Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Alle reacties Link kopieren
Eslarealidad schreef:
16-12-2018 14:06
Ik en zelf ook mans genoeg hoor :) maar het is gewoon ongemakkelijk.
Zo een man of jongen denkt dat hij scoort.
Dat is het ook maar dat voelt hij blijkbaar zelf niet aan.
Ik heb het altijd wel goed kunnen relativeren en het kwam nooit tot stalken.
Dat zou ik heel anders reageren.
Dit is de bekende miscommunicatie.
Signalen worden anders opgevat.
Als een vrouw wel zou willen zegt ze wel "ja leuk!"
Ik ben nu wel beter in afpoeieren op een nette manier. Blijft een naar woord.
Ik heb sjans heus wel leuk gevonden altijd. Laatst nog zegt een man in een gelegenheid. Ik heb jou lang niet gezien. Ik vind je leuk. Daar zit je altijd he? Ik dacht lang niet gezien en weet wel dat ik daar altijd zit. Heb je even 3 minuten? Ik zei nee ik ga even naar.... Ik vind dat teveel controle. Beetje bij mijn arm leiden naar die stoel toe. Kan ik niet meer tegen.
Ik had ook geen klik.
Toen zei hij okee.
Dit was de vierde poging.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 14:28
Dat is het ook maar dat voelt hij blijkbaar zelf niet aan.
Of wel en denkt de aanhouder wint. :idee:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Op mijn werk was er eens een stagiair van een jaar of twintig die heeft zijn hele stageperiode geprobeerd met mij te flirten. Eerst dacht ik dat hij misschien wilde slijmen om een goede beoordeling te krijgen, of dat hij voor een leerdoel van zijn opleiding misschien sociale situaties moest oefenen, maar later had hij toegegeven dat het flirten was.
Je voorbeelden laten zien dat er echt wel iets kan maar flirten op een niet belastende manier is niet iets dat iemand die het nooit heeft gedaan snel kan leren. Mijn vriend in Duitsland wil dat wel en ik hoop dat hem dat zonder veel kleerscheuren aan beide kanten lukt.

Ik denk niet dat de aanhouder wint en ik was dat zeker niet.
Dina80 schreef:
16-12-2018 14:42
Op mijn werk was er eens een stagiair van een jaar of twintig die heeft zijn hele stageperiode geprobeerd met mij te flirten. Eerst dacht ik dat hij misschien wilde slijmen om een goede beoordeling te krijgen, of dat hij voor een leerdoel van zijn opleiding misschien sociale situaties moest oefenen, maar later had hij toegegeven dat het flirten was.
Oei een aanhouder...

Vond je dat heel vervelend? Ik bedoel buiten om het feit dat je niet op hem kon vallen..
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 14:46
Je voorbeelden laten zien dat er echt wel iets kan maar flirten op een niet belastende manier is niet iets dat iemand die het nooit heeft gedaan snel kan leren. Mijn vriend in Duitsland wil dat wel en ik hoop dat hem dat zonder veel kleerscheuren aan beide kanten lukt.

Ik denk niet dat de aanhouder wint en ik was dat zeker niet.
Soms kan dat wel zo zijn op een chat dat een aanhouder wint. Bij mij, om uit die comfort-zone te komen. En omdat hij misschien toch wel leuk is.
Dina80 schreef:
16-12-2018 14:42
Die jongen vond jou erg leuk. :D
Eslarealidad schreef:
16-12-2018 15:06
Soms kan dat wel zo zijn op een chat dat een aanhouder wint. Bij mij, om uit die comfort-zone te komen. En omdat hij misschien toch wel leuk is.
Ja zolang je signalen terugkrijgt die dat aanmoedigen zie ik dat als normale ontwikkeling in het contact. Ik zie aanhouden hier als een verkoper die blijft aandringen terwijl hij ongewenst is.
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 14:55
Oei een aanhouder...

