Bird-nesting?
woensdag 12 december 2018 om 09:54
Hallo allemaal,
Omdat ik op het punt sta bij mijn man weg te gaan, denk ik na over de verschillende mogelijkheden die we hebben om de toekomst voor ons kind (9) zo goed mogelijk vorm te geven. Mijn man gelooft pas dat ik wegga als ik weg ben, hij zit nogal in ontkenning, en over vragen als "hoe kunnen we dit het beste aanpakken" kan ik met hem helaas niet praten. Ik hoop uiteraard dat dit in de nabije toekomst verandert. Met vriendinnen, familie en mijn therapeut kan ik natuurlijk wel praten. Toen ik de optie 'bird nesting' (kind blijft in de gemeenschappelijke woning, ouders wisselen af) liet vallen, was zij hier behoorlijk sceptisch over. Ze meende dat dit voor het kind een onduidelijke situatie oplevert waarbij het voortdurend afscheid moet verdragen. Wie van jullie heeft ervaring met dit model en zou er iets over willen vertellen? Ik heb het topic expres bij Relaties gezet, omdat ik ook graag meer over het "grotere plaatje" hoor. Hoe hebben jullie dit met elkaar en met de kinderen geregeld? Voor de duidelijkheid: het is mijn wens dat mijn man en ik evenveel voor ons kind blijven zorgen. Hij ziet dit ook zo (al kan ik me momenteel voorstellen dat hij in zijn woede en gekrenktheid ook wel de volledige voogdij zou willen).
Omdat ik op het punt sta bij mijn man weg te gaan, denk ik na over de verschillende mogelijkheden die we hebben om de toekomst voor ons kind (9) zo goed mogelijk vorm te geven. Mijn man gelooft pas dat ik wegga als ik weg ben, hij zit nogal in ontkenning, en over vragen als "hoe kunnen we dit het beste aanpakken" kan ik met hem helaas niet praten. Ik hoop uiteraard dat dit in de nabije toekomst verandert. Met vriendinnen, familie en mijn therapeut kan ik natuurlijk wel praten. Toen ik de optie 'bird nesting' (kind blijft in de gemeenschappelijke woning, ouders wisselen af) liet vallen, was zij hier behoorlijk sceptisch over. Ze meende dat dit voor het kind een onduidelijke situatie oplevert waarbij het voortdurend afscheid moet verdragen. Wie van jullie heeft ervaring met dit model en zou er iets over willen vertellen? Ik heb het topic expres bij Relaties gezet, omdat ik ook graag meer over het "grotere plaatje" hoor. Hoe hebben jullie dit met elkaar en met de kinderen geregeld? Voor de duidelijkheid: het is mijn wens dat mijn man en ik evenveel voor ons kind blijven zorgen. Hij ziet dit ook zo (al kan ik me momenteel voorstellen dat hij in zijn woede en gekrenktheid ook wel de volledige voogdij zou willen).
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
woensdag 12 december 2018 om 11:26
Goede overweging, dankjewel. De koelkast viesmaken, daar ben ik niet zo bang voor, hij doet nu het meeste in het huishouden, heeft hij altijd al gedaan, hij is nogal netjes. Maar voor de rest heb je gelijk. Als ik heel eerlijk ben, heb ik het gevoel dat hij nu al de toffe vader aan het spelen is, om ons kind aan zijn kant te krijgen.
woensdag 12 december 2018 om 11:31
Hij zit heel specifiek te zoeken en heeft 1 sollicitatiebrief verstuurd in 6 maanden. Hij staat niet open voor werk 'onder zijn niveau'. Ik heb al gevraagd wat hij van plan is als zijn WW-uitkering over 5 maanden stopt. "Dat zie ik dan wel," was het antwoord. Ik hoop echt dat we snel duidelijkheid hebben over deze baan, want ik ben het spuugzat.
woensdag 12 december 2018 om 11:32
Oplossing lijkt me simpel: hij gaat natuurlijk niet werken op 4 uren treinafstand. Wat een bullshit is dat nu weer? Hij is vader en heeft gewoon zijn verantwoordelijkheden als vader te nemen. Dat gaat niet lukken op deze manier.
Kinderen wegrukken uit hun vertrouwde omgeving, terwijl ze al met een scheiding moeten dealen? Zeer slecht idee.
Kinderen wegrukken uit hun vertrouwde omgeving, terwijl ze al met een scheiding moeten dealen? Zeer slecht idee.
woensdag 12 december 2018 om 11:32
Maar deze baan, gaat dus vooral veel nadelen bieden voor jullie kind.Bulbul schreef: ↑12-12-2018 11:31Hij zit heel specifiek te zoeken en heeft 1 sollicitatiebrief verstuurd in 6 maanden. Hij staat niet open voor werk 'onder zijn niveau'. Ik heb al gevraagd wat hij van plan is als zijn WW-uitkering over 5 maanden stopt. "Dat zie ik dan wel," was het antwoord. Ik hoop echt dat we snel duidelijkheid hebben over deze baan, want ik ben het spuugzat.
je man kan beter werkloos in de buurt wonen, dan een baan hebben op 4 uur afstand
woensdag 12 december 2018 om 11:33
Nou, neem maar aan dat het wantrouwen van zijn kant nog wat groter is. Hij wilde de sieraden die hij me cadeau heeft gedaan weer "innemen", bang dat ik ze zou verkopen.
woensdag 12 december 2018 om 11:34
Ja, dat heb ik lang en breed overwogen. Daar ga ik heel ongelukkig van worden.
woensdag 12 december 2018 om 11:35
woensdag 12 december 2018 om 11:36
woensdag 12 december 2018 om 11:38
Dit ja!julius schreef: ↑12-12-2018 11:20Hoe had jij het in gedachte dan? Ex is de hele week in een andere stad en komt in het weekend even jouw huis viesmaken en de koelkast leegeten en vertrekt zondagavond weer naar zn flatje ver weg?
Dat is ook niet echt een 50 50 verdeling, en daarbij zie jij je kinderen nooit in het weekend, waardoor jij alle kutklusjes kan opknappen en je ex de toffe vader kan spelen in het weekend.
Denk er nog eens over na zou ik zeggen..
En ipv dat jij lekker een weekend voor jezelf in je eigen huis hebt, sta jij dan op straat als je hem toestemming geeft in jouw huis te logeren als hij zijn kind bezoekt.
woensdag 12 december 2018 om 11:38
Ja, het is alleen gezellig zolang we doen alsof er niks aan de hand is en nergens over praten. Als ik zei dat ik wegwilde, begonnen de verwijten en manipulatiepogingen. Daarom zeg ik nu pas weer wat als ik een concreet plan heb en/of weet wat hij van plan is.
woensdag 12 december 2018 om 11:45
misschien moet je de stap eens concreet maken
Boek een hotel en ga eens echt weg
woensdag 12 december 2018 om 11:48
En wat zeg ik dan tegen ons kind?
Vóór de Kerst onderneem ik trouwens niks. In die nieuwe woning kan ik hoogstwaarschijnlijk vanaf feb/maart.
woensdag 12 december 2018 om 11:51
Dat heeft mijn man ook geopperd. Maar wel onder de voorwaarde van monogamie, hoewel ik geen enkele lichamelijke aantrekkingskracht meer voel en eigenlijk ook geen behoefte heb om hem een afscheids- of begroetingskus te geven (wat hij als "beleefdheid" beschouwt). Moet ik dat dan nog tien jaar zo volhouden?
woensdag 12 december 2018 om 11:56
Dat de koek op is.
Zo'n mededeling is voor een kind nooit leuk. Niet als hij hem nu krijgt maar ook niet over een half jaar.
Wel bespaar je hem dan de spanningen die nu in huis hangen. Geloof me, die voelt hij!!!
Na de feestdagen tegen je man zeggen dat het echt over is en in feb/maart een nieuw huisje voor jezelf en je kind inrichten en naar de toekomst gaan kijken.
woensdag 12 december 2018 om 11:57
Niet getrouwd maar wel zo verder leven?Bulbul schreef: ↑12-12-2018 11:51Dat heeft mijn man ook geopperd. Maar wel onder de voorwaarde van monogamie, hoewel ik geen enkele lichamelijke aantrekkingskracht meer voel en eigenlijk ook geen behoefte heb om hem een afscheids- of begroetingskus te geven (wat hij als "beleefdheid" beschouwt). Moet ik dat dan nog tien jaar zo volhouden?
Daar neem je toch geen genoegen mee?
Neem het heft in eigen hand en ga niet afwachten tot je man eindelijk eens wat gaat doen.
woensdag 12 december 2018 om 11:57
Tsja.Bulbul schreef: ↑12-12-2018 11:51Dat heeft mijn man ook geopperd. Maar wel onder de voorwaarde van monogamie, hoewel ik geen enkele lichamelijke aantrekkingskracht meer voel en eigenlijk ook geen behoefte heb om hem een afscheids- of begroetingskus te geven (wat hij als "beleefdheid" beschouwt). Moet ik dat dan nog tien jaar zo volhouden?
Kinderen hebben geen boodschap aan of hun ouders wel of geen seks hebben.
woensdag 12 december 2018 om 11:59
Ja. Ergens in mijn achterhoofd zit een hardnekkig stemmetje dat zegt dat we in goed overleg moeten bespreken wat we tegen ons kind zeggen. Dat gaat niet gebeuren. Mijn man wil dat ik tegen ons kind zeg dat ik bij papa wegga omdat ik verliefd ben geworden op iemand anders en dan gaat hij zeggen dat hij nog heel veel van mama houdt.
Wat een ellende.
Wat een ellende.
woensdag 12 december 2018 om 12:00
Je hebt helemaal gelijk.
woensdag 12 december 2018 om 12:00
maar is wat hij wil zeggen de waarheid dan??Bulbul schreef: ↑12-12-2018 11:59Ja. Ergens in mijn achterhoofd zit een hardnekkig stemmetje dat zegt dat we in goed overleg moeten bespreken wat we tegen ons kind zeggen. Dat gaat niet gebeuren. Mijn man wil dat ik tegen ons kind zeg dat ik bij papa wegga omdat ik verliefd ben geworden op iemand anders en dan gaat hij zeggen dat hij nog heel veel van mama houdt.
Wat een ellende.
Dan is het heel lastig, om hem op te leggen, dat te vertellen. Ook al weet jij heel goed, dat het niet prettig is vor jullie kind.
Misschien had je de verliefdheid beter geheim kunnen houden voor je man??
woensdag 12 december 2018 om 12:02
Het kind staat dus duidelijk niet op nummer 1.Bulbul schreef: ↑12-12-2018 11:59Ja. Ergens in mijn achterhoofd zit een hardnekkig stemmetje dat zegt dat we in goed overleg moeten bespreken wat we tegen ons kind zeggen. Dat gaat niet gebeuren. Mijn man wil dat ik tegen ons kind zeg dat ik bij papa wegga omdat ik verliefd ben geworden op iemand anders en dan gaat hij zeggen dat hij nog heel veel van mama houdt.
Wat een ellende.
Waarom heb je je man verteld, dat je verliefd bent geworden op een ander?
Zoiets hou je toch voor jezelf?