Scheve verdeling of maak ik een denkfout?

zaterdag 15 december 2018 om 14:01
Alleen dit al, TO. En dan heb ik het niet eens over de rest. Je partner, diegene die van jou houdt, suggereert dat jij te onnozel bent om het te snappen.anoniem07121825 schreef: ↑15-12-2018 13:26Ik vind natuurlijk dat hij mij moet compenseren maar hij beweert bij hoog en laag dat ik een denkfout maak en suggereert dat ik zo onnozel ben dat ik niet snap hoe het in elkaar zit.
Life is short. Eat dessert first.

zaterdag 15 december 2018 om 14:02
Inmiddels, na jaren discussie en ruzies, ziet hij in dat de verdeling scheef is geweest en is hij akkoord gegaan met een gezamenlijk rekening. Maar wat ik aan spaargeld kwijt ben, is nou eenmaal weg. Daarop zegt hij dus dat ik een denkfout maak, omdat dat spaargeld zogenaamd in het huis zit, volgens hem. Hij voorziet natuurlijk dat ik dat geld gecompenseerd wil hebben en dekt zich alvast in. En inderdaad, hij doet het met zo’n overtuiging en draait het zo, dat ík degene lijk die gek is, die het niet snapt etc.coravanmora schreef: ↑15-12-2018 13:48En dan de titel van dit topic: "of maak ik een denkfout?" Twijfel je serieus aan jezelf?
zaterdag 15 december 2018 om 14:03
Zelfs al zou het zo zijn dat jouw spaargeld ook in het huis zit is het ook gespendeerd aan de boodschappen en kinderopvang enzovoort. Je kunt alles aan inkomen en uitgaven, echt alles, samen eens uitschrijven en kijken als je dit naar rato verdeeld hoeveel jullie dan allebei zouden moeten bijdragen. En dan de realiteit er naast leggen.
Maar waar het probleem meer in lijkt te zitten is dat elke bijdrage wordt gezien als een individuele bijdrage maar niet als een gezamenlijke bijdrage. Het lijkt niet te zijn alsof het (financiële) probleem van de één ook automatisch het probleem van de ander is. Je wilt toch ook zorgen voor elkaar als partners? Dat mist volledig in jouw verhaal. Hoe zorgzaam is jouw man, ook op andere gebieden naar jou toe?
Maar waar het probleem meer in lijkt te zitten is dat elke bijdrage wordt gezien als een individuele bijdrage maar niet als een gezamenlijke bijdrage. Het lijkt niet te zijn alsof het (financiële) probleem van de één ook automatisch het probleem van de ander is. Je wilt toch ook zorgen voor elkaar als partners? Dat mist volledig in jouw verhaal. Hoe zorgzaam is jouw man, ook op andere gebieden naar jou toe?

zaterdag 15 december 2018 om 14:03
Ga samen naar een financieel adviseur, dan kan die het haarfijn aan hem uitleggen dat dit géén denkfout is.anoniem07121825 schreef: ↑15-12-2018 14:02Inmiddels, na jaren discussie en ruzies, ziet hij in dat de verdeling scheef is geweest en is hij akkoord gegaan met een gezamenlijk rekening. Maar wat ik aan spaargeld kwijt ben, is nou eenmaal weg. Daarop zegt hij dus dat ik een denkfout maak, omdat dat spaargeld zogenaamd in het huis zit, volgens hem. Hij voorziet natuurlijk dat ik dat geld gecompenseerd wil hebben en dekt zich alvast in. En inderdaad, hij doet het met zo’n overtuiging en draait het zo, dat ík degene lijk die gek is, die het niet snapt etc.
zaterdag 15 december 2018 om 14:05
Dan zou ik eens gewoon alle cijfers op papier zetten en hem daarmee confronteren. Je zou ook een berekenign kunnen maken hoe de balans er nu uit had gezien hadden jullie alles na rato gedaan al die tijd.anoniem07121825 schreef: ↑15-12-2018 14:02Inmiddels, na jaren discussie en ruzies, ziet hij in dat de verdeling scheef is geweest en is hij akkoord gegaan met een gezamenlijk rekening. Maar wat ik aan spaargeld kwijt ben, is nou eenmaal weg. Daarop zegt hij dus dat ik een denkfout maak, omdat dat spaargeld zogenaamd in het huis zit, volgens hem. Hij voorziet natuurlijk dat ik dat geld gecompenseerd wil hebben en dekt zich alvast in. En inderdaad, hij doet het met zo’n overtuiging en draait het zo, dat ík degene lijk die gek is, die het niet snapt etc.
En als hij het er niet mee eens is, mag hij zelf met een berekening komen.
Is allemaal wel koud, maar kennelijk wil hij het nog niet onder ogen zien wat het in cash voor jou heeft betekent.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

zaterdag 15 december 2018 om 14:05
Ik vind het heel scheef en ongelijkwaardig verdeeld tussen jullie. Ik lees ook weinig "samen".
Hoe is het eigendom van jullie koophuis juridisch geregeld? Als hij meer aflost, wordt hij dan ook meer eigenaar? Heel vreemd en ook heel onrechtvaardig.
Ik zou met deze situatie geen genoegen nemen. Jij zorgt het meeste voor jullie gezamenlijke drie kinderen. Dat is letterlijk goud waard.
Jij bent op zoveel punten in het nadeel met je parttime baan en de zorg voor jullie kinderen. Je bouwt minder pensioen op, je hebt minder carrière- en opleidingskansen, je krijgt een lagere ww- en arbeidsongeschiktheidsuitkering als er iets mis gaat.
Als samenwoner heb je ook weinig rechten als er iets mis gaat met jullie relatie: geen recht op partneralimentatie, geen recht op een deel van zijn pensioen.
Ik zou heel snel voor meer gelijkwaardigheid zorgen door in ieder geval 4 dagen per week te gaan werken. Laat je vriend maar voor 1 dag extra opvang zorgen, praktisch en financieel.
Hoe is het eigendom van jullie koophuis juridisch geregeld? Als hij meer aflost, wordt hij dan ook meer eigenaar? Heel vreemd en ook heel onrechtvaardig.
Ik zou met deze situatie geen genoegen nemen. Jij zorgt het meeste voor jullie gezamenlijke drie kinderen. Dat is letterlijk goud waard.
Jij bent op zoveel punten in het nadeel met je parttime baan en de zorg voor jullie kinderen. Je bouwt minder pensioen op, je hebt minder carrière- en opleidingskansen, je krijgt een lagere ww- en arbeidsongeschiktheidsuitkering als er iets mis gaat.
Als samenwoner heb je ook weinig rechten als er iets mis gaat met jullie relatie: geen recht op partneralimentatie, geen recht op een deel van zijn pensioen.
Ik zou heel snel voor meer gelijkwaardigheid zorgen door in ieder geval 4 dagen per week te gaan werken. Laat je vriend maar voor 1 dag extra opvang zorgen, praktisch en financieel.

zaterdag 15 december 2018 om 14:06
Precies, maar dit krijg ik niet aan zijn verstand gepeuterd. Ik heb voorgesteld om het aan de accountant voor te leggen, maar dat wil hij absoluut niet want “ je staat voor gek met zo’n onnozele vraag”. Ja echt.Ikzegookwat schreef: ↑15-12-2018 13:51Zijn theorie zou alleen opgaan als je extra hypotheek had afgelost met je spaargeld, en het huis daardoor voor een groter aandeel van jou was geworden.
zaterdag 15 december 2018 om 14:07
Willen /kunnen jullie hieruit komen, een punt zetten achter dit thema en stoppen met strijden? Of gaat het ondertussen om iets anders, om een onderliggend relatie probleem?anoniem07121825 schreef: ↑15-12-2018 14:02Inmiddels, na jaren discussie en ruzies, ziet hij in dat de verdeling scheef is geweest en is hij akkoord gegaan met een gezamenlijk rekening. Maar wat ik aan spaargeld kwijt ben, is nou eenmaal weg. Daarop zegt hij dus dat ik een denkfout maak, omdat dat spaargeld zogenaamd in het huis zit, volgens hem. Hij voorziet natuurlijk dat ik dat geld gecompenseerd wil hebben en dekt zich alvast in. En inderdaad, hij doet het met zo’n overtuiging en draait het zo, dat ík degene lijk die gek is, die het niet snapt etc.
zaterdag 15 december 2018 om 14:08
De enige denkfout die ik kan vinden is dat jij er bij staat te kijken hoe hij zijn BV Ikke verstevigt.
Wij hebben ook alles gescheiden, koude uitsluiting in verband met faillissement en behoud van huis en gezinsinkomens enzo, maar we hebben wel naar rato verdeeld. Als de dag komt dat mijn man meer aflost op persoonlijke naam zodat ons huis meer op zijn naam komt dan gaat er iets Echt Niet Goed. En dat ie dan zegt dat de denkfout bij mij zou liggen? Echtniet.
Er zijn verschillende dingen die je kunt doorrekenen:
Hoeveel je aandeel in het huis kleiner is dan dat van hem. (Wil hij op papier laten zetten dat onafhankelijk van hoeveel geld hij er zelf in stort jij nog steeds 50% eigenaar bent?)
Al het inkomen en pensioen dat je mis loopt door zo lang 3 dagen te werken maar de volle mep van alles te betalen;
Al het spaargeld wat daadwerkelijk weg is en niet op jouw eigen naam afgelost is op de hypotheek maar op is gegaan aan voorbijgaande (essentiële) dingen;
Hoe je financiën er uit zouden zien als je net als je man 4 dagen was blijven werken én dat jullie dan allebei evenveel bij hadden gedragen aan opvang;
Eventueel hem een naheffing presenteren van de misgelopen inkomsten.
En vast nog meer lijstjes.
Maar de belangrijkste vraag is:
Wat wil je nu dan?
Wil je dat het vanaf nu klopt?
Wil je een verrekening?
Wil je een (aanpassing op?) een samenlevingscontract?
Wil je op papier dat het huis 50% van jou is?
Wil je dat hij minder gaat werken en jij wat meer zodat het weer wat rechter trekt?
Want je moet eigenlijk eerst bepalen wat je nou wil en daarna uitzoeken hoe haalbaar het is...
Wij hebben ook alles gescheiden, koude uitsluiting in verband met faillissement en behoud van huis en gezinsinkomens enzo, maar we hebben wel naar rato verdeeld. Als de dag komt dat mijn man meer aflost op persoonlijke naam zodat ons huis meer op zijn naam komt dan gaat er iets Echt Niet Goed. En dat ie dan zegt dat de denkfout bij mij zou liggen? Echtniet.
Er zijn verschillende dingen die je kunt doorrekenen:
Hoeveel je aandeel in het huis kleiner is dan dat van hem. (Wil hij op papier laten zetten dat onafhankelijk van hoeveel geld hij er zelf in stort jij nog steeds 50% eigenaar bent?)
Al het inkomen en pensioen dat je mis loopt door zo lang 3 dagen te werken maar de volle mep van alles te betalen;
Al het spaargeld wat daadwerkelijk weg is en niet op jouw eigen naam afgelost is op de hypotheek maar op is gegaan aan voorbijgaande (essentiële) dingen;
Hoe je financiën er uit zouden zien als je net als je man 4 dagen was blijven werken én dat jullie dan allebei evenveel bij hadden gedragen aan opvang;
Eventueel hem een naheffing presenteren van de misgelopen inkomsten.
En vast nog meer lijstjes.
Maar de belangrijkste vraag is:
Wat wil je nu dan?
Wil je dat het vanaf nu klopt?
Wil je een verrekening?
Wil je een (aanpassing op?) een samenlevingscontract?
Wil je op papier dat het huis 50% van jou is?
Wil je dat hij minder gaat werken en jij wat meer zodat het weer wat rechter trekt?
Want je moet eigenlijk eerst bepalen wat je nou wil en daarna uitzoeken hoe haalbaar het is...
Een zebra is geen paard met strepen

Doe het dan op eigen initiatief, stuur een mail, dan heb je het antwoord zwart op wit. Kom op zeg, je bepaald zelf wel of je al dan niet voor gek wil staan.anoniem07121825 schreef: ↑15-12-2018 14:06Precies, maar dit krijg ik niet aan zijn verstand gepeuterd. Ik heb voorgesteld om het aan de accountant voor te leggen, maar dat wil hij absoluut niet want “ je staat voor gek met zo’n onnozele vraag”. Ja echt.
Ik kan gerust met mijn zus in het openbaar uitbarsten en disneyliedjes zingen. Vinden beide partners niet cool, vinden dat we onszelf voor gek zetten, maar goed, dat doen we nu eenmaal graag. Laat je niet tegenhouden door zijn mening.

Dit is echt lelijk van hem. En hij manipuleert je, en komt er nog mee weg ook.anoniem07121825 schreef: ↑15-12-2018 13:26Ik vind natuurlijk dat hij mij moet compenseren maar hij beweert bij hoog en laag dat ik een denkfout maak en suggereert dat ik zo onnozel ben dat ik niet snap hoe het in elkaar zit.
Is het voor de rest wel een leuke man?
zaterdag 15 december 2018 om 14:09
Vindt hij echt dat zijn aandeel in het huis groter is dan dat van jou of is dat een aanname van jou?anoniem07121825 schreef: ↑15-12-2018 14:02Inmiddels, na jaren discussie en ruzies, ziet hij in dat de verdeling scheef is geweest en is hij akkoord gegaan met een gezamenlijk rekening. Maar wat ik aan spaargeld kwijt ben, is nou eenmaal weg. Daarop zegt hij dus dat ik een denkfout maak, omdat dat spaargeld zogenaamd in het huis zit, volgens hem. Hij voorziet natuurlijk dat ik dat geld gecompenseerd wil hebben en dekt zich alvast in. En inderdaad, hij doet het met zo’n overtuiging en draait het zo, dat ík degene lijk die gek is, die het niet snapt etc.
In het laatste geval zou er een communicatiestoring kunnen zijn, in het eerste geval is het gewoon een lul. En vooral dat hij doet of jij onnozel bent.
En ik ben het met anderen eens dat je dit eerder had moeten aankaarten, dat heb je ook gedaan, maar geen gelijk gekregen. Maar er had gewoon overeenstemming moeten zijn voordat jullie besloten dat jij minder ging werken. Maar goed, dat is gepasseerd, het maakt niet dat jij onnozel bent als jij er op terug komt. En het is liefdeloos dat hij wil profiteren. Jullie zijn geliefden toch? Dan doe je dat toch niet?

zaterdag 15 december 2018 om 14:10
Ik zou toch wel behoorlijk afknappen op iemand die mij zo behandelt.anoniem07121825 schreef: ↑15-12-2018 14:02Inmiddels, na jaren discussie en ruzies, ziet hij in dat de verdeling scheef is geweest en is hij akkoord gegaan met een gezamenlijk rekening. Maar wat ik aan spaargeld kwijt ben, is nou eenmaal weg. Daarop zegt hij dus dat ik een denkfout maak, omdat dat spaargeld zogenaamd in het huis zit, volgens hem. Hij voorziet natuurlijk dat ik dat geld gecompenseerd wil hebben en dekt zich alvast in. En inderdaad, hij doet het met zo’n overtuiging en draait het zo, dat ík degene lijk die gek is, die het niet snapt etc.

zaterdag 15 december 2018 om 14:13
Dikke streep eronder. Alles alsnog op 1 hoop gooien. Inkomsten en uitgaven. Dan maakt het ook niet meer uit wie in het verleden meer of minder heeft betaald. Alles is fifty - fifty.anoniem07121825 schreef: ↑15-12-2018 14:02Inmiddels, na jaren discussie en ruzies, ziet hij in dat de verdeling scheef is geweest en is hij akkoord gegaan met een gezamenlijk rekening. Maar wat ik aan spaargeld kwijt ben, is nou eenmaal weg. Daarop zegt hij dus dat ik een denkfout maak, omdat dat spaargeld zogenaamd in het huis zit, volgens hem. Hij voorziet natuurlijk dat ik dat geld gecompenseerd wil hebben en dekt zich alvast in. En inderdaad, hij doet het met zo’n overtuiging en draait het zo, dat ík degene lijk die gek is, die het niet snapt etc.

Echt TO, ik word zo pissig van die vent van jou. Ik zeg: Neem het heft in eigen handen, zoek samen met een financieel adviseur of accountant uit hoe de verhoudingen precies scheef liggen. Aandeel woning, aandeel lasten, spaargeld, alles. Zet het op papier. Leg hem dat voor.
Als hij je onnozel noemt, als hij zegt dat je voor gek staat als je de mening van een professional vraagt, dan is er geen normaal gesprek meer mogelijk. Hij luistert namelijk niet naar je.
Kom met keiharde feiten, en open dan het gesprek weer (eventueel bij de therapeut)
Als hij je onnozel noemt, als hij zegt dat je voor gek staat als je de mening van een professional vraagt, dan is er geen normaal gesprek meer mogelijk. Hij luistert namelijk niet naar je.
Kom met keiharde feiten, en open dan het gesprek weer (eventueel bij de therapeut)
Koop alleen boodschappen voor jou en de kinderen, kook alleen voor jullie en zet geen bord meer voor hem neer, doe niets meer wat met zijn huishouden te maken heeft...dus niet zijn kleren/wassen of strijken en koop...etc...
Wanneer hij er wat zegt dan zeg je: je maakt een denkfout...echt niemand zegt en vraagt zulke onnozele dingen. En houd dat vol tot hij jou weer voor vol aanziet.
Wanneer hij er wat zegt dan zeg je: je maakt een denkfout...echt niemand zegt en vraagt zulke onnozele dingen. En houd dat vol tot hij jou weer voor vol aanziet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 15 december 2018 om 14:14
nee dit is geen leuke man natuurlijk. Een berekenende klapjanus is het. Hij zorgt ervoor dat hij zijn schaapjes op het droge heeft zodat hij gerust weg kan als er iets beters langs komt
Dit. Hoezo bepaalt hij dat jij geen mail mag sturen om de accountant te vragen eea uit te leggen?LoVaKo schreef: ↑15-12-2018 14:08Doe het dan op eigen initiatief, stuur een mail, dan heb je het antwoord zwart op wit. Kom op zeg, je bepaald zelf wel of je al dan niet voor gek wil staan.
Ik kan gerust met mijn zus in het openbaar uitbarsten en disneyliedjes zingen. Vinden beide partners niet cool, vinden dat we onszelf voor gek zetten, maar goed, dat doen we nu eenmaal graag. Laat je niet tegenhouden door zijn mening.
Sowieso ziet hij nergens een “samen” dus dan is de enige die voor gek staat jij zelf. Dat hij bang is voor gek te staan door een vraag van jou zegt mij al meer dan genoeg.
Ik zou het dus eergisteren al gestuurd hebben

Een zebra is geen paard met strepen
Ja dat snap ik dat ie dat blijft volhouden. Hij weet ook wel dat hij nat gaat als een accountant ernaar kijkt. Maar dat kun je ook op eigen initiatief doen.anoniem07121825 schreef: ↑15-12-2018 14:06Precies, maar dit krijg ik niet aan zijn verstand gepeuterd. Ik heb voorgesteld om het aan de accountant voor te leggen, maar dat wil hij absoluut niet want “ je staat voor gek met zo’n onnozele vraag”. Ja echt.
Ik zou als ik in deze situatie zat hem de keus voorleggen; of we gaan samen naar de accountant en gaan alles rechtbreien wat er scheef is gelopen zodat we weer op gelijkwaardige basis met onze relatie door kunnen gaan of ik ga er alleen heen en ik ga mijn relatie overdenken. Dan kan hij in zijn co ouderweek zelf zijn kinderopvang en huishoudster betalen.
zaterdag 15 december 2018 om 14:22
Ongelooflijk dat je dit al die jaren gepikt hebt en überhaupt je spaargeld gebruikt hebt hiervoor.
Waarom heb je dan toen niet alles op een rij gezet inclusief jouw inkomsten terugval en een betere verdeling gemaakt?
Ik zou het zeker voorleggen aan een financieel adviseur, en hij gaat maar mee.
Maar hoe is jullie relatie verder dan? Als iemand mij zo zou behandelen denk ik niet dat ik nog zin had om iets voor diegene te doen..
Waarom heb je dan toen niet alles op een rij gezet inclusief jouw inkomsten terugval en een betere verdeling gemaakt?
Ik zou het zeker voorleggen aan een financieel adviseur, en hij gaat maar mee.
Maar hoe is jullie relatie verder dan? Als iemand mij zo zou behandelen denk ik niet dat ik nog zin had om iets voor diegene te doen..

zaterdag 15 december 2018 om 14:22
Hij onderhoudt de contacten met de accountant (vanwege zijn bedrijf), dus ik ben wat huiverig om dat op eigen initiatief te doen. Ik vind ook dat ik hém dan te kakken zet als inhalige man.LoVaKo schreef: ↑15-12-2018 14:08Doe het dan op eigen initiatief, stuur een mail, dan heb je het antwoord zwart op wit. Kom op zeg, je bepaald zelf wel of je al dan niet voor gek wil staan.
Onze notaris heb ik ook overwogen om te vragen, maar die is ook weer bij zijn bedrijf betrokken. Inderdaad een idee om bij een onafhankelijke financieel adviseur die vraag te stellen.
anoniem_379860 wijzigde dit bericht op 15-12-2018 14:27
1.19% gewijzigd

zaterdag 15 december 2018 om 14:24
dat is hij ookanoniem07121825 schreef: ↑15-12-2018 14:22Hij onderhoudt de contacten met de accountant (vanwege zijn bedrijf), dus ik ben wat huiverig om dat op eigen initiatief te doen. Ik vind ook dat ik hém dan te kakken zet als inhalige man.
Onze notaris heb ik ook overwogen om te vragen, maar die is ook weer bij zijn bedrijf betrokken. Misschien wel een idee om bij een onafhankelijke financieel adviseur die vraag te stellen.

zaterdag 15 december 2018 om 14:26
Het is ook jouw accountant en ook jouw notaris.anoniem07121825 schreef: ↑15-12-2018 14:22Hij onderhoudt de contacten met de accountant (vanwege zijn bedrijf), dus ik ben wat huiverig om dat op eigen initiatief te doen. Ik vind ook dat ik hém dan te kakken zet als inhalige man.
Onze notaris heb ik ook overwogen om te vragen, maar die is ook weer bij zijn bedrijf betrokken. Misschien wel een idee om bij een onafhankelijke financieel adviseur die vraag te stellen.
Volgens mij zijn de financiën helemaal niet het probleem in jullie relatie.