Vond je dat heel vervelend? Ik bedoel buiten om het feit dat je niet op hem kon vallen..
Zijn gedrag vond ik op zich niet vervelend, omdat hij wel netjes bleef, en niet opdringerig was.
Wel vond ik het vervelend dat het zo zinloos was, voor zowel hem als mij. Want hij zou nooit succes bij me hebben, en ik zou nooit op hem kunnen vallen. Ik vond het wel een beetje vreemd omdat ik toen al een dertiger was en hij begin twintig ofzo. Hij was duidelijk ook redelijk serieus en ik vond het een beetje een aparte situatie dat een stagiair op een serieuze manier flirt met iemand die daar 'echt' werkt en ook bijna zijn moeder kon zijn. Nou ja, dat is wat overdreven, als tienermoeder dan misschien, maar toch. Als hetero zou ik ook vast niet op iemand van twintig zijn gevallen. Volgens mij was hij ook twintig geworden in zijn stageperiode, en was hij dus eerst negentien, dus echt erg jong.
Dina80 schreef:
16-12-2018 13:58
Maar zelfs met alleen de onschuldige gesprekjs vind ik het nog steeds een beetje alsof aardige vrouwen 'gestraft' worden voor hun aardigheid doordat zij dan die gesprekjes moeten gaan voeren of afwimpelen, dat zij dus degene zijn die de ander van de verlegenheid moeten afhelpen, terwijl de onaardige vrouwen dan rust hebben.
Ik leg het niet zo goed uit misschien, maar het is misschien wel net zoiets dat aardige mensen ook een promotie minder snel krijgen dan een heel assertief persoon.
Dat is gewoon niet eerlijk verdeelt, maar het is nou eenmaal niet eerlijk in de wereld, zoals Tonkje al zei. Het is dan ook niet bedoeld als klagen, maar meer als constatering. Ik vind dit soort onderwerpen ook wel interessant om over te discussiëren.
Ja, heel interessant.
Ik vind het ook niet leuk om af te wijzen.
Ik ben ook aardig en best wel assertief.
Alleen dit is moeilijk omdat het om de liefde gaat die iemand zoekt. Dan wil je niet bezeren. Als iemand echt vervelend wordt dan kan ik geïrriteerd worden.
Ze mogen op mij oefenen de verlegen maagden. Als het ze helpt, oké.
Wel kort. :lol:
Eslarealidad schreef:
16-12-2018 15:06
Die jongen vond jou erg leuk. :D
Ja, blijkbaar, maar het was wel een rare situatie. Ik hoefde hem niet te beoordelen, maar wel met hem werken. En aan het einde van zijn stageperiode was er een leerdoel waarvan mijn bazin niet goed wist hoe hij daarin had gefunctioneerd, maar ik had hem dat werkpunt een paar keer zien doen, dus vroeg ze aan mij hoe hij daarin functioneerde. Dat had hij naar mijn mening goed gedaan, en dat heb ik toen maar een beetje overdreven, omdat ik zijn moeite zo sneu vond en er niets mee kon. Dus heb ik het een soort van 'goedgemaakt' door extra positief over hem te zijn over dat leerdoel.
Dina80 schreef:
16-12-2018 15:13
Zijn gedrag vond ik op zich niet vervelend, omdat hij wel netjes bleef, en niet opdringerig was.
Wel vond ik het vervelend dat het zo zinloos was, voor zowel hem als mij. Want hij zou nooit succes bij me hebben, en ik zou nooit op hem kunnen vallen. Ik vond het wel een beetje vreemd omdat ik toen al een dertiger was en hij begin twintig ofzo. Hij was duidelijk ook redelijk serieus en ik vond het een beetje een aparte situatie dat een stagiair op een serieuze manier flirt met iemand die daar 'echt' werkt en ook bijna zijn moeder kon zijn. Nou ja, dat is wat overdreven, als tienermoeder dan misschien, maar toch. Als hetero zou ik ook vast niet op iemand van twintig zijn gevallen. Volgens mij was hij ook twintig geworden in zijn stageperiode, en was hij dus eerst negentien, dus echt erg jong.
Dat het zinloos was kon hij niet weten tot er een signaal of afwijzing komt toch? Ik denk niet dat hij op die manier nadacht over het leeftijdsverschil maar gewoon aantrekking voelde. Heb zelf ook gehad dat ik op vrouwen boven mijn leeftijd viel, daar was niet veel aan te doen behalve erachter komen dat het (meestal) kansloos is.

Ik heb overigens ooit het omgekeerde gehad. Er kwam een jongere vrouw als stagair naast mij te werken, echt een hoogst ongewone situatie. Ze had wel een vriend maar mijn gedrag was misschien wel wat puberaal (denk ik) sowieso doordat ik dat helemaal niet gewend was. De chef noemde ons het praatgroepje.... Het was soms ook wel wat plagen wat blijkbaar als een soort flirten telt maar ik was natuurlijk niet op een relatie uit was want ik wist dat ze een vriend had.
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 15:29
Dat het zinloos was kon hij niet weten tot er een signaal of afwijzing komt toch?
Naar mijn weten heb ik hem in al die tijd geen signaal gegeven dat het wederzijds zou kunnen zijn.
Dus dat is dan toch een signaal?
Eslarealidad schreef:
16-12-2018 15:18
Ja, heel interessant.
Ik vind het ook niet leuk om af te wijzen.
Ik ben ook aardig en best wel assertief.
Alleen dit is moeilijk omdat het om de liefde gaat die iemand zoekt. Dan wil je niet bezeren. Als iemand echt vervelend wordt dan kan ik geïrriteerd worden.
Ze mogen op mij oefenen de verlegen maagden. Als het ze helpt, oké.
Wel kort. :lol:
:smooch:

En Dina ook hoor!
Dina80 schreef:
16-12-2018 15:18
Ja, blijkbaar, maar het was wel een rare situatie. Ik hoefde hem niet te beoordelen, maar wel met hem werken. En aan het einde van zijn stageperiode was er een leerdoel waarvan mijn bazin niet goed wist hoe hij daarin had gefunctioneerd, maar ik had hem dat werkpunt een paar keer zien doen, dus vroeg ze aan mij hoe hij daarin functioneerde. Dat had hij naar mijn mening goed gedaan, en dat heb ik toen maar een beetje overdreven, omdat ik zijn moeite zo sneu vond en er niets mee kon. Dus heb ik het een soort van 'goedgemaakt' door extra positief over hem te zijn over dat leerdoel.
Wat vond hij daarvan?
Of weet hij dat niet.
Zou ik ook zo doen.
Dina80 schreef:
16-12-2018 15:31
Naar mijn weten heb ik hem in al die tijd geen signaal gegeven dat het wederzijds zou kunnen zijn.
Dus dat is dan toch een signaal?
Nee, dat was voor hem blijkbaar geen signaal. Dan dacht hij aan te kunnen houden....tot er wel een signaal komt.
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 15:33

En Dina ook hoor!
Is dat een oefening op ons? :P
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 15:09
Ja zolang je signalen terugkrijgt die dat aanmoedigen zie ik dat als normale ontwikkeling in het contact. Ik zie aanhouden hier als een verkoper die blijft aandringen terwijl hij ongewenst is.
Denk je dat die verkopers goed zijn in een vrouw te veroveren?
Of misschien ook verlegen.
Gaan ze dood van binnen. :)
Ik vond telefonisch verkoop echt erg.
Omdat ik me kon inleven dat de mensen geïrriteerd werden.
Er waren ook hele vriendelijke mensen bij.
Niet lang gedaan.
Dat groepswerk vond ik dan weer wel leuk.
Eslarealidad schreef:
16-12-2018 15:35
Wat vond hij daarvan?
Of weet hij dat niet.
Zou ik ook zo doen.
Ik weet niet of hij dat heeft geweten.
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 15:33

En Dina ook hoor!

Wat lief! xxx
Dina80 schreef:
16-12-2018 15:38
:proud:
Dina80 schreef:
16-12-2018 15:38
Haha valt mee, meer een oefening spontaan zijn.
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 16:11
Haha valt mee, meer een oefening spontaan zijn.

En jij was ooitverlegen! :biggrin:
Eslarealidad schreef:
16-12-2018 16:19
En jij was ooitverlegen! :biggrin:
Euh ja, ik kon helemaal niets met het woord spontaan in contact advertenties..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven