Het Grote Viva Katten Topic!

dinsdag 21 augustus 2018 om 15:18
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
maandag 10 december 2018 om 19:33
maandag 10 december 2018 om 19:50
derooiekater schreef: ↑10-12-2018 19:29Die foto rouge![]()
Hier overleg gehad met de dierenarts heb is een infectie in de darmen een of andere bacterie waarvan ik de naam al weer kwijt ben. Kat heeft hier duidelijk last van en de darmen en maag moeten tot rust komen dus nu 10 dagen op vloeibaar eten mousse en dan licht verteerbaar of b.v brokjes door de blender en dan met mousse aan lengen,
Liefst 8 keer per 24 uur kleine beetjes en medicatie maag beschermer, eetlust opwekker en antbiotica.
Dan over 10 dage de boel weer op kweek
Heb puber die hier tegen over woont en soms oppast al gevraagd of ze wil helpen katten vinden dat gezellig en ze kennen elkaar goed. Die komt 1 keer extra eten geven en ze een kroel geven. En mijn ouders komen ook nog 1 keer.
Dat je kattebeest het maar snel weer goed doet op het vloeibaar dieet en de medicatie! Kun je dat gewoon mengen met het voer of moet je dat nog apart geven?
Ik mag in mijn handjes knijpen met grote poes, ze heeft een ijzeren gestel en is in 5 jaar niet ziek geweest...in ieder geval niet zo erg dat ik het heb gemerkt. Hoop natuurlijk dat het zo blijft met haar 7 jaar.
"I love not Man the less, but Nature more..."
maandag 10 december 2018 om 20:00
Mooi beesie!
Het grappige is, ik denk dat alleen mijn moeder (en misschien zus) de poezen op een foto, zonder verdere context, zouden herkennen. Ik post heel af en toe een foto van de poezen op FB en laat soms wat zien aan collega's. Maar ja...je weet maar nooit!
pimpom wijzigde dit bericht op 18-12-2018 11:57
Reden: Foto's weg ;)
Reden: Foto's weg ;)
27.75% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
maandag 10 december 2018 om 20:03
Giardia?derooiekater schreef: ↑10-12-2018 19:29Die foto rouge![]()
Hier overleg gehad met de dierenarts heb is een infectie in de darmen een of andere bacterie waarvan ik de naam al weer kwijt ben. Kat heeft hier duidelijk last van en de darmen en maag moeten tot rust komen dus nu 10 dagen op vloeibaar eten mousse en dan licht verteerbaar of b.v brokjes door de blender en dan met mousse aan lengen,
Liefst 8 keer per 24 uur kleine beetjes en medicatie maag beschermer, eetlust opwekker en antbiotica.
Dan over 10 dage de boel weer op kweek
Heb puber die hier tegen over woont en soms oppast al gevraagd of ze wil helpen katten vinden dat gezellig en ze kennen elkaar goed. Die komt 1 keer extra eten geven en ze een kroel geven. En mijn ouders komen ook nog 1 keer.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 10 december 2018 om 20:14
thx wat een cuties nh ik post ook niet veel maar zit wel in een kattengroep op FBPimPom schreef: ↑10-12-2018 20:00Mooi beesie!
Het grappige is, ik denk dat alleen mijn moeder (en misschien zus) de poezen op een foto, zonder verdere context, zouden herkennen. Ik post heel af en toe een foto van de poezen op FB en laat soms wat zien aan collega's. Maar ja...je weet maar nooit!
Maar toch bij deze
Grote poes:
en Kleine poes:
![]()

Relax we're all crazy, it's not a competition
maandag 10 december 2018 om 22:04

maandag 10 december 2018 om 22:59
Ik heb geen flauw idee, maar dat heb je hè met liefde op het eerste gezicht, dan maakt het niet uit.
maandag 10 december 2018 om 23:02

Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
maandag 10 december 2018 om 23:03
Volgens mij is dat een grijze lynx?

maandag 10 december 2018 om 23:05
maandag 10 december 2018 om 23:06
Ik zag iets van Colorado op het bordje achter de mevrouw
https://www.walkingmountains.org/2015/0 ... ados-lynx/
https://www.walkingmountains.org/2015/0 ... ados-lynx/
maandag 10 december 2018 om 23:07
Haha ja!
Het is in elk geval een lynx, ik zag het aan de plukjes op zijn oren. Maar er blijken nogal wat soorten te zijn.