Mijn relatie is over en ik loop vast

04-12-2018 14:01 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Om een lang verhaal kort te maken mijn relatie is over.
Mijn partner heb ik 9 jaar geleden leren kennen en vrij ongepland zwanger geworden, vanaf dat moment hebben wij ervoor gekozen om het met elkaar te proberen.
Onze relatie heeft bestaan uit veel zorgen, uiteindelijk bleek onze dochter het een en ander aan issues te hebben. Inmiddels gaat het best goed met haar en zit ze op speciaal onderwijs. Wel heeft ze daar extra ondersteuning nodig en heeft baat aan regelmaat.
Door de constante zorgen en omdat het financieel kon, ben ik veel minder gaan werken (inmiddels ben ik druk bezig een andere baan te zoeken met meer uren)
Mijn (ex) partner heeft nooit wat op papier willen zetten, heeft niet willen trouwens, geen samenlevings overeenkomst niks. Het huis waarin wij wonen is zijn koophuis.
Mijn partner en ik hebben 5 jaar geleden relatie therapie gehad en zijn uiteindelijk bij elkaar gekomen.
De enorme ruzies zijn weg, maar er is niet heel veel meer tussen ons over. Daarnaast heeft mijn (ex) al bijna 2 jaar last van een burnout (is hij een keer of 5 naar de psycholoog voor geweest) maar hij had er geen klik mee. Verder doet hij er naar mijn idee niet veel aan om te herstellen.
Naast zijn burnout heeft hij een depressie.
Kortom ik heb heel lang de boel bij elkaar geprobeerd te houden maar ik ben op en mijn breekpunt is gekomen.
Maar nu er moet een hoop geregeld worden.
Probeer dingen stapsgewijs aan te pakken.
Prioriteit 1 meer inkomsten
Prioriteit 2 huisvesting (ik sta hier in de regio nu 2 weken in geschreven, maar er zijn wachtlijsten van 13 jaar dat naast het feit dat er geen huizen zijn.
Ik ben bezig met urgentie, maar zelfs met urgentie lijkt het onmogelijk om hier in de buurt een huis te vinden. (Wat eigenlijk noodzakelijk is voor mijn dochter) daarnaast vind ik het belangrijk dat de vader van de kinderen ook regelmatig contact met ze heeft.
Ik wil mijn leven op gaan bouwen en de kinderen zoveel mogelijk stabiliteit blijven geven.
Maar ik loop helemaal vast. En weet gewoon niet hoe verder.
Alle reacties Link kopieren
' Maar dan nog ik heb dan totaal geen inkomsten en geen ideale keus. '
Ding Dong: als de donder dààr gaan solliciteren! Mens, je houdt de ellende zelf in stand hoor, ook voor je kinderen. Kom es rap uit die slachtofferrol die je zelf in stand houdt!
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
En maar klagen en zeuren, ach ach, wat ben je zielig...
Je hebt goede opties om het aan te pakken en op te lossen maar die wil je niet als opties...Dan niet joh, blijf dan maar lekker hangen in je ellende. En doe vooral geen moeite om je kinderen een betere thuissituatie te geven. Of zie je het eigenlijk gewoon niet zitten om er alleen voor te moeten gaan?
Ik vermoed dat je je dochter als drogreden neemt om niet echt de situatie te veranderen, je gebruikt haar als excuus...zij zou het niet kunnen handlen...
Nee, jij wilt niet echt weg... Of ga je wel degelijk stappen ondernemen om uit deze situatie te komen? Zo niet, raap jezelf bijeen en stop met klagen of doe wat je moet doen.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
Wat een enorme nare reacties😶to komt over als een zeer zorgzame en bezorgde moeder die haar kinderen op de eerste plaats zet.
Zonnetje_van_de_dag schreef:
04-12-2018 19:32
Om op je vraag terug te komen, ik sta hier gewoon ingeschreven en mijn ex heeft het ouderlijk gezag.
Mijn ex is geen nare man maar heeft wel issues, een daarvan is dat hij een zeer kort lontje heeft (helemaal toen hij nog erg diep zat met zijn burnout)
Hij wist niet meer wat hij deed en ik sprong er een aantal keer tussen.
Inmiddels gaat het wel een stuk beter met mijn ex, het slaan gebeurt niet veel meer.
Maar ik vind hem niet stabiel genoeg om volledig voor de kinderen te zorgen. Overigens is dat ook niet hetgeen wat wij willen.
Mijn ex en ik leven nog steeds in één huis, maar de liefde is over en ik heb veel te lang mijn kop in het zand gestoken. Gedaan alsof het wel prima was. Maar ik kan het niet meer en ben op.
En nee ik heb wellicht niet de beste keuzes gemaakt. Maar ik ben alleen maar bezig geweest om mijn hoofd boven water te houden en er was geen ruimte om andere dingen te regelen.
En ja ik heb het zelf gedaan.
Voor onze dochter is het belangrijk dat ik hier in de buurt blijf.
Ik heb er nu mijn werk (ook al is het niet veel uur) maar heb er wel inkomsten door, een uitbreiding van uren is een mogelijkheid maar daar ga ik nog steeds geen woning mee kunnen betalen. Tenzij het een sociale huurwoning is. Maar die zijn hier niet te krijgen.
De laatste optie zou zijn terug naar waar ik vandaan kom. Maar dan nog ik heb dan totaal geen inkomsten en geen ideale keus.
Mijzelf nog langer aan de kant zetten gaat hem ook niet meer worden.
Mijn ex helpt mij waar ik kan. Ook al hebben wij officieel niks op papier staan. Hetgeen wat er opgebouwd is aan spaargeld gaat gewoon gesplit worden.
er is dus een huis, een koophuis. dus je dochter heeft onderdak.
Kan je niet tijdelijk in een kamer/ studio/ vakantiehuisje?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben je nu wel goed bezig, dus geef jezelf daar ook complimenten voor. Het heeft geen zin om eindeloos te balen over beslissingen uit het verleden, maar volgens mij doe je dat ook niet. Je beste optie is inderdaad solliciteren, wat je ook aan het doen bent. Ik kan me voorstellen dat het best overweldigend is, want je zet je hele leven op z'n kop. Is er iemand (behalve je ex) waarmee je kunt praten? En anders natuurlijk gewoon van je afschrijven in je topic hier. Zodat je een beetje overzicht voor jezelf bewaakt en ziet welke stappen je al gemaakt hebt.
Alle reacties Link kopieren
oh hij slaat niet zo vaak meer, nee dan valt het allemaal wel mee :roll:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Wat een rotsituatie!
Heb je overlegd met je ex of hij toestemming geeft voor de verhuizing naar je familie? Dan zo gauw mogelijk daar solliciteren!
En even ter geruststelling:
Je krijgt veel extra geld zolang je je kids op jouw adres hebt ingeschreven staan. Kindgebonden budget, kinderbijslag en evt huur-en zorgtoeslag. En als het lukt ook alimentatie.
Ik redde het prima met een baan van 24u per week..
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je vraag niet zo goed, want je hebt weinig opties. Kun je niet bij je familie terecht? En ja, anders gewoon daar blijven tot je wat vindt. Hij zet je de deur toch niet uit? Kan niet eens. Misschien kun je op basis van je "zieke" kind urgentie krijgen? En dan die asielzoekers van andere continenten die gelijk een woning krijgen, maar dat is een ander onderwerp..
Ik zou er gewoon het beste van maken in huis met je man en kind. Het is niet alsof hij je mishandelt.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
04-12-2018 14:57
Als je die reactie al absurd vindt..
Je hebt geen samenlevingscontract, niks op papier. Maar je had geen zin om er verder ruzie over te maken. Een tweede kind waren jullie het dan weer wel over eens. En dat jij veel minder bent gaan werken, dat was wel weer zo geregeld.
En nu zit je in de shit want je wilt weg. Maar wel in de buurt blijven wonen. En nee, de kinderen kunnen niet bij je ex, want depressief en overspannen.
Wat is jouw oplossing dan? Urgentie kun je vergeten, particulier kun je niet betalen, een baan waarbij je wel genoeg financiële armslag hebt heb je niet binnen een paar weken.
Voorlopig heb je geen andere keuze dan gewoon blijven waar je bent en jezelf voor je kop te slaan dat je zo laks bent geweest in je keuzes.
Dit dus.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Janny1965 schreef:
05-12-2018 12:58
Wat een enorme nare reacties😶to komt over als een zeer zorgzame en bezorgde moeder die haar kinderen op de eerste plaats zet.
Haar kinderen op de eerste plaats? Waar blijkt dat uit? Niet uit het feit dat ze niks heeft geregeld. Niet uit het feit dat ze niks doet aan mishandeling an haar kinderen.
Wat is de reden dat je niet direct na de mishandelingen naar de politie bent gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Javier schreef:
04-12-2018 20:05
En maar klagen en zeuren, ach ach, wat ben je zielig...
Je hebt goede opties om het aan te pakken en op te lossen maar die wil je niet als opties...Dan niet joh, blijf dan maar lekker hangen in je ellende. En doe vooral geen moeite om je kinderen een betere thuissituatie te geven. Of zie je het eigenlijk gewoon niet zitten om er alleen voor te moeten gaan?
Ik vermoed dat je je dochter als drogreden neemt om niet echt de situatie te veranderen, je gebruikt haar als excuus...zij zou het niet kunnen handlen...
Nee, jij wilt niet echt weg... Of ga je wel degelijk stappen ondernemen om uit deze situatie te komen? Zo niet, raap jezelf bijeen en stop met klagen of doe wat je moet doen.
Doe es ff normaal zeg.
TO is dom geweest, dat kunnen mensen op een normale manier zeggen. Wat hier ook al gebeurd en waar ik het mee eens ben.
Maar zit bij jou je tampon scheef ofzo? Waarom moet jij iemand hier zo de grond instampen? Doe toch es kalm.
-
ZoeyMaar schreef:
05-12-2018 13:41
Volgens mij ben je nu wel goed bezig, dus geef jezelf daar ook complimenten voor. Het heeft geen zin om eindeloos te balen over beslissingen uit het verleden, maar volgens mij doe je dat ook niet. Je beste optie is inderdaad solliciteren, wat je ook aan het doen bent. Ik kan me voorstellen dat het best overweldigend is, want je zet je hele leven op z'n kop. Is er iemand (behalve je ex) waarmee je kunt praten? En anders natuurlijk gewoon van je afschrijven in je topic hier. Zodat je een beetje overzicht voor jezelf bewaakt en ziet welke stappen je al gemaakt hebt.
Misschien niet alles (goed) gelezen maar ik lees alleen dat ze "bezig is met urgentie".
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
05-12-2018 19:49
Doe es ff normaal zeg.
TO is dom geweest, dat kunnen mensen op een normale manier zeggen. Wat hier ook al gebeurd en waar ik het mee eens ben.
Maar zit bij jou je tampon scheef ofzo? Waarom moet jij iemand hier zo de grond instampen? Doe toch es kalm.
Sommige mensen hebben gewoon een flinke wake-up-call nodig, en TO hoort daarbij.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
05-12-2018 19:51
Sommige mensen hebben gewoon een flinke wake-up-call nodig, en TO hoort daarbij.
Die wordt ook in overmaat gegeven. Als je mij loept, zie je dat ik ook echt niet bang ben om de waarheid te zeggen.
Maar die overmaat aan posts van Javier, waarin ze letterlijk tot op het bot wordt afgezeken, zijn onnodig.
Daar lijkt wel erg veel opgekropte frustratie te zitten die nu op TO wordt afgevuurd.
-
Phloxx schreef:
05-12-2018 19:55
Die wordt ook in overmaat gegeven. Als je mij loept, zie je dat ik ook echt niet bang ben om de waarheid te zeggen.
Maar die overmaat aan posts van Javier, waarin ze letterlijk tot op het bot wordt afgezeken, zijn onnodig.
Daar lijkt wel erg veel opgekropte frustratie te zitten die nu op TO wordt afgevuurd.
Ligt misschien ook wel deels aan de manier waarop TS reageert.
Ze is het alleen eens met de reacties van mensen die haar bevestigen in het beeld dat ze van zichzelf heeft. De vrouw die zich jarenlang heeft weggecijferd. Op sommige wat hardere reacties gaat ze in door de tegenaanval in te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tegen TO zeggen: als je zelf de middelen hebt om zelfstandig te gaan wonen en je voelt je daar gelukkiger bij: ga ervoor. En is jouw bedoeling dat de gemeenschap moet gaan opdraaien voor jouw eigen slechte keuzes, door je eindeloos te voorzien van uitkeringen en toeslagen: ga dan eerst zorgen dat je jezelf wél kan onderhouden, want ik zie werkelijk niet in waarom ik voor jouw slechte keuzes zou moeten betalen door je jarenlang te onderhouden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
We onderhouden half Afrika die geen uur per week werken dus om dan moeilijk te doen voor een Hollandse dame die momenteel in een lastige situatie zit is ook overdreven. Daar wil ik met plezier aan "meebetalen". Ze werkt en wil meer werken. Snap de agressie dan ook niet. @TO je mag me een privébericht sturen als je dat fijn vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ksenija schreef:
05-12-2018 20:16
We onderhouden half Afrika die geen uur per week werken dus om dan moeilijk te doen voor een Hollandse dame die momenteel in een lastige situatie zit is ook overdreven. Daar wil ik met plezier aan "meebetalen". Ze werkt en wil meer werken. Snap de agressie dan ook niet. @TO je mag me een privébericht sturen als je dat fijn vindt.
Wat lief van je, maar ik zie geen toegevoegde waarde voor een pb.
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje_van_de_dag schreef:
05-12-2018 20:23
Wat lief van je, maar ik zie geen toegevoegde waarde voor een pb.
En dan alleen op dat bericht reageren :lol:
Je wordt er niet met de minuut sympathieker op TO
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten niet op nagatieve reacties te reageren. Ik kan er namelijk helemaal niks mee.
Ik weet ook dat ik niet slim bezig ben geweest.
Daar heb ik nu niks aan en wil graag positief vooruit kijken.
Inmiddels ben ik wel wat wijzer.
In mijn gemeente kan ik waarschijnlijk een urgentie krijgen, die moet aangevraagd gaan worden.
Vandaag ook met mijn werkgever om de tafel gezeten, daar kan ik als het goed is meer uren gaan werken. Verder al een paar sollicitatie's de deur uit gedaan om een baan te zoeken wat, wat beter verdient dan wat ik nu doe.
Je zegt dat je in je oude woonplaats zo een huis zou hebben. In welk opzicht is dat te ver weg? Of is dat in verband met de zorg voor je kind te moeilijk? Ik zou dat toch op een rijtje zetten. Misschien kun je daar steun krijgen van oude vrienden/bekenden/familie?
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
05-12-2018 20:32
Je zegt dat je in je oude woonplaats zo een huis zou hebben. In welk opzicht is dat te ver weg? Of is dat in verband met de zorg voor je kind te moeilijk? Ik zou dat toch op een rijtje zetten. Misschien kun je daar steun krijgen van oude vrienden/bekenden/familie?
Mijn oude woonplaats is 150 kilometer verder, ik ontneem de kinderen hier hun leven en de zorg voor onze dochter is hier in de regio.
Daarnaast heb ik in mijn oude woonplaats geen werk.
Verduizen naar mijn oude woonplaats is mijn aller laatste back-up plan
Alle reacties Link kopieren
En spaargeld, krijg jij daar een deel van? Zijn er nog grootouders waar kind tijdelijk kan opgevangen worden?
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje_van_de_dag schreef:
05-12-2018 20:36
Mijn oude woonplaats is 150 kilometer verder, ik ontneem de kinderen hier hun leven en de zorg voor onze dochter is hier in de regio.
Daarnaast heb ik in mijn oude woonplaats geen werk.
Verduizen naar mijn oude woonplaats is mijn aller laatste back-up plan
Wat is je plan dan wél?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven