Hebben wij het zo slecht in Nederland?
zaterdag 1 december 2018 om 15:17
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
donderdag 6 december 2018 om 10:48
Het referendum wordt zwaar overschat als middel om invloed te hebben. Temeer daar er binnen een populatie over veel zaken zeer verschillend wordt gedacht en dat er dus grote groepen kiezers buiten de boot vallen als er een beslissing valt. Dan is “polderen” vaak beter waarbij iedereen wat inlevert en wat krijgt.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
(HL Mencken)

donderdag 6 december 2018 om 11:18
Dat is net hoe het de overheid op dat moment uitkomt.
Samen voor de ouderen zorgen zien ze ook graag.
Op een ander moment ben je zelf verantwoordelijk.
Wat niet altijd negatief is.
Samen als het geld bespaart en individueel als dat is wat geld bespaart.

donderdag 6 december 2018 om 11:39
Lucifer2018 schreef: ↑06-12-2018 00:10Iemand Pauw gezien? Aan tafel ( weer, ze zijn al eens geweest) een groep werkende armen.
in 2014 waren dat er al 400.000 en nu blijken het er eind 2018 al bijna een miljoen te zijn?
Ja het gaat goed met Nederland.
Met een deel wel. Met een ander groot deel dus helemaal niet.
Naast deze werkende armen heb je nog langdurige/chronische zieken, mensen met een ww of een bijstand en wia, sommige ouderen ect.
Vind het schandalig dat mensen hier vinden dat het goed gaat in Nederland. Omdat zij er warmpjes bij zitten en niet verder kunnen kijken dan hun eigen zakje.
Als bij de komende verkiezingen de VVD weer als winnaar uit de bus komt ga ik extra, extra achter mijn oren krabben.

donderdag 6 december 2018 om 11:44
Ik heb ook VVD gestemd omdat dat financieel het beste voor mij uit kwam. Dat de VVD de grote winnaar was wilt denk ik toch zeggen dat er veel meer mensen zijn die het goed hebben dan slecht. De meeste mensen kijken toch naar hun eigen situatie.
donderdag 6 december 2018 om 11:45
Het “winnen” van verkiezingen is ook maar betrekkelijk. De VVD is weliswaar de grootste, maar heeft met iets meer dan 20% maar een minderheid van de kiezers achter zich staan.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)

donderdag 6 december 2018 om 11:46
Lees nou eerst even welk bericht ik heb gequote en waarom.Blondie456 schreef: ↑06-12-2018 11:44Ik heb ook VVD gestemd omdat dat financieel het beste voor mij uit kwam. Dat de VVD de grote winnaar was wilt denk ik toch zeggen dat er veel meer mensen zijn die het goed hebben dan slecht. De meeste mensen kijken toch naar hun eigen situatie.

donderdag 6 december 2018 om 11:48
Precies, ze kijken alleen naar zichzelf, niet naar wat er echt gebeurt verder buiten hun deur.
Dat er mensen zijn ( en dat zijn er dus 1/2 op de 18 personen) die het gewoon kut hebben in dit bijzonder rijke land. Waarvan dus ook gewoon hardwerkende mensen.
Ik vind het schandalig. Ergens gaat het dan gewoon mis.
Dat er mensen zijn ( en dat zijn er dus 1/2 op de 18 personen) die het gewoon kut hebben in dit bijzonder rijke land. Waarvan dus ook gewoon hardwerkende mensen.

donderdag 6 december 2018 om 12:07
Ik vind Nederland vooral erg duur. Ben net na 18 jaar buitenland teruggekeerd in Nederland. Huis gekocht en daarmee een ellenlange waslijst van vaste lasten en ik vraag me af of ik nog wat vergeten ben. Verzekering hier, belasting daar en dan heb ik nog geeneens een zorgverzekering in Nederland want ik heb een verdragspolis. Ik ben sinds 15 oktober hier en ik loop nog steeds gestrest rond of we nu echt wel alles hebben afgesloten. En dan wachten we ook nog op de vermogensbelasting

donderdag 6 december 2018 om 13:08
En daar is niks mis mee!Blondie456 schreef: ↑06-12-2018 11:44Ik heb ook VVD gestemd omdat dat financieel het beste voor mij uit kwam. Dat de VVD de grote winnaar was wilt denk ik toch zeggen dat er veel meer mensen zijn die het goed hebben dan slecht. De meeste mensen kijken toch naar hun eigen situatie.
Ik zal om dezelfde reden dat jij wel stemt juist niet op VVD stemmen.
Met veel mensen gaat het goed. Dat is mooi en houden zo.
Wat met de rest?
Ben jij bereid iets in te leveren ten gunste van de rest?
Voor de duidelijkheid.. Ik bedoel dit niet als persoonlijke aanval. Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe jij dat ziet.

donderdag 6 december 2018 om 13:10
Lucifer2018 schreef: ↑06-12-2018 11:48Precies, ze kijken alleen naar zichzelf, niet naar wat er echt gebeurt verder buiten hun deur.
Dat het "gemiddeld" goed gaat met Nederland betekent ook alleen maar dat de helft onder de streep van dat gemiddelde het minder goed tot slecht heeft. Zo'n gemiddelde zegt helemaal niet veel. Toevallig zag ik laatst een stukje over pensioenen in de VS. Mensen moeten daar in het algemeen zelf sparen voor hun pensioen, en gemiddeld zag dat er goed uit. Tot ze een herberekening maakten, waarbij het vermogen van de rijkste 1% buiten beschouwing werd gelaten, toen zag het er ineens een heel stuk zorgwekkender uit. Nu zijn hier de inkomensverschillen natuurlijk niet zo groot als in de VS, maar ik denk dat een dergelijke herberekening hier ook andere cijfers zou laten zien.

donderdag 6 december 2018 om 13:12
Klopt maar hebben meer dan 20% invloed op het regeerakkoord denk ik.
Zo werkt het, is SP de grootste en of winnaar dan werkt het ook zo.
De grootste partij is nogal bepalend.

donderdag 6 december 2018 om 13:19
Nee, ik zou daar niet graag op inleveren. Wel zou ik als ik persoonlijk iemand ken die arm is die persoon willen helpen met bv boodschappen. Echter ken ik echt niemand in mijn omgeving die moeilijk rond kan komen.benmamma schreef: ↑06-12-2018 13:08En daar is niks mis mee!
Ik zal om dezelfde reden dat jij wel stemt juist niet op VVD stemmen.
Met veel mensen gaat het goed. Dat is mooi en houden zo.
Wat met de rest?
Ben jij bereid iets in te leveren ten gunste van de rest?
Voor de duidelijkheid.. Ik bedoel dit niet als persoonlijke aanval. Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe jij dat ziet.
donderdag 6 december 2018 om 13:30
Kan je nagaan hoe het voor mensen zonder vermogen is...liubi schreef: ↑06-12-2018 12:07Ik vind Nederland vooral erg duur. Ben net na 18 jaar buitenland teruggekeerd in Nederland. Huis gekocht en daarmee een ellenlange waslijst van vaste lasten en ik vraag me af of ik nog wat vergeten ben. Verzekering hier, belasting daar en dan heb ik nog geeneens een zorgverzekering in Nederland want ik heb een verdragspolis. Ik ben sinds 15 oktober hier en ik loop nog steeds gestrest rond of we nu echt wel alles hebben afgesloten. En dan wachten we ook nog op de vermogensbelasting![]()
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 6 december 2018 om 13:40
die hoeven iig geen belasting te betalen

Is echt heel zwaar hoor Roosje, vermogen hebben
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 6 december 2018 om 13:43
Het is regelmatig gebeurd dat de grootste partij in de oppositie kwam. De PvdA zelfs een keer met meer dan 1/3 van de stemmen.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
donderdag 6 december 2018 om 13:51
Gezegend zijn zij die onder de vermogensbelasting vallen.liubi schreef: ↑06-12-2018 12:07Ik vind Nederland vooral erg duur. Ben net na 18 jaar buitenland teruggekeerd in Nederland. Huis gekocht en daarmee een ellenlange waslijst van vaste lasten en ik vraag me af of ik nog wat vergeten ben. Verzekering hier, belasting daar en dan heb ik nog geeneens een zorgverzekering in Nederland want ik heb een verdragspolis. Ik ben sinds 15 oktober hier en ik loop nog steeds gestrest rond of we nu echt wel alles hebben afgesloten. En dan wachten we ook nog op de vermogensbelasting![]()
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
donderdag 6 december 2018 om 13:52
Aan de andere kant, als je niks hebt hoef je ook niks te betalen. Sommige zwervers zijn vrije mensen. Als je al het materiele kunt loslaten heb je ook geen verplichtingen meer.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
donderdag 6 december 2018 om 13:53
Als ik mag kiezen, betaal ik liever vermogensbelasting dan.

Life is short. Eat dessert first.
donderdag 6 december 2018 om 13:56
ik denk dat er onder de dak- en thuislozen echt wel mensen zitten die idd hier zelf voor hebben gekozen, omdat het ze vrijheid geeft
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

donderdag 6 december 2018 om 14:30
Iemand vinden lijkt mij geen mission impossible.Blondie456 schreef: ↑06-12-2018 13:19Nee, ik zou daar niet graag op inleveren. Wel zou ik als ik persoonlijk iemand ken die arm is die persoon willen helpen met bv boodschappen. Echter ken ik echt niemand in mijn omgeving die moeilijk rond kan komen.
Het komt op mij nu over, correct me if I'm wrong, Als.. Ik kan er ook niks aan doen want ik heb deze mensen niet in mijn sociale kring.
Je bent niks verplicht. Het komt op mij over als gemakkelijk en het eigenlijk wel best vinden.
En zo komt de VVD vaak op mij over dus ik projecteer misschien dit wel onterecht op jou.
En vanuit een comfortabele positie is die behoefte ook minder groot. Behalve een goed gevoel levert het niks op.

donderdag 6 december 2018 om 14:35
Ik ben in melige bui.
Maar Idd.. Vermogensbelasting aanslag nog verwachten. De hel moet dat zijn.
Ik hoop niet dat ik daar ooit mee te maken krijg!
Bang zijn dat je aan het einde van de maand je boodschappen niet meer kunt pinnen is een eitje.
Het is, hoop ik, anders bedoeld maar echt.. Veel verwender dan dit heb ik nog niet gelezen hier.

donderdag 6 december 2018 om 14:37