Het Grote Viva Katten Topic!

dinsdag 21 augustus 2018 om 15:18
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
maandag 10 december 2018 om 23:08
Ja, dat is 'em hoor, gaaf!!S0LEIL schreef: ↑10-12-2018 23:06Ik zag iets van Colorado op het bordje achter de mevrouw
https://www.walkingmountains.org/2015/0 ... ados-lynx/
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

maandag 10 december 2018 om 23:18
Tis een schurk! Laat je niet in de maling nemen. Ik heb mijn handen vol aan hem.

maandag 10 december 2018 om 23:29
Meet JunoCalamitycat schreef: ↑10-12-2018 23:08Deze kwam ik ook tegen bij het zoeken. Behalve dan Grumpy cat heb ik zelden een kat zo chagrijnig zien kijken![]()
![]()

https://instagram.com/junotheangrycat?u ... n7hjxffw0n
maandag 10 december 2018 om 23:32
Ik houd van kattenpootjes vasthouden!Calamitycat schreef: ↑10-12-2018 23:02Dat is waar. Als ik in slaap val heb ik altijd mijn hand op of om een voorpootje van de zwart-witte, die ligt het dichts bij me altijd en ik word er heel erg ontspannen van. Wat lijkt het me geweldig om zo'n enorme poot vast te houden
![]()
Mijn kater vindt het maar gek, maar gelukkig ook wel prima. Dus wij zitten regelmatig poot-in-hand op de bank

@Cateau, Balin is ook een knapperd!

maandag 10 december 2018 om 23:37
dinsdag 11 december 2018 om 06:21
Een poes met een regenjas!
https://youtu.be/cYjaoX0sEfs
https://youtu.be/cYjaoX0sEfs
“Don’t look back – you’re not going that way.”

dinsdag 11 december 2018 om 07:16
Ah wat een schatjes hebben jullie allemaal zeg!
En die Lynxen! Gaaf zeg.
Ik zal vanmiddag eens kijken of ik ook een foto kan plaatsen met mijn telefoon. Heb er genoeg van mijn monster. Ik noem hem vaak zo omdat het zo ironisch is, hij is een engeltje.
Kerstavond viert hij zijn verjaardag trouwens, ga maar snel bedenken wat ik hem ga geven.

En die Lynxen! Gaaf zeg.
Ik zal vanmiddag eens kijken of ik ook een foto kan plaatsen met mijn telefoon. Heb er genoeg van mijn monster. Ik noem hem vaak zo omdat het zo ironisch is, hij is een engeltje.
Kerstavond viert hij zijn verjaardag trouwens, ga maar snel bedenken wat ik hem ga geven.

dinsdag 11 december 2018 om 08:49
Hoi allemaal! Weinig actief geweest op het forum dus zal straks even alles terug lezen.
Wij hebben van het weekend de kitten opgehaald. Onze 1e kat was in het begin nogal ruw, niet vals maar wel super lomp. Dat heeft slechts een paar uur geduurd.
Nu volgt de kitten hem de hele dag door. Ze slapen nog niet echt samen. Maar als nummer 1 ligt te tukken en die kleine kruipt er stiekem bij vind ie het wel best. De kitten krijgt een grondige wasbeurt en ze spelen volop samen. Als de een de ander even niet ziet is het een hoop paniek en gemiauw.
Moet zeggen dat nummer 1 zelfs van die prauw geluidjes maakt die een moeder poes normaal ook maakt.
Wij hebben van het weekend de kitten opgehaald. Onze 1e kat was in het begin nogal ruw, niet vals maar wel super lomp. Dat heeft slechts een paar uur geduurd.
Nu volgt de kitten hem de hele dag door. Ze slapen nog niet echt samen. Maar als nummer 1 ligt te tukken en die kleine kruipt er stiekem bij vind ie het wel best. De kitten krijgt een grondige wasbeurt en ze spelen volop samen. Als de een de ander even niet ziet is het een hoop paniek en gemiauw.
Moet zeggen dat nummer 1 zelfs van die prauw geluidjes maakt die een moeder poes normaal ook maakt.

dinsdag 11 december 2018 om 08:54
Mijn engeltjes hebben ons weer handen vol werk bezorgt gisteravond..Gisteren hoorde ik gefladder uit onze oven/ gasfornuis. Ik dacht dat er een beest onder zat, maar het kwam echt uit de binnenkant, en dan niet daar waar je normaal je cake bakt. Het is zo'n groot 6 pits fornuis, dus die haal je zo niet even weg. Blijkbaar heeft een van mijn schatjes een mus meegenomen naar binnen en laten ontsnappen. Beest is op een of andere manier in het binnenwerk van de oven gekropen, en hoe dat mogelijk is...het enige gaatje zit waar de gaskraan naar binnen gaat. Maar de hele achterkant moest er af...
Mus mankeerde niets, zat echt helemaal in het binnenwerk! Ruim 2 uur werk gehad..onder supervisie van de 2 vermoedelijke daders natuurlijk. 
Leuk dat ze maatjes zijn Pastelblauw!

Leuk dat ze maatjes zijn Pastelblauw!
dinsdag 11 december 2018 om 09:17
@derooiekater arme kat! Maar fijn dat je hem gewoon bij je kunt houden en er een behandelplan is. Hopen dat het na die 10 dagen (een stuk) beter zal gaan.
@RockOla jeetje das toch ook wat! En wat fijn dat de mus niks mankeerde! Ze zullen je wel ondankbaar vinden dat je hem weer vrij hebt gelaten haha.
Wat leuk alle foto's van jullie katten, stuk voor stuk plaatjes!
@RockOla jeetje das toch ook wat! En wat fijn dat de mus niks mankeerde! Ze zullen je wel ondankbaar vinden dat je hem weer vrij hebt gelaten haha.

Wat leuk alle foto's van jullie katten, stuk voor stuk plaatjes!

dinsdag 11 december 2018 om 09:31
Wat een leuk topic! Niet alles teruggelezen (69 pagina's is iets te veel van het goede), maar leuk om hier gelijkgestemden te vinden!
Mijn kat heb ik 2 jaar geleden uit het asiel gehaald. Hij werd op ongeveer 10 jaar geschat (kat was niet afgestaan maar aan komen 'waaien') en is nu dus ong 12 jaar. Een schatje!! Zo lief en tegelijk lekker eigenwijs zoals katten dat meestal zijn.
Ik heb wel gelijk een vraag: mijn kat reist nog al eens mee met mij in de auto (1 uur enkele reis). Ik doe hem dan in een katten reismand. Nu is het al 2x voorgekomen dat hij onderweg opeens naar de kattenbak moest (die in de achterbak stond) en dus maar in zijn reismand poepte. Iewwwwww. Zo goor! Kat vindt het zelf ook niet fijn natuurlijk, maar ik ook niet.
Ik reed op de snelweg dus kon ook niet even gauw stoppen. Nu zat ik te denken om m voortaan in de achterbak te vervoeren net als een hond. Dus een traliehek te laten plaatsen en dan de kattenbak daar ook gewoon zetten (doe ik nu al) dat als ie onderweg moet dat ie dan de bak op kan. Iemand hier ervaring mee? Want dit is geen doen. Of iemand andere tips misschien?
Mijn kat heb ik 2 jaar geleden uit het asiel gehaald. Hij werd op ongeveer 10 jaar geschat (kat was niet afgestaan maar aan komen 'waaien') en is nu dus ong 12 jaar. Een schatje!! Zo lief en tegelijk lekker eigenwijs zoals katten dat meestal zijn.
Ik heb wel gelijk een vraag: mijn kat reist nog al eens mee met mij in de auto (1 uur enkele reis). Ik doe hem dan in een katten reismand. Nu is het al 2x voorgekomen dat hij onderweg opeens naar de kattenbak moest (die in de achterbak stond) en dus maar in zijn reismand poepte. Iewwwwww. Zo goor! Kat vindt het zelf ook niet fijn natuurlijk, maar ik ook niet.

Ik reed op de snelweg dus kon ook niet even gauw stoppen. Nu zat ik te denken om m voortaan in de achterbak te vervoeren net als een hond. Dus een traliehek te laten plaatsen en dan de kattenbak daar ook gewoon zetten (doe ik nu al) dat als ie onderweg moet dat ie dan de bak op kan. Iemand hier ervaring mee? Want dit is geen doen. Of iemand andere tips misschien?
dinsdag 11 december 2018 om 10:01
whaha mijn kat kan ook heeel chagerijnig kijken,hier kan hij nog een puntje aan zuigen
@Catau, wat een leukerd haha je ziet idd dat het een brutaaltje is

Relax we're all crazy, it's not a competition

dinsdag 11 december 2018 om 10:26
dinsdag 11 december 2018 om 10:46
Dan zou ik hem wel aan een tuigje houden. Mocht je een ongeluk/aanrijding krijgen, dan heb je niet een kat die opeens pleite is vanwege een open deur of raam.Anniexx schreef: ↑11-12-2018 09:31Wat een leuk topic! Niet alles teruggelezen (69 pagina's is iets te veel van het goede), maar leuk om hier gelijkgestemden te vinden!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 11 december 2018 om 11:38
dinsdag 11 december 2018 om 11:41
Ja! Die zag ik ook op FB voorbij komen. Lekker even eropuit met je jasje aan

"I love not Man the less, but Nature more..."
dinsdag 11 december 2018 om 11:45
Goede tip, maar tuigje heb ik al eens geprobeerd en reageert hij niet zo goed op (understatement). Maar inderdaad, eruit springen is een 'gevaar' ja, bij het uitstappen ook. Dus los in de achterbak achter een hekwerk is eigenlijk toch niet zo'n goed idee

Benieuwd of meer mensen hier dit 'probleem' herkennen en een goed idee hebben?

dinsdag 11 december 2018 om 11:46
Jazeker, het monster voert de hele dag door schijnaanvallen uit op mijn kuiten, wel zonder nageltjes, maar ik moet vaak uitkijken dat ik niet op hem ga staan.
Hij is helemaal op mij gericht. Ik kan mijn kont niet keren of hij is erbij. Gezellig hoor, ook dat gekwebbel van hem.

dinsdag 11 december 2018 om 11:49

dinsdag 11 december 2018 om 11:58
dinsdag 11 december 2018 om 12:33
Los in de achterbank met zo'n hekwerk zou ik ook niet durven. Een keer flink remmen of een scherpe bocht en dat beest vliegt in de rondte.
Ik denk dat het door stress komt, dat hij zijn behoefte doet? Dus of hij het benul heeft om naar een bak te lopen als hij bijvoorbeeld in een bench zit, vraag ik me af.
Ik denk dat het door stress komt, dat hij zijn behoefte doet? Dus of hij het benul heeft om naar een bak te lopen als hij bijvoorbeeld in een bench zit, vraag ik me af.