2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
meiden op verzoek van de Angel schrijven we verder op een nieuw topic. Aangezien dit voor 7 uur moest gebeuren ben ik maar zo vrij geweest een nieuw topic te openen. Hopelijk zijn jullie het eens met de titel. Ik heb de tabel gekopieerd...dat ging goed, nu zal ik ook proberen hem bij te gaan houden. Anders vraag ik jou wel om hulp Ellein.

ik zal ook even de laatste reacties van vandaag hier kopieren, voordat ons oude topic op slot gaat.
quote:michigan schreef op 18 maart 2009 @ 08:59:

Meiden goedemorgen!

Hier Michigan die er even een beetje doorheen zit... Pfff wat een nacht hebben we gehad. Gisteren een heerlijke dag gehad, heb haar in de tummytub gehad en 's middags lekker een stuk buiten gewandeld. De avond begon heel rustig, Mich-man en ik hebben lekker op ons gemak kunnen eten en kletsen, maar om 19.00 uur bedacht de kleine meid dat het wel tijd was voor een voeding - terwijl ik om 17.00 uur ook gevoed had. En vanaf dat moment bleef ze gezellig elke 2 uur komen, en voor én na elke voeding werd er hysterisch gehuild. Echt hysterisch. Dat duurde dan 3 kwartier, dan suften we allebei een kwartiertje in, en dan was ze er alweer...

Ik vond het zó moeilijk, dat hysterische gehuil terwijl ik niet snap wat er aan de hand was. Wel wat kramp geloof ik, maar of dat nou het enige was... tegen 4 uur ben ik gezellig mee gaan zitten huilen - zere tepels, pijnlijke rug van het verkrampte zitten, gefrustreerd omdat ik steeds dacht dat ze stil werd en dan tóch weer begon te brullen, en moemoemoe - zo vond Mich-man ons samen beneden en heeft ons mee naar bed gedirigeerd. Uiteindelijk om 5 uur in slaap gevallen tot 8 uur en net weer gevoed. Pffff konden ze maar vertellen wat er is....

Nu ligt ze heel tevreden in de box te kirren en met haar handen naar haar mobile te grijpen. Maar ik zie stom genoeg alweer op tegen de volgende huilpartij..... ik geloof dat ik zo mijn bed maar weer in duik, moet even deze labiele gammelheid kwijt zien te raken.

Sorry voor wederom dit egobericht, ik ben juist steeds enorm blij met jullie reacties en input maar ik zie het nu even niet zitten om uitgebreid te reageren. Hopelijk later....quote:Teddy82 schreef op 18 maart 2009 @ 09:00:

goedemorgen

hoera weer een baby erbij!!! Bep en Bepman gefeliciteerd!

rossia lekker gesport?

jobje veel plezier bij de vlos vandaag.

OGG ik lees even mee op je topic over de tekst voor de trouwkaart. Vind het ook lastig. Onze kaart moet deze week de deur uit, dus moet snel iets bedenken.

michigan hoe is het?

mamadeb hoe gaat het bij jou?

meisje was vanacht om 5 uur al hongerig...hmmm. ik heb eerst geprobeerd om haar met een speentje weer in slaap te laten vallen, maar dat was niet de bedoeling...dus dan maar een midnight-snack. Geen complete voeding want dan is het hele schema weer in de war. Das normaal gesproken niet zo erg, maar heb vanmiddag een afspraak, dus moet het nu even volgens schema. En inderdaad na 1 borst kwam ze daarna om 7 uur. Helemaal goed.

Ik ga namelijk vanmiddag weer mijn trouwjurk passen! Ben benieuwd hoe hij uiteindelijk is geworden.

ik ga aan de schoonmaak. De schoonmaakster is weer eens ziek. luxeprobleem, ik weet het.

tot later! iedereen een fijne dagquote:Vera77 schreef op 18 maart 2009 @ 09:32:

Goedemorgen meiden,

Hier weer een goede nacht. Ze heeft voor het eerst in een slaapzakje geslapen en ik heb haar niet eens gehoord totdat ik haar ging halen voor de voeding. Echt zo schattig, manlief ging om 7:10 even kijken voor hij ging douchen, zegt hij: ze is wakker. Dus ik haal haar 10 minuutjes later, ligt ze alweer te pitten. Ik haal haar eruit, blijkt ze echt enorme honger te hebben!! Maar blijkbaar wacht ze rustig tot mama haar uit bed komt halen... Smelt...

Daarna heeft ze wel al haar kleertjes ondergepoept maar dat vergeef ik haar dan maar !

Ik ben zelf nog steeds erg moe dus ik ga maar niet sporten vandaag...

Michigan, voor jou dus een minder leuke nacht. Misschien inderdaad krampjes. Slaat ze erg veel met haar handjes en beentjes om zich heen? Hopelijk kun je vandaag weer een beetje uitrusten en is ze weer snel beter in haar hum.

Teddy, leuk weer je trouwjurk passen! Poetze!quote:Rossia schreef op 18 maart 2009 @ 10:13:

Goedemorgen!

Bep en Bepman hier ook nog even gefeliciteerd! En nu maar gauw gaan genieten.

Michigan, jeetje heftige nachtje achter de rug. Ik hoop dat je een beetje bij kunt slapen vannacht.

Teddy, veel plezier met het passen van je trouwjurk. Krijgen we weer nieuwe foto's vanmiddag. Sporten was heftig, maar wel lekker!!

Vera, hahaha, die van jou weet het wel te timen he. Maar goed zoals je het zelf al zegt, snel vergeven. Wat een moppie!

Missc, succes vandaag!

Jobje, veel plezier bij de vlos!quote:Ellein schreef op 18 maart 2009 @ 10:55:

Michigan, het is heel normaal dat je er soms helemaal doorheen zit. Ze kunnen helaas niet zeggen wat er aan de hand is. Waarschijnlijk is het eenmalig en is ze misschien toch de boel bij jou wat aan het regelen of heeft ze gewoon lekkere mamahonger. Op het moment dat je denkt: en NU trek ik het helemaal NIET MEER!!!! dan gaat het vaak weer beter. Probeer te relativeren (al is dat heel erg moeilijk midden in de nacht als je zo ontzettend moe bent) en probeer het om te draaien: zij heeft honger en ik kan haar honger wegnemen....... (ook al is het maar voor even). Het is echt niet altijd een roze wolk...... maar ze zijn zo lief

Teddy, veel plezier vanmiddag. DE dag komt echt dichtbij. Als de kaarten deze week al de deur uit gaan en de kleding weer doorgepast is!!! Leuk leuk leuk . Kun je je wel helemaal inzetten voor de voorbereidingen voor het trouwen? Toen ons ukjs 2 maanden was zat ik in mijn hoofd zo vol dat er echt geen plek zou zijn geweest om me te richten op zoiets groots als een huwelijk. Echt super dat jij dat kunt!

Vera, wat schattig dat ze wakker in bed blijft liggen tot je haar komt halen (of tot ze weer in slaap valt ). Ben je wel weer zo fit dat je het weer trekt?

Rossia, nog maar 4 nachtjes en dan mag je beginnen met spuiten. Ben je er al nerveus voor? Ik ga volgende week denk ik ook jouw receptje van de chocoladetaart erbij pakken en er eentje proberen te maken. Als het zo'n succes is dan wil ik dat ook weleens proeven!

Ik heb weer een mamadag vandaag. Zit lekker aan een kopje koffie achter de pc. Weinig nieuws hier, druk druk druk, veel verjaardagen de komende 3 weken...... maar wel gezellig altijd!quote:opgoedgeluk schreef op 18 maart 2009 @ 11:38:

Bep en Bepman: gefeliciteerd!!!! Geniet ervan!

Mimpje: nee, de 25e komt je vlos hoogstens de hechtingen eruit halen (alhoewel, liever niet nodig natuurlijk) want dan lig jij allang te genieten van je uk!

Michigan: een dikke voor jou! Helemaal niet erg hoor, dat je even niet op anderen reageert. Ik denk dat alle mama's wel begrijpen dat het niet altijd alleen maar een roze wolk hoeft te zijn en dat het erg frustrerend kan zijn als je kleintje zo hard huilt. Ik ben altijd erg blij dat onze mini dat maar 1 keertje heeft gehad, want ik stond na 5 minuten al met de handen in het haar...ik geloof dat de laatste keer dat mini überhaupt heeft gehuild alweer een week of 2 geleden is...(maar hij is dan ook wel een uitzondering hoor geloof ik)

Teddy: leuk leuk leuk je jurk weer passen! En wat betreft de kaartjes...ik vind het zo moeilijk en dan verschillen vriend en ik ook nog eens van mening. Ik hou wel van iets romantisch en hij hoeft eigenlijk niet echt een tekstje op de kaart...

Missc: bandenpijn is lastig he? Wel een beetje rustig aan doen hoor!

Jobje: veel plezier bij de vlos! Jammer dat nu definitief is dat je geen bv mag geven...Gelukkig worden er ook een heleboel kinderen groot op kv... (wauw, en dat uit de mond van iemand die heel erg pro-bv is...)

Ellein: geniet van je mamadag!

Ik ga maar eens even op mijn werk langs geloof ik...er lopen weer eens wat dingen niet zoals het hoort...als ze mij toch niet hadden... (zucht diep en trekt haar jas aan) quote:Ellein schreef op 18 maart 2009 @ 11:48:

OGG, toch stiekem wel een beetje aan het werk? Wat een superuk heb je dat hij bijna nooit huilt zeg! .

Ik heb net even de economie gespekt van achter mij pc wat is kopen toch fijn.quote:Rossia schreef op 18 maart 2009 @ 12:21:

Ellein, als je die chocoladetaart gaat maken kom ik zeker bij je langs in je dromen. Trouwens goed bezig. Wat heb je aangeschaft??

Vera, hoe gaat het met jouw chocoladetaart eigenlijk? Kan ik al langskomen??

Hahaha OGG, goed om te weten dat je lichtelijk onmisbaar bent... Blijf niet te lang he. Je moet nog genieten van uk.quote:Jobje schreef op 18 maart 2009 @ 14:19:

Hmm, lekker chocoladetaart, die moet ik toch ook eens maken.

Michigan, klinkt erg zwaar zo'n nacht met ukje alleen maar aan het huilen. Hoop voor jou dat het vannacht beter gaat.

Rossia, de daagjes al aan het aftellen?

Ellein, wat heb je gekocht? Lekker, mamadag.

Ik ben net naar de vlos geweest. Deze keer gelukkig wel alles goed. Hartje mooi regelmatig. En grappig dat het nou al veel langzamer klopt dan in het begin, ik hoor echt het verschil.

'Hij' ligt met het hoofdje naar beneden, zou mooi zijn als dat zo blijft, maar het hoeft pas vanaf 35 weken.

Mijn ijzer was 6,8. Aan de lage kant, maar dat schijnt normaal te zijn in deze fase. Maar misschien verklaart het wel mijn dufheid/moeheid van de laatste anderhalve week.quote:mimpje schreef op 18 maart 2009 @ 15:07:

Dag dames,

Ik meld me weer voor vandaag!

Bep en bepman, super gefeliciteerd!!! Geniet van elkaar.

Ik meld me ook weer gelijk af, want ik ben moe. Slecht geslapen vannacht en ik ben vanmorgen even op mijn werk geweest, en daar bleef ik veel te lang hangen.

Kom later op de dag nog wel reageren.

Liefsquote:Viva Angel4 schreef op 18 maart 2009 @ 16:21:

Lieve Forummers,

Met React hebben we afgesproken dat we topics met 5000 onderwerpen of meer zullen sluiten (dus niet verwijderen) en een nieuw deel aan (laten) maken.

Dit omdat deze topics er op dit moment voor zorgen dat het hele forum trager is dan nodig.

Jullie kunnen een nieuw topic starten en de link naar mij mailen (zet er wel even bij, welk topic). Ik zal dan de link naar het nieuwe topic hier plaatsen.quote:Teddy82 schreef op 18 maart 2009 @ 17:30:

meiden zoals we hierboven kunnen lezen moeten we een nieuw topic openen. ellein wil jij de tabel blijven bijhouden?

nu dan nog maar even hier verder:

michigan heb je bericht van vanmorgen gemist sorry..maar wat ontzettend vervelend dat de nacht zo slecht is verlopen. je zult echt merken dat het steeds beter gaat. daar heb je nu niets aan, maar misschien kun je daardoor het iets zonniger zien.

vanmiddag weer mijn jurk gepast. was erg mooi. mijn borsten zijn wel weer een maat gekrompen sinds de vorige keer want hij moet nog een stukje worden ingenomen aan de bovenkant.

meisje huilt...tot laterzo nu heb ik iedereen die vandaag gepost had gehad geloof ik...
haha Teddy, ik geloof dat je het allemaal wel hebt hoor!

Teddy, fijn dat je je jurk nog steeds mooi vindt. Zou anders toch lullig zijn he?! Borsten die zijn gekrompen? Je geeft toch nog bv of ben ik nu mis? Hier zou er best wel wat van af mogen hoor, wil je wat lenen?!

Ellein: lekker he, de economie spekken? Ik ben daar ook altijd erg goed in

Wel ff wennen hoor, die nieuwe topicnaam...maar wel leuk! Thanx Teddy!
Goed gedaan Teddy, dus nu aan jou de eer om de tabel bij te houden! Eens zien of jij het net zo goed als Ellein kan, maar daar gaan we vanuit, gezien je kunsten van vandaag.
OGG, ze zijn weer op oud niveau. Op zich wel prima, want dan passen al mijn oude bh's weer. Maar een beetje extra is ook niet weg, dus stuur maar door.

ellein heb je mooie dingen gekocht?

michigan hoe is het nu?

jobje wat fijn dat 'hij' met 'zijn' koppie mooi onderin ligt. Houden zo! Heb je trouwens een voorgevoel voor het geslacht? ik gok op een jongen. en ik had ook zo'n laag ijzergehalte op het laatst. mij werd toen aangeraden om te ontbijten met een glas sinaasappelsap erbij. dan schijnt je ijzer beter te worden opgenomen dan met bijv een beker melk.

gefeliciteerd met jobman trouwens. was hij blij met z'n cadeau?
oh ja vera, fijn he die slaapzakjes. heb ook het idee dat mini hierdoor beter slaapt.
Hee hallo op ons nieuwe topic! Goed gedaan Teddy.

Ik kom even melden aan Rossia dat het nog niet zo goed gaat met de taart... Bij stap 1 ging het al mis. Hoe roer je de boter+poedersuiker+zout tot "een romig mengsel"?

Ik heb geen keukenmachine en met de deeghaken lukte het niet, dus ik heb het met de hand geprobeerd maar ook toen bleef het een klonterig mengsel. Dus heb ik de bloem en de eierdooiers erbij gegooid. Toen kreeg ik inderdaad het broodkruimachtige deeg. Hup, 4 eetlepels water erbij.... En toen: kleverige drap! Toch een worst van gedraaid en een uur in de koelkast gelegd. Helaas, plakken ervan snijden lukte echt niet. Dus ik heb het maar in de taartvorm gesmeerd. Nu staat het in de vriezer. Hopen dat het niet helemaal mislukt!

De chocola is inmiddels au-bain-marie netjes gesmolten. Ben benieuwd!

Teddy, ik heb haar nu een heel dun slaapzakje aangedaan. Ik heb ook nog 2 dikke, maar die lijken me zo warm als ik haar ook nog onder de deken leg. Wat voor soort gebruik jij?

Heb je nieuwe foto's gemaakt? O, je mag trouwens ook wel een beetje borst van mij hebben. Die van mij zijn zeker een maat groter dan voor de zwangerschap.

Ellein, ben ook benieuwd! Wat heb je geshopt?

OGG, een kleine die nooit huilt??? Doe mij er ook zo een!

Jobje, wat goed dat jij en de kleine weer goedgekeurd zijn. Over dat ijzer: ik had altijd een redelijk hoog ijzergehalte. Ik dronk echt nooit melkproducten bij mijn eten (dus ook geen zuivel als toetje vlak na het eten). Misschien dat dat heeft geholpen?

Mimpje, weer een beetje uitgerust?

Ik ga de oven even aanzetten om de bodem te bakken!
Mimpje, vervelend weer zo'n rotnacht, daar ga je je niet echt beter van voelen. Hoe komt het dan precies dat je niet goed slaapt? Last van je rug of iets anders?

Teddy, goed gedaan zeg, dit nieuwe topic! Fijn dat jij de tabel wil bijhouden. Dan mag je meteen invullen dat ik 8 april weer naar de vlos mag!

Wij hebben ook een beetje een voorgevoel dat het een jongen gaat worden, maar misschien komt dat ook wel omdat we altijd 'hij' zeggen, omdat we het geslacht nog niet weten. Dan ga je wennen aan 'hij'.

Hoe laag was jouw ijzergehalte precies? Is 6,8 laag? Ze zei dat ik aan het begin van mijn zwangerschap 7.9 had en dat 6,3 de ondergrens was.

En wat voor klachten kreeg jij erdoor?
Teddy, goed bezig geweest! Zal deze gelijk even toevoegen als nieuwe favoriet. Jammer dat we straks niet meer kunnen teruglezen wat we voorheen allemaal geschreven hebben. Dat doe ik nog weleens. Doorpassen van de jurk is dus gelukt minus wat borstomvang. Wanneer weer een nieuwe passessie?

Vera, klinkt goed die bodem van jou Ik doe het altijd met de handmixer. Had je alles op kamertemperatuur? Dan wordt de boter sneller gehakt zeg maar. Ben benieuwd hoe het eindresultaat is. Volgens mij doe ik altijd eerst de deeghaken en dan die "gewone"

Jobje, ik voel ook wel een jongen bij jou. Weet ook niet waarom, maar we zullen het wel zien straks.

Mimpje, hoop dat je een betere nacht hebt vannacht.

Ik zeg vast weltrusten, want ga zo maar naar bed.
Rossia, hoe groot zijn jouw eetlepels? Ik heb het idee dat die van ons bovengemiddeld groot zijn, want dat is het grootste probleem: het werd een drapperig geheel na het toevoegen van 4 eetlepels water.
Heb je de opscheplepels gepakt ipv de eetlepels
Misschien heb ik het gemist maar is er een reden dat je taarten aan het bakken bent of ben je net als ik op zoek naar een nieuwe hobby??
jobje ik heb de tabel aangepast...( klinkt goed he? )

ik had een ijzerwaarde van 6,5 in november, heb ik even terugezocht. Aan het begin was dit 7,7. Had verder geen klachten hierdoor. Moest het wel in de gaten houden. 6,3 is inderdaad de ondergrens. Gewoon wat extra mandarijnen eten. Deed ik ook altijd als ik naar de bloedbank moest. Daar moet je minimaal 7,8 hebben om te mogen doneren. Dus at ik onderweg wat mandarijnen en dan was het precies goed. Nee zonder gekeheid, als je er last van hebt, bijvoorbeeld vermoeidheid kun je bij de reformwinkel een soort drankje halen met ijzer erin. Weet niet meer hoe het heet.

vera klinkt goed die taart. Ik laat altijd eerst de boter een beetje smelten. Dat kneedt makkelijker. Maar daar heb je nu niets meer aan.

Ik heb een slaapzakje van dunne fleece. Ik leg haar dan zonder broekje hierin en wel een deken en laken over. Ik dek haar dan tot borsthoogte toe. Volgens mij heeft ze het dan niet te warm.

ik heb geen nieuwe foto;s gemaakt van de jurk. niet aan gedacht. Maar 13 mei mag ik weer passen, das 2 dagen voor de dag zelf
Oeps!! Nee hoor Rossia, volgende keer zal ik de kleine eetlepels gebruiken. De bodem is aardig mislukt. Toen ik de alufolie eraf haalde plakte de bodem aan de folie. En van de zijkant is een stukje afgevallen. Doe jij ook altijd de zijkant met deeg? Nou ja... ik heb alsnog de vulling erin gegoten. We zullen wel zien of hij nog op te dienen is. Morgen maak ik een appeltaart, die heb ik tenminste vaker gemaakt. Kan niet mislukken!

Enne... ja... er is een reden inderdaad. Er schijnt iets te vieren te zijn morgen, al snap ik niet helemaal wat... !

Ja Jobje, er is een roosvicee met ijzer erin. Erg vies, maar het helpt wel. Slik je trouwens zwangerschapsvitamines?

Teddy, volgens mij kan dat niet met deze taart (boter smelten) of wel? Ben dan bang dat het deeg helemaal drapperig wordt. Nou ja, het kan eigenlijk niet erger dan het nu is...
Hmmm balen. Ik denk altijd maar in je maag is het donker.... daar ziet niemand dat de bodem misschien niet helemaal top was. Ik doe inderdaad een klein stukje zijkant met deeg. Niet de hele zijkant omhoog, maar een cm ofzo.

Ik heb al een vermoeden wat je te vieren hebt... !!

Teddy, wat gaat het eigenlijk snel. Over 2 maanden ben je gewoon een getrouwde vrouw! Ga je eigenlijk nog honeymoonen??

Oke, en nu ben ik echt naar bed. Tot morgen!
rossia we gaan wel honymoonen, maar als mini wat ouder is. We willen misschien in het najaar naar amerika en dan met een camper de westkust doen. Het reizen met een camper is ons goed bevallen in nieuw zeeland vorig jaar. Maar we twijfelen nog of dit te doen is met een kleintje en ook financieel gezien.
Vera, ik weet het niet wat je te vieren hebt, ben wel benieuwd eigenlijk. Is het prive? Anders zet je het even op de mail.

Hopen dat je taart toch nog een beetje gelukt is.

Ik vind die roosvicee met ijzer wel lekker maar herinner me dat je er donkere tanden van krijgt of was dat een ander drankje?

Ik slik VSM zwangerschapsvitamines en visolie.

Nou ja, volgens mij heb ik nog niet echt klachten die ermee te maken hebben, behalve misschien die dufheid.

Oh ja, ik heb de uitzetlijst van de vlos gekregen. Heb er wat vraagjes over of hebben we daar mailtjes over bewaard??

- Waarvoor heb je flanellen en hydrofiel luiers nodig?

- Gebruikten jullie ook badcapes?

- Waarom mag je geen oorthermometer, maar moet je een gewone?

- Gebruiken jullie een gewoon dekentje of een dekentje in een dekbedhoesje mag toch ook of niet? Wat is fijner/veiliger?

Ahum, ik moet nog veel leren merk ik.
Dat is waar Rossia, maar het oog wil ook wat. Hij ruikt in ieder geval goed!! Nog een paar minuten en dan kan hij de oven uit.

Teddy, gaan jullie nog wel iets samen doen na de bruiloft (bv een weekend weg ofzo)?

Is ons oude topic ook echt verdwenen? Ellein mag dus even rustig uitrusten na een jaar trouwe dienst?
quote:Jobje schreef op 18 maart 2009 @ 22:25:

Oh ja, ik heb de uitzetlijst van de vlos gekregen. Heb er wat vraagjes over of hebben we daar mailtjes over bewaard??

- Waarvoor heb je flanellen en hydrofiel luiers nodig?

flanellen gebruik ik niet, maar ik zweer bij hydrofielluiers. Die gebruik ik om mini af te drogen na het badje, ze liggen in haar bedje tegen het spugen, ook in de kinderwagen als een soort onderlaken. Ik heb ze in het begin ook om de kruiken gewikkeld bij gebrek aan een kruikenzak. Volgens de lijst zou je er 8 moeten hebben geloof ik. Ik heb er denk ik wel 20.

- Gebruikten jullie ook badcapes?

ja, maar meer voor 's avonds lekker op de bank om in te wikkelen.

- Waarom mag je geen oorthermometer, maar moet je een gewone?

moet niet, het schijnt dat oorthermometers minder nauwkeurig zijn. Wij hebben een thermometer met een flexibele punt...is denk ik wat prettiger. (houdt wel een luier paraat als je gaat temperaturen anders heb je je muur onder de spuitpoep, ik spreek uit ervaring

- Gebruiken jullie een gewoon dekentje of een dekentje in een dekbedhoesje mag toch ook of niet? Wat is fijner/veiliger?

er wordt aangeraden om de eerste 2 jaar een dekentje met laken te gebruiken, Een dekbedje is snel te warm. Daarnaast kan je een dekbed niet strak opmaken waardoor de kans bestaat dat de baby eronder terecht komt, wat weer gevaarlijk kan zijn.

Ahum, ik moet nog veel leren merk ik.
vera we gaan niet meer samen weg na de bruiloft. We wilden eerst nog naar rome gaan, maar dat zie ik toch niet zo zitten met zo'n kleintje. En met de bv is dat voor mij ook niet echt ideaal. Dus sparen we door voor een langere reis
Jobje, het is niet echt prive hoor, het is de jaarlijks terugkerende dag waar je niet echt bij stil wil staan als hij te veel keer is teruggekeerd. Begrijp je?

Geen idee of je daar donkere tanden van krijgt. Ik heb het nooit zo lang gebruikt.

Even over je vragen:

- Flanellen luiers heb ik wel maar heb ik nooit gebruikt. Die zou je na een badje kunnen gebruiken, maar ze schijnen niet veel water op te nemen. Ze zijn wel zachter.

Van hydrofielluiers zou ik er een hele hoop van aanschaffen! Ik heb er 18 maar twijfel of ik er niet meer nodig heb. Je gebruikt ze voor vanalles: afdrogen, spuugdoek (vooral als je kindje veel melk teruggeeft zoals die van mij), onder het hoofdje van de kleine in het ledikant, de box en de wandelwagenbak (ook voor spugen), op het aankleedkussen en zo verder.

- Ik gebruik inderdaad badcapes, als ze net uit het badje komt wikkel ik haar er lekker in. Droogt gelijk een beetje haar huidje. Verder neem ik er altijd 1 mee naar het cb als ze even moet wachten en al uitgekleed is. En die plast ze nogal eens vol dus eigenlijk moet ik er 2 meenemen.

- Oorthermometer is niet betrouwbaar genoeg. Temperatuur moet je rectaal meten. Je moet er 2 hebben, 1 voor de kleine en 1 voor jezelf. De kraamverzorgster meet nml. 2 keer per dag je temperatuur in je kraamtijd.

- Ik gebruik een (dubbelgevouwen) dekentje in een dekbedhoesje. Ik vind het makkelijker met het opmaken van het bedje. Een dekentje met lakentje staat misschien leuker, maar dat is persoonlijk. Denk er wel aan om 2 hoezen te hebben want er is altijd 1 in de was.

Volgens mij is het beide even veilig.

En vraag maar raak hoor!
Haha Teddy, cross!!
oh en nee ons oude topic is niet verdwenen, Het staat nu helemaal onderaan de lijst. je kan er alleen niet meer reageren.

jep ellein mag achterover leunen
we zijn het aardig eens vera...ik heb trouwens maar 1 thermometer. Watje met alcohol doet ook een hoop. Vond hem aardig aan de prijs om er 2 aan te schaffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven