deze week mee'. Lijkt me niet dat ze dan in haar idee 'grenzen overschreden heeft'. Communicatie.... het blijft een ding.
Sjonge, je bent verliefd of niet en ook na de fase van verliefdheid, als je geen enkel probleem ziet in het hebben van een ander in je bed of in het bed van je lief, eh...hoe verliefd ben je dan eigenlijk? Hoe graag heb je je relatie dan?
Oh wacht, dan ben je gelijk ziekelijk jaloers als je het niet oké vindt. Maar als er maar afspraken over bestaan. Want het gewoon niet oké vinden zonder dat duidelijk te hebben afgesproken, is maar ouderwets en jaloers....
Down on Jubilee Street
Down on Jubilee Street
dinsdag 4 december 2018 om 22:19
Raar topic is dit! Ik lees op dit forum al sinds het begin dat er NIETS normalers is dan 'gemengde vriendschappen' (om het zo maar even te noemen), en hoewel ik zelf (v) helemaal geen mannelijke vrienden heb, heb ik van het Viva-forum geleerd dat ik daarin eigenlijk heel ouderwets en bekrompen ben.
Oké, ik doe het er maar mee. En intussen probeer ik mijn nieuwe, open blik op anderen te laten vallen, dus ook op deze TO, die een vriendin heeft met een leuke mannelijke logé, oftewel een vriend. Een vriend-vriend, bedoel ik. Geen seksvriend, geen relatievriend, maar gewoon een aardige collega-achtige vriend uit het buitenland met wie ze werkgerelateerde gesprekken voert en een soort cursus volgt. Superleuk, toch?!
Dacht ik... want zo wordt dat hier op het forum altijd gebracht: je bent een enorme billenknijper/zeikerd als je moeilijk doet over de mannelijke vrienden van je vriendin, of de vrouwelijke vrienden van je vriend. Toch? Ik heb toch goed opgelet, hoop ik?
En met die vrienden (m/v) zóu je in principe seks kunnen hebben, MAAR... dat doe je dus niet. Zo heb ik het tenminste begrepen. Met die vrienden voer je vriendschappelijke en volstrekt onschuldige gesprekken over seks, of over je intieme piercing, of over de wijze waarop je doorgaans klaarkomt, en dus lijkt het me ook vrij vanzelfsprekend (en volgens mij wordt dat op dit forum ook heel vaak genoemd) dat je bij elkaar in bed slaapt.
Als vrienden.
Gewoon, omdat het moet kunnen.
En nu is dat opeens een enorm probleem voor iedereen? Die cursist kan toch gewoon een vriend-vriend zijn? Of een kennis-vriend, desnoods? Die gewoon bij haar in bed slaapt?
Echt... leg het me uit! Ik snap niks meer van de Viva-mores.
Oké, ik doe het er maar mee. En intussen probeer ik mijn nieuwe, open blik op anderen te laten vallen, dus ook op deze TO, die een vriendin heeft met een leuke mannelijke logé, oftewel een vriend. Een vriend-vriend, bedoel ik. Geen seksvriend, geen relatievriend, maar gewoon een aardige collega-achtige vriend uit het buitenland met wie ze werkgerelateerde gesprekken voert en een soort cursus volgt. Superleuk, toch?!
Dacht ik... want zo wordt dat hier op het forum altijd gebracht: je bent een enorme billenknijper/zeikerd als je moeilijk doet over de mannelijke vrienden van je vriendin, of de vrouwelijke vrienden van je vriend. Toch? Ik heb toch goed opgelet, hoop ik?
En met die vrienden (m/v) zóu je in principe seks kunnen hebben, MAAR... dat doe je dus niet. Zo heb ik het tenminste begrepen. Met die vrienden voer je vriendschappelijke en volstrekt onschuldige gesprekken over seks, of over je intieme piercing, of over de wijze waarop je doorgaans klaarkomt, en dus lijkt het me ook vrij vanzelfsprekend (en volgens mij wordt dat op dit forum ook heel vaak genoemd) dat je bij elkaar in bed slaapt.
Als vrienden.
Gewoon, omdat het moet kunnen.
En nu is dat opeens een enorm probleem voor iedereen? Die cursist kan toch gewoon een vriend-vriend zijn? Of een kennis-vriend, desnoods? Die gewoon bij haar in bed slaapt?
Echt... leg het me uit! Ik snap niks meer van de Viva-mores.