Bird-nesting?
woensdag 12 december 2018 om 09:54
Hallo allemaal,
Omdat ik op het punt sta bij mijn man weg te gaan, denk ik na over de verschillende mogelijkheden die we hebben om de toekomst voor ons kind (9) zo goed mogelijk vorm te geven. Mijn man gelooft pas dat ik wegga als ik weg ben, hij zit nogal in ontkenning, en over vragen als "hoe kunnen we dit het beste aanpakken" kan ik met hem helaas niet praten. Ik hoop uiteraard dat dit in de nabije toekomst verandert. Met vriendinnen, familie en mijn therapeut kan ik natuurlijk wel praten. Toen ik de optie 'bird nesting' (kind blijft in de gemeenschappelijke woning, ouders wisselen af) liet vallen, was zij hier behoorlijk sceptisch over. Ze meende dat dit voor het kind een onduidelijke situatie oplevert waarbij het voortdurend afscheid moet verdragen. Wie van jullie heeft ervaring met dit model en zou er iets over willen vertellen? Ik heb het topic expres bij Relaties gezet, omdat ik ook graag meer over het "grotere plaatje" hoor. Hoe hebben jullie dit met elkaar en met de kinderen geregeld? Voor de duidelijkheid: het is mijn wens dat mijn man en ik evenveel voor ons kind blijven zorgen. Hij ziet dit ook zo (al kan ik me momenteel voorstellen dat hij in zijn woede en gekrenktheid ook wel de volledige voogdij zou willen).
Omdat ik op het punt sta bij mijn man weg te gaan, denk ik na over de verschillende mogelijkheden die we hebben om de toekomst voor ons kind (9) zo goed mogelijk vorm te geven. Mijn man gelooft pas dat ik wegga als ik weg ben, hij zit nogal in ontkenning, en over vragen als "hoe kunnen we dit het beste aanpakken" kan ik met hem helaas niet praten. Ik hoop uiteraard dat dit in de nabije toekomst verandert. Met vriendinnen, familie en mijn therapeut kan ik natuurlijk wel praten. Toen ik de optie 'bird nesting' (kind blijft in de gemeenschappelijke woning, ouders wisselen af) liet vallen, was zij hier behoorlijk sceptisch over. Ze meende dat dit voor het kind een onduidelijke situatie oplevert waarbij het voortdurend afscheid moet verdragen. Wie van jullie heeft ervaring met dit model en zou er iets over willen vertellen? Ik heb het topic expres bij Relaties gezet, omdat ik ook graag meer over het "grotere plaatje" hoor. Hoe hebben jullie dit met elkaar en met de kinderen geregeld? Voor de duidelijkheid: het is mijn wens dat mijn man en ik evenveel voor ons kind blijven zorgen. Hij ziet dit ook zo (al kan ik me momenteel voorstellen dat hij in zijn woede en gekrenktheid ook wel de volledige voogdij zou willen).
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
woensdag 12 december 2018 om 12:02
Je man geeft nu al aan het niet eerlijk te zullen gaan spelen.Bulbul schreef: ↑12-12-2018 11:59Ja. Ergens in mijn achterhoofd zit een hardnekkig stemmetje dat zegt dat we in goed overleg moeten bespreken wat we tegen ons kind zeggen. Dat gaat niet gebeuren. Mijn man wil dat ik tegen ons kind zeg dat ik bij papa wegga omdat ik verliefd ben geworden op iemand anders en dan gaat hij zeggen dat hij nog heel veel van mama houdt.
Wat een ellende.
Waarom wil je koste wat het kost vast houden aan iets wat er nooit zal komen? Namelijk een vriendschappelijke scheiding.
woensdag 12 december 2018 om 12:03
woensdag 12 december 2018 om 12:05
dat kunnen prima loze dreigementen zijn
als hij straks jullie kind voor zich heeft, trekt hij dat vast snel in.
woensdag 12 december 2018 om 12:06
Als je nu al een nieuw lief hebt dan is het toch ook jouw schuld?
woensdag 12 december 2018 om 12:07
Om mijn schuldgevoelens te verlichten.
woensdag 12 december 2018 om 12:10
nee, jij hebt een ander, toch???
je man vindt de koek niet op, toch???
woensdag 12 december 2018 om 12:12
Waar komt die ander ineens vandaan? Heb ik wat gemist?
Of haar man vindt dat de koek ook op is of niet maakt niets uit. Je hoeft in Nederland niet gezamenlijk te willen scheiden. Dat mag ook eenzijdig.
woensdag 12 december 2018 om 12:14
woensdag 12 december 2018 om 12:18
woensdag 12 december 2018 om 12:18
Heb je daadwerkelijk een ander of ben je verliefd op een ander? Of ziet je man dit zo en wil hij je als de schuldige aanwijzen tegenover?
Ik snap dat je vlak
voor de feestdagen dit nieuws niet met je kind deelt, je kind is 9 die krijgt er genoeg van mee en mijn inziens kun je daar best een goed gesprek met je kind over hebben.
Eerlijk aangeven dat je niet meer van zijn papa houdt maar jullie beide nog wel heel veel van hem en dat jullie het beste en het rustigste voor jullie kind willen.
Misschien geeft kind zelf ook wel aan hoe hij het voor zich ziet en waar hij zich evt goed bij voelt.
Ik snap dat je vlak
voor de feestdagen dit nieuws niet met je kind deelt, je kind is 9 die krijgt er genoeg van mee en mijn inziens kun je daar best een goed gesprek met je kind over hebben.
Eerlijk aangeven dat je niet meer van zijn papa houdt maar jullie beide nog wel heel veel van hem en dat jullie het beste en het rustigste voor jullie kind willen.
Misschien geeft kind zelf ook wel aan hoe hij het voor zich ziet en waar hij zich evt goed bij voelt.
woensdag 12 december 2018 om 12:21
woensdag 12 december 2018 om 12:32
Ik "heb geen ander lief", maar de aanleiding dat bij ons de bom barstte wa wel dat ik mijn man heb verteld (een paar maanden terug) dat ik verliefd was geworden op een ander, ja. Nu ziet hij dit als enige oorzaak voor onze "crisis". Ik zie het als bevestiging dat van mijn kant de liefde al langer over was.
woensdag 12 december 2018 om 12:32
Natuurlijk "vindt" mijn man de koek niet op. Maar als ik niet meer wil, wat heeft hij dan nog te willen?
bulbul wijzigde dit bericht op 12-12-2018 12:34
Reden: tikfout
Reden: tikfout
0.60% gewijzigd
woensdag 12 december 2018 om 12:33
Je hebt (alweer) gelijk. Schuldgevoelens naar mijn kind toe, ja. En met betrekking tot de belofte tot eeuwige trouw die ik mijn man destijds heb gedaan. Ik geloofde heel erg in dat plaatje.
woensdag 12 december 2018 om 12:36
Dankjewel. Ja, dit kan ik natuurlijk niet zo goed voorspellen. Daarom weet ik niet precies waarop ik me moet voorbereiden.Blikje2018 schreef: ↑12-12-2018 12:18Heb je daadwerkelijk een ander of ben je verliefd op een ander? Of ziet je man dit zo en wil hij je als de schuldige aanwijzen tegenover?
Ik snap dat je vlak
woensdag 12 december 2018 om 12:49
woensdag 12 december 2018 om 13:45
woensdag 12 december 2018 om 13:47
Omdat ik mijn kind niet wil meegeven dat je in een situatie moet blijven zitten waar je niet gelukkig meer mee bent. Heel simpel. En dan zeker scheiden als het kind achttien is? Nee sorry, dat is geen optie voor mij.Subnautica schreef: ↑12-12-2018 13:08Ik zou het nog maar eens heel goed overdenken allemaal En als je verder nog prima door 1 deur met je man kunt waarom is jouw geluk dan belangrijker dan het geluk van je kind waar jullie destijds voor gekozen hebben?
woensdag 12 december 2018 om 13:58
nee hoor, of je nou weggaat omdat de koek op is, of omdat je rondneukt, of omdat hij een zeikerd is.
Maar ga gewoon, het blijft rot voor je kind.