Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Wat vreselijk die vieringen. Bij zoon kwam gelukkig geen sint. Ze hebben vorige week een schoen gemaakt van papier en daar zaten pepernoten in. Deze week hebben ze het gevierd, met pietenspelletjes en ze hadden cadeau voor op de groep. Ik ben eigenlijk blij dat ze geen cadeau kregen van het kdv. Ik vond het belachelijk dat ze overal cadeaus krijgen en het overal gevierd wordt. Op de opvang van mijn sportschool krijgen ze ook een cadeau heb ik wel eens gezien. Dat wil ik allemaal niet, ik vind dat veel te veel voor zoon.
Fiona hoe was jullie Sinterklaas uiteindelijk?
Ik ben zonet met zoon naar het tuincentrum gegaan, waar ze in mijn ogen de mooiste kerstshow hebben van de provincie. Ze pakken het daar altijd heel groots aan en het was super mooi.

Er waren meer kleintjes met ouders en opa’s en oma’s en ze vonden het zo mooi allemaal. Bij het zien van een mega grote kerstboom, zei mijn zoon: woooooow met een zacht stemmetje. Dan smelt ik helemaal. Er was ook een kerstman met rendieren. Paarden volgens zoon. Ik zeg: dat zijn rendieren. NEEEEEEEHEEEEEE! PAARD!

Komend weekend gaan we de kerstboom kopen en versieren. Ik twijfel nog of we dat samen doen.
Hoe was jullie Sinterklaas, hier hebben we het bescheiden gehouden, maar het was erg gezellig! Dochter is zaterdag ook jarig, dus het is wat veel anders.
Wij hebben het zondag zelf gevierd. Alleen ons eigen gezin. Vorig jaar was nog met mijn ouders, maar mijn moeder is overleden dit jaar. Daarom wilde ik het dit jaar met het eigen gezin vieren.

Het was erg fijn met z’n drietjes. Zoon pakte voor iedereen cadeautjes uit. Nadat hij speelgoed had, ging hij spelen.
Tinkeltje33 schreef:
06-12-2018 12:31
Ik ben zonet met zoon naar het tuincentrum gegaan, waar ze in mijn ogen de mooiste kerstshow hebben van de provincie. Ze pakken het daar altijd heel groots aan en het was super mooi.
Toevallig in Noord Brabant? Die staat er om bekend :-D.
pavo07 schreef:
06-12-2018 19:42
Bovenin provincie Utrecht is ook (kerst)tuincentrum een dat vanuit het hele land bezoekers trekt.
ShaunTheSheep schreef:
06-12-2018 20:19
Bovenin provincie Utrecht is ook (kerst)tuincentrum een dat vanuit het hele land bezoekers trekt.
O leuk, waar?

Hier nu 2 van de 3 shows gehad waar we meestal heen gaan, en dan viel er ook nog eentje goed tegen.
Maartje, deze is erg leuk:

https://www.warmewittewinterweken.nl

Heel veel kraampjes in Anton Pieck stijl die elke paar dagen van gebruiker wisselen. Een levende kerststal, marshmellows en broodjes bakken boven een vuurtje, stamppotten-buffet en poffertjes en nog veel meer. Dat allemaal buiten. En binnen heel veel mooie kerstspullen en een groot miniatuur-stadje met rijdende treintjes en zo.

Het is van dit tuincentrum:
http://www.vaarderhoogt.nl
pavo07 schreef:
06-12-2018 19:42

Whaha nee, dat is ver uit de buurt. Tuinland in Groningen vind ik erg mooi.

Ik ben ook eens bij De Boet geweest, maar dat vond ik veel te massaal en te druk. Geen leuke sfeer.
Haha, die was ik helemaal vergeten! Dat is echt maar een kwartier op de fiets van het ouderlijk huis van mijn man :facepalm:

Toen je het over kraampjes had wist ik het ineens weer :proud:
Tinkeltje33 schreef:
06-12-2018 12:27
Fiona hoe was jullie Sinterklaas uiteindelijk?
Heel leuk! We hebben het klein gehouden en met zijn drietjes gevierd en dat was prima. Een half uurtje cadeautjes uitpakken en dochter heeft daarna heerlijk gespeeld. Inmiddels staat de kerstboom alweer :proud:
Hier ook sint achter de rug (we vierden het woensdag). Gisteren was ik lekker vrij en hebben zoon en ik rustig z’n cadeautjes opengemaakt. Woensdagavond had hij nl. alleen maar oog voor 1 cadeau, echt de hit van de avond: een hengel met magnetische beestjes voor in bed. Prachtig vond ie dat!

Gisteren hebben we samen de rest bekeken en heeft hij heerlijk gespeeld met z’n Duplo familiehuis (aanrader!), uitbreidingen van z’n treinbaan en Kid Knex.

Die kerstmarkt in Soest ziet er super uit, zeg!! Ik ga m in gedachten houden voor komend weekend. Vorige week zijn we al naar de Intratuin in Duiven geweest, heel mooi maar zo ontzettend druk!!
Mijn peuter was vanochtend een draak. Om 5u al wakker, dus ook moe en werkelijk niets was goed. Wil een boterham met kaas - echt kaas peuter? - ja, echt kaas.
Krijgt boterham met kaas.

NEEEEEE IK WIL VLOKKEN! HUIILLLENN.

Krijgt chocolaatje uit de adventkalender en stopt 'm in z'n mond. Was toch de verkeerde volgens hem. Spuugt chocolade op de grond en gaat weer huilen.

Wil met houten trein spelen. Ik pak de treinspullen. Wil toch niet met de houten trein spelen. Ok, ik ruim het op.
"IK WIL WEL MET DE HOUTEN TREIN. HUIILLLENN."

Heb hem na tig keer proberen in bed terug gekregen en toen heeft hij gelukkig geslapen.

De rest van de dag ging zo slecht nog niet. Al wilde peuter liever op het treinstation wonen dan weer terug naar huis.

Heerlijk zo'n peuter!
Leuk al die mooi versierde tuincentra! Wij zouden morgen gaan maar ik zit nu met mijn middelste in het ziekenhuis. Hij is erg hard gevallen vandaag en heeft ook een gat in z’n hoofd en 5 hechtingen en in de eerste instantie konden we weer naar huis maar hij was thuis zo rustig en wou alleen maar op me liggen en niet meer spelen terwijl hij normaal echt een wild kind is dus hij is een nachtje ter observatie opgenomen. Hij ligt heerlijk te slapen nu en ik zit op m’n tel. Ben best wel van slag om eerlijk te zijn.
Ach Whats wat naar! :hug: voor jullie beiden!
Whatsinaname1988 schreef:
07-12-2018 22:24
Leuk al die mooi versierde tuincentra! Wij zouden morgen gaan maar ik zit nu met mijn middelste in het ziekenhuis. Hij is erg hard gevallen vandaag en heeft ook een gat in z’n hoofd en 5 hechtingen en in de eerste instantie konden we weer naar huis maar hij was thuis zo rustig en wou alleen maar op me liggen en niet meer spelen terwijl hij normaal echt een wild kind is dus hij is een nachtje ter observatie opgenomen. Hij ligt heerlijk te slapen nu en ik zit op m’n tel. Ben best wel van slag om eerlijk te zijn.

:hug: Wat zielig. Heb jij nog een beetje kunnen slapen?
Aah, alles goed gegaan vannacht? En ook nog een beetje kunnen slapen?
We mogen straks naar huis, gelukkig mankeert hij verder niets. Al is z’n hoofd nu echt donkerpaars met een enorm ei erop. Hij heeft lekker geslapen, ik helemaal niet...thuis maar even een rustige dag houden.
:furious: HAGELSLAG :evil: HAGELSLAG :evil: HAGELSLAG :furious: *

En hoe gaat jullie zonnige zondag?

*dat ie nog nooit hagelslag heeft gegeten, heeft ie geen boodschap aan.
GlitterCupcake schreef:
09-12-2018 14:48
En hoe gaat jullie zonnige zondag?
Weinig zonnigs hier... Twee niet-zonnige kinderen en buiten kleddernat weer... wij hebben dus een suffe pyjama-bank-hang-dag ;-)

Whats, gisteren naar huis gegaan? Hoe gaat het nu?
@Whats, jeetje, dat was schrikken!! Hier hebben alledrie de stiefzoons al eens een gat in hun hoofd gevallen en bij de laatste was ik alleen met de jongens... wat een drama, dus ik kan me helemaal voorstellen hoe je van slag bent. Zo sneu voor je zoontje en schrikken voor jou! Hopelijk heeft ie er zelf weinig last meer van inmiddels.

Wij hadden een bankhang-weekend, maar zijn er toch maar even uit gegaan om een (kunst)kerstboom te halen en vanmiddag om even een kopje koffie te drinken in de stad. Vooral peuter had echt behoefte aan wat buiten rennen en frisse lucht!
Weer ouders die niet thuis waren :-( Ik vind 7 jaar ook nog te jong om alleen thuis te zijn.

https://www.bd.nl/tilburg-e-o/jongetje- ... ~a3e0479c/

NOS: staat dat prulletje op een rolluikbak met zijn knuffel :nooo: Het zal mij niks verbazen als die ouders dachten dat als ze zijn kamerdeur op slot deden, hij wel in zijn kamer zou blijven. Tuig. https://nos.nl/l/2262856
GlitterCupcake schreef:
10-12-2018 10:30
Weer ouders die niet thuis waren :-( Ik vind 7 jaar ook nog te jong om alleen thuis te zijn.

https://www.bd.nl/tilburg-e-o/jongetje- ... ~a3e0479c/

NOS: staat dat prulletje op een rolluikbak met zijn knuffel :nooo: Het zal mij niks verbazen als die ouders dachten dat als ze zijn kamerdeur op slot deden, hij wel in zijn kamer zou blijven. Tuig. https://nos.nl/l/2262856
Ik las dat het ging om de vader van het kind. Moeder (gescheiden) had haar zoon nietsvermoedend afgezet bij zijn vader voor het weekend.
fiona2018 schreef:
10-12-2018 11:28
Ik las dat het ging om de vader van het kind. Moeder (gescheiden) had haar zoon nietsvermoedend afgezet bij zijn vader voor het weekend.

Hopelijk heeft dit kind dan nog een goede moeder :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven