Het Grote Viva Katten Topic!

21-08-2018 15:18 3010 berichten
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.

Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).

------

Mijn kattenfamilie:

Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.

Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.

The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.

Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
10-12-2018 09:59
Toch even geprobeerd en hopelijk is het gelukt (zo ja, dan ben ik toch minder stom dan ik dacht :-D )

Hierbij Poes (hopelijk):
Ik hartje lapjes :flirting:

Dat is zeker een mooie dame!
"I love not Man the less, but Nature more..."
I :heart: lapjespoezen ook !
Nu hebben we een zwart/wit katertje:
Afbeelding
Lief al die katten :heart:
Doubletree20 schreef:
10-12-2018 10:24
Welkom Suzanne!
Wat een mooie kat!! Heeft iets weg van een echte leeuw ;-)
Haha dankjewel, zo gedraagt hij zichzelf soms ook. ;-)
Doubletree20 schreef:
10-12-2018 09:59
Toch even geprobeerd en hopelijk is het gelukt (zo ja, dan ben ik toch minder stom dan ik dacht :-D )

Hierbij Poes (hopelijk):
Afbeelding
Wat een scheetje!

Alle kattenfoto's hier zijn zo leuk!
De mijne is zwart, die pakt niet best op foto's, is alleen een zwarte vlek :proud: :facepalm:
SuzanneCQ schreef:
10-12-2018 10:18
Verdorie, ik probeer hier dus telkens die foto te plaatsen maar het wil niet echt met tinypic.

http://i64.tinypic.com/302p579.jpg
Ohhh een lekkere pluizenbol zeg!
[quote=Doubletree20 post_id=29335737 time=1544437759 user_id=326557]
S0LEIL schreef:
10-12-2018 12:20
Wat een scheetje!

Alle kattenfoto's hier zijn zo leuk!
De mijne is zwart, die pakt niet best op foto's, is alleen een zwarte vlek :proud: :facepalm:
Zoiets dus? :biggrin:

Afbeelding
Doubletree20 schreef:
10-12-2018 11:29
Kijk dat dan lekker slapen :zzz: :)
derooiekater schreef:
09-12-2018 19:10
:woa: :woa: :woa: :woa: :woa: :woa: :woa: :woa:

En jij denkt dat Loki vrijwillig binnen is. Spinnen doen ze ook als ze pijn hebben of als ze zich niet prettig ergens voelen.

Wat een oordelen over de vele kattenliefhebbers die hier zitten.

Ik kan even de woorden niet vinden en de woorden die binnen schieten leveren mij gelijk een ban op.
Stel je niet zo aan! Wie oordeelt er hier nu over wie?

Maar goed. Ik voel me hier niet meer thuis in dit topic. Jullie blijken echt een stel kattentrutten te zijn en dat ben ik inderdaad niet. Ik ga lekker Loki zo eens een paar goede trappen verkopen, want daar genieten jullie kennelijk van. Het is namelijk een keuze van jullie om mij te zien als iemand die slecht is voor haar dieren.
Nou, dan kunnen jullie het krijgen. En ik ga hem ook lekker uithongeren. Ik geniet er NU al van!
iones schreef:
10-12-2018 16:02

Maar goed. Ik voel me hier niet meer thuis in dit topic. Jullie blijken echt een stel kattentrutten te zijn en dat ben ik inderdaad niet. Ik ga lekker Loki zo eens een paar goede trappen verkopen, want daar genieten jullie kennelijk van. Het is namelijk een keuze van jullie om mij te zien als iemand die slecht is voor haar dieren.
Nou, dan kunnen jullie het krijgen. En ik ga hem ook lekker uithongeren. Ik geniet er NU al van!
Joh, doe ff volwassen. Het feit dat je je zo aangevallen voelt zegt toch wel iets. Je kan de mensen hier wel kattentrutten noemen maar feit is dat hier veel mensen zijn die verstand hebben van katten. Je zou ook kunnen overwegen eens kritisch naar je eigen handelen te kijken in plaats van de schuld af te schuiven op anderen.
Iones kijk eens zelf goed in de spiegel en lees eens terug wat iedereen schrijft. Ik ben er klaar mee.

Hier trouwens ook een kat die niet van foto's houd :rofl: van de 100 foto's heb ik dan 1 oké foto de rest is bewogen of die je net een staart punt of iets :rofl:

Zo overleg met de dierenarts want de lab uitslagen zijn binnen en hij heeft een behandel plan. Dierenarts kon mij al wel gerust stellen dat het goed komt dat de oudste niet terug de opname in hoeft.
Ik hoop dat de oudste snel opknapt Rooie Kater. Zo k*t altijd als je dier ziek is. Ik ben nog letterlijk liever zelf ziek als dat 1 van m'n dieren iets mankeert. Je voelt je ook zo machteloos. Maar het feit dat de DA positief is zegt al een heleboel, komt vast goed! Beterschap ermee!
iones schreef:

Wat een rare reactie zeg. Ik geloof best dat je van je dieren houdt en dat jij denkt dat je goed doet. Maar hoe kom je erbij om een dier te slaan? Dat vind ik echt heel laag. Kat is ook wel eens stout en in het verleden m'n vorige katten ook wel (uiteraard) en geen idee hoe ik bepaald gedrag moet / kan afleren maar het zou niet eens in me opkomen om een tik te verkopen. Dan maar een stoute kat, risico van het 'vak'.
PimPom schreef:
10-12-2018 14:22
Zoiets dus? :biggrin:

Afbeelding
:rofl: :rofl:
“Don’t look back – you’re not going that way.”
iones schreef:

Genieten? Je wordt aangesproken op jouw eigen uitlatingen en opvoedtechnieken.
Je hebt zelf altijd geroepen dat je een hondenmens bent, en dat blijkt uit veel van je reacties. Wat is er mis om wat advies aan te nemen van mensen die wel al hun hele leven katten hebben? Je kunt een kat niet opvoeden zoals je met een hond doet.
Ooh, is dat fijn thuiskomen zeg na een drukke werkdag en dan al die schattige poezenfoto's zien hier. Wat een mooierds allemaal! :love:

Nog even een :hug: voor Doubletree en Pimpom.

Rooiekater, wat goed dat oudste niet meer in opname hoeft. Ben benieuwd naar je overleg met de dierenarts en het behandelplan. Wat ik zo lees uit je berichten zit je bij een hele deskundige dierenarts(praktijk), ontzettend fijn is dat he, dat je weet dat ze in goede handen zijn.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Afbeelding

ben nu heel herkenbaar :-? maar dit is mijn poezenbeest
Relax we're all crazy, it's not a competition
Wat een mooierd!
Kattentrutten :rofl: Draag me weg :rofl: :rofl:

Afbeelding
Dierproeven.
Wat een plaatje Rouge! :heart:
Dierproeven.
Wat een pik Rouge. :)
dank dames :bigkiss: jaa tis een mooie jongen.. en dat weet hij maar al tegoed meneer de directeur :hihi:
Die foto rouge :flirting:

Hier overleg gehad met de dierenarts heb is een infectie in de darmen een of andere bacterie waarvan ik de naam al weer kwijt ben. Kat heeft hier duidelijk last van en de darmen en maag moeten tot rust komen dus nu 10 dagen op vloeibaar eten mousse en dan licht verteerbaar of b.v brokjes door de blender en dan met mousse aan lengen,
Liefst 8 keer per 24 uur kleine beetjes en medicatie maag beschermer, eetlust opwekker en antbiotica.
Dan over 10 dage de boel weer op kweek

Heb puber die hier tegen over woont en soms oppast al gevraagd of ze wil helpen katten vinden dat gezellig en ze kennen elkaar goed. Die komt 1 keer extra eten geven en ze een kroel geven. En mijn ouders komen ook nog 1 keer.
Afbeelding

@Rooiekater :bigkiss:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven