Het Grote Viva Katten Topic!

dinsdag 21 augustus 2018 om 15:18
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).

zondag 9 december 2018 om 21:40
Serieus? Hij moet naar buiten omdat hij miauwt? Iets wat een kat doet en bij hem hoort?
Het is een kat hè, geen hond!
Had jij het niet beter lekker bij je honden kunnen houden?
Ik heb een lekker vocale kat. Dat is heerlijk, hij kletst gezellig met ons. Hoe kun je daar nou boos op worden?
zondag 9 december 2018 om 21:42
Ik heb een doos gevuld met dat papieren verpakkingsmateriaal. Daar zit iedere zoveel cm een scheurrand op. Alles in kleine stukjes gescheurd en de doos is nu de favo plek van onze Griekse dame draak.
Ik vind het sowieso wonderlijk dat veel katten in alle dozen springen die ze zien. Of in lege shoppers. Of in de plastic bak waar de kerstballen in liggen
Ik vind het sowieso wonderlijk dat veel katten in alle dozen springen die ze zien. Of in lege shoppers. Of in de plastic bak waar de kerstballen in liggen

“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 9 december 2018 om 21:45
zondag 9 december 2018 om 21:53
Pfff, hoe meer quotes ik lees, hoe woedender ik word
En iedereen in haar omgeving vindt het ook volstrekt normaal wat ze doet. Ja tuurlijk, daar in die regio waar katten niets voorstellen, waar honden da bomb zijn, waar katten niet worden gechipt want als er een platgereden naast de weg ligt besteed toch niemand daar aandacht aan. De dode kitten die door haar man gewoon in een focking vuilcontainer is gegooid. Gofferdegoffer zeg, hoe kan je zo liefdeloos met zo'n klein schattig wezentje omgaan en hoe kan je nou in hemelsnaam denken dat een kat eenzelfde aanpak vereist als een hond. Dan heb je er verdomde weinig van begrepen. Arme Loki.

En iedereen in haar omgeving vindt het ook volstrekt normaal wat ze doet. Ja tuurlijk, daar in die regio waar katten niets voorstellen, waar honden da bomb zijn, waar katten niet worden gechipt want als er een platgereden naast de weg ligt besteed toch niemand daar aandacht aan. De dode kitten die door haar man gewoon in een focking vuilcontainer is gegooid. Gofferdegoffer zeg, hoe kan je zo liefdeloos met zo'n klein schattig wezentje omgaan en hoe kan je nou in hemelsnaam denken dat een kat eenzelfde aanpak vereist als een hond. Dan heb je er verdomde weinig van begrepen. Arme Loki.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
zondag 9 december 2018 om 22:20
jaa he zo lekker opgekruld

katten liggen graag in dozen omdat ze zich dan veilig voelen heb ik wel is gehoord., die van mij kruipt er ook graag in of primarkt tassen vind hij ook leuk zijn zijn favoriete speeltjesTickel schreef: ↑09-12-2018 21:42Ik heb een doos gevuld met dat papieren verpakkingsmateriaal. Daar zit iedere zoveel cm een scheurrand op. Alles in kleine stukjes gescheurd en de doos is nu de favo plek van onze Griekse dame draak.
Ik vind het sowieso wonderlijk dat veel katten in alle dozen springen die ze zien. Of in lege shoppers. Of in de plastic bak waar de kerstballen in liggen![]()

really een waterpistool whut the...

Relax we're all crazy, it's not a competition
zondag 9 december 2018 om 23:15

maandag 10 december 2018 om 07:47
Hier ook dozen katten vooral die van zooplus die zijn lekker stevig.
Hoewel die van Ikea ook prima is aldus de heren.
Ik ga straks weer eens een rondje dierenarts maken oudste knapt wel op alleen blijft op mij een zieke indruk maken slaapt ook nog steeds 23 uur per dag is alleen wakker voor het eten en drinken.
Hoop dat vandaag de lab uitslagen binnen komen.
Hoewel die van Ikea ook prima is aldus de heren.
Ik ga straks weer eens een rondje dierenarts maken oudste knapt wel op alleen blijft op mij een zieke indruk maken slaapt ook nog steeds 23 uur per dag is alleen wakker voor het eten en drinken.
Hoop dat vandaag de lab uitslagen binnen komen.
maandag 10 december 2018 om 08:33
Iones, katten zijn trouw naar hun bazen. Ook al zou je ze helemaal kapot schoppen, jij bent de baas en ze houden van je. Dat betekent niet dat wat je doet ook daadwerkelijk goed is voor de kat. Al je posts maken mij ontzettend verdrietig. Een waterpistool op een kat? Je man die een overleden kitten zo in een vuilnisbak gooit? En je kat naar buiten gooien, omdat hij miauwt? Ik heb er gewoon geen woorden voor.
Een van mijn katten praat heel veel. Ik vind het super gezellig en praat ook vaak terug. Hele gesprekken hebben we met z'n tweeen.
Een van mijn katten praat heel veel. Ik vind het super gezellig en praat ook vaak terug. Hele gesprekken hebben we met z'n tweeen.

maandag 10 december 2018 om 09:09
Doubletree20 schreef: ↑10-12-2018 06:31Oh, zij lijkt sprekend op Poes die nu alweer 3 weken in de poezenhemel is. Wat mis ik dat beestje toch![]()

Die foto is van de poes die kanker had en in mijn armen is ingeslapen. Kan ik soms ook nog wel tranen van in mijn ogen krijgen hoor!
Gelukkig heb ik nu twee andere lieve lapjes die zo hun eigen grappige dingetjes hebben

"I love not Man the less, but Nature more..."
maandag 10 december 2018 om 09:16
Ook al van die mooierdsBabyGroot schreef: ↑10-12-2018 08:33Iones, katten zijn trouw naar hun bazen. Ook al zou je ze helemaal kapot schoppen, jij bent de baas en ze houden van je. Dat betekent niet dat wat je doet ook daadwerkelijk goed is voor de kat. Al je posts maken mij ontzettend verdrietig. Een waterpistool op een kat? Je man die een overleden kitten zo in een vuilnisbak gooit? En je kat naar buiten gooien, omdat hij miauwt? Ik heb er gewoon geen woorden voor.
Een van mijn katten praat heel veel. Ik vind het super gezellig en praat ook vaak terug. Hele gesprekken hebben we met z'n tweeën.

Grote poes is wel een prater, kleine (nog) niet. Ik had laatst iets gelezen of gezien over het miauwen van katten. Dat de miauws echt op jouw zijn afgestemd en dat bijvoorbeeld een hongermiauw bij de ene kat heel anders klinkt vergeleken met die miauw van een kat in een ander huishouden.
Edit:
Video gevonden!
https://youtu.be/qeUM1WDoOGY
pimpom wijzigde dit bericht op 10-12-2018 09:24
2.68% gewijzigd

maandag 10 december 2018 om 09:20
Dat snap ik, zulke dingen blijven moelijk. Poes is ingeslapen in haar dierenartsmandje op haar heerlijk zachte kussentje. Ik heb haar geaaid en m'n hoofd op haar hoofdje gelegd tot zie sliep. Toen ze het daadwerkelijke definitieve spuitje kreeg kon ik het niet meer aanzien en heb ik niet meer gekeken. Toen heeft mijn man haar vastgehouden ook al merkte ze het zelf niet meer.

maandag 10 december 2018 om 09:28

maandag 10 december 2018 om 09:33
Ik gebruik tinypic.Doubletree20 schreef: ↑10-12-2018 09:28Ik wil een foto van Poes plaatsen (als we toch bezig zijn met foto's van onze beestjes mag Poes natuurlijk niet ontbreken) Maar het wil maar niet lukken, grrr. Hoe doen jullie dit? Zit al een half uur te zoeken op het forum maar ik ben ook zo een dummy wat dat betreft
Je kunt daar een foto uploaden en dan krijg je een link die je voor fora kunt gebruiken.

maandag 10 december 2018 om 10:13
Okay, ik snap hier dus geen donder van - want ik had het gepost (inclusief foto's) maar nu lijkt het niet gelukt te zijn. Nog een keer proberen..
Hallo! Ik wil mij ook graag melden in dit fantastische topic. Ik ben sinds 2 maanden trotse eigenaar van een "lief" rood katertje dat niet-luistert naar de naam Pablo. Het is een hyperactief beestje met een gigantische eigen wil, wat soms resulteert in urenlange knuffelsessies, maar ook in gigantische jaagcapriolen op alles dat beweegt.
Mijn vriend is (helaas) iets minder consequent dan ik ben - "want het is soms zó grappig als hij je probeert aan te vallen" - en ik krijg hem maar slecht aan zijn verstand dat het nu schattig is met 16 weken, maar wel iets minder met 1,5 jaar en 3 kilo zwaarder. Dus ik doe heel erg mijn best met de plantenspuit en klein gloriemoment; ik heb gister zelfs een (mini-)kerstboom opgezet, die tot op heden ongeschonden is gebleven. Voelt toch als een echte overwinning. Verder had ik nooit gedacht dat ik me in korte tijd zó ongelofelijk aan zo'n klein kereltje zou hechten en ik hou nu al mijn hart vast voor als ik ooit kinderen krijg, haha.
Hallo! Ik wil mij ook graag melden in dit fantastische topic. Ik ben sinds 2 maanden trotse eigenaar van een "lief" rood katertje dat niet-luistert naar de naam Pablo. Het is een hyperactief beestje met een gigantische eigen wil, wat soms resulteert in urenlange knuffelsessies, maar ook in gigantische jaagcapriolen op alles dat beweegt.
Mijn vriend is (helaas) iets minder consequent dan ik ben - "want het is soms zó grappig als hij je probeert aan te vallen" - en ik krijg hem maar slecht aan zijn verstand dat het nu schattig is met 16 weken, maar wel iets minder met 1,5 jaar en 3 kilo zwaarder. Dus ik doe heel erg mijn best met de plantenspuit en klein gloriemoment; ik heb gister zelfs een (mini-)kerstboom opgezet, die tot op heden ongeschonden is gebleven. Voelt toch als een echte overwinning. Verder had ik nooit gedacht dat ik me in korte tijd zó ongelofelijk aan zo'n klein kereltje zou hechten en ik hou nu al mijn hart vast voor als ik ooit kinderen krijg, haha.
anoniem_6550db8e7bdc2 wijzigde dit bericht op 10-12-2018 10:18
Reden: Ik snap dit forum niet, dus maar even opnieuw.
Reden: Ik snap dit forum niet, dus maar even opnieuw.
73.87% gewijzigd

maandag 10 december 2018 om 10:18
Verdorie, ik probeer hier dus telkens die foto te plaatsen maar het wil niet echt met tinypic.SuzanneCQ schreef: ↑10-12-2018 10:13Okay, ik snap hier dus geen donder van - want ik had het gepost (inclusief foto's) maar nu lijkt het niet gelukt te zijn. Nog een keer proberen..
http://i64.tinypic.com/302p579.jpg
anoniem_6550db8e7bdc2 wijzigde dit bericht op 10-12-2018 10:19
Reden: Weer niet gelukt.
Reden: Weer niet gelukt.
5.15% gewijzigd

maandag 10 december 2018 om 11:04
Gisteravond werkte het forum superslecht, had een stukje geschreven en weg was het na het plaatsen.
Ik wilde nog tegen jou zeggen Iones dat Loki zal miauwen omdat hij zijn broertje, beste vriend en speelkameraad kwijt is. Hij mist dat zoals jij je hond mist. Zo gaat jongste hier lopen mekkeren alleen al omdat zijn half jaar oudere kameraad buiten een rondje maakt en hij hem kwijt is. Hij vindt dat verschrikkelijk want ze zitten aan elkaar vastgeplakt normaal gesproken. Ik hoop dan ook dat je ook dat probleem kunt zien. Dat een vriendje voor hem beter is anders gaat hij de komende tijd de aandacht bij jou halen. Verder vraag ik me af of het mogelijk is dat hij voor de nacht en als jullie weg zijn evt een eigen kamer kan krijgen. Waar geen draadjes zijn maar wel mandjes en speeltjes. Hij heeft geen wintervacht ontwikkeld buiten is geen optie, zeker straks niet vanwege de winter maar ook omdat hij als jonge kat op verkenning zal gaan en niet op het erf zal blijven. Verder lijkt jouw man niet zo'n dierenliefhebber, lijkt me best stressvol. Voor de dieren zelf ook. Een bench is niet geschikt voor een kat, dat doe je alleen bij ziekte o.i.d.
Het is hier nooit nodig geweest hond of kat een klap te geven en een kat begrijpt het woord " stil" niet.
Ik wilde nog tegen jou zeggen Iones dat Loki zal miauwen omdat hij zijn broertje, beste vriend en speelkameraad kwijt is. Hij mist dat zoals jij je hond mist. Zo gaat jongste hier lopen mekkeren alleen al omdat zijn half jaar oudere kameraad buiten een rondje maakt en hij hem kwijt is. Hij vindt dat verschrikkelijk want ze zitten aan elkaar vastgeplakt normaal gesproken. Ik hoop dan ook dat je ook dat probleem kunt zien. Dat een vriendje voor hem beter is anders gaat hij de komende tijd de aandacht bij jou halen. Verder vraag ik me af of het mogelijk is dat hij voor de nacht en als jullie weg zijn evt een eigen kamer kan krijgen. Waar geen draadjes zijn maar wel mandjes en speeltjes. Hij heeft geen wintervacht ontwikkeld buiten is geen optie, zeker straks niet vanwege de winter maar ook omdat hij als jonge kat op verkenning zal gaan en niet op het erf zal blijven. Verder lijkt jouw man niet zo'n dierenliefhebber, lijkt me best stressvol. Voor de dieren zelf ook. Een bench is niet geschikt voor een kat, dat doe je alleen bij ziekte o.i.d.
Het is hier nooit nodig geweest hond of kat een klap te geven en een kat begrijpt het woord " stil" niet.